Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Svíticí kroužky
Mám doma rozebrané 3W, které mají v zdroj v sobě. Nejdůležitější je v podstatě jen ta patice s bajonety, kde je uchycen vlastní čip LED. Zbytek je přes závit. Šlo by na soustruhu stočit požadovaný zbytek v potřebné velikosti (podle toho, co se do světel vejde - nevím jak je to u E39, ale ja u E65 mam cele svetlo uzavrene, takze narvat tam jeste zdroj je docela pakarna, a vzhledem k tomu, ze mam nove lampy, tak se mi do nich nechce vrtat).
Také bych uvítal, pokud by si ty z eBay někdo koupit, nainstaloval, nafotil... Vyzkoušel jsem dost LED markerů a všechny stály za hovno. Takže se mi prostě nějak nechce investovat 3tis jen tak na zkoušku s tím, že bych musel případně řešit umístění zdroje pro markery někde v motorové části a řešit kabeláž, tak aby do světla šlo rovnou napětí pro LED marker.
Také bych uvítal, pokud by si ty z eBay někdo koupit, nainstaloval, nafotil... Vyzkoušel jsem dost LED markerů a všechny stály za hovno. Takže se mi prostě nějak nechce investovat 3tis jen tak na zkoušku s tím, že bych musel případně řešit umístění zdroje pro markery někde v motorové části a řešit kabeláž, tak aby do světla šlo rovnou napětí pro LED marker.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
magyar
- Člen Klubu
- Příspěvky: 430
- Registrován: sob 06.09.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja som si objednal z eBay tieto...
Mali by to byť 6W CREE, tak až dorazia, môžem poreferovať...
Pravda je ale, že ich neplánujem použiť ako denné svietenie, tak môj referát bude asi k hovnu
Mali by to byť 6W CREE, tak až dorazia, môžem poreferovať...

Pravda je ale, že ich neplánujem použiť ako denné svietenie, tak môj referát bude asi k hovnu

d(- -)b
Zkuste se zaměřit na vyšší/nižší teplotu světla třeba i 8000K měly by být víc vidět už jsem totiž přišel na to že v novejch F modelech BMW svítí led čip kterej není tak výkonej neviděl jsem ho na vlastní oči, ale bylo mi potvrzeno že teplota světla je snad až kolem 8000K proto jsou tolik vidět nesplývají s denním světlem
Není potřeba cpát do světla lumeny ale udělat odlišnou teplotu barvy světla od denního a půjde to vidět, to je přesně vidět na halogenu tam je teplota poloviční asi 2000K a jdou vidět kdežto 4000K splynou a nejdou vidět vůbec

Není potřeba cpát do světla lumeny ale udělat odlišnou teplotu barvy světla od denního a půjde to vidět, to je přesně vidět na halogenu tam je teplota poloviční asi 2000K a jdou vidět kdežto 4000K splynou a nejdou vidět vůbec

Dobře svítít toto http://www.ebay.com/itm/MTEC-Ultimate-1 ... 6d&vxp=mtr
all: Ano, tomu rozumim, ze chces mit barvu svetla puvodni.
Chces-li videt, jak to priblizne bude svitit mrkni na:
http://e39-angel-eyes-denni-sviceni.webnode.cz/provedene-testy/
testy s 35W halogenovou zarovkou. To by melo byt svetelnym vykonem srovnatelne.
hurvajs77: Ja jsem v roce 2008 byl usetren vydaju za LED markery,protoze tehdy nektere snad svitily mene nez original 10w halogenka. A samozrejme ty nejvykonejsi staly okolo 3k tez.
Rozumim spravne, ze na E65 se reflektorek da 1. do svetla (bajinet) a potom 2. ma svetlo ze zadu jeste dalsi kryt?
E39 ma 1. reflektorek a 2. zadny kryt - to co je za bajonetem, jde primo do motoroveho prostoru.
magyar: 6W opravdu neusviti denni sviceni, ale diky za ochotu.
Lucifer: Ano, presne tak, nedavno jsem se tim take zabyval. Svetlo z reflektoru se za letniho slunecneho dne musi v podstate "prořezat".
Je to krasne videt zde: http://e39-angel-eyes-denni-sviceni.webnode.cz/poznatky/
To by se mi taky libilo moci si prohlednout nektery z modelu, ktere maji LED denni sviceni.
Zejmena jak maji resene chlazeni a jaky maji vykon ve Wattech.
mari: Ta cena je masakr.
Videl jsi to na vlastni oci nebo nejake video ci foto?
Diky vsem.
Chces-li videt, jak to priblizne bude svitit mrkni na:
http://e39-angel-eyes-denni-sviceni.webnode.cz/provedene-testy/
testy s 35W halogenovou zarovkou. To by melo byt svetelnym vykonem srovnatelne.
hurvajs77: Ja jsem v roce 2008 byl usetren vydaju za LED markery,protoze tehdy nektere snad svitily mene nez original 10w halogenka. A samozrejme ty nejvykonejsi staly okolo 3k tez.
Rozumim spravne, ze na E65 se reflektorek da 1. do svetla (bajinet) a potom 2. ma svetlo ze zadu jeste dalsi kryt?
E39 ma 1. reflektorek a 2. zadny kryt - to co je za bajonetem, jde primo do motoroveho prostoru.
magyar: 6W opravdu neusviti denni sviceni, ale diky za ochotu.

