Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Trepani auta pri bzdeni
Mam podobný problem na E39 - kdyz jsem koupil auto dostal jsem k nemu novy brzdy (TRW tusim i s deskama) nahodil jsem to na auto a postupne to zacalo vic a vic kopat. Koupil jsem tedy ATE desky a kotouce vymenil chvili byl klid ale uz to zase kope, tycky stabilizatoru (Moog) mam na aute 4 000km.
im ze pri te prvni vymene jsem vyndaval i naboj PP kola a byl trochu povoleny (je tam zaklepavaci matice), mohli se takhle zkroutit kotouce ATE po par tisicich km (8 cca). Jeste jedna vec, dela to pouze pri lehkem az strednim seslapnuti pedalu, kdyz zkusim zabrzdit ostřeji je vše ok.
Jezdím klobouka vetsinou po dalnici , brzdy namaham minimalne.
im ze pri te prvni vymene jsem vyndaval i naboj PP kola a byl trochu povoleny (je tam zaklepavaci matice), mohli se takhle zkroutit kotouce ATE po par tisicich km (8 cca). Jeste jedna vec, dela to pouze pri lehkem az strednim seslapnuti pedalu, kdyz zkusim zabrzdit ostřeji je vše ok.
Jezdím klobouka vetsinou po dalnici , brzdy namaham minimalne.
hubajzed píše:Mam podobný problem na E39 - kdyz jsem koupil auto dostal jsem k nemu novy brzdy (TRW tusim i s deskama) nahodil jsem to na auto a postupne to zacalo vic a vic kopat. Koupil jsem tedy ATE desky a kotouce vymenil chvili byl klid ale uz to zase kope, tycky stabilizatoru (Moog) mam na aute 4 000km.
im ze pri te prvni vymene jsem vyndaval i naboj PP kola a byl trochu povoleny (je tam zaklepavaci matice), mohli se takhle zkroutit kotouce ATE po par tisicich km (8 cca). Jeste jedna vec, dela to pouze pri lehkem az strednim seslapnuti pedalu, kdyz zkusim zabrzdit ostřeji je vše ok.
Jezdím klobouka vetsinou po dalnici , brzdy namaham minimalne.
Kotouče se nezkroutí, jen mají malou (cca 0,01 mm) vyvýšeninku a to je už znát. Řekl bych, že tento problém s brzdama má minimálně 50 % všech vozidel. zkuste si prosím přečíst tento článeček: http://bmwklub.eu/modules.php?name=Foru ... c&t=111273
nové kotouče zničíme ve chvíli, kdy dupnem na rozžhavené brzdy a pár vteřin stojíme na brzdě. Tím uděláme „Razítko“ destičkou na kotouči a proces cementace toho otisku začal. A jak brzdíme, ubývá kovu na kotouči rychleji než nalegovaného kovu na otisku. A časem se to zhoršuje. Vybrousit kotouč do roviny by dokázala snad jen přesná rovinná bruska.
a co třmeny? nemáš velké vůle v brzdových třmenech? taky to umí pěkně zlobit.
podle mě máš buď v háji kotouče (mechoš mi popisoval story jak měli prasklý kotouč uvnitř v chlazení a jak se to ohřálo, tak to dělalo bordel - na tu prasklinu prý přišli nějakou spešl barvou, nebo co), nebo máš vůli někde na nápravě (vzhledem k tomu že to dělá jen při určitých rychlostech), nebo na ložisku. co horní uložení? anebo je to kolama/gumama, což testneš jednoduše - přehoď to na chvilku třeba na letní.
rozhodně jsem zvědav, co nakonec najdeš, protože jsem řešil podobný problém na ségřiném subaru a do dnes není vyřešeno, protože ségra už do toho šrotu nechce cpát další peníze...
podle mě máš buď v háji kotouče (mechoš mi popisoval story jak měli prasklý kotouč uvnitř v chlazení a jak se to ohřálo, tak to dělalo bordel - na tu prasklinu prý přišli nějakou spešl barvou, nebo co), nebo máš vůli někde na nápravě (vzhledem k tomu že to dělá jen při určitých rychlostech), nebo na ložisku. co horní uložení? anebo je to kolama/gumama, což testneš jednoduše - přehoď to na chvilku třeba na letní.
rozhodně jsem zvědav, co nakonec najdeš, protože jsem řešil podobný problém na ségřiném subaru a do dnes není vyřešeno, protože ségra už do toho šrotu nechce cpát další peníze...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
když to bude kotoučema tak budou kopat na nich opravdu není nic vidět a budou KO, pokud se auto třepe tak bych to viděl na kola,šptaně zkalibrovaný střed kola, to taky není moc viděl,nejsnadnější je dát tam origo kola co nemaj rozmačkaný středy.
