Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nazor ke koupi konkr. 540iAT

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#21 Příspěvek od ada540i »

To auto vypadá moc hezky za ty peníze. Nejvíc poznáš až tam budeš. A jestli chceš auto hlavně pro radost, tak je 540i skvělá volba. Včera jsem s mojí 540i vyjel po delší době a tu radost mám v žilách ještě teď. Ikdyž jsem taky auto nekupoval na spotřebu, stejně můžu říct, že to neni nic hroznýho (pokud se vyhneš ucpanýmu městu).
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#22 Příspěvek od jozin7 »

Urcite to bud auto pro radost,ja objevil u nas v OV jednu 540i bez vanos,jaky vtom je rozdil?Jinak ja mam prumer 12.2 za 3roky s 745i.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#23 Příspěvek od nuny »

jozin7 píše:Urcite to bud auto pro radost,ja objevil u nas v OV jednu 540i bez vanos,jaky vtom je rozdil?Jinak ja mam prumer 12.2 za 3roky s 745i.


540i bez Vanosu má o něco vyšší spotřebu, ale na druhou stranu o starost méně 8)

http://www.bmwheaven.com/database/compa ... n%C3%A1vat
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od smocek »

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62

bez vanos M62B44, s vanosem oznaceni M62TUB44

doufam, ze to napisu dobre...rozdil akorat v tom, ze u vanosu je promenlive casovani otevirani ventilu...jinak se motory konstrukcne nelisi.. a dle tabulky je videt rozdil v prubehu max vykonu a kroutaku, kde u vanosu je vetsi kroutak
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jezdím teď E39 535i VANOS a čistě Praha - kolony, spíš se stojí než jede, mi vychází na 17,8 litru na sto. Jakmile se jede plynuje, je spotřeba kolem 9 litrů.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#26 Příspěvek od nuny »

Fx píše:Jezdím teď E39 535i VANOS a čistě Praha - kolony, spíš se stojí než jede, mi vychází na 17,8 litru na sto. Jakmile se jede plynuje, je spotřeba kolem 9 litrů.


To jsme na tom stejně 8) s tím rozdílem, že já zatím jezdím jen město (menší než Praha), tak mám 17,2 :D
Příspěvky o spotřebě V8 Automat, typu, jezdím město za 12li jsou úsměvné :roll:
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#27 Příspěvek od roti »

Přílohy
e39 540i.jpg
e39 540i.jpg (109.06 KiB) Zobrazeno 742 x
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#28 Příspěvek od tanner540i »

Rozdil mezi m62 s vanosem a bez je hlavne ten, ze bezvanos se vubec nesere a vsechno na ten motor stoji polovinu oproti vanosu. Nehledne treba na vodou chlazeny alternator u vanosu, to je solidni palka. A jako bonus bezvanos jede lip. Pokrok proste nejde zastavit :D . Vanos ma snad lepsi jen tu spotrebu.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

nuny píše:
Fx píše:Jezdím teď E39 535i VANOS a čistě Praha - kolony, spíš se stojí než jede, mi vychází na 17,8 litru na sto. Jakmile se jede plynuje, je spotřeba kolem 9 litrů.


To jsme na tom stejně 8) s tím rozdílem, že já zatím jezdím jen město (menší než Praha), tak mám 17,2 :D
Příspěvky o spotřebě V8 Automat, typu, jezdím město za 12li jsou úsměvné :roll:


Asi jde o to, čemu kdo říká město. Třeba Spajky s dvoulitrem M52 měl spotřebu město (Tábor) 9,2 litru, ale srovnal bych to asi s okreskama kolem Prahy... Prostě nejde paušalizovat.

Co jsi nakonec pořídil za 535ku? Tu z inzerátu, cos mi posílal?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#30 Příspěvek od nuny »

Asi jde o to, čemu kdo říká město. Třeba Spajky s dvoulitrem M52 měl spotřebu město (Tábor) 9,2 litru, ale srovnal bych to asi s okreskama kolem Prahy... Prostě nejde paušalizovat.

Co jsi nakonec pořídil za 535ku? Tu z inzerátu, cos mi posílal?[/quote]

Píšu Ti email.

