Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dily M3

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
honzazE39
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 26.01.2013 01:00

#1 Příspěvek od honzazE39 »

chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka
hesoyam25
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od hesoyam25 »

8O to si robis srandu
honzazE39
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: sob 26.01.2013 01:00

#3 Příspěvek od honzazE39 »

honzazE39 píše:chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od soukupadam »

vyřadit jo, ale zpátky na D až po zastavení, no ale stejně bych to nedělal
Tomule
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 05.08.2009 00:00

#5 Příspěvek od Tomule »

honzazE39 píše:chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka


To je dnes takový problém použít na klávesnici pár háčků, čárek, velkých písmen, ukončit větu otazníkem a jednou si to po sobě přečíst?? Omlouvám se za OT, ale základní škola...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

Když to píšeš za jízdy z mobilu nebo ovladačem z televize, tak na to sereš.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#7 Příspěvek od kadli »

U automaticke převodovky se nikdy za jízdy nevyřazuje, protože se převodovka potom tolik nechladí díky nedostatečnému tlaku oleje. Takže pokud ji chceš oddělat, tak vyřazuj.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od soukupadam »

v manuálu se píše, že při smyku můžeš vyřadit na N, když to teda stihneš, ale stejně je lepší to nedělat
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Vesa88 »

Co vede lidi k tomu vymyslet takove blbosti jako prerazovat u automatu za jizdy?
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od LukesE39 »

Já třeba když měl auto krátce, tak jsem to dělal, poněvadž jsem o automatech věděl houby. Nedělal jsem to tedy za jízdy, ale v křižovatkách v domnění, že budu šetřit měnič a motor - při vyřazení na N si jakoby oddychl - spadly otáčky, motor se tímpádem ztišil, prostě dojemově to působilo jako správná věc.. Stačilo si o tom trochu počíst a už vím, že je to blbost :)
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#11 Příspěvek od Honzek525 »

Tak já už tedy nevím, čemu věřit. Když jsem byl na výměně oleje u http://www.prevodovky-brno.cz/ , tak mi pán říkal, na každé křižovatce vyřazovat, nevyřazovat jen v případě, že zastavím a hned se rozjíždím. Když nevyřadím při stání, zbytečně se zahřívá olej a pálí se lamely. Tohle mi řekl člověk, který osobně repasuje automaty, čili mu věřím. Ale podle toho co čtu zde na fóru, občas nevím, co je vlastně správně?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#12 Příspěvek od rooc »

Honzek525 píše:Tak já už tedy nevím, čemu věřit. Když jsem byl na výměně oleje u http://www.prevodovky-brno.cz/ , tak mi pán říkal, na každé křižovatce vyřazovat, nevyřazovat jen v případě, že zastavím a hned se rozjíždím. Když nevyřadím při stání, zbytečně se zahřívá olej a pálí se lamely. Tohle mi řekl člověk, který osobně repasuje automaty, čili mu věřím. Ale podle toho co čtu zde na fóru, občas nevím, co je vlastně správně?


z této reakce je vidět.., že ten pán, ty převodovky servisuje mooooc rád a chce a´t mu jich tam moc jezdí :D :D :D

já u automatu řadil N jen tehdy, když jsem parkoval..., N.....ruční brzda a pak p.., jelikož parkovat jen na P je taky pěkná pí*ovina
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#13 Příspěvek od Honzek525 »

S tím parkováním souhlasím, také nejdříve N, ručka, P. Budu tedy vyřazovat co nejméně. Mimochodem, včera se mi objevila hláška "trans. failsafe prog." a auto neřadilo jedničku, ostatní rychlosti řadilo. Po vypnutí motoru, chvilce vyčkání a znovu nastartování, auto řadilo, jak mělo. Dnes jsem ho opět zkoušel, a vše funguje bez nějakého problému. Mám se obávat? Při řazení nekope, defakto funguje dobře, až včera na tu hlášku. Napadl mě vadný selenoid, nebo nečistota. Auto většinou týden v kuse stojí a jezdím s ním jen o víkendu, a teď už ani moc ne, ještě mám podezření na baterku. Díky za rady a tipy.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#14 Příspěvek od rooc »

fakt nevyřazuj ani na světlech já jsem to kdysy studoval hodně a té převodovce dělá nejlíp když se s tou pákou furt neverkluje...falt to nech zařezený, pomůžeš tomu víc.., než na N.., většina převodovek na N toniž prej nemaže
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#15 Příspěvek od LukesE39 »

Když už jsme u toho, co je nejlepší, když stojím delší dobu (třeba 1/2 hod.) s nastartovaným motorem?? N nebo P?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

jestli je tam N nebo P je jedno, stejnej stav krom té blokace,
ja na ručku mrdam, parkuju na P, časem (za strašnou hromadu let) to možná vykurví tu blokaci, ale převodovce samotne se nic nestane.
vyřazovat za jizdy ani tak nevadi, motor spadne do volnoběhu a turbina ma nizky otáčky, ale to že tam za jizdy hodím zpátky Dčko převodovka fakt ráda nemá, a určitě to výrazně ovlivní životnost převodovky.
stejně tak když mi sem jezdi lidi s automatem co řadí D-R asi 3 sekundy a mezitim tam daj N, to je taky špatně, to řazení musí byt rychly, bum D, bum R, bum P a ne tam při každým řazení Dčka dát ještě na pul sekundy Rko.
ta převodovka se kurví každym řazením, to že drží tlak není tak hrozny, tzn na semaforu dycky lepší kvalt, třeba takova e65 tam kvalt nechá a drží si brzdu sama, pak jak člověk přidá plyn, tak jen odbrzdí, bohužel E60ky todle naučili až o hodně později ale ten novej automat je zase takovej dement že nejde jet s otevřenyma dveřma apod.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#17 Příspěvek od LukesE39 »

JaraX píše:jestli je tam N nebo P je jedno, stejnej stav krom té blokace,
ja na ručku mrdam, parkuju na P


Díky! :thumbsup: Myslel jsem si to a chtěl jsem tohle slyšet..
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#18 Příspěvek od soukupadam »

já jsem dostal doporučení že pri rozjíždění se do prudkýho kopce si mam zařadit jedničku u automatu. je to tak dobře?
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#19 Příspěvek od LukesE39 »

Mně to v kopci vždycky zařadí jedničku samo... 8O
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

a myslíš jako že ten automat se rozjíždí do kopce na trojku? :D
Odpovědět