Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Co všechno zůstává aktivní po vypnutí motoru? (e39)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
V kontextu s mým problémem s občasným vybíjením baterie se pídím po tom, co všechno ještě běží po vypnutí motoru a zamčení auta. Mám konkrétně na mysli větráky - jestli to souvisí s webastem nevím, ale stává se mi to prakticky jen v zimě, resp. když je venku teplota pro aktivaci bufíku. Konkrétně včera jsem ještě 4 hodiny po zagarážování auta slabě slyšel běžet ventilátor, dnes jsem ráno nenastartoval. Zjistil jsem, že to fouká (bez ohledu na nastavení na panelu klimy) směrem na nohy těmi průduchy kolem středového panelu. Předpokládám, že to souvisí s chlazením topení nebo něčím podobným. Zároveň předpokládám, že činnost těchto větráku reflektuje termostat nebo nějaký časovač. Mám tedy v hajzlu nějaký relátko, které zůstane občas zapnuté? Nebo nějaký termostat/časovač? Co běží po vypnutí auta s webastem vám a jak dlouho? Díky...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že už jsme si o tom jednou psali. Pokud chceš eliminovat vybití baterie v případě, že "ježek" žije svým vlastním životem, tj. když Ti ventilátor topení fouká, i když by neměl, vyndej po vypnutí auta pojistku F76 (40A) http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 058002.png . Pokud jsi podle fotky poznal, že je to rozebraná schránka před spolujezdcem, tak se Ti to nebude chtít dělat každý den a story bude pokračovat. A pokud tu pojistku před jízdou nevrátíš, tak nepůjde větrák vůbec a skvěle se zamlžujou okna.
Přes nic jiného, než přes toho ježka se proud na ventilátor nedostane. Celý problém je v tom, že ježek má regulovat otáčky větráku pouze v případě, když dostává signál od klima. Jenže u dříve dodávaných regulátorů (=ježků) se díky nevhodně zvoleným polovodičům spouští proud do větráku samovolně, tj. bez signálu od klima. Takže větrák si fouká, energie z baterie se ztrácí a Ty druhý nebo další den už nenatočíš.
U nových ježků už k tomuto nedochází, takže stačí ježka vyměnit. Ale zažil jsem jeden případ, kdy i s novým ježkem větrák neustále točil. Jenže to bylo způsobeno zuhelnatělým konektorem, který proud převáděl, ale ježek v tomto případě v tom byl nevině. Na vině byl "umělec", který ježka vyměnil a na konektor se (asi) nepodíval. Dokonce jeden člen z klubu ty ježky s doživotní zárukou opravuje, jen už nevím, kdo to je - ale to už jsem taky psal.
Teď jsem se díval do ceníku, nový ježek (64116923204) stojí 65 a jeho výměna 20 Euro, za 20 minut odjíždíš - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=40&hl=7 . Pokud máš dojem, že se Ti neuspí celé auto, tak se dostav do Mariánek a proměříme to. Ale počítej s cca 2 hodinami práce, protože auto usne až po 15-17 minutách, měření 2x zopakovat. A potom vytahovat pojistky a hledat - např. nedojetý šíbr, utajený mobil, BT, nezhasínající žárovku v kufru atp.
Tady bydlí ježek:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325106.png
a jeho konektor
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 50001B.png
Přes nic jiného, než přes toho ježka se proud na ventilátor nedostane. Celý problém je v tom, že ježek má regulovat otáčky větráku pouze v případě, když dostává signál od klima. Jenže u dříve dodávaných regulátorů (=ježků) se díky nevhodně zvoleným polovodičům spouští proud do větráku samovolně, tj. bez signálu od klima. Takže větrák si fouká, energie z baterie se ztrácí a Ty druhý nebo další den už nenatočíš.
U nových ježků už k tomuto nedochází, takže stačí ježka vyměnit. Ale zažil jsem jeden případ, kdy i s novým ježkem větrák neustále točil. Jenže to bylo způsobeno zuhelnatělým konektorem, který proud převáděl, ale ježek v tomto případě v tom byl nevině. Na vině byl "umělec", který ježka vyměnil a na konektor se (asi) nepodíval. Dokonce jeden člen z klubu ty ježky s doživotní zárukou opravuje, jen už nevím, kdo to je - ale to už jsem taky psal.
Teď jsem se díval do ceníku, nový ježek (64116923204) stojí 65 a jeho výměna 20 Euro, za 20 minut odjíždíš - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=40&hl=7 . Pokud máš dojem, že se Ti neuspí celé auto, tak se dostav do Mariánek a proměříme to. Ale počítej s cca 2 hodinami práce, protože auto usne až po 15-17 minutách, měření 2x zopakovat. A potom vytahovat pojistky a hledat - např. nedojetý šíbr, utajený mobil, BT, nezhasínající žárovku v kufru atp.
Tady bydlí ježek:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325106.png
a jeho konektor
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 50001B.png
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
Já se (asi mylně) domníval, že se poškozený ježek projevuje i za provozu. Ostatně ježka jsem předminulý rok vyndal po zagarážování a ráno jsem stejně nenatočil. Může to být i kombinace těchto závad. Teď zrovna sedím na parkovišti před shopem a čekám na ženu. Během psaní tohoto textu se větrák na nohy dvakrát sám spustil a po minutě zase vypnul... to by tedy mohl být ten ježek (tímto se omlouvám prvnímu komentujícímu, asi měl pravdu i on). Jdu tedy řešit ježka... díky moc.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ano, díl 64118383835 se montoval v prvovýrobě, tady zjistíš kdy a do čeho http://www.autopartoo.com/oem/bmw/64118383835.html# , když si rozklikneš to +BMW.