Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 525i vs. 535i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#1 Příspěvek od PK_530iA »

Ahoj všem příznivcům vrtulky:)

Pohrávám si s myšlenkou koupit si nějakou pěknou E34 :) Hlavní parametr je R6, manuál, lepší výbava, nejlépe facelift. V úvahu připadají tyto dva motory. Rozdíl cca 20 koní a 50 nm kroutáku, pokud si to pamatuju správně. Co bude lepší? Parametrově se přikláním k 535i, těch pár koníků bude určitě znát, ale zase 525i je novější konstrukce, ale zase víc kurvítek. Měl možnost někdo dlouhodobě jezdit (porovnávat) tyto dva motory? Taky záleží na dostupnosti dílů na jednotlivý motorizace a s nima spojený věci...

Předem díky za rady.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#2 Příspěvek od ARMAN »

stav a udržba do teď, to je vše co je na tom k zvaženi :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

vlastním 525i 24v vanos 6let. a co jsem se bavil s klukama a i zkušenosti mi říkají 2,5ka je prostě ideální ...jede nežere když chci a motory 2,5i s s vanosem i bez byli prostě nejlepší co se dávali do 5er v letech 90-95.
Je o tom nejen hodně článků kde ti doporučí 2,5ku ale jistě ti majitelé 5er řeknou sami svoje zkušenosti.

Myslím si že pokud chceš auto na denní ježdění je to ideální varianta.
Jede pěkně a pokud chceš tak budeš patřit mezi nejrychlejších 5procent na silnici.

Motory jsou relativně jednoduché a všechny díly dostupné.
191koní se nezdá ale jede docela pěkně a dokáže udělat radost i mě po 6ti letech když chci.. (4000ot a více je pěkné "peklo" :-)

535i už prostě žere o 2litry více je to mnohem starší motor a má jinej průběh.

za mě bod pro 525i ... pak už jedině 540i a M5 beru jako slušné motory pro 5er co vždy nabízí něco navíc než ostatní motorizace. u 525i je to hlavně spotřeba a jednoduchý motor.

PS: Mám namotáno pul mega a běží v pohodě.
Olej dolévám cca 1litr až 1,5litru za 15000km - podle toho kolik tomu dávám za uši.

Ale samozřejmě vybírat auto podle stavu je základ. :)
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od KKKuba »

mám 525i M50 a kdybych si vybíral znova tak si koupím 535i, ta dvaapůlka jede hodně hezky a na dálky moc nežere, ale prostě ti to časem začně připadat pomalý.. A ve městě budou žrát jak protržený obě, s tím počítej..
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#5 Příspěvek od Jamall »

jako kluk jsem se vozil 3,5. No jediné jako tehdejší neřidič jsem postřehl, že jsem o motoru nevěděl, měl ohromnou sílu při předjíždění, ale díky spotřebě šel z domu

Časem jsem si zařídil 2,5 a pochopil, že je to vůbec nejrozumnější motor i do dnešní doby. Spotřebou se vyrovná dnešním 1,6 a sílou téměř 3litrům. Jediné po čem bych koukal, ovšem pokud by byla možnost a auto bych chtěl na denno denní ježdění, zejména ve městě, tak Vanos. Díky němu má ten motor větší sílu v nižších otáčkách a není potřeba tolik řadit. Ale bezvanos udělá úplně stejnou radost, akorát si to chce zvyknout řadit v jiném spektru otáček
hesoyam25
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

#6 Příspěvek od hesoyam25 »

neviem no mam prejazdene 525i M50, 520i M50, 540i, 535i, 524td a najlepsia volba mi prisla ta 525ka.... 535ka ma zasa tiez nieco do seba ten charakteristicky zvuk M30ny je proste genialny tak isto zatah ale zasa ze by som bol s toho dosraty to nie... Dalsia vec 535i po fejse nezozenies kedze FL sa v 535i nerobil. Tazko radit, najlepsie je co pisal Arman vsetko zalezi od stavu daneho auta :)
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#7 Příspěvek od Storm »

Dovolím si napsat svůj názor, 525i je podle mě dokonalý motor, jak na údržbu, spotřebu, dynamiku, je hodně kultivovaný a pokud má vanos, je jeho dynamika ještě lepší. Dá se s ním ekonomicky jezdit v městském provozu a svižně mimo město, provoz auta s tím to motorem tě ekonomicky nijak zvlášť nezatíží.

