Zdravím, dnes sem poprvé vyzkoušel sledovat teplotu chladící kapaliny za jízdy přes skryté menu v palubním PC- ke svému zděšení sem zjistil, že teplota se zvedá velmi velmi pomalu a vystoupá jen tak k 60°C kde kolísá polde aktuálního profilu silnice (do kopce vyleze i na 65, z kopce klesne k padesati).
Je možné, že by již po pěti letech od výroby auta byl po smrti termostat??? Je to u těchto aut běžné? Potřebuji to řešit, protože jak se teď trochu ochladilo, ihned mi téměř o litr vyletěla spotřeba a auto ani dvakrát moc netopí, tak se děsím co bude příští týden, až začne mrazit ...
Tohle není pro naftový motor moc dobré, zvláště před zimou. Proto upozorňuji, že kromě hlavního termostatu může Tvůj motor mít ještě druhý termostat u EGR ventilu - tedy výměna toho hlavního nemusí být to správné řešení, když bude propouštět ten u EGRu. Nevím rok výroby, tak budeš muset konkrétní díl najít sám na těchto stránkách :
No to je mi právě jasné, že z toho motor není nadšený a proto to chci co nejrychleji dát do pořádku... Nicméně mě nepřestává udivovat, jak na tak drahém autě může po ppouhých pěti letech odejít termostat ... To je fakt bída ...
Nevíš, který odchází většinou spíše? Ten hlavní nebo ten od EGRu? Ať třeba neměním zbytečně oba...
pri 60stupnov asi oba termostaty vypovedali. EGR termostat je lahke vymenit, staci sersan a nejake handry. Hlavny termostat sedi na pumpe, to uz je sakra praca sa tam dostat. Jedno varovanie, pozor moze byt naruseny EGR termostat, je par malo pripadov kedy ulomky termostatu skoncili v chladici kvoli neopatrnemu vyberaniu.
A není možné, že by to bylo ještě něco jiného? Kde to jsme aby v takovémto autě odešly oba termostaty po pěti letech života ??? Není na to možné uplatnit něco jako kulanci v BMW když to auto jezdilo celou dobu pouze do originálního značkového servisu BMW???
Mně nejde ani tak o ty peníze za termostaty jako spíš o to, kde někoho nahnat aby mi to vyměnil a nějakým způsobem to nepodělal, aby pak třeba neutíkala voda a podbně ...
Ten hlavní termostat se dá odmontovat, tak ho dej do hrnce s vodou, ohřívej a měř teplotu teploměrem na zavařování. Hned uvidíš, při jaké teplotě začne otevírat. Už při demontáži uvidíš, jestli není stále otevřený. Pokud bude OK, tak potom ten termostat na EGRu.
BMW je zkratka - Bring Mir Wercajk (dones mi nářadí), tak se nediv, že se furt něco děje. A na nějaké kulance u termostatu zapomeň, teď řeší utržené hřídele olejových čerpadel u motorů N63.
Vvymen oba a mas svatej klid, a bud rad, zes to zkusil, v zime bys umrznul. U me byl v podstate v hajz...hlavni propoustel pres tesnici gumku ktera byla lautr sezrana
Kousek popojeď, když je to studené pak osahej hadice a hned budeš vědět který termostat je kaput. Vypni si raději motor, ať tě to nenamotá. Vezmi to vylučovací metodou. Pokud hadice na hlavním termostatu je studená tak je to termostat na EGR chladiči. Na E39 142kW když odpojíš podtlakovou hadičku na EGR ventilu tak vlastně vyřadíš i EGR termostat. Počítej, že se po chvilce rozsvítí žlutá kontrolka motoru. Tak se neděs. Ten EGR termostat vyměníš snadno ani nemusíš vypouštět chl. kapalinu.
Eks
Na kulanci? U BMW? Asi ano, pokud jsi první majitel a máš záznamy v servisní knize
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Koukni do historie fora, loni v tuhle dobu se tady toho kolem ohřívání motoru taky dost řešilo. Je to ale jednoduchý, většinou to dělá jeden z termostatů..
Vlasta píše:Na kulanci? U BMW? Asi ano, pokud jsi první majitel a máš záznamy v servisní knize
Nejsem přímo první majitel, ale auto mám od prvního majitele a do posledního km jezdilo pouze do značkového servisu BMW (a samozřejmě mám vedenou servisní knihu), byť v zahraničí, ale to tady v ČR dobře vědí, protože sem si ty záznamy u nich ověřoval... Zkusím se optat... Každopádně ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je fakt bída, po pěti letech termostat KO...