Lucifer: Ano, presne tak, nedavno jsem se tim take zabyval. Svetlo z reflektoru se za letniho slunecneho dne musi v podstate "prořezat".
Je to krasne videt zde: http://e39-angel-eyes-denni-sviceni.webnode.cz/poznatky/
To by se mi taky libilo moci si prohlednout nektery z modelu, ktere maji LED denni sviceni.

mari: Ta cena je masakr.

Diky vsem.
S tím focením těch AE je to vždycky těžký, fotka se dá totiž vždycky upravit.
Nikdy ale nikdy nebudou čistě bílý AE ve dne použitelný jako denní svícení s tím se opravdu smiřte.
Pokud tam máte H8 žárovku a jde koupit HID 8000K H8 sada tak bych zkusil tu než nějaký pokusy s led čipama uvidíte ten rozdíl
Podívejte se sem nová 5er můj foťák kterej už je hoooooodně zastaralej to nepobral moc kvalitně,
zkoumal jsem ty světla těch aut co tam byli docela dost dlouho vyndat "žárovku" na AE mi nedovolili
ale světlo toho kroužku bylo opravdu hodně fialový.
Poslední fotka je detail světla u nový 7er F01
kde je vidět že už fyzicky kroužek nemají před parabolou
ale mají tam nějaký sklíčko či co který je s drážkama díky kterým to světlo zůstává na tom kroužku

Nikdy ale nikdy nebudou čistě bílý AE ve dne použitelný jako denní svícení s tím se opravdu smiřte.
Pokud tam máte H8 žárovku a jde koupit HID 8000K H8 sada tak bych zkusil tu než nějaký pokusy s led čipama uvidíte ten rozdíl

Podívejte se sem nová 5er můj foťák kterej už je hoooooodně zastaralej to nepobral moc kvalitně,
zkoumal jsem ty světla těch aut co tam byli docela dost dlouho vyndat "žárovku" na AE mi nedovolili
ale světlo toho kroužku bylo opravdu hodně fialový.
Poslední fotka je detail světla u nový 7er F01
kde je vidět že už fyzicky kroužek nemají před parabolou
ale mají tam nějaký sklíčko či co který je s drážkama díky kterým to světlo zůstává na tom kroužku




