Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Chip e61 535D
Ahoj, koupil jsem svojí 535d už nachipovanou několik let a to od Diesel Technic z Kladna na 350ps a 700nm. Prý tam jsou nejlepší. Volal jsem tam, jestli by mi to nedali pryč, že se bojím o motor a převodovku a oni mi řekli, že mi to zadarmo dají na tovární nebo můžou sílu snížit, ale že to převodovka i motoru zvládnou. Ptal jsem se i ve svém servisu a tam mi také říkali, at to tam nechám, že to zvládne. Prostě se jenom nesmí pořád jezdit plnej. Jestli něco odejde, tak hydroměnič a ten se repasuje za 20tis. a bude kvalitnější než původní. Tak sjem to tam nechal. Chci ted jít na válcovnu si to nechat změřit. Kolik vůbec mám výkon, protože těch 350 a hlavně 700nm mi tam nepřijde. Tak uvidím. Možná je to jenom pocit, protože předtím jsem měl atmosféru a diesel nikdy nebude reagovat stejně
taky jsem o chipu přemejšlel, mám 535d, ale pak jsem od toho upustil. 535tka jede dobře, oproti ostatním autům je vždy rychlejší. Měl bych strach o převodovku, takže radši sem si řekl že mi 270ps stačí. Jinak dieseltechnik je fakt dobrej, měl jsem od něj číplí jedno auto a můžu jen doporučt, dokonce když jsem mu po dvou dnech zavolal že to není ono, tak mi to v pohodě znovu přečipoval a pak jela 530D jak bejk a bez kouře.
mám na 535d chip od hamann motorsport a musím říct, že je to super. Samotný přečipování trvalo téměř půl dne, protože každý vůz mám jíné hodnoty, které se upravují individuálně. Není to tak, že má někdo určitý program a potom to frká jako Baťa cvičky. Z toho potom plynou problémy, že auto blbne a nebo něco odejde.
Taky mam 535d chiple, delali mi to tady: http://www.mereni-vykonu.cz/
Standard 272 koni zvysenych na 300 koni, kroutak ted z hlavy nevim ale neco okolo 650NM, odstraneny omezovac rychlosti, zmereno na brzde.
Schvalne si nechte vy, co to mate chiple zmerit vykon na brzde, verim ze budete prekvapeni, protoze ty hodnoty co se tam upravuji budou +- shodne u kazdeho upravce, akorat jeden rekne mas tam 330 koni, druhy 350 koni atd.
Pocitovy rozdil je velky, i kdyz ten rozdil v hodnotach neni moc rozdilny oproti standardnim.
Nejslabsi vec na cele pohonne soustave ve voze je asi hydromenic, ten jsem uz menil, ale nerekl bych ze kvuli chipu protoze ten jsem tam daval par mesicu pred vymenou a od te doby mam najeto 80000km s novym menicem, chipem a vse OK.
Jedinou vyhradu mam, ze kdyz jedu nadoraz na dalnici, tak auto na 6tku pri 4000 ot. zacne cukat a nejede vic, asi uz nestiha palivove cerpadlo, nevim moc to neresim, protoze 270 podle GPS mi staci.
Standard 272 koni zvysenych na 300 koni, kroutak ted z hlavy nevim ale neco okolo 650NM, odstraneny omezovac rychlosti, zmereno na brzde.
Schvalne si nechte vy, co to mate chiple zmerit vykon na brzde, verim ze budete prekvapeni, protoze ty hodnoty co se tam upravuji budou +- shodne u kazdeho upravce, akorat jeden rekne mas tam 330 koni, druhy 350 koni atd.
Pocitovy rozdil je velky, i kdyz ten rozdil v hodnotach neni moc rozdilny oproti standardnim.
Nejslabsi vec na cele pohonne soustave ve voze je asi hydromenic, ten jsem uz menil, ale nerekl bych ze kvuli chipu protoze ten jsem tam daval par mesicu pred vymenou a od te doby mam najeto 80000km s novym menicem, chipem a vse OK.
Jedinou vyhradu mam, ze kdyz jedu nadoraz na dalnici, tak auto na 6tku pri 4000 ot. zacne cukat a nejede vic, asi uz nestiha palivove cerpadlo, nevim moc to neresim, protoze 270 podle GPS mi staci.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 393
- Registrován: pát 25.03.2005 01:00
- Bydliště: na samotě
- Kontaktovat uživatele:
Chipnutí se nemusíte bát, pokud je vůz po technické stránce v pořádku, tak je vše ok.
Motory jedou standartně na 40-60% .... automobilky si nechávají prostor na facelifty a další řady.
Není ale chip jako chip... dělám chipování a už jsem vyzkoušel pár upravovatelů map a musím říct, že se to dost lišilo.
Všichni dělali mapy individuálně k vozu, ale stejně v tom byl rozdíl, asi ne každý to umí dobře upravit a nebo upraví pouze jeden parametr.
V podstatě to funguje tak, že se stáhne SW z řídící jednotky, pošle se to na úpravu a pak se to zase nahraje zpět.
Převodovky se taky bát nemusíte, protože se to individuálně nastavuje na automat/manuál atd.
A když to vemu, tak pokud se k motoru chováte špatně, tak odejde ať je tam chip, nebo není
Jediný před čím bych varoval, je před firmami, které dělají, že chipují a přitom vám tam ani nic nenahrajou a nebo před chipy staženými z netu z jiných aut. Před chipnutím si zkuste najít recenzi na tu firmu na netu, pže pokud už měl někdo nějakej problém, tak to tam bude. Třeba ABC tuning
)
Motory jedou standartně na 40-60% .... automobilky si nechávají prostor na facelifty a další řady.
Není ale chip jako chip... dělám chipování a už jsem vyzkoušel pár upravovatelů map a musím říct, že se to dost lišilo.
Všichni dělali mapy individuálně k vozu, ale stejně v tom byl rozdíl, asi ne každý to umí dobře upravit a nebo upraví pouze jeden parametr.
V podstatě to funguje tak, že se stáhne SW z řídící jednotky, pošle se to na úpravu a pak se to zase nahraje zpět.
Převodovky se taky bát nemusíte, protože se to individuálně nastavuje na automat/manuál atd.
A když to vemu, tak pokud se k motoru chováte špatně, tak odejde ať je tam chip, nebo není

Jediný před čím bych varoval, je před firmami, které dělají, že chipují a přitom vám tam ani nic nenahrajou a nebo před chipy staženými z netu z jiných aut. Před chipnutím si zkuste najít recenzi na tu firmu na netu, pže pokud už měl někdo nějakej problém, tak to tam bude. Třeba ABC tuning

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon 13.08.2012 00:00
Jediný před čím bych varoval, je před firmami, které dělají, že chipují a přitom vám tam ani nic nenahrajou a nebo před chipy staženými z netu z jiných aut. Před chipnutím si zkuste najít recenzi na tu firmu na netu, pže pokud už měl někdo nějakej problém, tak to tam bude. Třeba ABC tuning Smile)
Také bych k těmto renomovaným přidal Diesel technik. Ideální úprava ..za 15 tis, máte originál a ten autu rozhodně neuškodí.
Také bych k těmto renomovaným přidal Diesel technik. Ideální úprava ..za 15 tis, máte originál a ten autu rozhodně neuškodí.

Mě by zajímalo když by jste si všichni s 535d jak s chipnutým tak s originálním sw dali RACE závody na okruhu hodinku-dvě jak dopadnou výsledky a jak budou na tom turba a převodovka když to pojede hodinu nebo dvě plnej kotel.
Není to žádnej flame jen prostě otázka do placu.
Chápu že v normálních podmínkách jet naplno třeba přes madarsko nebo německo moc nejde ale i tak by se aspon otestovalo zda je vše ok na autech a zda mělo smysl chipovat protože auta s chipem ujedou o několik kol pokud budeme mít vyrovnané řidiče...
Co jsem slyšel se u nás se bavili jen o převodovce, motory jsou v pohodě snesou i více chipovat přes 400koní ale převodovka při tom kopanci dostává šlehu - někde psali limit 650-700nm někde zase prý 1000nm že má rezervu těžko říci. Leda napsat email přímo do ZF nebo prohledat net.

Není to žádnej flame jen prostě otázka do placu.
Chápu že v normálních podmínkách jet naplno třeba přes madarsko nebo německo moc nejde ale i tak by se aspon otestovalo zda je vše ok na autech a zda mělo smysl chipovat protože auta s chipem ujedou o několik kol pokud budeme mít vyrovnané řidiče...
Co jsem slyšel se u nás se bavili jen o převodovce, motory jsou v pohodě snesou i více chipovat přes 400koní ale převodovka při tom kopanci dostává šlehu - někde psali limit 650-700nm někde zase prý 1000nm že má rezervu těžko říci. Leda napsat email přímo do ZF nebo prohledat net.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
ja upřímě bych se chipu u 535D asi bál.. je to teda víceméně otázka bloku motoru.. u M57 je ještě litina.. když si ale vezmu jakým způsobem jsou dneska motory optimalizovaný kvůli hmotnosti, je tam podstatně menší rezrva než u u starších motorů.. asi bych se toho bál.. kor u top motoru.. nevim jestli jste měli možnost si něco přečíst např. o novým 50D s 280kW ale tam s těma silama asi docela zápasili a vyřešili to ocelovejma prutama od kliky k hlavě.. a 535D s chipem od toho nebude daleko.. neli hůř..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
VRsix píše:ja si zase myslim, ze do tech 350PS je to bezpecnyhele neni to o chipu, ale o mozku... kdyz s tim budes jezdit jak k...t porad podlahu, nevydrzi ani serie... ja si upravu nechal udelat kvuli lepsi dynamice pri predjizdeni a o nejakou tu decku spadne i spotreba pri normalni jizde
jasně.. ale i když s tim budeš jezdit opatrně a max. výkon využívat jen zřídka, i tak prostě budou v motoru vznikat síly (např. jak řikáš při předjíždění) na který neni motor absolutně stavěnej.. a jak jsem psal, dnešní motory prostě nemaj takovou rezervu jako dřív.. nehledě na to výkon u 35D je sám o sobě na maximu bloku motoru.. u 25D 145kW bych asi neměl takovej strach.. konstrukčně je prakticky stejnej jako 30D..
jako další problém problém kterýho bych se bál je kouřivost.. sám mám 525D s chipem a momentálně jezdim bez DPF a auto si hlavně při nižších otáčkách rádo pokouří.. když si představim že to všechno musel pobrat DPF.. ani se nedivím že se odporoučel.. a tady je, čistě teoretická, úspora díky chipu tatam.. protože se ti minimálně bude častěji spouštět regenerace..
Graf z brzdy? Myslis ten, u nehoz se hodnoty daji upravit tak aby byl zakaznik spokojen?
Bohuzel dnes se to takhle dela bezne
Graf z brzdy pro me uz neni vypovidajici - dam na svuj usudek a stopky. Nejsem v tomhle smeru lama a jsem spokojen s jednou firmou. Vzhledem k tomu, ze znam oba majitele a upravu jsem delal primo s nima u pocitace, vim jak vsechno probehlo, vsechny hodnoty co mi menili me okomentovali. To je pro me zaruka, ze ten dotycny vi co dela. Jeste bych si nechal upravu udelat u Diesel Power, na ne jsou skvele reference, s par auty od nich jsem jel a v okoli znam, ze fungujou dlouhodobe.
Pro me treba dukaz, ze ten vykon to zkousne je, ze Hamann nabizi 350PS/66ONm upravu softem.
Nechci se tu s nikym poustet do rozepri nebo nekomu vnucovat muj nazor pripadne rikat kdo je nejlepsi, pouze pisu sve zkusenosti v tomhle smeru.
Bohuzel v tomto smeru to funguje tak, ze kazdy kdo se upravami zabyva pomlouva vsechny ostatni. Vycte si mapu, rekne jak je to vsechno spatne a ze to za par tisic opravi - ale to jeste neznamena, ze to "opravi" dobre.
Pro me ma proste vetsi vahu firma, ktera se tim zabyva profesionalne (doklady o prijmu na upravu, kafe, hezke prostory, faktura - proste profi) nez nekdo, kdo to ladi u sebe v garazi na zivnost. Je to riziko samozvaneho upravce.
PS: Smazal jsem od koho mam upravene auto, aby nekdo nemel pocit, ze tu delam reklamu.


Pro me treba dukaz, ze ten vykon to zkousne je, ze Hamann nabizi 350PS/66ONm upravu softem.
Nechci se tu s nikym poustet do rozepri nebo nekomu vnucovat muj nazor pripadne rikat kdo je nejlepsi, pouze pisu sve zkusenosti v tomhle smeru.
Bohuzel v tomto smeru to funguje tak, ze kazdy kdo se upravami zabyva pomlouva vsechny ostatni. Vycte si mapu, rekne jak je to vsechno spatne a ze to za par tisic opravi - ale to jeste neznamena, ze to "opravi" dobre.
Pro me ma proste vetsi vahu firma, ktera se tim zabyva profesionalne (doklady o prijmu na upravu, kafe, hezke prostory, faktura - proste profi) nez nekdo, kdo to ladi u sebe v garazi na zivnost. Je to riziko samozvaneho upravce.

PS: Smazal jsem od koho mam upravene auto, aby nekdo nemel pocit, ze tu delam reklamu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon 13.08.2012 00:00
to VRsix..ohuzel v tomto smeru to funguje tak, ze kazdy kdo se upravami zabyva pomlouva vsechny ostatni. Vycte si mapu, rekne jak je to vsechno spatne a ze to za par tisic opravi - ale to jeste neznamena, ze to "opravi" dobre.
Pro me ma proste vetsi vahu firma, ktera se tim zabyva profesionalne (doklady o prijmu na upravu, kafe, hezke prostory, faktura - proste profi) nez nekdo, kdo to ladi u sebe v garazi na zivnost.
Řekl bych, že auto patří do garáže a ne do kanclu, a o kvalitě nerozhoduje sekretářka a kafe. Přesně jak ty posuzuješ kvalitu, tak funguje třeba proslulé abcěčko. Ještě zbývá autorizace, certifikát a nahraná orig. data. To jsou strašný kecy, ale všichni na to skočí. Co ty jako zákazník s těmi daty uděláš? Navíc plno z vás neví, že máte po úpravě stejně stále originál. K čemu potom CDčko?

Pro me ma proste vetsi vahu firma, ktera se tim zabyva profesionalne (doklady o prijmu na upravu, kafe, hezke prostory, faktura - proste profi) nez nekdo, kdo to ladi u sebe v garazi na zivnost.
Řekl bych, že auto patří do garáže a ne do kanclu, a o kvalitě nerozhoduje sekretářka a kafe. Přesně jak ty posuzuješ kvalitu, tak funguje třeba proslulé abcěčko. Ještě zbývá autorizace, certifikát a nahraná orig. data. To jsou strašný kecy, ale všichni na to skočí. Co ty jako zákazník s těmi daty uděláš? Navíc plno z vás neví, že máte po úpravě stejně stále originál. K čemu potom CDčko?
