cajoch: Samozřejmě máš pravdu ohledně velkejch měst. tam to beru je spotřeba vysoká kolem 10L...
Tak kolik jezdíte dálky ? Je možné že v e39 je 5st automat kdežto 530d v e61 má 6st ZF automat a ty dálky stahuje níže ,,,,další věc je rychlost a předjíždění když budu předjíždět každé auto co uvidím pojedu o 1-1,5litru více a mám taky 8,5l hned.
Je možné že automat v e39 prostě spotřebu zvyšuje dost u e61 už tomu tak není a je tam rozdíl asi 2-3dcl. dálky umí usporněji má fajn 6kvalt.
Jinak máme pryč DPF a to dělá kolem litru na sto. Takže ted otec má dlouhodobej průměr 8,2litru a to jezdí skoro furt plnej plus je to hodně praha ... řekl bych až 50procent. Jezdí svižneji.
Já mám rekord 5,7litru ale to bylo jen pro laboratorní podmínky po vedlejší 90km/h cca 50km úsek. Jen abych viděl jak to umí jet rozumě.
Kdyby to byla jen zadokolka jistě by to bylo o dost méně.
Jinak jsem vypozoroval že spotřeba do 140km/h - 145km-h max pak to strmě leze nahoru ... takže kdo jezdí 160kmj-h furt jistě má o dost vyšší pruměrnou...
Tempomat taky zvyšuje spotřebu protože je velkej kopec a on to auto stále tlačí na 140km/h ikdyž je tam třeba lepší zpomalit a podobně a pak člověk zbytečně brzdí ...
já se snažím na brzdu skoro celou cestu nesahat ... a dělá to hodně.
Obrovská předvídavost ale ne vždy mě to baví ... jen občasi a v hustém provozu to třeba taky moc nejde...
Všimněte si benzínovejch 3litru za kolik jezdí pokud jezdí jako lidi ...
klidně kolem 7,5-8litru ....
takže jezdit za 8,5litru s velkým podílem velkoměsta je celkem normální.
borec s 530d 142KW manuál e39 jezdí na spotřebu do práce za 5,5litru ... tady vyškov Brno a zpět. To je ale vyjimka takto nikdo nejezdí.
