Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdy, asi moje blbost

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#61 Příspěvek od filini28 »

Don píše:e39 je proste slaba na kotouce a tak i mensi zmena materialu se rychle projevi. me se projevila u dvou vyrobcu - origo drzi a nevlni se. to co jsem dal za dvoje kotouce bych dal za ty jedny origo a mel bych od zacatku klid.

Můj případ,už budu chytřejší a pouze origo
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od Jendix »

mám na origo něco málo přes 50 tis, co mě na nich ale štve je to že strašně špiní..

kdysi se tady řešilo nějaký téma polokeramickejch brzd, teď si nejsem jistej, ale myslim že se jednalo jen o destičky.. ty by neměli tak špinit..

jinak e60 má klasiku monolitový brzdy.. ty ocelvý kolíky jsou spíš na autech typu R8 apod.. u brzd se ani nejedná o litinu, je to nějaká spíš ocelolitina.. ale přesný složení ti nikdo neřekne.. litina by při zahřátym stavu a rychlém ochlazení okamžitě popraskala..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#63 Příspěvek od Filozof »

něco z tohoto článku by mělo bejt tesané do kamene..

ZKROUCENÉ“ BRZDOVÉ KOTOUČE A DALŠÍ MÝTY O
BRZDOVÉM SYSTÉMU

http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#64 Příspěvek od pragdejf »

amen.....

jo jasny, brembo naky brzdy nedela. treba na M5E60 je druhovyroba jenom ate. duvod? protoze si u nich objednalo vyrobu origo kotoucu bmw, tak si udelali vercajk a po uvolneni dilu pro aftermarket je proste zacali prodavat taky do aftermarket site. nikdo jinej vercajk nema, delat si ho nebude, kolik tech aut je? 20000?

rikat, ze brembo neco nedokaze vyrobit, to je sice hezky, mam spis duvodny podezreni, ze se v firmach jede na zisk, ne na vyzvy. kdyby to pro ne byla vyzva, tak si tuhle vyrobu zajistej formou překupu.

vysokohorska prirazka u bmw je kurevska, sleva nesleva, ani se neptejte, jaky slevy se daj vyhadat v aftermarket siti, nekterejm by se monza udelalo zle;-)

jinak keramicky desticky sou fajn, taky prasej, ale prach je bilej a na kolech prakticky neni videt. dela je ate, nazev ceramic. a brzdi to normalne, zmenu proti textaru sem nepozoroval.

at si kupuje kdo chce co chce, snazim se dat podklady k informovanymu rozhodnuti.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#65 Příspěvek od LukesE39 »

Já asi před půlrokem poptával ve Stratosu brzdy a vycházely mě cca na 6.500,- 8O
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#66 Příspěvek od Filozof »

pragdejf: Viděl jsem u škoda auto jednoho dealera nákupní ceny a prodejní a zhrozil jsem se .... v tu chvili jsem si uvědomil že marže 800procent nebo 1200procent je uplně normální ...

Což znamená že díl kterej nakoupí za 50kč prodávají za 580kč. a tak je to u všeho ...někde více někde méně ... ale většinou je to vždy 10ti násobek takže 1000procent.

Tak at mi někdo sakra řekne proč je takovej hyenyzmus v ČR krádat lidi na všem.

Mohl jsem mít díl za 12 000kč ale sežene je šikovnej borec origo z bmwklubu za 3,500kč ... to je palba co ?

a to ten borec taky vydělá ...tak kde to jsme ? ? 8O

Nakonec zjistíme že servis BMW co stojí 100 000kč má hodnotu maximálně 10k plus práce.
jimmyhendrix
Registrovaný
Příspěvky: 132
Registrován: stř 30.06.2010 00:00

#67 Příspěvek od jimmyhendrix »

Souhlas. Clovek si musi uvedomit ze na nahradnich dilech a na servisu se nejvice vydelavaji penize co se tyka automobiloveho prumyslu. Pokud si nekde nekdo zjistil jaka je celkova marze na nejakym dilu tak bude koukat protoze to je sileny. Na druhou stranu ted me ceka vymena komplet brzd a premyslim nad druhovyrobou nebo originalem jelikoz druhovyrobou se dostanu na podstatne nizsi cenu nicmene vzdy sem kupoval brzdy jen original BMW a nikdy me to nezklamalo. Na rovinu na nejakych dilech je lepsi priplatit tretinu penez a mit klid nez aby jste koupili smejd a pak se rozcilovali, obchodnik vam reklamaci nevezme jelikoz to je standard a servis zaplatite ve finale 3x dokola. Toto je ma prakticka zkusenost v CR jak je to tu bezne. Tudiz si myslim ze urcite dily je treba se zamyslet a zkusit sehnat original BMW dily co nejlevneji a spis to resit touto cestou.
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#68 Příspěvek od Srandik32 »

Jenže je i spousta lidí co jsou spokojený s druhovýrobou.Jenže ty až tolik v debatách neuvidíš.Většinou se objevují záporné ohlasy,což je pochopitelné.Já třeba s druhovýrobou neměl snad nikdy problém,ani u brzd ale zas tolik jsem jich nekupoval,teď na e65 taky popřemejšlím nad origo.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#69 Příspěvek od Raadii »

Srandik32 píše:Jenže je i spousta lidí co jsou spokojený s druhovýrobou.Jenže ty až tolik v debatách neuvidíš.Většinou se objevují záporné ohlasy,což je pochopitelné.Já třeba s druhovýrobou neměl snad nikdy problém,ani u brzd ale zas tolik jsem jich nekupoval,teď na e65 taky popřemejšlím nad origo.


Moje řeč, kolikrát jsem řekl, kolik jsem dal třeba za přední nápravu na e39 v druhovýrobě, nebo kolik jsem dal za komplet brzdy na celý auto (taky e39) a nejdřív lidi valili oči, ale nakonec mi řekli, že jsem koupil sračku, která mi brzo odejde a daj trojnásobek ceny i když neví, co jsem to vlastně koupil a nemaj s tim jedinou zkušenost. Ty brzdy TRW jsem měl jak desky tak kotouče předek i zadek a nemohl jsem si ztěžovat a znám minimálně tři lidi, který je měli taky a taky byly spokojený. Tak buď je člověk neumí zajet, neumí je namontovat, nebo prostě jezdí jak prase a neumí brzdit. To samý ta náprava, je jasný, že asi nepřežije Meyle HD, ale na druhou stranu docela se kilometrama může přiblížit a když si spočítám cenu Meyle HD a cenu druhovýroby, tak se to v mym případě prostě vyplatí, koupit tu druhovýrobu i když toho na ní najedu třeba 3/4 co na Meyle HD.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#70 Příspěvek od Filozof »

Některá druhovýroba je paradoxně stejně kvalitní jako některé origo ...jen člověk musí vědět co a kde to kupovat.

Ale hlavně pak to dobře namontovat očistit náboj ... přezkoušet házivost ...atd.. nechat zajet desky a kotouče... pak muže jezdit ...

Já mám 120 000km na kotoučích (ORIGO BMW) a před rokem jsem myslel že jsou zvlněné a borec se podíval a řekl....je to jen nános z destiček ...vyčistil odborně a jezdím dál..... ještě mi zbývá cca 30procent do minima a pak až se mají měnit takže dalších 20-50tis najezdím.



Takže často lidi vyhazují kotouče ikdyž jsou paradoxně v pořádku jen mají nános destiček nepravidelně ...a prej je to v u každého druhého auta co mě bylo řečeno. pak to prostě začne házet ... nebo špatnou montáží kotoučů jak je psáno v článku co jsem poskytl o post výše kde je to vysvětleno.

Já bych šel bud do origo BMW sehnat někde za dobrou cenu nebo
kamarád má OZ Zimmermann (vrtané) + FERODO DS Performance
na audi a je velice spokojenej brzdí to luxusně ... to by se mě líbilo. :)
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#71 Příspěvek od chip »

JJ, možná tak jeden z padesáti.
jimmyhendrix
Registrovaný
Příspěvky: 132
Registrován: stř 30.06.2010 00:00

#72 Příspěvek od jimmyhendrix »

Cela ta diskuze upada jinym smerem.
To co tvrdite jsou jasne veci a urcite kriteria pro vyber dilu a vubec toho jak o vuz pecovat.

E39 je stary auto a pokud to ma nekdo na denni jezdeni s velkym najezdem km pak se da predpokladat ze bude treba lepsi se zamyslet a neinvestovat zbytecne drahy dily ktery vuz prezijou skrze jine investice ktere muzou prijit. Pak muze byt clovek co ma to same auto a stara se o nej a bude mu jezdit krasne dalsich deset let protoze se o nej stara. Proste pokud od auta neco cekam musim jej mit v pucu a ne se divit kdyz se o vuz nestaram.

O peclivem servisu to je dalsi vec, udelat veci poradne je dle me neco jak by to melo fungovat vsu v kazdym servisu nicmene realita je jina a vetsina z vas ani nezna ci nema servis kde by jej delali na urcite urovni a kdyz tak mozna jeden.

Cele je to kombinace mnoha faktoru nicmene pokud se budeme drzet nahradnich dilu myslim ze pokud clovek neco nema overenyho tak pak zkousi a obcas je do dost blby a drahy zkouseni.

Nicmene pokud nekdo ma overenou znacku na urcite dily proc by to tam nedal.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#73 Příspěvek od Don »

to co je dulezite, je to, ze proste e39 jw nachylna na brzdy. e38 neni, e39 je. clanek se mi libi a ma urcite pravdu, ale zase nemuzu preci rozdelit brzdy jen na sportovni a normalni. pak to vypada, ze existuji jen dve smesi na svete a nic jineho. to jestli se brzdy u e39 vice hreji, protoze jsou malo dimenzovane nebo jestli je to necim jinym - nevim, ale je fakt, ze jsou s nimi caste problemy. u e38 jsem tohle nikdy neslysel a proto si i myslim, ze to neni uplne az tak zajizdenim, ale dimenzovanim celeho systemu. ne jen kotouce/desticky.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#74 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

no hlavne e38 vubec nebrzdi, pokud nema 4pisty Bremba a ani pak to neni zadna hitparada... e39 od 530d nahoru brzdi lip nez nektere novejsi modely...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět