Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39d 142kw automat
Mám 135kW (530dAT) a umím se s tím reálně dostat i na 6l (pal. PC ukazuje 5,4), je to samozřejmě delší trasa okrsky, v klidu.
Jezdím denně do práce 12km + nějaké přejíždění po městě přes den a i teď v zimě nemám problém to udržet reálně do 8litrů.
Na motoru je vše ve 100% stavu, převodovka po repasi (to mi taky přišlo, že malinko spotřebu sundalo).
Jezdím denně do práce 12km + nějaké přejíždění po městě přes den a i teď v zimě nemám problém to udržet reálně do 8litrů.
Na motoru je vše ve 100% stavu, převodovka po repasi (to mi taky přišlo, že malinko spotřebu sundalo).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 377
- Registrován: pon 23.06.2008 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
Ja mam 9.6 prumer, ale pride mi ze prevodovka zbytecne moc rada toci, jedu a chci predject dam plnej a zbytecne podradi o 2.. vytoci to jako blazen a pak stejne hned zas odradi o stupen vys, strasne by me zajimalo jak to radi a jede jinem 530d, ptz mi auto treba v nizkejch otackach neumi zrychlovat aniz by vecne nepodrazovalo jako magor.. do 1500ot je to jak mrtvy a pak zatlaci turbo a neco se zacne dit, nejdriv mi prislo ze to bude turbem ale treba na dalnici muzu jet v poho furt 200 a i ve 200 to krasne zacne zrychlovat.. tak nevim jestli to tam ma byt nebo je neco spatne 

káru mám plus mínus tři roky a podle počítače mám (nebo spíš manžela 9,1) většinou jezdí couračky /5-15 km/ a město. Když jedu někam dál /Hradec - Olomouc/ tak to bere cca 7,5 /předpisově moc nejezdim, spíš v rámci možnosti, ale zase žádná prasečina/ dálnice Hradec-Praha tempomat 160 mě to bere 7,8.
Je to 530d 142kw, najeto 208 tisíc.
Pokud se někomu zdá, že mu to řadí pozdě, nebo zase brzo, tak jen podotýkám, že se nechá nakalibrovat pedál plynu i převodovka samotná, mě to kamarád poradil a můžu říct, že to řadí líp. Pokud budete chtít, tak sem můžu hodit postup jaxe to dělá. Nic složitýho to není, když jsem to zvládnul já, tak to zvládne i cvičená vopice
Je to 530d 142kw, najeto 208 tisíc.
Pokud se někomu zdá, že mu to řadí pozdě, nebo zase brzo, tak jen podotýkám, že se nechá nakalibrovat pedál plynu i převodovka samotná, mě to kamarád poradil a můžu říct, že to řadí líp. Pokud budete chtít, tak sem můžu hodit postup jaxe to dělá. Nic složitýho to není, když jsem to zvládnul já, tak to zvládne i cvičená vopice

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 71
- Registrován: sob 18.07.2009 00:00
- Bydliště: Habry okr. Havlíčkův Brod
godzi píše:káru mám plus mínus tři roky a podle počítače mám (nebo spíš manžela 9,1) většinou jezdí couračky /5-15 km/ a město. Když jedu někam dál /Hradec - Olomouc/ tak to bere cca 7,5 /předpisově moc nejezdim, spíš v rámci možnosti, ale zase žádná prasečina/ dálnice Hradec-Praha tempomat 160 mě to bere 7,8.
Je to 530d 142kw, najeto 208 tisíc.
Pokud se někomu zdá, že mu to řadí pozdě, nebo zase brzo, tak jen podotýkám, že se nechá nakalibrovat pedál plynu i převodovka samotná, mě to kamarád poradil a můžu říct, že to řadí líp. Pokud budete chtít, tak sem můžu hodit postup jaxe to dělá. Nic složitýho to není, když jsem to zvládnul já, tak to zvládne i cvičená vopice
Tak to sem hoď...

- zapnout klíček do druhé polohy, nestartovat, čekat 10 vteřin
- plynule, asi v průběhu jedné vteřiny, úplně sešlápnout pedál plynu a držet dole asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- naposledy sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- naposledy pustit pedál a čekat asi 5 vteřin a vypnout zapalování
- asi po minutě nastartovat a vyzkoušet odezvu
- plynule, asi v průběhu jedné vteřiny, úplně sešlápnout pedál plynu a držet dole asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- naposledy sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- naposledy pustit pedál a čekat asi 5 vteřin a vypnout zapalování
- asi po minutě nastartovat a vyzkoušet odezvu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 377
- Registrován: pon 23.06.2008 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
Godzi, to co jsi sem hodil, je adaptace plynového pedálu, ne reset hodnot převodovky. Někde na foru to tu vysí, postup, stejně jako postup adaptace plyn. pedálu, psal uživatel starML (doufám že takhle je to správně). Jen mě napadlo, že to může být zimou, převodovka má zimní režim, a tudíž míň řadí, víc nechává točit jednotlivé rychlosti. Chtělo by to názor někoho sběhlejšího. Mimochodem, mám e39 530Da rv. 2002, nájezd cca 220 kkm a spotřeba kolem 9l/100km, styl - pomalu nejezdím, nerad koukám do koncových světel.
žádnej zimní režim převodovka nemá....je adaptabilní, učí se...v zimě, dokud není motor zahřátej úplně, točí trochu víc (při malým plynu). stejně tak kolem 80 km/h řadí za 5, ale kyž jer motzor nevyhřátej nechá tam 4 a točí jí trochu víc....
nezkoumat, ono je to udělaný tak aby se vyhovělo motoru...
jinak není městoi jako město, Andre co psal tu nízkou spotřebu je tuším z Liberce...?
e39 530 DA ,má ve městě psanou spotřebu 11.6 když jede opravdu po městě, tzn semafory,, rozjíždění tak taky těch 11.5 žere....nebo si myslíte že v BMW neuměj počítat? Ty spotřeby pod 9 l ve městě sou utopie....Já jezdím po praze, snažím se využívat okruh a sem v létě na 9.5, teď v zimě když vyjedu bandu čistě po Praze tak k 11 cti...
nezkoumat, ono je to udělaný tak aby se vyhovělo motoru...
jinak není městoi jako město, Andre co psal tu nízkou spotřebu je tuším z Liberce...?
e39 530 DA ,má ve městě psanou spotřebu 11.6 když jede opravdu po městě, tzn semafory,, rozjíždění tak taky těch 11.5 žere....nebo si myslíte že v BMW neuměj počítat? Ty spotřeby pod 9 l ve městě sou utopie....Já jezdím po praze, snažím se využívat okruh a sem v létě na 9.5, teď v zimě když vyjedu bandu čistě po Praze tak k 11 cti...
butthead740 píše:jo tak koukam asi mame stejne trhly automaty vsichnizitra se na to taky kouknu a sem zvedavej jestli se neco zmeni, ptz vazne mi nepride normalni aby auto radilo jak magor kdyz nemusi
to přeřazení (kickdown) je odvislý od polohy plynovýho pedálu, zkus předjíždět na 3/4 plynu a shodí to jen jeden kvalt......a jede to víc než slušně...