Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

reálná spotřeba 525tds e34/e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mates_ »

zdravím chtěl bych se optat na reálnou spotřebu těchto motorizací 525tds v e34 a e39 , mám e60 530d a tam je spotřeba supr, ale strýc uvažuje taky že si koupí už normální auto a šel by do bmw, ale chce r6 a slušnou spotřebu, je tds ok volba?? díky
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#2 Příspěvek od ViktorDDD »

e34 tds, sedan, r.v.1992:
po kúpe cca 20tis. km dlhodobá spotreba po cca. 50tis. km 6,8l+-
auto jazdilo cca 30% krátke trasy a meto, zvyšok mimo mesto a diaľnica 100-140
veľký vplyv na spotrebu má stav palivového systému, keď sú vstreky OK a vstr.čerpadlo dobre nastavené tak nato že to má cez 1500kilo a 105kW to ide celkom slušne a spotreba je dobrá, s rozladeným čerpadlom je niekedy problém jazdiť do 9l :wink:

inak čisto dlhé trasy, tak 50/50 okresky/diaľnica som robil za cca 6,2-6,5 (avšak rýchlosť do 140, neponáhľam sa), a čisto v meste (samé semafory, sem tam zápcha) som mal niečo do 9l

to všetko platí pre e34 525tds, novšie e39tds s hdk čerpadlom, váhou atď. na tom môžu byť o pár deci lepšie na spotrebe ale veľký rozdiel tam určite nebude
na dlhé trasy sa oplatí brať automat, ten točí pri diaľničnej rýchlosti smiešne otáčky, zato manuál má pri 140kmh 3000ot, do tých 130 je spotreba OK ale ďalej so zvyšujúcou rýchlosťou tá potreba rapídne stúpa, automat má o pár stoviek otáčok menej pri tých rýchlostiach čo sa prejaví na spotrebe

či je tds dobrá voľba? ťažko povedať, ja som bol spokojný, treba si vybrať dobrý kus, a to auto je hlavne pre človeka ktorý sa nikam extra neponáhľa, komu nevadí že prvých 5-10kilometrov má ísť piánko a závoďáci v golfoch na neho trúbia, potom však čo sa to dokonale ohreje tak ten motor vydrží veľa a rád sa vytáča aj za hranicu 5000 o čom iné diesle len snívajú :D
určite sa nehodí na krátke trasy do 5km, voda sa podľa ručičky s dobrým termostatom ohreje v lete aj po 2kilometroch, ale poriadne ohriaty celý motor je až po ďalších 5kilometroch
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#3 Příspěvek od Lucass »

Přesně jak píše ViktorDDD, mám to se spotřebou stejně. e34 tds najeto 330000 km
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#4 Příspěvek od Misanek »

Já se s E34 touring a automatem pohybuju od cca 7,4l do (nejčastěj) 9l/100
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#5 Příspěvek od starynovy »

7.5L, a nie nekupuj to. :D Viktor nechces 2.5TDI V6? tam sa len predieraju vacky a sere sa VP44, ked ti prasknuty blok pride ako spokojnost toto ta uz nemoze rozhodit :lol:
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od ViktorDDD »

prasknutý blok je skôr vizitka rakúskych opravárov, ktorý uvarený motor dali ako tak do kopy a rýchlo sa toho zbavili
lebo po rozobratí motora som našiel tesnenie hlavy z druhovýroby, repasovanú hlavu ktorá mala max. 40tis. nabehané viac určite nie, a samozrejme kúsky plastovej vrtulky vodnej pumpy v bloku :wink:

takže áno ja som bol spokojný, aj keď som kúpil auto s popraskaným blokom ale auto ma vždy zaviezlo kde som chcel, vždy som došiel domov (až na 2 prípady, raz sa mi roztrhol remeň, raz som zapadol do záveju)

a vieš čo, aj by som ten 2,5tdi bral, bola by to pre mňa výzva servisovať také auto, ale samozrejme len s tiptronicom a len s 4motion, keď sa to má srať tak nech poriadne :D :D
mates_
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: úte 12.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mates_ »

kluci díky za info tak nějak jsem si to myslel, auto by měl strýc který je starší člověk a jezdí na pohodu, jezdí do 120km/h a tak.... na dálnici nevyjede nikdy, jinak dobrý kus to je jasné :) další věc je že strýc není nikterak zavodou a nemůže si dovolit dražší auto, další přízpěvky klidně sem :)
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Kantry »

dojíždim každej den pár km do práce a dlouhodobě 9.5l, ale to ho nešetřim (před pár dny jsem vypláchl mezichladič, takže předpokládám, že půjde dolu). Jinak když jsem jel fakt na spotřebu, tak minimum 6.4 l .. E39 tour rv97
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

Je fakt, že na krátké trasy je TDSo relativně veliký žrout a mít na takovýto účel tenhle motor se opravdu nevyplatí. TDSu nejvíc dle mého sedí, když ho člověk nastartuje a potom chcípne tak za tři hodiny jízdy. Takové ty couračky okolo komína, pro tenhle účel ten motor stavěný neni
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od ViktorDDD »

presne o tom som písal, chce to fakt tých prvých aj 10km jazdiť na pohodu, na krátkych jazdách sa poriadne nezohreje

veľký žrút, tak neviem, auto cez 1500kila, 2,5ka motor a diaľky v pohode pod 6,5 . . .

a výhoda je že sa dá relatívne lacno servisovať, oproti takému M57
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

TDS žere i olej ale musí bejt čistej ... u nás to několik lidí dělalo vím že je to prasárna ale kyž to jezdí tak to jezdí ...filtr a čerpadlo voz sebou kdyby náhodou to třeba odešlo ale zatim jsem neviděl nikoho komu by to kleklo hned ... :D

v zimě ředit 50/50 s naftou.

Jen mít známeho v restauraci ...kuchaře kuchařky ...ten olej očistit at je čistej a auto jezdí jak z praku. Za kafe dostaneš 50litru oleje a je to.

borec to v toledu 1,9 má třeba přes 100tis km a jezdí stále ...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#12 Příspěvek od beny-maser »

matess píše:kluci díky za info tak nějak jsem si to myslel, auto by měl strýc který je starší člověk a jezdí na pohodu, jezdí do 120km/h a tak.... na dálnici nevyjede nikdy, jinak dobrý kus to je jasné :) další věc je že strýc není nikterak zavodou a nemůže si dovolit dražší auto, další přízpěvky klidně sem :)

tak ať si raději koupí 318tds, to žere míň a teplé je to hned,má to malou pojistku a spotřebních věcí je tam o 1/3 míň,na jezdění kolem komína ideální vůz, 2,5 tds je dálniční dravec co se do města vůbec nehodí
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#13 Příspěvek od Ji-rka »

Já mam už druhý tds a jsem spokojenej,jezdim 7-9l(průměr 7,5l).Ten 3,0d je sice jiná liga,ale u toho jsem se dokázal držet mezi 8-10l(průmě 8,9),byl to automat.Pozitiva u 3,0d vidim v tom,že to jede a neserou se hlavy.Každopádně do města na krátké pojížďky není ani jeden tento motor,TDS rupne na makovici a 3,0d tě sežere,tohle jsou hltači dálničních kilometrů.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

ViktorDDD píše:veľký žrút, tak neviem, auto cez 1500kila, 2,5ka motor a diaľky v pohode pod 6,5 . . .
6,5? Ale no tak... :wink: Asi jsem měl a mám samé vylítané vraky bez tlaků nebo co :twisted:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

j raz som presiel 600km na jeden zatah pri spotrebe 6.2, priemerna rychlost 114km/h, ale ked som vosiel do mesta, a kym som dosiel do garaze bolo zase 7.5 :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

Tak to fakt dělám kurva něco špatně :D Nejmíň jsem měl do Chorvatska asi 7,4 nebo 7,2, jinak jsem fakt okolo těch 9 :?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#17 Příspěvek od starynovy »

j tam daco smrdi, mix 50:50 mam celorocne 7.6L.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od oldaf »

Misanek píše:Tak to fakt dělám kurva něco špatně :D Nejmíň jsem měl do Chorvatska asi 7,4 nebo 7,2, jinak jsem fakt okolo těch 9 :?
Z toho si nic nedělej, já to taky asi dělám blbě, ani do chorvatska se za 7 nedostanu. Na všech TDS autech co se kolem mě točej se drží průměr 8-9 litrů.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#19 Příspěvek od Misanek »

Uff, tak aspoň někdo :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

Mates: Pokud musí mít skutečně naftu a chce rozumnou spotřebui dobrej výkon tak facelift 530d.

Staré TDS co žere a nejede oproti 3litru bych nechtěl.

3litr dokáže jezdit v manuálu i kolem 5,5-6litru lehkou nohou ... pokud bude šlapat za krk pujde to o 2-3litry nahoru více ne...

Kdežto TDS žere ale adekvátní výkon to nepodává.

Nechci se dotknout kluku s TDS ale je to tak ten moderní třílitr byl v 99-2003 prostě pojem a hodně diskutováno jaká je to revoluce v naftě lepší zrychlení z 80-120 jak u benzínu pamatuji si to hodně jak srovnávali a obdivovali.

Všude vystavovali 330d (530d) a chlubili se jak to jede a přitom to rozumně žere při běžné jízdě.

Asi bych šel do faceliftu 142kw a novější.

Nemá smysl dneska kupovat tds které je už skoro 20let přežitek.

už jen vybrat dobrej a vybavenej kus.
Odpovědět