Eks píše:Kousek popojeď, když je to studené pak osahej hadice a hned budeš vědět který termostat je kaput. Vypni si raději motor, ať tě to nenamotá. Vezmi to vylučovací metodou. Pokud hadice na hlavním termostatu je studená tak je to termostat na EGR chladiči. Na E39 142kW když odpojíš podtlakovou hadičku na EGR ventilu tak vlastně vyřadíš i EGR termostat. Počítej, že se po chvilce rozsvítí žlutá kontrolka motoru. Tak se neděs. Ten EGR termostat vyměníš snadno ani nemusíš vypouštět chl. kapalinu. Eks
Začnu asi tím EGR termostatem, třeba budu mít štěstí a bude to zrovna on, ikdyž si myslím, že to by se ohřálo více než jen na cca 55-60st, kdyyb ten hlavní fungoval jak má ... Nejvíc mě na tom štve ta práce- vypouštět chladící soustavu a vrtat do něčeho, co musí těsnit, to fakt nemám rád, páč se pak děsím, kdy to začne týct a podobně...
Vlasta píše:Na kulanci? U BMW? Asi ano, pokud jsi první majitel a máš záznamy v servisní knize
Nejsem přímo první majitel, ale auto mám od prvního majitele a do posledního km jezdilo pouze do značkového servisu BMW (a samozřejmě mám vedenou servisní knihu), byť v zahraničí, ale to tady v ČR dobře vědí, protože sem si ty záznamy u nich ověřoval... Zkusím se optat... Každopádně ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je fakt bída, po pěti letech termostat KO...
no záleží kolik máš najeto, uvědom si taky že to neni žádný fáčko kde je to jednoduše vyřešený... pokud je auto kolem pěti let starý, má pravděpodobně víc jak 100-150 tis najeto, já bych ti doporučil udělat i vodní pumpu a s ní spojené řemeny, a máš jistotu že to je 100%..
A proč by to mělo téct? Na vypoušťák na chladiči dám hadičku otevřu expanzku a je to. Jasně trochu kapaliny ti vyteče na hlavním termostatu. Na termostatech jsou O kroužky a když dobře očistíš dosedačku a utáhneš postupně křížem tak nevidím důvod tvé obavy. Očisti i gumové manžety v přírube na hadici a všechno to před montáží mázni. Proč jsi se dotazoval když to chceš bezhlavě měnit. Asi to máme každý trochu jinak já než bych dal za EGR 1000 a za hlavní 1500 a montoval něco co se montovat nemusí, tak to si na tu hadici raději sáhnu.
Nic ve zlém. Eks
Jo a Jendix má pravdu pokud budeš dělat hlavní termostat tak se podívej jestli už nemáš zaschlou kapalinu pod hřídelí čerpadla a pak zalomcuj řemenicí čerpadla jestli není volné ložisko. Pokud ano tak bych to udělal při jedný práci.
Eks píše:A proč by to mělo téct? Na vypoušťák na chladiči dám hadičku otevřu expanzku a je to. Jasně trochu kapaliny ti vyteče na hlavním termostatu. Na termostatech jsou O kroužky a když dobře očistíš dosedačku a utáhneš postupně křížem tak nevidím důvod tvé obavy. Očisti i gumové manžety v přírube na hadici a všechno to před montáží mázni. Proč jsi se dotazoval když to chceš bezhlavě měnit. Asi to máme každý trochu jinak já než bych dal za EGR 1000 a za hlavní 1500 a montoval něco co se montovat nemusí, tak to si na tu hadici raději sáhnu. Nic ve zlém. Eks
Tak samozřejmě to neprve udělám a vyzkouším to... Nejde o to, že to chci bezhlavě měnit, spíše se připravuji na to co mě čeká, pokud to tak dopadne a budu to muset měnit... Hadice vyzkouším zítra a pak už není na co čekat, příští týden bude mrznout, tak to budu muset stejně řešit okamžitě...
Tak to trochu oživím tady- vyměnil jsem oba termostaty- nejprav ten na EGR- auto začlo téměř ihned topit ale teplota i tak nepřelezla 70 stupnu... Tak i hlavni... Ted se auto zehreje sice na tech 91-93 kde se to drzi, ale trva to neskutecne dlouho, tak minimalne 15km a to je prd zima, tak nevim, co bude az bude -15... Nejake rady jeste? A co me hlavne zajima- pokud jedu v rezimu D stalou rychlosti 110km/h, teplota se drzi na tech 91, ale pokud prepnu do S nebo sekvence, tak okamzite behem par vterin, se teplota snizi asi o 20 stupnu na nejakych 70 a tam se drzi a vys neleze!!?? Proc??? Pokud dam zpet D, tak se teplota behem minuty vrati zpet na tech 90st, muze mi tohle prosim nekdo vys¨vetlit???