Co se týče 535i, tak to je motor hrubý, takový syrový, odspoda jede tak nějak ale od určitých otáček to je jiné kafe, jede jako z praku, je jednoduchý, trochu elektroniky, 6 káblů z rozdělovače, dá se říct, že vydrží snad všechno, ovšem nad jeho provozem bych se pozastavil, spotřeba tě sežere, jestli by s tím člověk jezdil ekonomicky, nemá smysl si takový motor kupovat.

Závěrem, musíš mít jasno v tom, k čemu auto chceš, jestli na občasné vyjížďky, občasné zablbnutí někde na asfaltové ploše, tak 535i, nebo jestli auto má být univerzální, pro pravidelné ježdění po městě, někam na výlet, padá volba na 525i. Další důležitou stránkou věcí je fakt, že 525i se dá sehnat se slišnou výbavou, ve slušném stavu, o 535i pochybuju, přece jenom mají tyto auta tak trochu po sezóně, málo kdy mají facelift a taky pokud najdeš pěknou v dobrém stavu, obvykle je jeji cena vyšší.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

KKKuba píše:mám 525i M50 a kdybych si vybíral znova tak si koupím 535i, ta dvaapůlka jede hodně hezky a na dálky moc nežere, ale prostě ti to časem začně připadat pomalý.. A ve městě budou žrát jak protržený obě, s tím počítej..


ok pujč si na týden 535i jezd po městě a pak si vem 525i 24v a jezdi po městě ... samo s vanosem ... je tam slušnej rozdíl.
535i není zas takovej velkej rozdíl oproti 525i aby to stálo za tu spotřebu, starší koncepce motoru, atd. ...

X lidí mi na sobě nezávisle řeklo že 525i 24v byli nej motory do 5er e34.

To raději 540i a užívat si pak jízdu tam je to ale zas o něčem jiném ....

já osobně bych vybíral bud 525i 24v vanos nebo pak 540i ...to je jiné kafe...
525i bud na denní ježdění výlety dovolené atd. nebo 540i na krásné víkendy ... dálnice atd.

ale 535i jedině pokud bys narazil na nějakej top kousek.
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#9 Příspěvek od ARMAN »

Proto jsem řikal stav a udržba auta je to nejduležitějši těch par plusů a minusů se vyvaži :)
535 po praze za 13,5-14l niž to prostě nejde nejsem žadny zavodnik, parkrat co jsem jel po dalnici to žralo o 3-4l miň jinak mimo město nejezdim. Občas žasnu nad tim kolik vlastně žere a že s iSem v e30 jsem jezdil stejne trasy skoro za polovinu :!: :lol: pak si uvědomim že iso se muselo tahat za ocas aby podalo vykon u 535 tenhle problem nemam stači dat koňům napit. U m50 myslim že to bude cca stejny. Kdybych si měl znovu vybirat m50 nebo m30 tak zvolim podle stavu a udržby.
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#10 Příspěvek od Frax »

souhlasím s filozofem, 2.5ka u nás v rodině byla od 10km a prodávali jsem jí s 477tisíci km. To auto nepotřebovalo nic, jenom při nájezdu přes třista žralo olej v otáčkách a klapaly hydroštely za studena, jinak benzín a spotřebák nic víc, nikde nás nenechalo spojka vydržela 20 let...

Co vím od mechanika tak je to nejlepší motorizace pro e34, ty slabší žerou víc a jedou hůř silnější jsou nenažraný, ale potvrdit nebo vyvrátit nemůžu
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#11 Příspěvek od Rendis »

Mám 525 vanosem; M5 a stavím 540/M5 a VŠE je to o technickém stavu a údržbě na autě.
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#12 Příspěvek od nuny »

Měl jsem skoro šest let e34 520 M50(vanos) i když na kombíka byl motor
"slabší" já byl spokojený, najel jsem bez mála 70ti a bezjediného!!! problému,
při správné výměně oleje a filtrů :wink:
Za mě, určitě 525 8)
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od PK_530iA »

Co jsem různě hledal, tak je pravda, že o 2.5 se píše více méně to, co jste tu všichni napsali. Auto by jezdilo skoro denně. Bude se střídat s druhým, tak nějak pravidelně, aby ani jedno nestálo dlouho u baráku.

Spotřebu samo taky řeším, jelikož musím živit dvě. Kdybych živil jen jedno, tak by se mohla pořídít 540 :), takhle se ta spotřeba musí rozdělit mezi dvě :(

Stav je základ, na to si chci právě dát pozor, abych pak do auta nesypal zbytečný peníze. Tady právě výhoda 525i - jdou sehnat novější ročníky. U 535i zase vidím výhodu v tom jak psal Storm - jednoduchost, pár elektroniky, rozdělovač...

Můžete mi sem prosím vás hodit nějaký stránky, kde nakupujete díly na E34ku za rozumný peníze? Abych věděl co mám čekat, až se něco pokazí.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od KKKuba »

Filozof píše:
KKKuba píše:mám 525i M50 a kdybych si vybíral znova tak si koupím 535i, ta dvaapůlka jede hodně hezky a na dálky moc nežere, ale prostě ti to časem začně připadat pomalý.. A ve městě budou žrát jak protržený obě, s tím počítej..


ok pujč si na týden 535i jezd po městě a pak si vem 525i 24v a jezdi po městě ... samo s vanosem ... je tam slušnej rozdíl.
535i není zas takovej velkej rozdíl oproti 525i aby to stálo za tu spotřebu, starší koncepce motoru, atd. ...

X lidí mi na sobě nezávisle řeklo že 525i 24v byli nej motory do 5er e34.

To raději 540i a užívat si pak jízdu tam je to ale zas o něčem jiném ....

já osobně bych vybíral bud 525i 24v vanos nebo pak 540i ...to je jiné kafe...
525i bud na denní ježdění výlety dovolené atd. nebo 540i na krásné víkendy ... dálnice atd.

ale 535i jedině pokud bys narazil na nějakej top kousek.


Měl jsem namysli bezvanos verze, tam podle mě ta spotřeba bude skoro stejná. Taky bych se přiklonil k názoru že 525i vanos bude nejlepší volba, jenom sehnat nějakou v ucházejícím stavu nebude lehký.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#15 Příspěvek od pragdejf »

sem pro 525i, prave pro absenci rozdelovace a pritomnost cidla klepani, je to proste moderni motor, i kdyz na druhou stranu je na M30 pulka ventilu, jenom jeden rozvodovej retez, takze vseobecne min problemu, mozna na M30 nahodit sekvencni plyn a vubec neresit provozni naklady. teda mimo zadnich gum :twisted:

vzhledem ke stari aut bych bral to, co neni shnilý, brutalne zboreny atd, mlatici predni osa, hucici loziska v diferaku a polomrtvej motor bude s troskou nadsazky u vsech. a driv nebo pozdejc to budes resit. sam mam 520i M50B20TU prestavenou na 525i M50B25TU a momentalne je to "docela" kulturni auto, jeste to bude chtit trosku pece;-)
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od PK_530iA »

Ještě mě zajímá, jakej rozdíl je v chování 525 s vanoses a bez? Co tak projíždím inzerci, tak teď jsou zrovna na prodej jen starší ročníky bez vanosu...
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od Frax »

pokdu si dobře pamatuju tak bez vanosu je to ostrá vačka, která prostě zdvihá ventil v poloze 0 - 1 - rozuměj otevřeno zavřeno vždy na 100%

vanos je časovanej zdvih ventilů, takže to reaguje na stlačení plynu a ventil se při jízdě městem neotvírá do plna, ale jen z části

pokud to tak není opravte mě

jen vím, že bez vanos verze žrala víc, ale byla výkonější než s vanosem

a taky se vanos dost kurvil a oprava stojí dost
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#18 Příspěvek od honzabiker1 »

Zdvih ventilu se u Vanosu nemeni - jenom se nataci vacka a tim se meni casovani..
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od PK_530iA »

tech. info je hezký, ale spíš mě zajímá chování motoru a auta. Jak už tu psali predemnou - rozdílný průběh, ale jaký? Jak se jezdí s vanosem vs bezvanos?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#20 Příspěvek od starynovy »

tak to je uz snad vo vseobecnom povedomi naco je VANOS, meni priebeh vykonu zmenou casovania tak aby to lepsie tahalo odspodu.
Odpovědět