Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Udělal jsem si radost se svoji 530D :)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
PetanE60tka píše:Tady jsem udelal rychly video, jak to jede na tech 20tkach
https://www.youtube.com/watch?v=n7gP1cz8v9o
Tak to video je brutal teda. Zkus napsat, zjistit konkrétní věci co vše teda si udělala aby se z toho dostalo 300koní. Určitě to bude zajímat víc lidí. Jestli to je pouze vyndání těch dvou věcí a potom už jen extrémní úprava jednotky.
Sovaja: Cenu čítám tak mezi 10-20tk.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
No asi takhle...
Pred nedavnem mi prislo, ze to nejede, ze to je hlucny a houpe se volnobeh. Tak jsem se radis s kamaradem mechanikem a ten mi rikal, ze nejspise v prdeli vstriky nebo cerpadlo. TAk jsem vyndal vstriky a nechal si je v dieselpoweru vyzkouset. 4 byly uplne v prdeli, 2 na hranici. Ty ctyri teda netekly, ale davaly malo nafty, jeden dokonce ve vyssich otackach vypnul uplne. Takze sly novy vstriky (vymenou od bosche). Kdyz uz jsem daval vstriky, tak jsem rovnou dal i cerpadlo, preci jen melo nalitano 200 000 a nerad bych, aby mi zanedlouho znovu vzalo vstriky. Takze se udelalo cerpadlo, vstriky a pro jistotu jeste zhavici svicky, dve taky byly v pici.
Kdyz uz jsem udelal tohle, bavil jsem se s nimi, co umej, a oni je z DPF cca 280 koni, bez 300 umej. Jelikoz filtr by sel stejne asi za chvili do kopru, tak jsem ho vyndal. BOhuzel musel jit i s katem, nebot ja mam ten , co je v jednom. Jeste mi poradili vyradit EGR ventil, co vraci splodiny do sani. Takze se to taky odpojilo. Dovezl jsem to tam a na brzde mi to odladili.
Auto ma velice zajimavej zvuk. Zajimavej pisu schvalne, protoze zepredu a zboku a zevnitr se nic nezmenilo, ale zezadu, pokud clovek jeste stoji primo za vejfukem, tak je slyset takovej prdlavej zvuk, prisuzoval jsem to tomu, ze ten tlumic je jen vykuchanej a rezonuje to v nem ( zkusenost z benzina), ale bylo mi receno, ze ani trubkou by se nic nezlepsilo v podstate a jeste problem, ze vstup a vysutp maji jine prumery. Takze na volnobeh j eto takovy plechovy zezadu, ale zato v tahu...
)))) A co se tyka kourivosti, tak popravde jsem cekal, ze to bude hulit min. Nicmene zas na druhou stranu, pri normalni jizde si to nezacoudi, pri ostrejsi taky v podstate ne, huli to jen, kdyz to clovek fakt proslapne a drzi plnej knedlik. Ale tak s tim se asi musi pocitat uz no.
A jinak, extremni uprava to neni, na turbu jsou pridane cca 3 desetinky oproti originalu, motor by to mel v pohode vydrzet vcetne prevodovky.
Nemam to podlozeny, ale 535, 540 a 550 jsou stejny motory, akorat jinak osazeny turbama ne? A tusim, ze 530 a 535 maji i stejny automaty, ale to jsem jen nekde zaslechl.
Pred nedavnem mi prislo, ze to nejede, ze to je hlucny a houpe se volnobeh. Tak jsem se radis s kamaradem mechanikem a ten mi rikal, ze nejspise v prdeli vstriky nebo cerpadlo. TAk jsem vyndal vstriky a nechal si je v dieselpoweru vyzkouset. 4 byly uplne v prdeli, 2 na hranici. Ty ctyri teda netekly, ale davaly malo nafty, jeden dokonce ve vyssich otackach vypnul uplne. Takze sly novy vstriky (vymenou od bosche). Kdyz uz jsem daval vstriky, tak jsem rovnou dal i cerpadlo, preci jen melo nalitano 200 000 a nerad bych, aby mi zanedlouho znovu vzalo vstriky. Takze se udelalo cerpadlo, vstriky a pro jistotu jeste zhavici svicky, dve taky byly v pici.
Kdyz uz jsem udelal tohle, bavil jsem se s nimi, co umej, a oni je z DPF cca 280 koni, bez 300 umej. Jelikoz filtr by sel stejne asi za chvili do kopru, tak jsem ho vyndal. BOhuzel musel jit i s katem, nebot ja mam ten , co je v jednom. Jeste mi poradili vyradit EGR ventil, co vraci splodiny do sani. Takze se to taky odpojilo. Dovezl jsem to tam a na brzde mi to odladili.
Auto ma velice zajimavej zvuk. Zajimavej pisu schvalne, protoze zepredu a zboku a zevnitr se nic nezmenilo, ale zezadu, pokud clovek jeste stoji primo za vejfukem, tak je slyset takovej prdlavej zvuk, prisuzoval jsem to tomu, ze ten tlumic je jen vykuchanej a rezonuje to v nem ( zkusenost z benzina), ale bylo mi receno, ze ani trubkou by se nic nezlepsilo v podstate a jeste problem, ze vstup a vysutp maji jine prumery. Takze na volnobeh j eto takovy plechovy zezadu, ale zato v tahu...

A jinak, extremni uprava to neni, na turbu jsou pridane cca 3 desetinky oproti originalu, motor by to mel v pohode vydrzet vcetne prevodovky.
Nemam to podlozeny, ale 535, 540 a 550 jsou stejny motory, akorat jinak osazeny turbama ne? A tusim, ze 530 a 535 maji i stejny automaty, ale to jsem jen nekde zaslechl.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
PetanE60tka píše:... Nemam to podlozeny, ale 535, 540 a 550 jsou stejny motory, akorat jinak osazeny turbama ne? A tusim, ze 530 a 535 maji i stejny automaty, ale to jsem jen nekde zaslechl.
Ako pises, 535 ma 2 turba a s tym spojene kompletne ine nasavanie a vacsi (vyssi) intercooler. Vyfukove potrubie aj dpf ma vacsi prierez. Motor ma ine piesty koli nizsej kompresii, blok motora je iny ako u 530 (pise sa o nejakom zosilneni pri loziskach kluky ale nic blizsie o tom neviem).
Menic je rovnaky ale prevodovka je ina (iny BMW PN). V 530d by mala byt 6HP26Z a v 535d 6HP26Z TU (Technical Upgrade), no netusim v com su rozdiely medzi tymi prevodovkami.
Mimochodom, co stoji vymena vstrekovaca za repasovany v Bosch?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
PetanE60tka píše:Tak to jsem melntedy spatne info, tak tim padem se modlim, at vse vydrzi
Vstrikovace vysly tusim 4600 kus a cerpadlo tusim 14000. Jen material, bez prace.
Dakujem za info.
Myslim ze by to malo byt OK, tie motory sa cipuju bezne a nie je problem. V LCI su tie motory naozaj "takmer" rovnake, komplet hlava, kluka aj s ojnicami, komplet mazanie - vsetko je rovnake.
Co sa tyka bloku motora, 535 ma sice iny PN ako 530 ale mozno iba koli nejakej drobnosti. BMW sice uvadza zosilneny blok, no to pisali aj o ojniciach a podla katalogu su rovnake. V kazdom pripade som nenasiel info zeby koli cipovaniu niekomu praskol blok motora.
No a tie ine piesty (znizena kompresia), su koli tomu aby sa tam dalo natlacit viac vzduchu. U teba je tam vzduchu menej a preto ti motor viac dymi v zatazi.
Na prevodovku som sa pytal odbornikov - ze mam byt kludny, vydrzi aj ovela viac.
Normalne ti az zavidim, pozrel som video a vyzera to velmi dobre

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
PetanE60tka píše:Diky za informace, zas o neco chytrejsi.
Chtel bych se svest v 535 nebo schvalne nekde na letisti se vedle ni postavit, o kolik by mi ujela, lituji, ze jsem si nekoupil tu, mohlo tam ted byt asi mnohem vic
Ja som nad 535 rozmyslal ale uprednostnil som xd - skoda ze nie su E61 535xd

Já si myslím, že převodovky budou stejný, jen jinak poskládaný kvalty, proto jiné číslo. Oni to tenkrát řešily, právě na 535 neměly mechanickou, co by to vydržela, proto to v manuálu nebylo.
Já teď řeším na manuálu spojku, je tam zánovní a na 640Nm klouže
Koní by se dalo i 320, ale krouťák ne. Každopádně při plný palbě to nevadí, o stejně otáčky pod 3000 nepadnou a to spojka unese, ale při normální jízdě je to naprd.
Já teď řeším na manuálu spojku, je tam zánovní a na 640Nm klouže

tak když jsem tvoje video porovnal s tímto, kde je akcelerace 550D, tak jseš rychlejší...
https://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc

https://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Faakt je to tak, ale mě to připadá nějaký divný, nad těch 200km/h to vůbec nevadne a to zrychlení je u tý 530 nějaký kontinuální, což je divný, nebyl tam trochu kopec dolů, nad ty 2 kila? Já když si tak zhruba vybavím, jak to tahá mě, tak nad těch 220 už to není takový rychlý. A to když porovnám tvůj a můj graf, tak nahoře ve vysokých ot. mám větší výkon i krouťák a ještě mechanickou převodovku, zas mám ale kombi.
Nadruhou stranu 550D nemá ty hodnoty co píšou v reálu.
Nadruhou stranu 550D nemá ty hodnoty co píšou v reálu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha