Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotřeba E39... pochlubte se

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
K0BLICH
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: sob 18.07.2009 00:00
Bydliště: Habry okr. Havlíčkův Brod

#21 Příspěvek od K0BLICH »

530dA 03 sedan 8.3l/100 pomalu nejezdím...dalo by se za míň, ale Vysočina je samej kopec! :wink:
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#22 Příspěvek od Dettektorr »

530d manuál 2001 142kW - klobouk styl pod 6 běžně 7,5 a svižně 8-8,5.
petr-kucera
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pon 02.08.2010 00:00

#23 Příspěvek od petr-kucera »

530D, r.v.03; manuál, Normálně tak 6,3
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#24 Příspěvek od e155 »

525i manuál 9/00 - 9,7, město:okresky 70:30. Neboj, jak to auto koupíš, tak spotřebu řešit nebudeš, zato servis ano. Problémy nafty jsou u všech značek více méně stejné, u benzínu budeš asi časem řešit chlazení (viskospojka, pumpa, termostat, chladič, atd), pak podvozek - hliník je hliník a taky tlumiče už po těch 200 tis nejsou co bývaly. Mám to auto rok a u mě to vychází co se nákladů týče cca 3000 na měsíc benzín, 5000 servis. Asi si za to můžu já, jsem blázen, všechno na autě musí být tip top, takže kompromisy nedělám. Je pravda, že kdyby to prostě bylo ,, jenom,, auto, tak nutná byla pouze výměna termostatu a viskospojky (bacha, ručička teploty je jen orientaćní, může se držet uprostřed a teplota bude dlouhodobé pŕes 110 st, norma je do 97), ale je to miláček, takže dostalo všechno, co potŕebovalo, ale zato krásné mládne :) Jinak u E39 pozor na korozi, bohužel má to auto ráda, hlavně rohy dveří - nemá cenu opravovat, vyleze znovu. Být tebou, tak bych zvážil i 525i - pokud máš možnost, tak si ji projeď, je to taky hodné příjemné svezení, rozhodně to není lenoch a když jsem hledal já, tak se sháněla snáz, než 530i.
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#25 Příspěvek od efrankie »

Tak ja mam taky vsechno rad tip top a s korozi se jen tak nesmirim... To jsi me trochu vystrasil, moje Kia je totiz uz prorezla skrz na skrz ale je to auto na dojeti, tak tam to uz neresim... Ale u BMW se s tim moc smirovat nechci. Pro motor jsem asi tak nejak rozhodnutej, 530i v automatu nebo manualu, s prevodovkou stale vaham. I když když se objeví nějaká pěkná 525i, tak tím taky nepohrdnu... Spis asi podle stavu konkretniho auta, ktery bude k mani. O plynu zatim premyslim, musim si poradne spocitat a porovnat naklady jestli se mi to vyplati, ale LPG se nebranim... Co se týká výměny různých dílů podvozku a motoru, tak se určitě budu snažit hledat auto, který má aspoň některý věci už pořešený a vyměněný. Na auto nespěchám, takže času na dlouhý vybírání je spousta, nic mě netlačí...

Jinak ta spotřeba se u ostatních zde docela liší, jeden je schopnej jezdit s 8mi litry... další se pod 10 nedostane. Tak teď babo raď. Ta spotřeba od šesti litrů nahoru u dieselu je určitě lákavá, ale zas je tam ten poddimenzovanej automat, jak kdosi psal a tudíž je asi lepší vzít manuál... Achjo :-D aspoň, že to vybírání je příjemný.... Říkáš, až ho budu mít, tak spotřebu řešit nebudu, no... pokud tam bude rozdíl v litru, tak jí řešit nebudu, ale je rozdíl jezdit dlouhodobě okolo osmi nebo okolo jedenácti, při dnešních cenách BA.
Nejsem žádnej pracháč, proto se snažím koupit i auto, který je léty prověřený a snad dostatečně spolehlivý, než aby to byla jen kasička na prachy. S údržbou a náklady samozřejmě počítám, ale nesmí mě to sežrat...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#26 Příspěvek od Filozof »

efrankie píše:Tak ja mam taky vsechno rad tip top a s korozi se jen tak nesmirim... To jsi me trochu vystrasil, moje Kia je totiz uz prorezla skrz na skrz ale je to auto na dojeti, tak tam to uz neresim... Ale u BMW se s tim moc smirovat nechci. Pro motor jsem asi tak nejak rozhodnutej, 530i v automatu nebo manualu, s prevodovkou stale vaham. I když když se objeví nějaká pěkná 525i, tak tím taky nepohrdnu... Spis asi podle stavu konkretniho auta, ktery bude k mani. O plynu zatim premyslim, musim si poradne spocitat a porovnat naklady jestli se mi to vyplati, ale LPG se nebranim... Co se týká výměny různých dílů podvozku a motoru, tak se určitě budu snažit hledat auto, který má aspoň některý věci už pořešený a vyměněný. Na auto nespěchám, takže času na dlouhý vybírání je spousta, nic mě netlačí...

Jinak ta spotřeba se u ostatních zde docela liší, jeden je schopnej jezdit s 8mi litry... další se pod 10 nedostane. Tak teď babo raď. Ta spotřeba od šesti litrů nahoru u dieselu je určitě lákavá, ale zas je tam ten poddimenzovanej automat, jak kdosi psal a tudíž je asi lepší vzít manuál... Achjo :-D aspoň, že to vybírání je příjemný.... Říkáš, až ho budu mít, tak spotřebu řešit nebudu, no... pokud tam bude rozdíl v litru, tak jí řešit nebudu, ale je rozdíl jezdit dlouhodobě okolo osmi nebo okolo jedenácti, při dnešních cenách BA.
Nejsem žádnej pracháč, proto se snažím koupit i auto, který je léty prověřený a snad dostatečně spolehlivý, než aby to byla jen kasička na prachy. S údržbou a náklady samozřejmě počítám, ale nesmí mě to sežrat...


Do nafty nechod nejsi přece sebevrah. Tyto auta pokud nejsou v TOP stavu což je jedno z tisíce tak jsou to kasičky na servis a ty dva litry se ti nevyplatí.

Jak tady psalo více lidí vezmi benzín 525i nebo 530i v TOP stavu 2001-2003 roky a ideálně co nejlepší a nejvyšší výbava to už je na tobě co preferuješ.
Pak si ho necháš předělat na LPG a máš vystaráno.
Udělají ti plyn klidně místo rezervy a při jízdě to ani nepoznáš zda jedeš na plyn nebo benzín.Sám mám najeto dnes už skoro 115tis. km na LPG v 525i a jsem spokojenej. Když jsem počítal úspory dělá to šílenej ranec a dneska bych za to měl tvoje vysnené BMW - jen díky úspoře na palivu.

Pak už jen budeš řešit spotřební věci jako všechna auta.
Brzdy, tlumiče, spojka, atd a to ti vymění kde kdo polovinu věcí si uděláš sám lépe jak TZV. odborníci pokud jsi technickej typ a nebojíš se.

Jinak je tady plno šikovnejch lidí na klubu a jistě bude někdo i kolem tvého bydliště kam si mužeš dát servisovat auto za rozumné peníze.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od Batler »

E39 TDS = na nádrž č.1 ujeto v kombinovaný 1050km
nádrž č.2 ujeto v kombinovaný 900km
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#28 Příspěvek od e155 »

Jinak se cen náhradních dílů nemusíš bát. Na tyhle vozy existuje kvalitní druhovýroba (často i výrobce, který dělá originální díly) a i originální díly nejsou nic hrozného. Jeden pŕíklad - manželka jezdí na Mondeu a byl jsem překvapen, že třeba origo tlumiče Sachs na moji E39 byly levnější, než tlumiče na Forda. Důležité je mít spolehlivého mechanika, který BMW rozumí a ví co a jak, pak je to radost.
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Zachs »

Asi tak před rokem, když jsem se rozhodoval co koupím jsem řešil uplně stejnou otázku (530d nebo 530i??)...

Záleží kolik toho najezdíš ve městě a kolik mimo. U E39 s automatem to platí dvojnásob..
Na konec jsem se rozhodl pro 530iA Touring, 2001. Když jezdim ve městě je to cca 8km do práce z toho cca 5-6km v koloně (7 semaforů). Když už vyjedu z kolony, tak mam spíš tendenci se trošku projet, než upřeně civět na ekonoměr, abych nahnal co nejlepší spotřebu. Takže se ve městě v podstatě nejsem schopnej dostat pod 14l Na druhou stranu, když jsem jel z Vrchlabí do Prahy tak, když jsem vjížděl do Prahy na BC svítilo 8,4 (jel jsem uplně v pohodě podle předpisů, dálnice 130 - tempomat), než jsem dojel domu - max. 10km v Praze bylo tam už 9,5.

Do BMW jsem přesedal z Audi A4 1.9 TDi kde ať jsem jezdil jak jsem jezdil, město, dalnice, plnej plyn, brzda plyn - nedostal jsem se nad 7,5l... Tady na foru je spousta lidí co ti napíšou, že s tim třílitrem jezděj za 8,5 70:30 - město:dalnice... Je to nesmysl...
Takže poměrně rychle po koupi mi ten pověstnej úsměv na tváři začal mizet a uvědomil jsem si, že nechci za každejch 100km, který ujedu zaplatit 500,- a už vůbec nechci 50% času při jízdě věnovat pohledu na ekonoměr a ubírání plynu, "aby to jako ještě jelo, ale ručicka byla pod 10l" na to jsem nebyl zvyklej a ani si zvykat nehodlám, na druhou stranu vim o důležitějších věcech kam nacpat pět tisíc měsíčně než je zbytčnej benzín... Po chvilce přemýšlení nad slaboduchejma kecama, že do BMW LPG nepatří a že LPG nikdy, od lidí co s tim většinou nemají žádné zkušenosti a nebo zamrzli u Favoritů s přívodem do vzduchového sání... apod., jsem si tam LPG dal a od té doby jsem naprosto spokojenej.. Zase si jezdim pro radost spotřebu sleduju jen při tankování a po cca 6000 km bezstarostný jízdy jsem zjistil, že v průměru jezdim za (po přepočtu na peníze) 6l/100 v průměru za polovinu než bych jezdil a že když vyjedu mimo město tak se můžu dostat až někam ke 4,5l/100 což prostě je bezkonkurenční...

Švagr má shodou okolností 530d 2002 a v létě jezdí kolem 8 a v zimě kolem 9...

Jediný co mě u 530i trochu zklamalo, bylo, že ten motor na vyšší kvalt ve středních otáčkách (2 - 4,5) je takovej nemastnej neslanej, na druhou stranu stačí přišlápnout, podřadit a je to jiná pohádka, každopádně si dovedu představit, že třeba za rok mě bude mrzet, že jsem nešel do 540i tam je prostě i ten spodek.... vlastně už teď mě to trošku mrzí :D :D
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#30 Příspěvek od efrankie »

Díky moc za názory, jak od Filozofa, tak od Zachse... s tím benzínem jsem již asi už definitivně zlomený. I když zlomený se říci uplně nedá, všechny auta co jsem měl, byly atmosféry benzíny (Opel Vectra A 1.6 a Kia Shuma II 1.6) a líbí se mi, že tam nemusím řešit starosti jako DPF, turbo, sračkovou naftu v CZ a zimní startování po noci auta venku...
Teď se teda spíše dostávám k otázce automat nebo manuál. Manuál asi spolehlivější, téměř bezúdržbová věc. Automat zase pohodlí, ve městě k nezaplacení, ale otázka narazit na dobrý kus a netrefit na převodovku od GM. Pak doufat, že předchozí majitel se k tomu nechoval jak prase a svědomitě chodil na výměnu oleje...

Jinak technicky zručný jsem, ale do auta jsem nikdy neměl moc odvahu se vrtat a dával jsem to (já hlupák) vždy do autorizovaných servisů Opel a Kia. Hrozně rád bych si vše dělal sám a udělal si z toho koníčka, ale elektrikář nejsem, nerozumím tomu vůbec a celkově se do toho nechci sám moc šťourat, abych tam něco ještě víc nedokurvil třeba:-D Jinak jsem z okolí Prahy, tak tady asi určitě najdu schopného mechanika, který mi vše udělá...

Ale mám ji stále před očima, stříbrnou E39, M paket... decentní laděný dva laufy dozadu, hezky si ji ručně leštit doma a starat se o ní jak si zaslouží...:-D
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#31 Příspěvek od Berserg »

528i z 96, dlouhodobá 9,4 (dost i v Brně)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#32 Příspěvek od ada540i »

efrankie píše:Ale mám ji stále před očima, stříbrnou E39, M paket... decentní laděný dva laufy dozadu, hezky si ji ručně leštit doma a starat se o ní jak si zaslouží...:-D


A co tohle? To by tak nějak odpovídalo... :D http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... highlight=

Všimni si kolik lidí tady lituje, že nekoupili rovnou 540i :)
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
ST3Pi
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: čtv 05.05.2011 00:00

#33 Příspěvek od ST3Pi »

540i lpg mesto/okresky 80/20 17l
vladymat
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 15.03.2011 01:00
Bydliště: Brno

#34 Příspěvek od vladymat »

Jak se tu zmiňuje o investicích do podvozku auta. Podle tachometru mám nalítáno 205 tkm, tudíž podvezek není takový, jak má být. Koupil jsem sadu tlumičů SACHS s uložením LEMFORDER jak na předek, tak na zadek, kompletně za 12.500 Kč. Potom přední a zadní komplety v podobě ramen, tyček a různých "kloubů" z Německa (značku si z hlavy nevybavím, je to no name) dohromady nějak do 8.000 Kč. Ještě chci pořizovat ty velký silentlobky zadní nápravy (příp. mě opravte za nesprávný výraz), kde jsou 4 kousky a jeden jsem našel okolo 1.700 Kč (zn. Meyle HD). Tudíž si myslím, že ceny těch dílů nejsou nejhorší a jsem kolikrát překvapen, jak na některý koncernový vozy ty díly výjdou dráž než na BMW.

Při výběru vozu jsem se neřídil tím, abych koupil nějakou "voňavku", o které se bude tvrdit, že má za sebou výměny a není to papírově doložený. Nicméně ani nevěřím dnešním údajům v servisním knížkám, protože sám jsem zažil, že se dají trošku poupravovat. Proto jsem zvolil koupi levného vozu, u kterého mne čekají výměny provozních dílů, takže budu vrážet, ale zase mít jistotu, že jsou nové a prakticky mě přežijí, čili nemusím důvěřovat jen prodejci, co mi nablekotá, jak je to super auto, že stačí pouze nasednout a jezdit.
vladymat
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 15.03.2011 01:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od vladymat »

ada540i píše:
efrankie píše:Ale mám ji stále před očima, stříbrnou E39, M paket... decentní laděný dva laufy dozadu, hezky si ji ručně leštit doma a starat se o ní jak si zaslouží...:-D


A co tohle? To by tak nějak odpovídalo... :D http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... highlight=

Všimni si kolik lidí tady lituje, že nekoupili rovnou 540i :)


Pokud ne 540i, tenhle kousek se mi hrozně líbí. :)
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=116874

Kdybych při nepotřeboval kombajn, nebylo by o čem přemýšlet. :D
Uživatelský avatar
efrankie
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 15.08.2012 00:00
Bydliště: 550i

#36 Příspěvek od efrankie »

Jo, už jsem nad ní slintal několikrát... neboj místní bazar mám už projetej skrz na skrz a určitě jsem si té 540i všiml, ale přestože V8 nádhera, stav taky krásnej... jen ty peníze. Pořizovací cena je pro mě už moc vysoká za ojeté skoro 13 let staré auto a provozní náklady, pojistka a další nesmysly už bych neutáhl. Budu rád, když seženu R6, i tak to bude až až na moje finanční možnosti...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#37 Příspěvek od zverbo »

e39 528i 1998 /153kw/
mesto - ja 10,5 ale jazdim neodpocivam
mesto - manželka 9,5
dovolenka Norsko - 7,0
manzelka dochadza momentalne do prace /e46 servisujem/ a jazdi za 8,5

245/40/18 255/40/18

528i som kupoval len preto že siroko daleko neni e39 stouto vybavou a hlavne v M
ale inak bude nasledovat jedine 540i

NERATAM SPORTOVU JAZDU, DIALNICU PRI 240km/hod atd...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#38 Příspěvek od zverbo »

efrankie píše:Jo, už jsem nad ní slintal několikrát... neboj místní bazar mám už projetej skrz na skrz a určitě jsem si té 540i všiml, ale přestože V8 nádhera, stav taky krásnej... jen ty peníze. Pořizovací cena je pro mě už moc vysoká za ojeté skoro 13 let staré auto a provozní náklady, pojistka a další nesmysly už bych neutáhl. Budu rád, když seženu R6, i tak to bude až až na moje finanční možnosti...



ALE zase ked 540i tak neřeš spotrebu ani poistku pak NE 540i
zlata stredna cesta 528i
pujowecz
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 12.09.2011 00:00

#39 Příspěvek od pujowecz »

530i 99,9% Brno 10,3 235/45/17¨ Benzin
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#40 Příspěvek od Filozof »

pujowecz píše:530i 99,9% Brno 10,3 235/45/17¨ Benzin


nevěřím .... v Brně to musí aspon 12-14litru vzít.

Jedině okraj brna kde jedeš 60-80km v klidu bez semaforu a kolon...

nebo jezdíš v deset večer a v 5h ráno. :D
Odpovědět