Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60 teplota motoru
tak sem udelal vymenu hlavniho termostatu u vodni pumpy, bohuzel to nepomohlo, teplota stale kolisala ve velkem rozmezi a za jizdy klesla az na 55°C. Nyni jsem vymenil i ten termostat u EGR a vse je ok (trochu problem byl s jeho sehnanim, tady na foru se mi ho ale podarilo sehnat za rozumnej peniz), jinak se mi auto zda i sviznejsi a klidnejsi.....
-jeste bych mel dotaz k te regeneraci DPF filtru, za jakych podminek se to deje a nebo co musim ja udelat.
diky
-jeste bych mel dotaz k te regeneraci DPF filtru, za jakych podminek se to deje a nebo co musim ja udelat.
diky
jiririder píše:tak sem udelal vymenu hlavniho termostatu u vodni pumpy, bohuzel to nepomohlo, teplota stale kolisala ve velkem rozmezi a za jizdy klesla az na 55°C. Nyni jsem vymenil i ten termostat u EGR a vse je ok (trochu problem byl s jeho sehnanim, tady na foru se mi ho ale podarilo sehnat za rozumnej peniz), jinak se mi auto zda i sviznejsi a klidnejsi.....
-jeste bych mel dotaz k te regeneraci DPF filtru, za jakych podminek se to deje a nebo co musim ja udelat.
diky
Regenerace se spustí při určité teplotě motoru (to poznáš auto ztratí výkon a začne mít dunivý zvuk) měl by si vyjet někam za město a cca 15-20 minut jet v kuse nad 2000 ot třeba 80 na 3 stupeň. Pokud máš DPF v pořádku měl by se po téhle jízdě vypálit a ty budeš mít zase na pár kilemotrů klid. Pokud s autem jezdíš hodně po městě a krátké trasy tak se DPF zanáší rychleji a auto muže chtít regeneraci každých 1000 km.
Od včerejška mám vyměněné oba termostaty (koupeny v BMW, výměna u kamaráda na dílně) a paráda, po pár minutách jízdy mi na teploměru svítily čísla, na který jsem se dřív ani zdaleka nedostal. Jel jsem pak 130 km trasu po dálnici, přes Prahu a opět po dálnici, celou dobu na dálnici teplota 93 - 95 stupňů, jen v klesání v Praze od Proseka do Argentinský to kleslo na 85 - 87 stupňů (jízda bez plynu, brzdění motorem), ale hned, jak byl motor trochu v zátěži, to hned zase šlo nad 90 stupňů. Takže paráda. A auto konečně i topí. Kdo jezdíte jen trochu delší trasy s teplotami jenom okolo 70 - 80 stupňů, jako dřív já - přidávám se mezi ty, kdo doporučují okamžitou výměnu termostatů.
Tak na mě taky došla řada. Po 13ti km jízdě do mírného stoupání v -5°C nepřesahuje teplota 53°C. Po 30ti km mimo město i po městě teplota 56°C. Dneska jsem vyndal oba termostaty. U EGR protéká jak kdyby to byla jen trubka a hlavní termostat je sice nepropustný, ale otevírá se už při 60°C
Tak zítra objednávám oba a měním...Dám pak vědět jaké budou teploty...snad to budou vyšší čísla

Tak zítra objednávám oba a měním...Dám pak vědět jaké budou teploty...snad to budou vyšší čísla

Tak i já se přidám se svou zkušeností. Před výměnou termostatů teplota stoupala pomalu a při nynějších lednových teplotách a po 25km teplota 69-72st, o topení ani nemluvě, prostě to netopilo. Nyní po výměně obou: teplota se zvyšuje mnohem rychleji, kolem 70-75 začne stoupat ale velmi pomalu, při normální jízdě kolem 100km/h byla dnes teplota při -7st a po 25 km 85st, jel jsem tedy dál a po dalších 10km, takže celkem 35km bylo 92st:-), jenže přišlo klesání, vyřadil jsem, teplota klesla po 0,5km na 89st, zařadil a brzdil motorem 2km a byl jsem na 72st...takže je něco špatně. Dojel asi 5km do města a bylo tam pak stále kolem 87st. Dále couračka s občasným brzděním motorem s kopce klesala teplota vždy k 80st. EGR termostat je BEHR a spodní je TRISCAN (Italy)....
lex333 píše:Tak i já se přidám se svou zkušeností. Před výměnou termostatů teplota stoupala pomalu a při nynějších lednových teplotách a po 25km teplota 69-72st, o topení ani nemluvě, prostě to netopilo. Nyní po výměně obou: teplota se zvyšuje mnohem rychleji, kolem 70-75 začne stoupat ale velmi pomalu, při normální jízdě kolem 100km/h byla dnes teplota při -7st a po 25 km 85st, jel jsem tedy dál a po dalších 10km, takže celkem 35km bylo 92st:-), jenže přišlo klesání, vyřadil jsem, teplota klesla po 0,5km na 89st, zařadil a brzdil motorem 2km a byl jsem na 72st...takže je něco špatně. Dojel asi 5km do města a bylo tam pak stále kolem 87st. Dále couračka s občasným brzděním motorem s kopce klesala teplota vždy k 80st. EGR termostat je BEHR a spodní je TRISCAN (Italy)....
Ahoj nechci tě strašit ale před svou výměnou termostatů jsem se ptal na možný příčiny v BMW servisu a tam mi řekli že to muže být i špatnou vodní pumpou.Ale spíš to vypadá že si koupil nekvalitní termostat už jsem pár nových nefunkčních taky viděl.Kup si origo nejsou o moc dražší a jsou kvalitní.
Tak jsem koupil přímo v BMW Ostrava Cartec Group. Hlavní mě vyšel na 1250kč a u EGRu mě vyšel na 930kč. Dal jsem je tam i s novou nemrznoucí směsí a teďka v -8°C mám 90°C na motoru po nějakých 15ti km cesta střídavě z kopce a dokopce a už to z 90°C nepustí ani z kopce. Jen se to hýbe +- 2°C. Takže spokojenost, konečně mi auto hřeje a poprvé po 5000km co ho mám se mi vyčistil DPF filtr...pane jo...to byl černý dým...
Dave_318i píše:Tak jsem koupil přímo v BMW Ostrava Cartec Group. Hlavní mě vyšel na 1250kč a u EGRu mě vyšel na 930kč. Dal jsem je tam i s novou nemrznoucí směsí a teďka v -8°C mám 90°C na motoru po nějakých 15ti km cesta střídavě z kopce a dokopce a už to z 90°C nepustí ani z kopce. Jen se to hýbe +- 2°C. Takže spokojenost, konečně mi auto hřeje a poprvé po 5000km co ho mám se mi vyčistil DPF filtr...pane jo...to byl černý dým...
jak si poznal ze se cisti? kdy a pri jakejch podminkach se to stalo a jak se auto chovalo pri vypalovani DPF? bylo to neco jako v odkazu?
http://www.youtube.com/watch?v=j3gHe0HfkIM
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Provozní teplota starších motorů bývala 80-90 stupňů Celsia. Vyšší teploty byly pro použité materiály nežádoucí, chladící kapalina na bázi etylenglykolu (Fridex) už při teplotě nad 90 stupňů vařila (zaleželo na ředění). Zvýšení tlaku v chladící soustavě, které zvyšovalo teplotu varu chladící kapaliny opět zvyšovalo nároky na odolnost, především u chladiče. Termostaty pracovali na bázi bimetalu nebo parafínu, který nereagoval tak výrazně, jako materiál v termostatech dnešních. Jestli chcete - udržovala se jistá rezerva před přehřátím.
Od této doby věda a materiály poněkud postoupily. Zjistilo se, že při vyšších teplotách je tření a opotřebení nižší a motor má lepší spalování, tedy větší účinnost. Jako první se tak stalo u motoru M62 někdy v roce 95 - nevím přesně. U tohoto motoru je normální provozní teplota 95-105 stupňů, ale řidič o tom neví, protože ručička teploměru ukazuje jako u všech bavoráků s teploměrem 12 hodin. Byl zde použit termostat s vyhřívací spirálou, napájení je přes ten 2-pólový konektor viz. obrázek.

Teplota plného otevření termostatu podle teploty se posunula na 110 stupňů. Ale pokud řídící jednotka usoudí, že je třeba, otevře termostat tak, že elektricky přihřeje ten roztažný element. Toto vystihuje následující graf.

To znamená, že pokud do toho nebude zasahovat řídící jednotka motoru, termostat by plně otevřel při 110 stupních Celsia. Pokud řídící jednotka motoru, která u nových aut kecá úplně do všeho usoudí, že je třeba teplotu motoru snížit např. z důvodu vyššího zatížení, běžící klima atp., vydá 12 Voltů do hajc-spirály, teplocitlivý element se roztáhne a termostat sníží teplotu až na 85 stupňů. Tedy žádné servo, ale příhřev termostatu, který následně teplotu motoru sníží. Je to trochu nepochopitelné, ale ve skutečnosti geniální - pokud to funguje. Bohužel už jsem našel spoustu odpojených nebo uhnitých drátů a zkratujících spirál výhřevu.
Koho to zajímá podrobněji, proštuduje si kapitolu Kennfeldkühlung na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm .
Na otázku mobilman odpovídám - 103 stupňů je v pořádku a může jít až do 110-ti. Tohle platí už všech novějších motorů, které mají ten vyhřívaný termostat M62 počínaje, pokračuji N62, N63, N53, N74 atd. Diesely s tímto termostatem mají také teplotu vyšší, ale protože s tím nejezdím, uvedu teplotu z německého fóra řešící totéž => 90-98 Grad. Osobně jsem regeneroval DPF u jedné 535d, kdy se regenerace spustila při teplotě 102 a průběhu dosáhla až 115 stupňů, aniž by se cokoliv rozsvítilo a větráku před chladičem jsem si nevšimnul.
Od této doby věda a materiály poněkud postoupily. Zjistilo se, že při vyšších teplotách je tření a opotřebení nižší a motor má lepší spalování, tedy větší účinnost. Jako první se tak stalo u motoru M62 někdy v roce 95 - nevím přesně. U tohoto motoru je normální provozní teplota 95-105 stupňů, ale řidič o tom neví, protože ručička teploměru ukazuje jako u všech bavoráků s teploměrem 12 hodin. Byl zde použit termostat s vyhřívací spirálou, napájení je přes ten 2-pólový konektor viz. obrázek.

Teplota plného otevření termostatu podle teploty se posunula na 110 stupňů. Ale pokud řídící jednotka usoudí, že je třeba, otevře termostat tak, že elektricky přihřeje ten roztažný element. Toto vystihuje následující graf.

To znamená, že pokud do toho nebude zasahovat řídící jednotka motoru, termostat by plně otevřel při 110 stupních Celsia. Pokud řídící jednotka motoru, která u nových aut kecá úplně do všeho usoudí, že je třeba teplotu motoru snížit např. z důvodu vyššího zatížení, běžící klima atp., vydá 12 Voltů do hajc-spirály, teplocitlivý element se roztáhne a termostat sníží teplotu až na 85 stupňů. Tedy žádné servo, ale příhřev termostatu, který následně teplotu motoru sníží. Je to trochu nepochopitelné, ale ve skutečnosti geniální - pokud to funguje. Bohužel už jsem našel spoustu odpojených nebo uhnitých drátů a zkratujících spirál výhřevu.
Koho to zajímá podrobněji, proštuduje si kapitolu Kennfeldkühlung na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm .
Na otázku mobilman odpovídám - 103 stupňů je v pořádku a může jít až do 110-ti. Tohle platí už všech novějších motorů, které mají ten vyhřívaný termostat M62 počínaje, pokračuji N62, N63, N53, N74 atd. Diesely s tímto termostatem mají také teplotu vyšší, ale protože s tím nejezdím, uvedu teplotu z německého fóra řešící totéž => 90-98 Grad. Osobně jsem regeneroval DPF u jedné 535d, kdy se regenerace spustila při teplotě 102 a průběhu dosáhla až 115 stupňů, aniž by se cokoliv rozsvítilo a větráku před chladičem jsem si nevšimnul.