Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Alu ET 20 místo ET43?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
Pán ti to řekl správně, pokud máš kola, co mají stejnou řířku ráfku v palcích tak čím větší ET, tím je kolo víc zastrčené dovnitř. Pokud dáš místo 43 co máš mít na autě 20 tak se můžeš dostat do problémů, že ti bude kolo chytat o venkovní lem při propružení. Pokud to přeženu tak na předním kole když v ostré zatáčce vjedeš na nějaký hrb tak se ti může v extrému povést rychlodemontáž blatníku.(osobně odzkoušeno
na nebožce shade) Taky při plném rejdu by ti mohly kola chytat o podpěh. Další problém může být životnost náprav, pokud posuneš osy kol ven a zvětšíš rozchod skoro o 5 cm tak se jinak budou rozdělovat síly do zavěšení a může se zkracovat jejich životnost.
Pokud by jsi ty kola měl a chtěl to zkusit tak se to dá, sundáš pružinu a vyzkoušíš krajní polohy, případně zafalcuješ lem nebo nějaké další upravy. Pokud budeš kupovat nové tak bych vybíral jen ty, co máš napsané v techničáku. Plus mínus max 10 mm. 5 je rozumnější.
Vyhneš se všem problémům a výběr kol je obrovský, není boha aby jsis nějaké nevybral.
Pokud tě limitují peníze, tak koukni na bazar sem nebo jinde. Pokud si vybral nějaký speciální design který není ve tvé rozteči tak zkus spíš najít s větším ET a kup podložky.

Pokud by jsi ty kola měl a chtěl to zkusit tak se to dá, sundáš pružinu a vyzkoušíš krajní polohy, případně zafalcuješ lem nebo nějaké další upravy. Pokud budeš kupovat nové tak bych vybíral jen ty, co máš napsané v techničáku. Plus mínus max 10 mm. 5 je rozumnější.
Vyhneš se všem problémům a výběr kol je obrovský, není boha aby jsis nějaké nevybral.
Pokud tě limitují peníze, tak koukni na bazar sem nebo jinde. Pokud si vybral nějaký speciální design který není ve tvé rozteči tak zkus spíš najít s větším ET a kup podložky.
Tak to na to radši asi kašlu a seženu někde originál co mám v techničáku. Tady na bazaru sem koukal a nic sem nenašel. Na Sbazaru něco je, ale taky né co bych si představoval-právě akorát to co sem našel s tim et20. Nejradši bych koupil někde nějak rozumně novou sadu. Nevíte někdo kde je nějakej dobrej výběr nových zimních sad pro BMW za rozumnej peníz?
koukni sem: http://aukro.cz/kola-bmw-17-i2735365279.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
nebo original bmw:
http://auto.bazos.cz/inzerat/18791557/1 ... AL-BMW.php
nebo tohle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/19147643/1 ... e60e61.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/18791557/1 ... AL-BMW.php
nebo tohle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/19147643/1 ... e60e61.php
No tak ja nevím. Já bych teda taky asi radši měl originál co tam má být. Ale není toho tolik na ty xd jako na normal zadokolky. Našel sem taky tohle: http://kola-pneu-alu.sbazar.cz/bmw-alu-17-styling-243-e60-e61-xd-4x4-e46-zimni-pneu-liberec-o8460182.html Co na to říkáte? Je na tom něco podezřelého? Já sem dost nedůvěřivý co se týče starších pneu. Nebo ty alu co na ně dával odkaz ron a koupit nové pneu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
pokud kupuješ starší kola tak je ideální je vzít někde do pneuservisu a nechat je převážit, pokud jsou v poho a nejsou ani moc dodřené tak bych se toho nebál a koupil.
Já koupil 17 palcové disky Parallelspeiche Styling 66 na e39 stejným postupem a žádný problém.
Chtěl jsem originál bmw, u těch levných kol od jiných výrobců bych se bál, jak jsou na tom s pevností, přece jen bmw jsou těžká auta.
Já koupil 17 palcové disky Parallelspeiche Styling 66 na e39 stejným postupem a žádný problém.
Chtěl jsem originál bmw, u těch levných kol od jiných výrobců bych se bál, jak jsou na tom s pevností, přece jen bmw jsou těžká auta.
mari píše:Et 20 na xdrive nedávej. Rooc to možná myslel dobře ale ve skutečnosti jsou ty kola s 265/30/19 menší o 15mm na průměru než klasický 225/50/17 takže velikost ráfku ještě nic neznamená.
Jestli se nepletu tak X5 má ET 40 což je dost blízko k 43. Osobně jsem měl na xd ET 20 bylo to jako motokára pneu lezlo až moc ven. Tak jsem to koupil. To že tam mám špatné ET jsem zjistil po přezutí na zimáky se správným ET. Auto změklo a jinak zatáčelo. Nevrátil bych se k ET 20. Na letní jsem si pořídil nové disky
Eks
nikdo nekupoval kola na 4kolu?
našel jsem tohle, nemáte někdo zkušenosti s touto značkou?
http://alu-kola.heureka.cz/rial-ravenna ... 3/galerie/

našel jsem tohle, nemáte někdo zkušenosti s touto značkou?
http://alu-kola.heureka.cz/rial-ravenna ... 3/galerie/
tak koukám, že k tomuhle tématu přispívám jen já
dnes mi bylo řečeno prodejcem alu kol, že se dají do TP zapsat i jiná kola než sou udávaná výrobcem - viz link
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm
Není mi ten postup moc jasný, ale vypadá to, že pokud ty kola budou mít certifikát a nějaký technik mi je schválí, tak mi to tam připíšou. Otázka je, jaký kola se na tu 4kolu dají dát (ET), aby to bylo ok. Výběr totiž nic moc v ET43...máte s tím někdo zkušenosti? Pls help

dnes mi bylo řečeno prodejcem alu kol, že se dají do TP zapsat i jiná kola než sou udávaná výrobcem - viz link
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm
Není mi ten postup moc jasný, ale vypadá to, že pokud ty kola budou mít certifikát a nějaký technik mi je schválí, tak mi to tam připíšou. Otázka je, jaký kola se na tu 4kolu dají dát (ET), aby to bylo ok. Výběr totiž nic moc v ET43...máte s tím někdo zkušenosti? Pls help
