ja nemel turbo na vymenu takze jsem to mel tusim o 1,5k drazsi (takze 11,5)..jinak na turbo na 530d tusim 10tisic repas... mam najety uz 20tisic a bez problemu... zadny piskani, zadny prosak oleje do vytlacny casti.. jinak http://www.rrauto.cz tam nejaky ceny ma..
pokud by nekdo potreboval tak tady je cislo na cloeka kterej dela repase turb v Praze. 777556557 jen jsem pokazde preslechl jeho jmeno. Rekl bych ze se vyzna.
V pořádku to není,dělá to poškozená sací vrtule turba.Když z turba sundáš přívodní hadici od filtru uvidíš na náběžných hranách vrtule záseky od nasátých nečistot.
cmelak píše:No a to dělá kvůli tomu, že tam jsou záseky od nečistot na lopatkách?
Přesně tak.Rotor se pohybuje v otáčkách přes 120000 a právě tyhle nerovnosti na sací vrtuli způsobují nadměrné pískání nebo houkání.Zásek hluboký 1mm.poruší jak vyvážení turba tak proudění vzduchu.
cmelak píše:Ale že to vždycky dělá jen za studena, za tepla vůbec.
Mě turbo píská jak meluzína od 1500 až 2100 rmp... častešně při plynulém zrychlování cca na půl plýnu. při vytočení na 3000 rmp a puštění plynu turbo si jako by odfoukne. Pří prdučím zrychlování nebo v jiném spektru mi to nepíská... Turbo je repasovsané najeto cca 5000 km. Může to být tím, že mám taky ty lopatky opotřebované ?
Trosku OT, ale kdyz jsem mel AR 156 2,4jtd a turbo pred rozpadem tak zacalo houkat jak sanitka - jak rikate a nasledne za par tydnu kaput.
Za par mesicu kamos pritahl A3 1,9tdi a turbo delalo presne tyhle zvuky - oravdu hlasite, kdyz projede kolem tak je slyset do 5teho patra, strasil jsem ho ze se mu to proste musi za chvili rozesrat, kdyz to dela takove zvuky:o) ale auto k memu udivu jezdi dal - uz ctvrtym rokem! A to mu ho nedavno ukradli a nasel ho v rybnice, auto stejne drzi.. Takze by me taky zajimalo jak to je s tim houkanim u turbin:))
taky mimo jiné samozřejmě záleží na tvaru a členitosti airboxu, pak na délce a tvaru tlakové větve mezi turbínou a sáním - tyto dvě věci taky dokážou podstatně ovlivňovat hlučnost (zvukový projev) turba. Zejména airbox působí jako účinný tlumič.
Já koupil E39 530d tour 27.12.2010 německu.Najeto mělo 202 000km a turbo houkalo.Dnes tj 7.12.2011 mám najeto 245 000km a stále houká, ale jede v kuse absolutně jako hovado a to má nějaký chip už z D na 155kw.Docela jsem si na ten zvuk zvykl ale ti co se mnou občas jedou stále čumí do zrcátek kdeže je ta SANITA.
No tak já si myslím, že rozdíl mezi hlukem ventilátoru a turbíny pozná každý A to na tom videu od čmeláka mi fakt nepřijde jako zvuk vetilátoru - leda by měl proudový motor
bol to len tip lebo nemusí to každému tak isto húkať ako na tom videu, tak vyskúšať zhodiť vrtulu a previezť sa je jednoduché, veľa ľudí si ten zvuk mýli
ahoj, mám e61 a za studena to mám úplně stejný.. po cca. ujetých 5km je zvuk pryč a turbo si jen klasicky piští.. moje turbo je ale po repasu, před repasem to nedělalo (ale to mohlo bejt taky tím že nefungovalo a netočilo tolik kolik mělo - přisávalo olej).. neviděl bych to jako nic tragickýho.. to na tom videu ještě jde.. viděl jsem jednu e60, která byla za studena opravdu jako siréna (podobnej zvuk jako např. když se dotáčí řezačka, nebo něco co má vyšší otáčky) a to už asi úplně ok není..
řekl bych že to hvízdání a houkání za studena souvisí s teplotou oleje.. olej je pro turbo moc studený a proto asi nemaže a nemá takové vlastnosti (viskosita a pod.) jaké by mít měl..
jinak co se generálky turba týče, mám ho dělaný ve strakonicích, kde jsou přes turba prý docela profíci, prý jedna z nejlepších firem nás..
Turbo mi vydávalo zvuky za studena,po zahřátí dobrý....
Značilo mi to však že už bude fungovat jen rok,pak se mi rozsypalo.
Dalo se nový-žádnej repas,nehouká studený,nehouká teplý
Svatý