
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spotřeba 530d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak nevim co si myslet - v zime ted na zimacich 235/45 r17 mam na trase Hradec Kralove-Praha (s kousky po Praze i HK) spotrebu 8.3. Po dalnici tempomat na 130 podle tacho, nijak se neloudam, ale ani nespecham. Asi mam neco blbe
webasto topi, sterace stiraji, svetla sviti, turbo tahne, mpacket tam sedi a nikde nic nemlati. jestli mam mit nizsi spotrebu, jak na to? 530dA, rv2001, 142kw

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Killingman píše:Tak nevim co si myslet - v zime ted na zimacich 235/45 r17 mam na trase Hradec Kralove-Praha (s kousky po Praze i HK) spotrebu 8.3. Po dalnici tempomat na 130 podle tacho, nijak se neloudam, ale ani nespecham. Asi mam neco blbewebasto topi, sterace stiraji, svetla sviti, turbo tahne, mpacket tam sedi a nikde nic nemlati. jestli mam mit nizsi spotrebu, jak na to? 530dA, rv2001, 142kw
Dofouknout pneu, vyndat bordel z kufru a natankovat kvalitní palivo

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
nevím jak u e61 ale u e39 test TEST-NR.20 slouží ke korekci průměrné spotřeby.
Na začátku je potreba vědět kolik auto ve skutečnosti žere a to tak že vyjezdíme několik plných nádrží a zjistíme počet najetých km.
Např. mám e39 525D, tankoval jsem 3 nádrže tzn. 191l a najel 2790km, takže průměrná spotřeba mi vychází 6,9 l/100km,
ale BC nám ukazuje 6.1 l/100km a hodnota KVBR v testu nr.20 je 1000
Takže přepočteme KVBR dle vzorce:
6,9 (skutečná spotřeba) x 1000 (KVBR) / 6.1 (BC spotřeba) =
úprava KVBR na 1131.
Tuhle hodnotu nastvím v testu nr.20 tak, že když mačkám LEVÉ tlačítko, hodnota klesá po jednotkách, když ho podržím klesá po desítkách, a to až k 750 a potom skočí znova na 1250.
Já se proklikám na vypočtených 1131, pro uložení pak zmáčknu PRAVÉ tlačítko. Hodnota se mi přepíše.
Obecně se dá říct, že odchylka do 0.5l je v normě, a přesnější to nebude, má na to vliv použitý rozměr pneumatik, jejich huštění a opotřebení, taky je otázka jak přesné jsou stojany na pumpě.
Taky pozor pokud jsme vypočetli, že je třeba KVBR změnit nad 1250 nebo pod 750. To jsme buď špatně počítali, měřili nebo je špatně něco jiného, třeba díra v nádrži, nebo si synátor čepuje naftu do svého přibližovadla.
Na začátku je potreba vědět kolik auto ve skutečnosti žere a to tak že vyjezdíme několik plných nádrží a zjistíme počet najetých km.
Např. mám e39 525D, tankoval jsem 3 nádrže tzn. 191l a najel 2790km, takže průměrná spotřeba mi vychází 6,9 l/100km,
ale BC nám ukazuje 6.1 l/100km a hodnota KVBR v testu nr.20 je 1000
Takže přepočteme KVBR dle vzorce:
6,9 (skutečná spotřeba) x 1000 (KVBR) / 6.1 (BC spotřeba) =
úprava KVBR na 1131.
Tuhle hodnotu nastvím v testu nr.20 tak, že když mačkám LEVÉ tlačítko, hodnota klesá po jednotkách, když ho podržím klesá po desítkách, a to až k 750 a potom skočí znova na 1250.
Já se proklikám na vypočtených 1131, pro uložení pak zmáčknu PRAVÉ tlačítko. Hodnota se mi přepíše.
Obecně se dá říct, že odchylka do 0.5l je v normě, a přesnější to nebude, má na to vliv použitý rozměr pneumatik, jejich huštění a opotřebení, taky je otázka jak přesné jsou stojany na pumpě.
Taky pozor pokud jsme vypočetli, že je třeba KVBR změnit nad 1250 nebo pod 750. To jsme buď špatně počítali, měřili nebo je špatně něco jiného, třeba díra v nádrži, nebo si synátor čepuje naftu do svého přibližovadla.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
530D, automat, 160KW, najeto 260tis, kola 19-275 Zadek
Tak konečne jsem tu spotřebu asi vychytal.
město kolem 8 - 8,5 litrů, bez blbnutí, proste v klidu
mimo město 80-100 kolem 6-6,5
dálnice 130-150km/h 7-7,5
trvalo mi to dva roky než jsem na to přišel aby to žralo to co má
Ted auto jede jako kráva a poslouchá na chovaní s plynem !!
Proste chci jet pomalu a spořivě, tak spotřeba logicky klesá, tak se to před tím nechovalo, to člověk vycejtí proste.
jezdil jsem mesto klidne okolo 12-12,5 bez blbnutí, proste v klidu
mimo město a dálnice kolem 9-10 jinak to dokázalo vylézt i přes 11 když jsem jel rychlejc apod.
A chovalo se to tak, že jet s tím jakkoli za 6,4 třeba absolutne nešlo apod.
1. DPF do hajzlu, nebo vyčisti, nebo novej (proste je ucpanej ikdyž to nic nehlasí, můj případ)
2. novou jednotku žhavičů + žhaviče od Beru nejlepe (proste žhavení musí dokonale fungovat!!!!!!!!!!!)
3. nový termostaty (auto se musí co nejdřív dostat na provozní teplotu kolem 90!!!!!!!!!)
4. dobrý vstřiky (zkontrolovat za jizdy na diagnostice, musejí být v normě)
5. svody, bývaj skoro vždycky popraskaný (měl jsem taky)
6. za jizdi se mrknout jestli turbo fouka co má
Nejznatelnější zmenu ve spotřebe jsem ovšem zaregistroval po dání do pořádku žhavení, DPF-ka a výmene termostatů.
Tohle všechno jsem měl proste v nepořádku i přesto, že me v servisech ujištovali, že je to dobrý a nikdo si se spotřebou nevedel rady a poslouchal jsem jen kecy, že je to normální. No neposrali by jste se
Doporučuju toto u každýho kdo má najeto kolem 200tis tyhle veci přísne zkontrolovat.
Tak konečne jsem tu spotřebu asi vychytal.
město kolem 8 - 8,5 litrů, bez blbnutí, proste v klidu
mimo město 80-100 kolem 6-6,5
dálnice 130-150km/h 7-7,5
trvalo mi to dva roky než jsem na to přišel aby to žralo to co má
Ted auto jede jako kráva a poslouchá na chovaní s plynem !!
Proste chci jet pomalu a spořivě, tak spotřeba logicky klesá, tak se to před tím nechovalo, to člověk vycejtí proste.
jezdil jsem mesto klidne okolo 12-12,5 bez blbnutí, proste v klidu

