Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Snížení teploty motoru M62
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Tak ja te usetrim dalsiho hledani a prozradim ti, ze to klepani a cvakani bude vanos (pokud mas M62tu), nebo retez (napinak). Snizenim teploty vody to nevyresis, jen se bude olej zahrivat dele, pak stejne bude cvakat. Leda ze bys ho chladil na 40°
Btw. zajimavej odkaz s navodem, asi to po sezone vyzkousim. Me by ta teplota ani tak nevadila, ale kdyz ma voda 110° a neco se posere, jde to fakt rychle do kytek.

Btw. zajimavej odkaz s navodem, asi to po sezone vyzkousim. Me by ta teplota ani tak nevadila, ale kdyz ma voda 110° a neco se posere, jde to fakt rychle do kytek.
tanner540i píše:Tak ja te usetrim dalsiho hledani a prozradim ti, ze to klepani a cvakani bude vanos (pokud mas M62tu), nebo retez (napinak). Snizenim teploty vody to nevyresis, jen se bude olej zahrivat dele, pak stejne bude cvakat. Leda ze bys ho chladil na 40°
Btw. zajimavej odkaz s navodem, asi to po sezone vyzkousim. Me by ta teplota ani tak nevadila, ale kdyz ma voda 110° a neco se posere, jde to fakt rychle do kytek.
Mam NV bezvanos takze tim to nebude.Napinak retezu by to bejt moh ale voditka vyadaj jak nový takze si nemyslim.
Retez na olejove cerpadlo jsem napnul a dal nove O krouzky na cerpadlo a srouby na loctite.
Olej 10W-60 castrol
JaraX píše:pěkna prasarna, ten motor si někdy otevře termostat i při 85C a takle o to přijde, navíc se sniži učinnost, bude to víc žrát apod.
A kdy si otevre termostat pri 85°? To by znamenalo ze bych elektronicky moh ovladat ten elektrickej predehrev a termostat by me oteviral driv?Treba jen jak to vyzkouset?Nekde sem cer ze spojit zemnici kabel co de s Tstatu s minusem ci co.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Jarax
Prasarna to neni, elektrickej si otevre pri 85° kdyz je motor v nouzaku. Mechanickej bude otevirat pri tech 85° porad. S tou spotrebou mas samozrejme pravdu, ale tahle uprava ma smysl pouze pro blbnuti treba na okruhu, tam spotrebu stejne resit nemusis. Je to neco podobneho, jako ma E39 M5, tam termostat otevira pri 79°. Proste pokud hodlas auto trochu trapit, tahle malickost ti dovoli udrzet teplotu v rozumnych mezich, zatimco od origo 106°-110°C to neni daleko ke kritickym 120° a vis...
pěkna prasarna, ten motor si někdy otevře termostat i při 85C a takle o to přijde, navíc se sniži učinnost, bude to víc žrát apod.
Prasarna to neni, elektrickej si otevre pri 85° kdyz je motor v nouzaku. Mechanickej bude otevirat pri tech 85° porad. S tou spotrebou mas samozrejme pravdu, ale tahle uprava ma smysl pouze pro blbnuti treba na okruhu, tam spotrebu stejne resit nemusis. Je to neco podobneho, jako ma E39 M5, tam termostat otevira pri 79°. Proste pokud hodlas auto trochu trapit, tahle malickost ti dovoli udrzet teplotu v rozumnych mezich, zatimco od origo 106°-110°C to neni daleko ke kritickym 120° a vis...
Function of the characteristic map thermostat
The characteristic map thermostat is designed such that it opens (engine inlet) at a coolant temperature at the thermostat of 103 o
C without intervention of the integrated heating system. Due to the coolant heating up in the engine, a temperature of approx. 110
o C is measured at the point the coolant flows out of the engine (installation location of coolant temperature sensor for DME and
instrument cluster gauge). This is the operating temperature of the engine, at which the characteristic map thermostat begins to
open without control intervention.
In the event of control intervention by the DME control unit, power (12 V) is applied to the heating element integrated in the
thermostat. Heating the expansion element means that the thermostat now opens at lower coolant temperatures than would be the
case without the additional heating function (thermostat control range: approx. 80 o C - 103 o C).
Cross sectional view of the characteristic map
thermostat
Characteristic map thermostat with electrical
connection for heating element
------------------------------------------------------------
The characteristic map thermostat is designed such that it opens (engine inlet) at a coolant temperature at the thermostat of 103 o
C without intervention of the integrated heating system. Due to the coolant heating up in the engine, a temperature of approx. 110
o C is measured at the point the coolant flows out of the engine (installation location of coolant temperature sensor for DME and
instrument cluster gauge). This is the operating temperature of the engine, at which the characteristic map thermostat begins to
open without control intervention.
In the event of control intervention by the DME control unit, power (12 V) is applied to the heating element integrated in the
thermostat. Heating the expansion element means that the thermostat now opens at lower coolant temperatures than would be the
case without the additional heating function (thermostat control range: approx. 80 o C - 103 o C).
Cross sectional view of the characteristic map
thermostat
Characteristic map thermostat with electrical
connection for heating element
------------------------------------------------------------
Takze do chladiciho okruhu pridat termospínač na pozadovanou teplotu pri ktere sepne a bude propojeny na ohrev na termostatu, ten zacne ohrivat chl kapalinu v miste termostatu a ten se otevre a pobezi velky okruh a motor nedosahne teploty prez 100oC -
Jen otazka jesti to bdue ten predehrev stihat drzet otevreny kdyz termostat je na 110oC a taky aby se nespalil odpor v predehrevu jestli vydrzi bezet tak dlouho
Vyzkousim zitra na starem termostatu co ten predehrev umi a neumi.
Jen otazka jesti to bdue ten predehrev stihat drzet otevreny kdyz termostat je na 110oC a taky aby se nespalil odpor v predehrevu jestli vydrzi bezet tak dlouho

Vyzkousim zitra na starem termostatu co ten predehrev umi a neumi.
To ja bych tam dal pak odpor aby si myslelo ze tam je predehrev zapojeny ale chtelo by to asi na nej nakej pasivni chladic az do nej jednotka zacne poustet 12V aby me nechytla kára.
Ale zas nadruhou stranu jednotka tam 12 poustet nebude, kdyz to nedosahne tech teplot pry kterych to predehriva kvuli rychlejsi reakci termostatu.
Ale zas nadruhou stranu jednotka tam 12 poustet nebude, kdyz to nedosahne tech teplot pry kterych to predehriva kvuli rychlejsi reakci termostatu.
Odkaz k tematu at to ej pekne pohromade:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... light-help
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... light-help
ACDC píše:540 co dosáhneš odporem mimo termostat? pojedeš pořád na vyšší. Ale ušetříš topné tělísko:-)
Topny telisko ma odpor cca 10ohm a když ho budu napajet pomoci termospínače a puvodni kabel co k nemu vedl zustane odpojený tak při checkcontrolu se zapise chyba vyhrivani termostatu do jednotky.Když tam ale dam odpor 10ohm tak se to bude tvarit jako kdyz je konektor pripojeny na topnem telisku a jednotka nezapise chybu.