Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spotřeba E61 530xd
vždyť to říkám, že je to velký rozdíl... Jinak já tankuju výhradně OMV a nemám s autem problém a kluci různě ze servisů mi říkají, že ta standardní nafta je všude u premiových benzínek víceméně stejná, rozdíl je u prémiových paliv. Např. teď v zimě mám nejlepší zkušenosti s OMV a s tou jejich arktickou naftou do -35 stupnů.. Mně to nikdy nezamrzlo a i tam mi říkali, že neměli ani jedinou reklamaci. Prej si tuhle naftu vozí z německa... A kluci taky, že nerozmrazovali ani jednou od OMV, ale jinak prej nafta od Shellu mrzne skvěle:))) Shell nebrat.
neboj nejsi sam jsem na to stejnealfonzik píše:Nevím kde někteří ty spotřeby teď v zimě berouDneska jsem po cestě do práce koukal na teplotu a po 12 km se motor ohřál na 78 stupnů. Celkově v té zimě to auto jinak řadí (drží si ho v točkách) a hlavně průtok rafička je pořád u 20l. V létě jsem měl spotřebu pohoda jízdou pod 8. Proč mám teď ve městě 11,5 to mi vážně není jasné. Spíš hledám závadu, aby se mohla odstranit. Jsem na auta pedant.
Sprint už sem porovnával ale oni mají i v zimě spotřebuju kolem 8,5.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 08.01.2013 01:00
Asi takhle...mám 530xd 2006 před FL, 172 000km. Auto mám půl roku. Automat, M-paket, v létě 18, v zimě 17 kola.
Po koupi opatrná jízda, podle PC spotřeba 7,6. Jezdil jsem ještě opatrněji, spotřeba 7,2. Tohle mě vydrželo tak dva týdny, možná tři. Jenže kdo bude s tímhle jezdit po dálnici 110.
Takže jsem se srovnal a spotřeba se ustálila tak kolem 8,6 podle PC.....i teď v zimě. Město20%, okresky50%.....zbytek dálnice (160km/h). Nicméně aplikace v mobilce ukazuje reálnou spotřebu 9,8l. Takže pravda bude spíš někde tam......Takže pokud jezdíte i hodně město, tak kolem 10l to je asi normální.
Po koupi opatrná jízda, podle PC spotřeba 7,6. Jezdil jsem ještě opatrněji, spotřeba 7,2. Tohle mě vydrželo tak dva týdny, možná tři. Jenže kdo bude s tímhle jezdit po dálnici 110.
Takže jsem se srovnal a spotřeba se ustálila tak kolem 8,6 podle PC.....i teď v zimě. Město20%, okresky50%.....zbytek dálnice (160km/h). Nicméně aplikace v mobilce ukazuje reálnou spotřebu 9,8l. Takže pravda bude spíš někde tam......Takže pokud jezdíte i hodně město, tak kolem 10l to je asi normální.
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 08.01.2013 01:00
Jeste kdyz jsem měl E61, tak jsem měl 9.2. Ale nikdy se mi to nepovedlo dostat pod 8l. Zalezi na vice faktorech.
Nechci nikoho rozlobit, ale co je to za radost z jizdy, kdyz po dalnici jedu 130, kdyz se rozjizdim tak, že me předběhne šnek... To moc nechápu. Rozdíl 1-2l podle mne stojí za to, abych si užil jízdu. Osobně je mi šumák jestli mám spotřebu 7l nebo 10l. Nehlede na to, ze s podobným stylem jizdy budeš trnem v oku ostatních řidičů
Nechci nikoho rozlobit, ale co je to za radost z jizdy, kdyz po dalnici jedu 130, kdyz se rozjizdim tak, že me předběhne šnek... To moc nechápu. Rozdíl 1-2l podle mne stojí za to, abych si užil jízdu. Osobně je mi šumák jestli mám spotřebu 7l nebo 10l. Nehlede na to, ze s podobným stylem jizdy budeš trnem v oku ostatních řidičů
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 08.01.2013 01:00
Ja to nemyslel na Tebe. I ja testoval jak se promitne styl jizdy na spotrebe. Psal jsem, ze je takovych ridicu hodne, ktery radeji pojedou jak klobouk, jen aby usetrili 0.5l / 100km...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hoši nevim jak to máte se spotřebou ostatní ale přidám své osobní poznatky z otcovi 530xd když jsem testoval na dlouhých trasách já ....