Jinak na STK nejsou schopný na takhle složitý nápravě malou vůli najít. Doporučuji zvednout pouze jedno kolo a zahejbat a potom druhou stranu, na sloupovém zvedáku to není tak znát, protože když zatlačíš na kolo na jedné straně tak se ti pohne to druhé,pokud je na zemi hejbeš jenom s vůlema.
Jinak na STK nejsou schopný na takhle složitý nápravě malou vůli najít. Doporučuji zvednout pouze jedno kolo a zahejbat a potom druhou stranu, na sloupovém zvedáku to není tak znát, protože když zatlačíš na kolo na jedné straně tak se ti pohne to druhé,pokud je na zemi hejbeš jenom s vůlema.
ted mam na aute origo 15ky 205/65 s fungl gumama takze kola jsou na 100% vyvazena, nejsou pokopana vse by melo byt ok
Zkusim teda vymenit znova kotouce a tentokrat jit do originalu, nemate nekdo predstavu co stojej E39 pred FL 523i, jen bych rad zabranil tomu abych je v lete menil znovu
zkusim teda otestovat ty vule


zkusim teda otestovat ty vule
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 16.06.2008 00:00
- Bydliště: Marianske Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Mel sem stejny problem pri vyssi rychlosti se to tak roklepalo ze se to nedalo skoro ridit. Nechal sem ty kotouce ztocit maj najeto asi 60 tisic a nepomohlo to. Takze novy kotouce a je klid. (takze mi to vychazi ze na jedny desticky jedny kotouce. doufam ze ty druhy vydrzi uz dyl) Jinak ty kotouce se kurvi i tim ze odchazi predni silentbloky v prednim ramenu. Vznikne tam vule a kurvi to kotouc sice tu souvislost moc nechapu ale par skusenosti z me 530d a bratrovo 760 mam. Pokud se udrzujou ty silentbloky v pohode, kotouce se nekurvi.
cmelak píše:Taky jsem měl ten samej problém a vyřešil jsem to kompletní výměnou celý přední nápravy i s tyčkama řízení. Šlo ale o E39 530D.
Zdar lidi,v létě jsem řešil přes 2 měsíce ten samý problém,při brzdění vibrace a rázy do volantu jak prase.Nechal jsem zbrousit kotouče,provoz město oki,jedu na dálnici vyzkoušet...cca 130 a šlápnu na brzdu a auto se málem rozlítlo,jaký to byly rány. NIKDY nebrousit!!Vyhodit.V bláhové snaze "ušetřit" jsem koupil nějaký no name shitt,po cca 500km to samé.Potom ATE,po cca 2,5 tis. km to samé,úplně stejný výsledek kotouče Bosch.Naštěstí mi vše vyreklamovali.Nakonec jsem vzal origo BMW,i s deskama 10 litrů,:-(,ale od té doby je klid
Potýkám se s obdobným problémem.
Při brzdění se ozývá fakt ošklivej zvuk,jakoby železo na železo.Dělá to při studených i ohřátých brzdách stejně, čím razantněji brzdím, tím je to hlučnější. Ale DO VOLANTU NEKOPE A PŘI BRZDĚNÍ NEVIBRUJE. Koukal jsem na kotouče i desky, žádné viditelné poškození. Když nebrzdím, je ticho,takže ložisko bych vyloučil. Na kotoučích jsou akorát vidět barevné mapy, to by mělo značit klasicky vyhřáté kotouče. Jenže nic nevibruje, jen ten hnusnej zvuk. Jedná se o přední nápravu E39 530d.
Při brzdění se ozývá fakt ošklivej zvuk,jakoby železo na železo.Dělá to při studených i ohřátých brzdách stejně, čím razantněji brzdím, tím je to hlučnější. Ale DO VOLANTU NEKOPE A PŘI BRZDĚNÍ NEVIBRUJE. Koukal jsem na kotouče i desky, žádné viditelné poškození. Když nebrzdím, je ticho,takže ložisko bych vyloučil. Na kotoučích jsou akorát vidět barevné mapy, to by mělo značit klasicky vyhřáté kotouče. Jenže nic nevibruje, jen ten hnusnej zvuk. Jedná se o přední nápravu E39 530d.
před několika lety jsem tady popisoval podobný problém, na stk neuměl najít závadu, ale technikovi to nedalo a hledal. Nakonec spíš z beznaděje rukou zkusil vůli v tyči řízení, a zdála se mu tam vůle. Šel po klíč, myslím že to byl 32 vidlicový, utáhl tam nějakou matici, prohlásil, že se s tím ještě nikdy nesetkal, od té doby OK.