mari:
Diky za odkaz.
Lucifer:
Supr! Diky za fotky. Ta posledni je F01 - mela LED hlavni svetla nebo xenony? Nevsimnul sis?
Pro E39 mi prijde LED vice dostupna nez HID.
HID tam bez vyraznych uprav samotne vybojky nepujde. Zkousel jsem to s H1 HID a s upravenym origo reflektorkem (seriznul jsem jej). Domnivam se, ze konec zarovky zavazel - zrejme prochazel ohniskem, protoze pri testu jsem mel jedno svetlo 35w halogenku a jedno svetlo HID tzn okolo 2500 lm (pokud se nepletu) a nic moc rozdil. Idealne si myslim, ze by bylo nutne 1. sklenenou vrsvu opatrne odriznout a do toho jsem uz nesel.
Origo reflektorek pro AE http://www.bmwdiy.info/celis-source/ - prumer paraboly neni velky okolo 30-40 mm a zarovka s patici BA9s ma prumer okolo 6-9 mm - odhad.
Pokud nekdo ma auto s H8 a da tam HID, tak by v noci pravdepodobne nebylo vhodne svitit - myslim si - spise jsem presvedcen, ze by oslnoval.
hurvajs77:
V poradi na treti fotce je videt zadni cast AE svetla do ktere patri zdroj svetla pro AE. Tato cast svetla je v motorovem prostoru a zadni strana zdroje svetla usti do mot. prostoru tez.
Diky za odkaz.
Lucifer:
Supr! Diky za fotky. Ta posledni je F01 - mela LED hlavni svetla nebo xenony? Nevsimnul sis?
Pro E39 mi prijde LED vice dostupna nez HID.
HID tam bez vyraznych uprav samotne vybojky nepujde. Zkousel jsem to s H1 HID a s upravenym origo reflektorkem (seriznul jsem jej). Domnivam se, ze konec zarovky zavazel - zrejme prochazel ohniskem, protoze pri testu jsem mel jedno svetlo 35w halogenku a jedno svetlo HID tzn okolo 2500 lm (pokud se nepletu) a nic moc rozdil. Idealne si myslim, ze by bylo nutne 1. sklenenou vrsvu opatrne odriznout a do toho jsem uz nesel.

Origo reflektorek pro AE http://www.bmwdiy.info/celis-source/ - prumer paraboly neni velky okolo 30-40 mm a zarovka s patici BA9s ma prumer okolo 6-9 mm - odhad.
Pokud nekdo ma auto s H8 a da tam HID, tak by v noci pravdepodobne nebylo vhodne svitit - myslim si - spise jsem presvedcen, ze by oslnoval.
hurvajs77:
V poradi na treti fotce je videt zadni cast AE svetla do ktere patri zdroj svetla pro AE. Tato cast svetla je v motorovem prostoru a zadni strana zdroje svetla usti do mot. prostoru tez.
Cepa píše:Ta posledni je F01 - mela LED hlavni svetla nebo xenony? Nevsimnul sis?
Byly to LED
Nevím jak ta výbojka H8 je na tom velikostně už jsem to někde na youtube viděl jak tam dávali s úpravou možná vyráběním vlastních reflektorů HID.
http://www.youtube.com/watch?v=O7TGTOqaV1c
Tam je potřeba aby ta parabola posílala světlo do jednoho bodu na ten světlovod.

Tak nějak jsem žil v domění, že LED jsou jen AE, které slouží zároveň jako denní svícení.
Jinak dělat si vlastní parabolu mi přijde už docela šílené. Ale myslím si, že pokud by se nasměrovalo všechno světlo z HID výbojky do světlovodu, tak to prostě bude svítit. Jen mi už tohle laborování přijde hodně ujeté - osobně preferuji jen PnP řešení (už jsem si užil u předělání interiérového osvětlení
).
Jinak dělat si vlastní parabolu mi přijde už docela šílené. Ale myslím si, že pokud by se nasměrovalo všechno světlo z HID výbojky do světlovodu, tak to prostě bude svítit. Jen mi už tohle laborování přijde hodně ujeté - osobně preferuji jen PnP řešení (už jsem si užil u předělání interiérového osvětlení

AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
cabatomas píše:Zdravim,mam origo hellu,jak v te patici AE vymenim jen tu zarovku?Jedna mi nesviti a nevim,jak ji z te patice vyndat.A jaky 20w zarovky teda doporucujete?nechci to jako denni sviceni ale chci aby to svitilo vic nez normalne.
Zarovka ma bajonet, zatlac a vytoc ji tim se uvolni. Problematicke byva prvni vyjmuti zarovky. Na fotce viz sipky je krouzek tenkeho plastu - ten vylom. Me se to povedlo starou zarovkou. Kdyz to nepujde vylomit pomoz si klestema - chyt zarovku do klesti a zapacit. Kdyz stisknes tak akorat nepraskne. A pokud praskne, uzkyma klestema ji chytnes za patici a pujde.
Pri vymene zarovky dej pozor na odrazovy povrch. Muze se zacit stirat. U jednoho reflektorku se mi to povedlo.