Pokud jedu slušně dálku Praha - hradec králové - mohelnice v létě a umím využívat brždění automatem tak jsem měl spotřebu s 10procenty praha 20procent dálnice a vedlejší silnicie jel jsem v praze kolem 9litru ...
pak to padalo a od pulky cesty jsem měl 7,1litru/100km rychlost stále kolem 120-140km/h na okresce ...využíval jsem brždění z kopce automatem...
přijíždím do vesnice brzdím motorem ... ono se to nezdá ale při dlouhé cestě to udělá velký rozdíl ve spotřebě ...
patřil jsem mezi nejrychlejší a spotřeba byla pěkná na 170KW 530xd tour.
Dálnice jsem vypozoroval ideální rychlost držet do 140-145km/h potom jde spotřeba prudce nahoru...ti co jezdí 160km/h se pak nesmí divit že mají 8L/100km.
1. třída se dá jezdit kolem 110-120km/h a budete patřit mezi nejrychlejší za rozumnou spotřebu ..
Stačí umět využívat potenciál automatu a umět brzdit automatem i podřazováním na nižší kvalty protože automat víte brzdí velice slabě - takže cvak sportovní režim a podřazovat ručně aby to trochu brzdilo....
A na brzdu se snažit nesahat vůbec nebo jen vyjimečně ...
Kdo jezdí plynule nemusí na ni skoro vubec šlapat nebo jen decentně ...
Pokud tohle umíte budete jezdit svižně (rozhodně ne pomalu) a přitom bude pěkná spotřeba...
Ted v zimě je problém že je sníh - mráz auto se musí ohřát ... klima , topení sedaček a další elektronika sežere taky nějakou energii takže i spotřeba bude o pár deci více ...
Jinak můj rekord je 5,7litru / 100km ale to je fakt jízda po vedlejší a jedete stále 80-90km/h..... což se dá tak jednou zkušebně...
nebýt to X-drive tak spotřeba bude jistě o litr nižší tímto stylem jízdy ...
Pokud jedu slušně dálku Praha - hradec králové - mohelnice v létě a umím využívat brždění automatem tak jsem měl spotřebu s 10procenty praha 20procent dálnice a vedlejší silnicie jel jsem v praze kolem 9litru ...
pak to padalo a od pulky cesty jsem měl 7,1litru/100km rychlost stále kolem 120-140km/h na okresce ...využíval jsem brždění z kopce automatem...
přijíždím do vesnice brzdím motorem ... ono se to nezdá ale při dlouhé cestě to udělá velký rozdíl ve spotřebě ...
patřil jsem mezi nejrychlejší a spotřeba byla pěkná na 170KW 530xd tour.
Dálnice jsem vypozoroval ideální rychlost držet do 140-145km/h potom jde spotřeba prudce nahoru...ti co jezdí 160km/h se pak nesmí divit že mají 8L/100km.
1. třída se dá jezdit kolem 110-120km/h a budete patřit mezi nejrychlejší za rozumnou spotřebu ..
Stačí umět využívat potenciál automatu a umět brzdit automatem i podřazováním na nižší kvalty protože automat víte brzdí velice slabě - takže cvak sportovní režim a podřazovat ručně aby to trochu brzdilo....
A na brzdu se snažit nesahat vůbec nebo jen vyjimečně ...
Kdo jezdí plynule nemusí na ni skoro vubec šlapat nebo jen decentně ...
Pokud tohle umíte budete jezdit svižně (rozhodně ne pomalu) a přitom bude pěkná spotřeba...
Ted v zimě je problém že je sníh - mráz auto se musí ohřát ... klima , topení sedaček a další elektronika sežere taky nějakou energii takže i spotřeba bude o pár deci více ...
Jinak můj rekord je 5,7litru / 100km ale to je fakt jízda po vedlejší a jedete stále 80-90km/h..... což se dá tak jednou zkušebně...

nebýt to X-drive tak spotřeba bude jistě o litr nižší tímto stylem jízdy ...
A teď ještě tu o Smolíčkovi.
Kam na to chodíte 5,7l. Dálky k moři ve dvou s jedním dítětem, při ustálené rychlosti 140km za 7,2l. Na letňákách a opravdu lehkých AL discích běžné ježdění 7,8-8,4 podle větrul. Po Praze žádné divočení 9-11l podle hustoty provozu. Stačí jízda ve sněhu a jde spotřeba nahoru o 1 až 2 litry.
Mám touring, 530xd v automatu, r.v. 2007, 173kW. Abych jezdil za 5,7l tak by mě museli jednu cestu z práce tahat na laně.
Eks
Kam na to chodíte 5,7l. Dálky k moři ve dvou s jedním dítětem, při ustálené rychlosti 140km za 7,2l. Na letňákách a opravdu lehkých AL discích běžné ježdění 7,8-8,4 podle větrul. Po Praze žádné divočení 9-11l podle hustoty provozu. Stačí jízda ve sněhu a jde spotřeba nahoru o 1 až 2 litry.
Mám touring, 530xd v automatu, r.v. 2007, 173kW. Abych jezdil za 5,7l tak by mě museli jednu cestu z práce tahat na laně.
Eks
Eks píše:A teď ještě tu o Smolíčkovi.
Kam na to chodíte 5,7l. Dálky k moři ve dvou s jedním dítětem, při ustálené rychlosti 140km za 7,2l. Na letňákách a opravdu lehkých AL discích běžné ježdění 7,8-8,4 podle větrul. Po Praze žádné divočení 9-11l podle hustoty provozu. Stačí jízda ve sněhu a jde spotřeba nahoru o 1 až 2 litry.
Mám touring, 530xd v automatu, r.v. 2007, 173kW. Abych jezdil za 5,7l tak by mě museli jednu cestu z práce tahat na laně.
Eks
přečti si ještě jednou tu větu ....
Jinak můj rekord je 5,7litru / 100km ale to je fakt jízda po vedlejší a jedete stále 80-90km/h..... což se dá tak jednou zkušebně...
bylo to zkušebně za kolik to dokáže jezdit .... jinak jsem psal cca 7 litru běžně... Takže příště čti pozorně a nepodsouvej něco jiného ...
Myslim, ze to neni o tolikrat zminovane praci s automatem jako o proste plynulosti jizdy. Jednoduse zbytecne nepridavat, aby bylo potreba hned brzdit -- prijde mi, ze slapnuti na brzdu na dalnici je budto nepredvidatelna udalost, nebo chyba ridice.
Jezdim delsi dalnicni trasu s 530xd a podle moznosti rychle (Rozvadov - Nurnberg k prvni mestske omezene rychlosti klidne 200 kmh prumerna, to uz je jizda k hranici motoru a ted v zime i obuti) a bezne je celkova prumerna pod 8 nebo lehce nad.
Jezdim delsi dalnicni trasu s 530xd a podle moznosti rychle (Rozvadov - Nurnberg k prvni mestske omezene rychlosti klidne 200 kmh prumerna, to uz je jizda k hranici motoru a ted v zime i obuti) a bezne je celkova prumerna pod 8 nebo lehce nad.
Nechci se do Tebe navážet, ale takovou spotřebu nebudu mít ani při ustálené rychlosti 80-90km jak píšeš. Jenom než se motor ohřeje na 90°C trvá zhruba 6km. Do práce to mám 22km. Ano zkušebně přijedu na veliký kopec, tam vynuluji BC a pokud budu umět využít potenciál brždění automatem z kopce a podřazovat cvaknutím do sport režimu aby to trochu brzdilo, tak se snad dostanu také na deklarovanou spotřebu. Možná a světe div se budu i lepší na konci toho sjezdu.
Podle mě je jednoduší a určitě praktičtější s ohledem na spotřebu sundat nohu z plynu a nechat to dojet, popřípadě přibrzdit než nechat auto brzdit motorem při vyšších otáčkách.
Jinak by mě a doufám, že nejen mě zajímalo jestli nám můžeš popsat jak máme správně využívat potenciál brždění automatem a podřazování ve sport režimu ručně, abychom nemuseli používat brzdový pedál, maximálně jenom decentně. Rád bych byl poučen i přes to, že mám již pátý automat v řadě jak mohu jezdit svižně a přitom za pěknou spotřebu.
Díky za radu.
Eks
Podle mě je jednoduší a určitě praktičtější s ohledem na spotřebu sundat nohu z plynu a nechat to dojet, popřípadě přibrzdit než nechat auto brzdit motorem při vyšších otáčkách.
Jinak by mě a doufám, že nejen mě zajímalo jestli nám můžeš popsat jak máme správně využívat potenciál brždění automatem a podřazování ve sport režimu ručně, abychom nemuseli používat brzdový pedál, maximálně jenom decentně. Rád bych byl poučen i přes to, že mám již pátý automat v řadě jak mohu jezdit svižně a přitom za pěknou spotřebu.
Díky za radu.
Eks
jsou situace kdy se musí brzdit více a bud máte dvě možnosti dupat na brzdu ...nebo podřadit automatem...
Pokud jedu z kopce 110km/h a vjíždím do vesnice co je z kopce už vidím jak ji automat sám dobrzdí na aspon 60km/h....
Takže přichází na řadu bud brzda nebo podřazení .... ono to není uplně ideální ale brzdí to více a pokud člověk předvídá a jak tady na demnou psal jezdí plynule je to v pohodě ...
Psal jsem na lidi co zde píší že se nedá jet po 8-9litru / 100km.
Navíc pokud eks četl pozorně měření proběhlo zkušebně asi na pár desítkách kilometrech v létě ...ne v zimě se studeným motorem...
neřešme blbosti ..nebaví mě to ..
prostě kdo umí jezdit s automatem plynule jistě dokáže jezdit i za rozumnou spotřebu ...mě se dařilo jezdit svižně za 7,1l/100km což je celkem v pohodě ...
Ale zajímalo by mě kolik by měla spotřebu klasická 530d bez automatu a xdrive ...zda by ta spotřeba při stejné jízdě byla třeba o 1,5litru menší....
Pokud jedu z kopce 110km/h a vjíždím do vesnice co je z kopce už vidím jak ji automat sám dobrzdí na aspon 60km/h....
Takže přichází na řadu bud brzda nebo podřazení .... ono to není uplně ideální ale brzdí to více a pokud člověk předvídá a jak tady na demnou psal jezdí plynule je to v pohodě ...
Psal jsem na lidi co zde píší že se nedá jet po 8-9litru / 100km.
Navíc pokud eks četl pozorně měření proběhlo zkušebně asi na pár desítkách kilometrech v létě ...ne v zimě se studeným motorem...
neřešme blbosti ..nebaví mě to ..
prostě kdo umí jezdit s automatem plynule jistě dokáže jezdit i za rozumnou spotřebu ...mě se dařilo jezdit svižně za 7,1l/100km což je celkem v pohodě ...
Ale zajímalo by mě kolik by měla spotřebu klasická 530d bez automatu a xdrive ...zda by ta spotřeba při stejné jízdě byla třeba o 1,5litru menší....
Ze 110km na 60km stačí jen položit nohu na brzdu, není nutno na ni dupat. Vždyť ten bavorák brzdí tak skvěle. Na druhou stranu já si kupuji automaty, abych nemusel kvrdlat šaltpákou. Kdybych chtěl podřazovat a používat meziplyn tak si koupím manuál. Pouze při dlouhých sjezdech když je to samá serpentina (Alpy a pod.) tak podřadím jak píšeš, abych nespálil brzdy. To ale platilo u Chryslerů, Chevroletů a u Subaru. U BMW je to jinak, protože ten jejich automat si to vyhodnotí sám a podřadí si. Jinak ti gratuluji k té spotřebě, je skvělá.
Eks
Eks
A teď ještě tu o Smolíčkovi.
Kam na to chodíte 5,7l. Dálky k moři ve dvou s jedním dítětem, při ustálené rychlosti 140km za 7,2l. Na letňákách a opravdu lehkých AL discích běžné ježdění 7,8-8,4 podle větrul. Po Praze žádné divočení 9-11l podle hustoty provozu. Stačí jízda ve sněhu a jde spotřeba nahoru o 1 až 2 litry.
Mám touring, 530xd v automatu, r.v. 2007, 173kW. Abych jezdil za 5,7l tak by mě museli jednu cestu z práce tahat na laně.
Eks
Souhlasím s Eks. Okresky teď v zimě tak 8.5, město 10-11l a dálnice tak 9-10 při cca 145km/hod.
Sníh + 1-2litry. Léto je jiné kafe...