Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530d E60 rv2003 (mr2004) 3.0TDi - Blbnou budíky zamrznou

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od DKotek »

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit,
před nedávnem se u mého auta objevila zvláštní porucha,
které se projevuje tak, že po zapnutí klíčku i po nastartování auta mi nenaběhnou budíky (rychlost, otáčky, nádrž, okamžitá spotřeba, omezovač otáček motor (podle teploty motoru) ukazují nulovou odchylku), chytnou se až po chvíli jízdy a to tím způsobem, že okamžitě ukážou správnou odchylku... pak už funguje vše dobře. Ve chvíli, kdy motor zas vypnu (úplně vypnu klíček) se vše zase opakuje od znova. Ještě větší záhada je, že jindy to třeba naběhne hned (myslím, že ráno když odjíždím z domova tak se mi to nikdy nestává; za to jakmile odjíždím večer z práce tak mi to dělá po každé).

Netušíte někdo čím by to mohlo být? Vše ostatní funguje... iDrive, oba displeje v kapličce (OBC) apod. - Je to docela iritující a bojím se aby z toho nebyla větší chyba.

Jinak jsem před nedávnem byl na diagnostice a nešli jim tam smazat dvě chyby: něco se žhavením (auta ale chytá dobře) a chyba v komunikaci na nějaké sběrnici (prý to může souviset s regulátorem napětí na baterce - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/88/45 ).
marfy
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.01.2007 01:00
Bydliště: Otrokovice

#2 Příspěvek od marfy »

To je proto ,že máš Tdi...od BMW
Rider23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 18.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od Rider23 »

marfy píše:To je proto ,že máš Tdi...od BMW


:smich2: :respect:
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ

#4 Příspěvek od caknakis »

Ale notak... Víte vůbec, co zkratka TDI znamená? Vždyť to nemá zas tak špatně. Horší by bylo třeba V6 :-)

Raději mu poraďte chytráci :wink:

Odkud jsi? Ať tě můžeme nasměrovat za někým, kdo to vyřeší
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#5 Příspěvek od kubassszx »

marfy píše:To je proto ,že máš Tdi...od BMW


JJ, aby ses neposral ...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

Pores tu komunikaci na sbernici a vyresis nejspis i budiky.
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#7 Příspěvek od DKotek »

Jsem z Prahy 8, oblast mezi Dablicemi a Prosekem. Bohuzel jsem si dneska vsiml, ze mi po ranu ty budiky taky nenabihaji, vlastne posledni dobou az po nejaky dobe. U te sbernice se jedna o 1bitovou komunikaci pomoci jednoho vodice, predpokladam, ze se jedna o jednocestnou komunikaci smerem od regulatoru napeti, ktery je soucasti oka svorky zapornwho polu k baterii. Bohuzel netusim, jak poznat zdali je tato jednotka v poradku ci ne, navic novou prodavaji s celym kabelem zaporneho polu. A tezko rict na co vsechno ma tato jednotka vliv, ma ridit hlavne nabijeni, snad i vstrikovani (nekde jsem cetl), ale vliv na budiky a zhaveni (zatim mi to startuje skvele, ale zhaveni se pry zacina pouziva az od -2 C) neni jisty...
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#8 Příspěvek od airbone »

DKotek píše:Jsem z Prahy 8, oblast mezi Dablicemi a Prosekem. Bohuzel jsem si dneska vsiml, ze mi po ranu ty budiky taky nenabihaji, vlastne posledni dobou az po nejaky dobe. U te sbernice se jedna o 1bitovou komunikaci pomoci jednoho vodice, predpokladam, ze se jedna o jednocestnou komunikaci smerem od regulatoru napeti, ktery je soucasti oka svorky zapornwho polu k baterii. Bohuzel netusim, jak poznat zdali je tato jednotka v poradku ci ne, navic novou prodavaji s celym kabelem zaporneho polu. A tezko rict na co vsechno ma tato jednotka vliv, ma ridit hlavne nabijeni, snad i vstrikovani (nekde jsem cetl), ale vliv na budiky a zhaveni (zatim mi to startuje skvele, ale zhaveni se pry zacina pouziva az od -2 C) neni jisty...


Ta zbernica sa vola BSD - Bit Serial Data interface. V provom rade daj do poriadku vsetky komponenty ktore su cez nu prepojene.
Treba sa zamreiat na IBS senzor (inteligent battery sensor), bateriu ale hlavne co, regulator na alternatore. Ak je v prdeli, na aute sa objavuju rozne chyby a nefunguje rada systemov, alebo nahodne vypadavaju.
Tak isto vymen tu RJ zhavenia. Je tak isto cez BSD a odchadzaju ako na beziacom pase. Pise to chybu ohladne nefunkcnej kominikacie na BSD a pripadne este chyby vsetkych zhavicov. Tak isto pri vymene baterie ju treba zaregistrovat cez diagnostiku.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#9 Příspěvek od janbrasna »

Na E6x v prvnich rocnicich byla svolavacka na zamrzajici instrument clustery. Moje E63 ho taky dostala novy. Zkus najit odpovidajici service bulletin, najdes tam rozsah VIN, kterych se to tyka.
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#10 Příspěvek od DKotek »

Ten rozsah VIN se mi nedaří nalézt... jinak žhavení/startování se zdá, že funguje... nebo aspoň auto startuje normálně - akorát mi to napsalo nejprve pozor námraza, pak žhavení, asi 3-4 sekundy a pak zmizelo, následně jsem pak okamžitě bez potíží nastartoval - stejně jako vždy... ale zas takové mrazy ještě nebyly.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#11 Příspěvek od airbone »

Jj zamrzali ale vacsinou pri programovani noveho sw.....

uz som riesil aj jedne E60kove budiky zakaznikovi z CZ, na nich vsak vypadaval displej prerusovane a aj podsvetlenie stupnic blikalo. Sral som sa s tym dlho a este som do nich skusal aj narvat novsi SW, ale nic nepomohlo, tak som vydedukoval ze procesor na budikoch bol v prdeli. Vtedy som vymenil celu dosku za inu z dobrych budikov a prehral vsetky data a sw. Zakaznik dostal naspat hodil do auta a vsetko fungovalo ako malo, takze bol spokony.
Ak by si nepochodil v BMW, je dost mozne ze budu chciet vymenit budiky za nove co bude stat poriadny majland (tak 600eur pocitam), tak sa ozvi, mozeme to nejako poriesit. To vsak len v pripade ze mas v cajcu naozaj tie budiky a nie nieco ine. Mam skladom par budikov v 100% stave a viem ich aj naprogramovat ako treba, no potrebujem k tomu aj stare povodne budiky :) a zavisi tak isto od cisla dielu a sw verzie....
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#12 Příspěvek od DKotek »

Dobře, když tak se ozvu, ale zatím to asi nebudu řešit, budíky nabíhaji a když ne, tak naběhnout dřív než stihnu nabrat rychlost. Možná to bude souviset s tou sběrnicí, takže se ještě uvidí co a jak... Díky.

PS: Nemáte někdo zkušenost s http://www.audiocom.cz/tovarni-navigace ... 09--1773cz Docela bych si to chtěl udělat do auta, ale nevím moc o tom jak to funguje a tak...
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#13 Příspěvek od janbrasna »

Zas jsem na tenhle problem nedavno narazil, ale podle toho SIB se mi nedari najit ani rozsah VIN, ani zadny vic info. Kdyby to nekoho zajimalo, jde o:

SI B62 0406 — "Instrument cluster: failure of displays/functions."

Treba by v BMW umeli podle tohodle cisla rict, jestli se to tyka konkretniho auta nebo ne, ale tezko rict. Nikde online jsem kopii toho bulletinu nenasel a u sebe ji v PDF taky nemam. Tak treba budete mit nekdo vic stesti.
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#14 Příspěvek od DKotek »

Tak problém se stále projevuje a ještě navíc mi přestala ukazovat ručička tempomatu (aktuální rychlost vedle rychloměru).

Nahrál jsem na YouTube video Instrument Cluster Testu, který ukazuje právě tento problém: http://youtu.be/c-5Ns_kBJjc

Zde ještě přikládám informace o softwaru (nejsou bohužel moc čitelné): http://youtu.be/Fjis0Zh-ZDY

Test měl správně vypadat takto: http://www.youtube.com/watch?v=zMBHTTRBoRg

Víte někdo co s tím? Popřípadě i výměna celého Instrument Clusteru... Bojím se, že to jednou nemusí vůbec naběhnout.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#15 Příspěvek od janbrasna »

Všechny rady tady už někde jsou napsaný, nevim jak líp poradit…

Krok 1) Diagnostika. V Praze? Snejk, Mentuli, Miguel… viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=122811

Krok 2) Zavolat do BMW. (Třeba novej Stratos Auto na Proseku neni prej úplně blbej, viz http://www.bmwprosek.cz/kontakt-pobocka-praha.html …). Říct jim to číslo SIB bulletinu a svuj VIN. Třeba ti to vymění gratis. (Na mym autě to tak bylo.)
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#16 Příspěvek od airbone »

Dam ti par dobrych rad, z vlastnej skusenosti:
Este raz hovorim, BSD zbernica dokaze robit poriadnu paseku. Ja som mal v riti IBS senzor a sposobovalo to dokonca nahle a nahodne zastavenie motora (vacsinou pocas stania na semaforoch) ale niekolkokrat dokonca za jazdy!!! Nikto nevedel prist na chybu a chceli mi menit RJ motora za novu......
Navyse bola odidena aj RJ zhavenia, ale auto normalne nastartovalo aj v mrazoch a bez problemov. Z casu na cas auto vypisalo mechanicku chybu generatora (plany poplach vid nizsie).
Takze musis postupovat systematicky a najprv zacat odstranovat chyby ktore poznas (ovsem s OEM diagnostikou ako napr DIS, urcite nie so vselijakymi univerzalnymi pseudopristrojmi)
1. Zajst na diagnostiku a zistit ktory spotrebic na BSD zbernici je vadny. Pozor, je to seriova zbernica. Trebarz vadny IBS moze mat na starosti aj vypisovanie chyby inych veci na BSD, ktore mozu byt ok!!
Najlepsie je nastartovat auto, odpojit IBS senzor a zistit ci ostatne chyby na BSD (napr rj zhavenia, prip, alternator) sa zmenia zo statickych na sporadicke. Podobnym sposobom treba vylucovaciou metodou zistit ktora vec je vadna. Tu vec musis vymenit v provom rade. Upozornujem ze vadna RJ zhavenia dokaze po case odpravit do vecnych lovist aj IBS senzor, pripadne naopak apd.... Proste prva vec na ktoru sa zameraj - odstranit vsetky problemy na BSD - musi byt bez akejkolvek chyby. Myslm predbezne ze budes musiet vymenit IBS a aj RJ zhavenia. Myslim zre regulator napatia problem nebude robit, lebo to by ti za jazdy vypinalo aj ostatne systemy (ABS, DSC, Active Steering Dynamic Drive, apd....)
2. Potom uvidis co dalej s budikmi. Je dost pravdepodobne ze ak na energouzli vznikli nahodne prepatia a spicky (z dovodu nespravne funkcnej BSD), budiky to mohlo odpravit do tohto stavu. Su v nich regulatory naptaia (IC) ktore mohli dostat kratkodobu supu, alebo vysielaju signal powerfail a to odpaja jednotlivu elektroniku budikov. Druha moznost je ze mohol odist aj procesor. V obidvoch pripadoch to najksor vyzera na vymenu budikov. Vedel by som sa pozriet aj na tie povodne, ale to by bolo asi casovo nerozumne (kedze potrebujes s autom jazdit)... Ak ich nahodou budes potrebovat, ozvi sa. Mam skladom niekolko kusov, aj uplne novych a aj pre diesel predface. (na bmw by som sa nespoliehal, tam si vypytaju za nove budiky s programovanim tak 18.000czk....)
DKotek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#17 Příspěvek od DKotek »

Tak jsem to nakonec dal do http://www.servisbmw.cz
Ukázalo se, že žhavící soustava byla zcela nefunkční, protože tam nějací "chytráci" dali špatné žhavící cívky a ŘJ je zcela upečená, to samé IBS senzor. Takže to mi tam teď dávají dohromady. S těmi budíky zkusí akorát přehrát firmware, jestli to náhodou nepomůže, jinak to hold budou muset vyměnit celý.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#18 Příspěvek od airbone »

DKotek píše:Tak jsem to nakonec dal do http://www.servisbmw.cz
Ukázalo se, že žhavící soustava byla zcela nefunkční, protože tam nějací "chytráci" dali špatné žhavící cívky a ŘJ je zcela upečená, to samé IBS senzor. Takže to mi tam teď dávají dohromady. S těmi budíky zkusí akorát přehrát firmware, jestli to náhodou nepomůže, jinak to hold budou muset vyměnit celý.


Ked budes potrebovat budiky, ozvi sa, mam ich skladom viac
Odpovědět