Spravne sem patri halogenka 10w s patici BA9s. (20w to podle jinych clenu vydrzi.)
Je dlouho co jsem je menil, tak si nepamatuju na 100% znacku ktera bylo ok a ktera byla na pytel.
Dobre tam sla asi Osram nebo Philips a nahouby byla asi GE - general electric. U te co tam nechtala jit, vadil ohyb na patici - jak konci kov a zacina sklo. Byl moc velky a musel jsem to opilovat - nakonec si dala rict.
- Přílohy
-
- BMW-E39-reflektorek-Angel-Eye.jpg (43.27 KiB) Zobrazeno 1963 x
Cepa píše:cabatomas píše:Zdravim,mam origo hellu,jak v te patici AE vymenim jen tu zarovku?Jedna mi nesviti a nevim,jak ji z te patice vyndat.A jaky 20w zarovky teda doporucujete?nechci to jako denni sviceni ale chci aby to svitilo vic nez normalne.
Zarovka ma bajonet, zatlac a vytoc ji tim se uvolni. Problematicke byva prvni vyjmuti zarovky. Na fotce viz sipky je krouzek tenkeho plastu - ten vylom. Me se to povedlo starou zarovkou. Kdyz to nepujde vylomit pomoz si klestema - chyt zarovku do klesti a zapacit. Kdyz stisknes tak akorat nepraskne. A pokud praskne, uzkyma klestema ji chytnes za patici a pujde.
Pri vymene zarovky dej pozor na odrazovy povrch. Muze se zacit stirat. U jednoho reflektorku se mi to povedlo.
Spravne sem patri halogenka 10w s patici BA9s. (20w to podle jinych clenu vydrzi.)
Je dlouho co jsem je menil, tak si nepamatuju na 100% znacku ktera bylo ok a ktera byla na pytel.
Dobre tam sla asi Osram nebo Philips a nahouby byla asi GE - general electric. U te co tam nechtala jit, vadil ohyb na patici - jak konci kov a zacina sklo. Byl moc velky a musel jsem to opilovat - nakonec si dala rict.
Díky za radu,ušetřil jsem.Dal jsem tam 20w,tak snad to vydrží a neoddělá mi parabolku ne trubičky.
Foto 10w a 20w
- Přílohy
-
- 20130107_180357.jpg (114.59 KiB) Zobrazeno 1921 x
No nevím, přeci jen je to 2x vyšší výkon, takže bude i o dost vyšší teplo ze žárovky. Časem by to asi mohlo poškodit tu parabolu. Osobně bych to viděl v horizontu několika let.
Mě by docela zajímalo, jestli není BA9S 20W, která by svítila bíle a ne nažloutle. Pak bych asi poslal LED markery do hajzlu...
Mě by docela zajímalo, jestli není BA9S 20W, která by svítila bíle a ne nažloutle. Pak bych asi poslal LED markery do hajzlu...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Cepa píše:hurvajs77:...Rozumim spravne, ze na E65 se reflektorek da 1. do svetla (bajinet) a potom 2. ma svetlo ze zadu jeste dalsi kryt?
E39 ma 1. reflektorek a 2. zadny kryt - to co je za bajonetem, jde primo do motoroveho prostoru.
U E65 jsou na lampě jen konektory a celé světlo je vlastně uzavřené. Takže nad všemi žárovkami jsou vlastně víčka s bajonety nebo zámky. LED markery, které mají integrované zdroje, nejsou problém, ty se do světla vejdou a víčko lze zavřít. Ale výkonější LED, které mají už oddělený zdroj, jak je malý nebo velký, se prostee do světla nevejdou - nešlo by zavřít víčko. Jediné řešení co mne napadlo, je rozdělat kabeláž a vlastní zdroj pro LED marker umístit někde v motorovém prostoru (nebo kde by se to hodilo) a do lampy posílat už potřebné napětí pro LED. Upřímně se mi do toho moc nechce.
Jinak jsem koukal na klasické BA9S 20W a výrobce uvádí, že mají 450lm. Takže pokud by se použily markery 12,5W se svítivostí 1700lm mělo by to svítit docela dobře. Nevím jestli by to bylo na denní svícení, ale AE by měly svítít více než BA9S 20W.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex