Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

olej do 540i?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

Frax píše:já mám teďka na štítku u 528i napsáno 0w-40, neskurvim něco kdy dám teda 5w-40 nebo 10w-40 ? 228tis najeto


0W je pro benzín zbytečný, muže ti to brát olej, dej v klidu 5W40, pokud tomu nikdy nedáváš studenymu tak klidně i 10W40
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#22 Příspěvek od 540david »

Jarax má pravdu. V Autecu Praha mě také řekli, že dle servisního manuálu je 5W 30 určen pro M60 B44, ale že jej tam nikdy nelejou, jelikož je moc tekutý.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od JaraX »

no ale když to těm lidem napíšeš tak seš za kokota, v žadnym BMW servisu to nelejou, jen tady aktivisti si to tam cpou protože to někde viděli napsany.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#24 Příspěvek od beny-maser »

já nevím že vás to tak žere kluci, většině lidem je jasný čím širší spektrum tím lepší. A když to není někdo schopnej pochopit tak ať si tam třeba na.....
Já když kouknu do své příručky na e34 tak tam je to jasně namalovaný, 5W-30 jo pro diesel když venkovní teplota nepřesáhne 30°C na benzína je to tak jezdit s tím po Sibiři,protože tam ta venkovní teplota je ještě nižší.
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#25 Příspěvek od Srandik32 »

JaraX píše:no ale když to těm lidem napíšeš tak seš za kokota, v žadnym BMW servisu to nelejou, jen tady aktivisti si to tam cpou protože to někde viděli napsany.

V Auto Base mi do N62 dali 0w30,byl jsem tam čistě na výměnu oleje,dal jsem mu klíček,načetl data a víc se nebavil.Ten olej tam byl od nova.
Hypno
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od Hypno »

ok, díky hoši za vyčerpávající diskusi, dám tam 5w40 :D
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#27 Příspěvek od tanner540i »

Tak treba moje byvala M62TU jezdila prvnich 150t km do Renocaru Brno, kde poctive davali 5W-30 podle manualu :D. takhle zasranej motor bych vam nepral videt..

Jarax: To, ze bmw doporucuje 5w-30 do techto motoru neni chyba, ale zamer - v te dobe zrovna zacinal ten dnesni ekoterorizmus = lehkobezne oleje pro vsechny :D . Pritom podle puvodnich manualu byl doporuceny olej pro M62 bezvanos 10w-40, 10w-50 atd. Zajimave ze v roce 99 namontovali vanos a bez dalsich hardwarovych zmen v motoru presli na 5w-30...
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#28 Příspěvek od ViktorDDD »

zdravím,

mám 540iA, M62B44TU, teda vanos, v aute je castrol edge sport 0W40, tak som to kúpil, a aj predtým sa tam dával ten typ oleja aj podľa servisky, aj podľa predchádzajúceho majiteľa, olej nikde netečie, vyššiu spotrebu oleja som si nevšimol, mám tam dať znova takýto olej alebo mám prejsť na inú viskozitu?

v téme odporúčate 5W40 a vyššie, ale je vôbec nejaký rozdiel medzi 0W40 a 5W40 pri bežnej prac. teplote? podľa mňa nie, ale nechám si poradiť
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#29 Příspěvek od tanner540i »

Jak pises, pri pracovni teplote neni zozdil ve vlastnostech techto oleju. 0w u tohoto motoru nema prilis opodstatneni. Navic je obecne skoro za dvojnasobnou cenu, nez kvalitni 5w-40. Tak si vyber..
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#30 Příspěvek od jararak »

btw staci zhodit vanu a skontrolovat co tam najdem?

mam ten isty motor co viktor avsak mne tam liali 5w30 co som uz cital aj vedla viedlo k ulamaniu vodiacich list.

plan je prejst asi na 5w40/50 neviem napr mobil1 ktory sa predava za prijemnu cenu, popripade ist do origo bmw oleja?
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#31 Příspěvek od tanner540i »

Staci sundat vicko na nalevani oleje a kouknout, jetli tam nebudou velke nanosy karbonu. Stejne uz s tim nic neudelas, nejaky rozpousteni bych nedelal. Proste jen vymen olej za vhodny. Osobne bych koupil za rozumnou cenu 5w-40 a vymenil treba znova po par tis. km, podle toho, jak rychle bude olej cerny.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#32 Příspěvek od chip »

No já pár 545i viděl a všechny v sobě měli 5W-30. Po otevření víčka na dolití oleje bylo uvnitř vše krásně zlaté, ani náznak po karbonu, nebo např opotřebení koleček rozvodů. Někde jsem i slyšel, že BMW tam dává raději 5W-30 než 40, protože ten 30 má méně aditiv a při delším servisním intervalu olej méně degraduje.

Jinak souhlasím, že do našeho klimatického pásma se hodí více 5W-40. Takže nejlepší by možná bylo tam lít 5W-40 a měnit ho po roce či 10.000km podle toho, co přijde dřív :P
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#33 Příspěvek od ViktorDDD »

karbon je jedna vec, ale u M62TU je problém aj s lištami reťazí
keď zhodíš spodnú časť vane a nenájdeš tam úlomky plastu tak si na tom relativne dobre, ak hej tak ťa pomaly čaká výmena vodiacich lišt reťaze, ale poznať to aj podľa zvuku, tiché rapkanie vanosov je OK ale keď vyslovenie klepoce motor tak bude zlomená niektorá lišta
čo som počítal komplet materiál (lišty, všetky potrebné tesnenia, reťaz, atď.) tak to je cca na 400€ možno že to v lete aj preventívne vymením
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na dekarbonizaci olejových prostor stačí před výměnou přidat do oleje 1dcl terpetýnového oleje. Vše rozpustí. Voní po jehličí :-) Pro vyznavače zeleného náboženství má plus, je ekologický, je vyráběn destilací z pryskyřic jehličnatých stromů. Koupit lze tam, kde prodávají barvy-laky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#35 Příspěvek od tanner540i »

No já pár 545i viděl a všechny v sobě měli 5W-30. Po otevření víčka na dolití oleje bylo uvnitř vše krásně zlaté, ani náznak po karbonu, nebo např opotřebení koleček rozvodů. Někde jsem i slyšel, že BMW tam dává raději 5W-30 než 40, protože ten 30 má méně aditiv a při delším servisním intervalu olej méně degraduje.


Tady je ale rec o M62, ne N62. Mozna maji N motory jinak resene odvetravani, nevim, neznam.. To ale nic nemeni na tom, ze 5w-30 nepatri ani do jednoho.
Obhajovat jeho pouziti LL vymenou neberu jako argument. Pokud ma ten motor "setrit" prirodu tim, ze se nebude menit olej, tak mi to nedava smysl pri kombinovane spotrebe kolem 12l. Pokud ma LL vymena setrit penezenku majitele, tim ze se nebude menit olej, tak mi to taky nedava smysl pri cene oleje kolem 100kc/l, tedy asi 700kc vymena + filtr :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

LL oleje diktuje zelené náboženství. Možná s ním ušetříš 0,01 ltr/100km paliva. Z praktického hlediska je to prodělek, dřívější opotřebení motoru je nejen mnohonásobně větší ekologická stopa ale i finanční ztráta oproti ušetřené spotřebě paliva za celou dobu používání motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#37 Příspěvek od tanner540i »

To je pravda, ale valna vetsina lidi to nechape, nebo nechce chapat. To, ze ta dnesni ekoteroristicka politika nema nic spolecneho s ochranou prirody, musi byt jasne kazdemu uvazujicimu cloveku.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#38 Příspěvek od Filozof »

Může mi někdo vědecky dokázat při jakých kilometrech na olej se začne ničit motor ? Máte nějaké testy ?

Plynaři mi řekli a dokonce se to píše že auta co jezdí na LPG mohou výměnu oleje posunout klidně o 5-10tis km to znamená měnit při 20-25tis km...

Je to jen otázka do pranice já mám starou e34 525i s LPG a když měním olej při 15tis je čistej tak že na něj jezdí ještě jedna felicie už po 3tí výměně a jak si přede bez problému...

jde o starej litinovej motor 2,5 24v s vanosem a olej 10W40

Nevim jak jsou na tom novější motory nebo 4,4ka V8.

Jistě budou někde nějaké testy a taky by mě to zajímalo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od JaraX »

není pravda, na LPG se síce olej zanáší méně karbonem a sračkama, ale jeho životnost je spíš menší protože dostává tepelně víc zabrat.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#40 Příspěvek od tanner540i »

Souhlas s Jaraxem, jeste bych dodal, ze vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva do oleje, cos je zase horsi u lpg protoze oproti benzinu ma mensi mazivost.

Vetsina plynaru, a tak je to taky spravne, ti prave doporuci zkratit interval az o 1/3 puvodniho.
Odpovědět