mimo město a dálnice kolem 9-10 jinak to dokázalo vylézt i přes 11 když jsem jel rychlejc apod.
A chovalo se to tak, že jet s tím jakkoli za 6,4 třeba absolutne nešlo apod.
1. DPF do hajzlu, nebo vyčisti, nebo novej (proste je ucpanej ikdyž to nic nehlasí, můj případ)
2. novou jednotku žhavičů + žhaviče od Beru nejlepe (proste žhavení musí dokonale fungovat!!!!!!!!!!!)
3. nový termostaty (auto se musí co nejdřív dostat na provozní teplotu kolem 90!!!!!!!!!)
4. dobrý vstřiky (zkontrolovat za jizdy na diagnostice, musejí být v normě)
5. svody, bývaj skoro vždycky popraskaný (měl jsem taky)
6. za jizdi se mrknout jestli turbo fouka co má
Nejznatelnější zmenu ve spotřebe jsem ovšem zaregistroval po dání do pořádku žhavení, DPF-ka a výmene termostatů.
Tohle všechno jsem měl proste v nepořádku i přesto, že me v servisech ujištovali, že je to dobrý a nikdo si se spotřebou nevedel rady a poslouchal jsem jen kecy, že je to normální. No neposrali by jste se


Doporučuju toto u každýho kdo má najeto kolem 200tis tyhle veci přísne zkontrolovat.
Souhlas.
když jsem auto dovezl, všichni smekali před spotřebou 8. Pak jsem dal nový termostaty.... 7.6, a pak jsem vyčistil DPF.....6.9. Jezdim převážně dálnici a Prahu. Nešetřim to.
Teď jsem zase na 8. Zkontroluju DPF. Část ale dělá pneu. Mám jinej rozměr, takže si auto myslí, že najelo míň km než na snížených letních.
když jsem auto dovezl, všichni smekali před spotřebou 8. Pak jsem dal nový termostaty.... 7.6, a pak jsem vyčistil DPF.....6.9. Jezdim převážně dálnici a Prahu. Nešetřim to.
Teď jsem zase na 8. Zkontroluju DPF. Část ale dělá pneu. Mám jinej rozměr, takže si auto myslí, že najelo míň km než na snížených letních.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
drfting píše:530D, automat, 160KW, najeto 260tis, kola 19-275 Zadek
Tak konečne jsem tu spotřebu asi vychytal.
město kolem 8 - 8,5 litrů, bez blbnutí, proste v klidu
mimo město 80-100 kolem 6-6,5
dálnice 130-150km/h 7-7,5..................................
naprostej souhlas, sice s tim vyhozenim DPF úplně nesouhlasim, ale při najetejch kilometrech auto prostě malinko víc kouří a tak by to asi ani novej moc nepřežil.. nehledě na to když má někdo ještě ještě čipnuto.. je nesmysl dpf nechávat..
já jsem dlouho váhal, minulej víkend jsem DPF vykuchal a navařil trubku.. zatím to vypadá že najedu na nádrž kolem 1000km, což se mi předtím nikdy nepodařilo.. spotřeba dle PP kolem 7,2 na dálky po okreskách by to bylo stopro do 7..
jinak kdyby to někdo kuchal.. asi bych nejdřív vyzkoušel jak jede auto s čistě vykuchaným filtrem.. já rovnou vevařil trubku, auto je ale o poznání hlasitější.. pěknej zvuk, skoro jako se sportovnim výfukem.. někdo to ale nemusí.. já bych raději auto malinko tišší..