Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
EWS floating code
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Dneska mi chcípla baterka, po výměně za jinou auto nejde nastartovat. V EWS je chyba, že nesouhlasí plovoucí kód v aktuálním klíči. V DME taky bylo něco o EWS. Klíč normálně odemyká auto jen nastartuje (nespustí se startér), bohužel mám jen ten jeden. Je nějaká šance to resyncnout? Budu muset objednat jeden funkční klíč v BMW? Poraďte někdo co s tím. Jedná se o 535iA 06/2000. Klíč je "koska". Případné otázky na diagnostiku doplním (verzi EWS, ap.)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 62
- Registrován: stř 17.11.2010 01:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V DME nesmí být zapsaná žádná chyba. Promazat všechny jednotky (=celé auto) a znova EWS3 Startwert synchronisieren. Vypnout a vyndat klíč, 15 sec počkat s klíčem venku. Vložit klíč, zapnout do 2. polohy, čekat 15 sec, potom startovat. Pokud je pouze rozhozen plovoucí kód, tak to musí klapnout. A taky doufám, že při pokusu o startování máš volič automatu v poloze P !!Birkoff píše:V DME taky bylo něco o EWS.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
starML: I když si jsem vědom, že toho o BMW víš hodně, tady jsi trochu vedle. Nech mě to trochu víc osvětlit.
U E39 od 3/97 je systém EWS3, který funguje následovně:
Rozpoznání klíče - v jednotce EWS3 i v čipu v klíči je uložen kód. Ten sestává z pevné a plovoucí části, přičemž podle pevné části dochází k identifikace klíče - jestli patří k vozu a jaká je jeho pozice v paměti jednotky (klíče jsou číslované 1 - 10 resp. 0 - 9, z toho první 4 pozice byly obsazeny klíči, které byly k vozu dodány z výroby). Plovoucí část potom zajišťuje zabezpečení.
Při každém vložení klíče do spínací skříňky dochází po sepnutí elektriky k zjištění, jestli patří k autu, a pokud ano a ověří se i plovoucí kód, dochází k jeho měnění. To jest, jednotka sepne relé startéru a změní v sobě plovoucí kód klíče a následně ho s pomocí hesla (další kód a stupeň ochrany) přepíše pomocí elektromagnetické indukce v klíči. Pokud při tomto procesu dojde k poklesu napětí pod cca 11,8V, indukční siločáry nezvládnou v transpondéru v klíči kód přepsat. Bohužel ale nemá mechanismus ověření, jestli se kód správně přepsal.
Zde nastává kámen úrazu. Jednotka sice má určitou toleranci v plovoucím kódu, ale pokud je odchylka příliš velká, startér se nepovolí.
To, o čem mluvíš ty, je synchronizační plovoucí kód mezi jednotkami DME/DDE a EWS. Ten se také mění při každém startování a na základě jeho ověření jednotka motoru povolí zapalování a vstřikování. Pokud se tento kód rozpadne v důsledku poklesu napětí (nejčastější příčinou jsou hlavní relé jednotky motoru nebo špatná baterie), lze jej diagnostickým kabelem synchronizovat, respektive vrátit "zpět" do továrního nastavení.
Ze zmíněného vyplývá, že Birkoffův problém je jinde. Pokud by byl rozpadlý kód mezi EWS a DME, máš pravdu a lze opravit synchronizací. Ale to by motor točil a nechytnul. Birkoffovi ale ani netočí startér a diagnostika hlásí špatný plovoucí kód klíče.
U E39 od 3/97 je systém EWS3, který funguje následovně:
Rozpoznání klíče - v jednotce EWS3 i v čipu v klíči je uložen kód. Ten sestává z pevné a plovoucí části, přičemž podle pevné části dochází k identifikace klíče - jestli patří k vozu a jaká je jeho pozice v paměti jednotky (klíče jsou číslované 1 - 10 resp. 0 - 9, z toho první 4 pozice byly obsazeny klíči, které byly k vozu dodány z výroby). Plovoucí část potom zajišťuje zabezpečení.
Při každém vložení klíče do spínací skříňky dochází po sepnutí elektriky k zjištění, jestli patří k autu, a pokud ano a ověří se i plovoucí kód, dochází k jeho měnění. To jest, jednotka sepne relé startéru a změní v sobě plovoucí kód klíče a následně ho s pomocí hesla (další kód a stupeň ochrany) přepíše pomocí elektromagnetické indukce v klíči. Pokud při tomto procesu dojde k poklesu napětí pod cca 11,8V, indukční siločáry nezvládnou v transpondéru v klíči kód přepsat. Bohužel ale nemá mechanismus ověření, jestli se kód správně přepsal.
Zde nastává kámen úrazu. Jednotka sice má určitou toleranci v plovoucím kódu, ale pokud je odchylka příliš velká, startér se nepovolí.
To, o čem mluvíš ty, je synchronizační plovoucí kód mezi jednotkami DME/DDE a EWS. Ten se také mění při každém startování a na základě jeho ověření jednotka motoru povolí zapalování a vstřikování. Pokud se tento kód rozpadne v důsledku poklesu napětí (nejčastější příčinou jsou hlavní relé jednotky motoru nebo špatná baterie), lze jej diagnostickým kabelem synchronizovat, respektive vrátit "zpět" do továrního nastavení.
Ze zmíněného vyplývá, že Birkoffův problém je jinde. Pokud by byl rozpadlý kód mezi EWS a DME, máš pravdu a lze opravit synchronizací. Ale to by motor točil a nechytnul. Birkoffovi ale ani netočí startér a diagnostika hlásí špatný plovoucí kód klíče.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 62
- Registrován: stř 17.11.2010 01:00
odkud jsi ??? oprava na púl den ...
tohle jsem řešil a souhlasím s FX ...
není to žádná prča ... a i když jsem se dostal do programování imma ...
nebyl jsem schopen to opravit ... už jsem byl smířený s cestou do cartec group a za 3500 nové immo + kodování klíču opravit ... ale mělo to háček ... pokud to půjde ...
takže jsem to vyřešil následovně.....
jednotka motoru ven ....
zrušení požadavku DDE/DME na immo ...
POZOR ... dělal jsem to na 525 TDS ...
zároveň i s chipem ...
ale myslím že u benzínu je stejný systém jelikož se jedná o stejné EWS
...
samozřejmě ... proč neporadit ... auto mi stálo tři dny na nabíječce a diagnostice v kuse !!! Scanner , INPA , GT1 battle ... a stejně prd
nemá se smysl se s tím dál trápit ...ztráta času jako u mě ...
ale nakonec díky matizovi a dalším lidem vše šlape !!!
javascript:emoticon(':lol:')

tohle jsem řešil a souhlasím s FX ...
není to žádná prča ... a i když jsem se dostal do programování imma ...
nebyl jsem schopen to opravit ... už jsem byl smířený s cestou do cartec group a za 3500 nové immo + kodování klíču opravit ... ale mělo to háček ... pokud to půjde ...
takže jsem to vyřešil následovně.....
jednotka motoru ven ....
zrušení požadavku DDE/DME na immo ...
POZOR ... dělal jsem to na 525 TDS ...
zároveň i s chipem ...
ale myslím že u benzínu je stejný systém jelikož se jedná o stejné EWS
...
samozřejmě ... proč neporadit ... auto mi stálo tři dny na nabíječce a diagnostice v kuse !!! Scanner , INPA , GT1 battle ... a stejně prd
nemá se smysl se s tím dál trápit ...ztráta času jako u mě ...
ale nakonec díky matizovi a dalším lidem vše šlape !!!
javascript:emoticon(':lol:')








-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel ale nemá mechanismus ověření, jestli se kód správně přepsal.
Kde asi udelali soudruzi chybu ??? Zapisovat bez verifikace je cin velmi odvazny kdekoliv. Bohuzel jakmile se jednou rozpadnou kody mezi ews a transponderem, je to takzvane v prdeli a nastupuje bud immo off, nebo nove ews nebo Fx. Je treba mit k tomu specialni nastroje a samozrejme specialni soft...
Jakmile se jednou prolomi prolomi sifrovani mezi vymenama kodu, je to definitivne v hajzlu a v tu chvili se objevi nastroje pro klony a opravy klice. Je jen otazkou kdo si ho koupi, jestli poctivec jako Fx nebo majitel vrakoviste... Kdo mate komfortni odemykani, tak tam je to jeste lepsi. Deje se to totiz na pomerne velkou dalku a ta komunikace jde bajecne odposlechnout Staci si zamknout auto a odejit. Na yuotube je krasne video, po zhlednuti jsem den nezral jak mi z toho bylo zle. Zamknutim a odejitim je podepsan tomu autu ortel, protoze je prave prolomene to sifrovani. A co jde precist, to jde i zapsat...
Kde asi udelali soudruzi chybu ??? Zapisovat bez verifikace je cin velmi odvazny kdekoliv. Bohuzel jakmile se jednou rozpadnou kody mezi ews a transponderem, je to takzvane v prdeli a nastupuje bud immo off, nebo nove ews nebo Fx. Je treba mit k tomu specialni nastroje a samozrejme specialni soft...
Jakmile se jednou prolomi prolomi sifrovani mezi vymenama kodu, je to definitivne v hajzlu a v tu chvili se objevi nastroje pro klony a opravy klice. Je jen otazkou kdo si ho koupi, jestli poctivec jako Fx nebo majitel vrakoviste... Kdo mate komfortni odemykani, tak tam je to jeste lepsi. Deje se to totiz na pomerne velkou dalku a ta komunikace jde bajecne odposlechnout Staci si zamknout auto a odejit. Na yuotube je krasne video, po zhlednuti jsem den nezral jak mi z toho bylo zle. Zamknutim a odejitim je podepsan tomu autu ortel, protoze je prave prolomene to sifrovani. A co jde precist, to jde i zapsat...