Já jsem psal o V8 A, můj kombík man. 2,5li, "město" popojíždění, nákupy, bral necelých 10litrů.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#31 Příspěvek od ada540i »

tanner540i píše:Rozdil mezi m62 s vanosem a bez je hlavne ten, ze bezvanos se vubec nesere a vsechno na ten motor stoji polovinu oproti vanosu. Nehledne treba na vodou chlazeny alternator u vanosu, to je solidni palka. A jako bonus bezvanos jede lip. Pokrok proste nejde zastavit :D . Vanos ma snad lepsi jen tu spotrebu.


Podle tabulek by měl být Vanos o něco rychlejší, jestli se tomu dá věřit nevím, ale doteď jsem žil v domnění že je to tak. V reálu jsem ale neměl nikdy možnost porovnat dvě srovnatelná auta jedno s Vanosem a druhé bez. Pouze na posledním srazu jsem měl srovnání s bezVanosem, ale byl bohužel v automatu (já mám manuál). Na 400m jsem měl čas 14,05s (540i sedan Vanos+manuál) oproti 15,23s (540i sedan bezVanos+automat).

No a pak tu byl asi před půl rokem příspěvek, kdy se majitel 540i bezVanos divil, že kamarád má stejný auto akorát novější (s Vanosem) a vždycky mu Vanos ujede. Tak mu tady lidi vysvětlovali, že je to právě tim Vanosem.

Ty máš nějakou zkušenost, že je Vanos pomalejší? Rád se nechám poučit.

Jinak já si zatím na auto nemůžu stěžovat, doteď jsem řešil jen provozní věci. Vanos jsem koupil proto, že jsem chtěl e39 po FL, takže tam na výběr nebylo. Ale kdybych si měl vybrat, šel bych do Vanosu klidně zas :)

Fx píše:
nuny píše:
Fx píše:Jezdím teď E39 535i VANOS a čistě Praha - kolony, spíš se stojí než jede, mi vychází na 17,8 litru na sto. Jakmile se jede plynuje, je spotřeba kolem 9 litrů.


To jsme na tom stejně 8) s tím rozdílem, že já zatím jezdím jen město (menší než Praha), tak mám 17,2 :D
Příspěvky o spotřebě V8 Automat, typu, jezdím město za 12li jsou úsměvné :roll:


Asi jde o to, čemu kdo říká město. Třeba Spajky s dvoulitrem M52 měl spotřebu město (Tábor) 9,2 litru, ale srovnal bych to asi s okreskama kolem Prahy... Prostě nejde paušalizovat.

Co jsi nakonec pořídil za 535ku? Tu z inzerátu, cos mi posílal?


Přesně tak, záleží co je to za město. Já jezdím po ČB a tady se dá spotřeba držet do 13l/100km v pohodě. Dnes jsem jel trasu ČB-Velenice-ČB (cca 120km) a spotřeba 9,2l/100km :) celkem asi 10 předjetých aut, jinak 100-120km/h klidná jízda, skoro nic nejelo. Dlouhodobý průměr dle tankování mám 11,3l/100km (po městě skoro nejezdim). 540i sedan manuál
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#32 Příspěvek od tanner540i »

To mas tak, puvodni 4,4 bez vanosu vzesla z puvodniho 4,0 motoru, ktery mel take psany vykon 286k. Jelikos jsou tyto motory az na obsah relativne totozne, logicky ten stejny vykon nesedi. Pokud si najdes na netu graf z brzdy bezvanos M62, realne se vzdy pohybuje vykon pres 300k, spis 310. zatimco M62tu uz ma mensi sani i svody. Tam uz ten vykon i pri realnem mereni sedi.
Takze v realu ma bezvanos tak o 20k vice, a celkove je to na projevu toho motoru dost znat. Ve vysokych otackach jede rozhodne lepe nez vanos. Na druhou stranu, bezne pouzivane spekrum otacek pro jizdu, tj. do 2500rpm, je s vanosem citelne zivejsi.
Sam mam M62TU a je to super motor. Jedine co mi chybi je ten krasne tichy chod V8 bez vanosu a celkove jednodussi konstrukce. Treba cidla kliky a vacky, zapal. civky atd. jsou na vanos verzi o 100% drazsi. Navic vodni alternator, vanosy, dalsi 2 katy a lambdy... Celkove je ten motor na udrzbu mnohem narocnejsi.
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od smocek »

jak tu pises o tom, ze motor s Vanosem je hlucnejsi... tak ale pokud budu motor poslouchat, tak zadny klapani a cvakani bych nemel slyset, ne? pokud bude motor vporadku... radsi se zeptam.... co jsem na youtube hledas zvuky motoru...tak kazdy vanos trosku klape?!
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#34 Příspěvek od tanner540i »

Ano, vanosove M62 maji charakteristicky "dieselovy" zvuk. To neni porucha, ale vlastnost. Co je jeste v norme a co uz je moc hlucne ti poradi jedine nekdo, kdo tyto motory zna..
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od smocek »

https://www.youtube.com/watch?v=RjR-dpaQtPA

todle by mel byt vanos...ale pekne stichne po natoceni..
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#36 Příspěvek od tanner540i »

Ano, takto se vanos na M62 chova. Po startu je tichy, ale az se olej zahreje, je slyset. Jeste jsem nevidel M62TU, ktera by tento zvuk nevidavala. Ve videu je jeste napsano, ze se jedna o prvni start po oprave vanosu, proto tak moc mlatil, nez se tam dostal olej. Tohle dela i po vymene oleje, nez se olej protlaci prez filtr.

Tato X5 se prodava tady na klubu, nekde kolem 2min je ve videu slyset motor: http://www.youtube.com/watch?v=y-WJbr4xtRM Ikdyz zvuk videa vzdy zkresluje, takto nejak by mela M62TU znit. Takove "tupe" klepani, zadne chrasteni nebo nejake silene zvuky.
xorcz
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: sob 22.12.2012 01:00

#37 Příspěvek od xorcz »

on se ten "diesel sound" projevuje na teplem motoru. na studenem neni (klapot tam muze zpusobovat zas neco jineho). neni to vlastnost, ale chyba tesneni. kdyz jsem hledal 540, tak to mela opraveny pouze jedna v ramci bmw euro plus guarantee a bohuzel byla prodana druhy den.

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
oprava ma strasnou pracnost, i kdyz soucastka stoji par dolaru
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#38 Příspěvek od tanner540i »

Muzes mi napsat, jak jsi na to prisel? To nove tesneni urcite neodstrani uplne tento zvuk. Jde o to, ze kdyz bude to tesneni spatne, urcite bude vanos jeste hlucnejsi, protoze se bude ztracet tlak oleje. Ale pokud uz nastane tento stav, urcite se to projevi i na vykonu a chovani motoru, protoze uz nebude vanos spravne nastavovat. To nakonec pisou i v tom odkazu beysan systems.

Proste z hlediska sve konstrukce tento vanos nejaky zvuk vydavat musi, to zpusobuje axialni vule v ulozeni vanosu, ne gumove tesneni..

V tomto nazoru me navic utvrdil jeden topic na bimmerforu, kde se nasli tri lide, kteri si nechali vymenit oba vanosy za uplne nove (cena kolem 2000 dolaru). Nakonec si ztezovali, ze po ujeti par tis. mil je stav uplne stejny, jako u puvodnich. Vsichni to vyresili 20W-50..

Sam jsem motor s novym, nebo takto repasovanym vanosem nevidel. Takze se necham klidne poucit od nekoho, kdo s tim ma zkusenosti. Proste jsem tento zvuk pozoroval u vsech vanosovych M62 a krome toho nevykazovaly zadne problemy s vykonem nebo chovanim..
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od smocek »

ta pracnost te remase vanosu teda je priserna..jen jsem zhruba prohlizel obrazky.... tak ale mam se na co tesit pripadne :-D

jeste neco na co bych si mel treba dat pozor pri kontrole a projeti auta?
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#40 Příspěvek od tanner540i »

U automatu zkontrolovat jestli neaka rychlost nekope, i v manualnim rezimu, pripadne prokluz menice. Manualni prevodovka je v tomto pripade podstatne narocnejsi nez automat, jelikoz se neda opravit. Takze zkontrolovat jestli nehuci, nebo nevidava jine zvuky. Vsechny rychlosti musi jit zaradit lehce, ne prez zuby. Nedoporucuju kupovat nacatou s tim, ze se vymeni za druhou. Tyhle prevodovky se hodne spatne shaneji a jsou dost drahe.

Co se motoru tyka, musi mit hladky chod na volnobeh, kdyz na nej das ruku. nesmi se trepat jak 4valec. Jeste bych zkontroloval dobijeni. Vodou chlazeny alternator casto odchazi a take je to dost velka polozka - neopravuje se. Tyto motory maji take problemy s uvolnenym olejovym cerpadlem, ale to je zalezitost spis servisu po koupi, protoze to vetsinou do posledni chvile nejde odhalit.
Odpovědět