
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 525TDS PROBLÉM TOPENÍ!!!
Je to normální
Ta klima je automatická od toho aby si nastavil AUTO a víc se nemusel starat a ona vytvářela ideální podmínky. Do klima jednotky vedou dráty po kterejch se nesou data o autě jako teplota venku vevnitř vody a pak třeba rychlost a otáčky motoru. Já mám v E36 automatickou klimu a pokud jedu rychleji a motor začínám víc točit tak najednou klima okamžitě přidá a začne valit na ofuky rukou studenej vzduch ale zároveň na nohy a na sklo fouká horkej vzdcuh aby topil. Ale ten studenej valí jen pro to aby se v autě dalo dýchat a aby ti auto necpalo vařící vzduch přímo do huby.
Druhá varianta proč se tomu tak může vůbec dít je, že alternátor má vyšší točky či-li je schopnej dodat více proudu a větrák se o chlup víc roztočí ale to by nemohlo bejt až tak brutálně poznat.

Ta klima je automatická od toho aby si nastavil AUTO a víc se nemusel starat a ona vytvářela ideální podmínky. Do klima jednotky vedou dráty po kterejch se nesou data o autě jako teplota venku vevnitř vody a pak třeba rychlost a otáčky motoru. Já mám v E36 automatickou klimu a pokud jedu rychleji a motor začínám víc točit tak najednou klima okamžitě přidá a začne valit na ofuky rukou studenej vzduch ale zároveň na nohy a na sklo fouká horkej vzdcuh aby topil. Ale ten studenej valí jen pro to aby se v autě dalo dýchat a aby ti auto necpalo vařící vzduch přímo do huby.
Druhá varianta proč se tomu tak může vůbec dít je, že alternátor má vyšší točky či-li je schopnej dodat více proudu a větrák se o chlup víc roztočí ale to by nemohlo bejt až tak brutálně poznat.
s tou automatickou klimou je mi to jasný
právě ale poznat je to když zmáčknu ten ofuk předního okna, větrák začne foukat uplně na plno a jen na okno. A v tomto případě je poznat rozdíl mezi volnoběhem a jízdou.
Co vím z jinejch aut, tak by měl alternátor dávat pořád stejný napětí, jak na s/bez záteže, když nedává tak je v něm problém ne? .. Zkusím to proměřit jestli není problém v něm.
Možná je problém v tom, že když stojím na volnoběh, tak ten alternátor to nsetačí dobíjet.

právě ale poznat je to když zmáčknu ten ofuk předního okna, větrák začne foukat uplně na plno a jen na okno. A v tomto případě je poznat rozdíl mezi volnoběhem a jízdou.
Co vím z jinejch aut, tak by měl alternátor dávat pořád stejný napětí, jak na s/bez záteže, když nedává tak je v něm problém ne? .. Zkusím to proměřit jestli není problém v něm.
Možná je problém v tom, že když stojím na volnoběh, tak ten alternátor to nsetačí dobíjet.

No jestli myslíš značku přímo ofuku předního skla tak to vždycky bude foukat naplno. To zamýšleli totiž v Mnichově, že to budeme používat pokud je auto zamlžený a ty potřebuješ odmlžit sklo. Pokud je klima nastavená v AUTO tak vždycky lehce fouká na sklo aby se nemlžilo. Pokud si namačkáš směr foukání už to není auto a aby to foukalo i na sklo je potřeba nastavit směr foukání se šipkou nahorů
No rozlišuj napětí a proud. Napětí je v obvodu pořád, proud je energie která se spotřebovává. Ale markantní rozdíl by v tom být určitě neměl
No rozlišuj napětí a proud. Napětí je v obvodu pořád, proud je energie která se spotřebovává. Ale markantní rozdíl by v tom být určitě neměl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 34
- Registrován: sob 24.10.2009 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
ahojte, prosím o radu.. nemám sice TDS, ale 523i s podobným problémem (automatická digi klima). Ještě předevčírem mi auto krásně topilo, prakticky pár minut po nastartování.
Předevčírem večer jsem jel za známým na diagnostiku, aby mi něco zkontroloval a od té doby mi topení prostě nefunguje. Fouká mi pořád ledovej vzduch, což v těhle podmínkách moc ideální není. KOlega říkal, že na klimu se vůbec nekoukal, ale napadlo mě, jestli je možný, že by jí i prostým připojením diagnostiky nějak vyřadil nebo restartoval, aby foukala jen studeně?
Zkoušel jsem všechny kombinace, ofuk okna, vnitřní okruh, různý směry foukání, teploty od 16 do 30°C a je to furt stejný...
Nemáte s tím někdo zkušenosti? Potřeboval bych se toho zbavit co nejrychleji, ať auto nemám jen na "léto", až bude horko

Předevčírem večer jsem jel za známým na diagnostiku, aby mi něco zkontroloval a od té doby mi topení prostě nefunguje. Fouká mi pořád ledovej vzduch, což v těhle podmínkách moc ideální není. KOlega říkal, že na klimu se vůbec nekoukal, ale napadlo mě, jestli je možný, že by jí i prostým připojením diagnostiky nějak vyřadil nebo restartoval, aby foukala jen studeně?

Zkoušel jsem všechny kombinace, ofuk okna, vnitřní okruh, různý směry foukání, teploty od 16 do 30°C a je to furt stejný...

Nemáte s tím někdo zkušenosti? Potřeboval bych se toho zbavit co nejrychleji, ať auto nemám jen na "léto", až bude horko


jojo to se klepe na ty ventily, jak je již zmíněno, když otevřeš kapotu jsou vedle pravyho podběhu
ventily vypadaj takhle
http://www.google.cz/imgres?q=e39+venti ... x=63&ty=40
ventily vypadaj takhle
http://www.google.cz/imgres?q=e39+venti ... x=63&ty=40
Když auto fouká studenej vzduch ač je motor na provozkce (pominu tedy termostat v háji), tak prostě nemá vodu v topení. Vodu v topení nemá, protože je a) zvazdušněný b) ventily topení jsou zarostlý c) nepracuje pumpa topení, která je na tělese ventilů d) nechoděj klapky topení jak mají e) jsou v háji teplotní čidla a auto si jen myslí, že dostatečně topí. Bod a) jste zkoušeli a ten to není. U bodu b) bejvá obvykle opačnej problém - ventily jsou ve vypnutým stavu naplno otevřený, chyba je v elektrice, nebo hodně poškozeným těsnění, nezavírají se a auto topí pořád. C) je asi nejpravděpodobnější. je to motor a v tom taky dokážou dojít uhlíky, dokáže se zadřít, shořet... d) je podle vašeho popisu taky nepravděpodobný e) taky velkou šanci nemá, ale kdo ví. Postup - ujistit se, že opravdu ne A. Zajet za někým s diagnostikou (kdo jste z Plzeňska, chcete pokecat a chcete, písněte do SZ, nebo na MrCaesar@seznam.cz, můžeme na to zítra, pozítří, nebo někde v příštím týdnu juknjout), prověřit B až E. Jinej samodomo postup, krom již uvedenejch, mě -aniž by se musely tahat ventily z auta- nenapadá. U vytaženejch ventilů - rozebrat, otestovat na baterku jestli zavírají, otestovat pumpu případně vyměnit uhlíky, přetěsnit, vyčistit...
Ta vodní pumpa není u všech e39, měla by bejt u aut pokud je v autě webasto jako a samotný webasto nemá v tělese vodní čerpadlo proto je tam čerpadlo pod ventilama jindy v autě není.
Vodu do radiátoru topení potom žene vodní pumpa která je na řemenu a pohání veškerou vodu v autě. I kdyby si měl v háji tu elektrickou pumpu tak by ti auto vždycky topilo protože ta vodní pumpa mechanická tam tu vodu natlačí
Vodu do radiátoru topení potom žene vodní pumpa která je na řemenu a pohání veškerou vodu v autě. I kdyby si měl v háji tu elektrickou pumpu tak by ti auto vždycky topilo protože ta vodní pumpa mechanická tam tu vodu natlačí