Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Odlučovač oleje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#121 Příspěvek od sedyvlk6 »

Nevra píše:
sedyvlk6 píše:Čau kluci, mám E61 r.v.2005 teď jsem měnil Termostaty a když jem odpojil za egr ventilem sání tak tam byl olej.Je to v pořádku nebo mám něco na autě v pr.... Pokud někodo ví ať mi poradí.Díky



myslím, že v pohodě..každý auto co má něco najeto ti turbo hodí olej do sání ....pokud tam toho není tolik, že bys tím naplnil pul litra, tak bych to neřešil (:



Né cca půl decky ale turbo je půl roku po repasu
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#122 Příspěvek od Nevra »

sedyvlk6 píše:
Nevra píše:
sedyvlk6 píše:Čau kluci, mám E61 r.v.2005 teď jsem měnil Termostaty a když jem odpojil za egr ventilem sání tak tam byl olej.Je to v pořádku nebo mám něco na autě v pr.... Pokud někodo ví ať mi poradí.Díky



myslím, že v pohodě..každý auto co má něco najeto ti turbo hodí olej do sání ....pokud tam toho není tolik, že bys tím naplnil pul litra, tak bych to neřešil (:



Né cca půl decky ale turbo je půl roku po repasu


tak to bud klidnej :wink:
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#123 Příspěvek od sedyvlk6 »

Ale občas mi malinko lítají otáčky při neutralu cca +200 a normál a nebo když dojíždím a vyřadím tak padnou že se auto zatřese a zase se vrátí do normálu.A nevím co to může být.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#124 Příspěvek od rooc »

+200 je celkem raketa nezdá se ti..? já byl jednu dobu nervní z toho že se mi otáčky na neutrál hnout o cca milimetr až 2 a to nepravidelně
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#125 Příspěvek od sedyvlk6 »

rooc píše:+200 je celkem raketa nezdá se ti..? já byl jednu dobu nervní z toho že se mi otáčky na neutrál hnout o cca milimetr až 2 a to nepravidelně


No já to asi prepiskl a co ti to dělalo nebo čím to bylo? Já vím že budu muset udělat setrvák je už slyšet když vypnu klíček.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#126 Příspěvek od rooc »

nic..nevím..diagnostika nic.., střiky pohoda, tlaky taky.. a mě to sem tam skočí o milimetr.., no setrvák..to si pořádně zkontroluj.., mě totaky dělalo pazvuky když jsem vypínal motor a nakonec to byla řemenice.., a taky jsem se chystal na setrvák
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#127 Příspěvek od sedyvlk6 »

No u mě je to setrvák to vím.Ale zajímalo by mě proč ty otáčky takhle pohupujou. Sepatátor oleje?DPF filtr?Vstřiky?Setrvák? To že se auto oklepe když dojíždím na křižovatku a vyřadím přisuzuji tomu setrváku....snad.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#128 Příspěvek od m.deejay »

...mě se pouze při nastartování studeného motoru asi cca na 5s otáčky mírně rozkolísají a hned srovnají, pak už to nikdy neudělá
...s tím setrvákem nevím, já když vypnu motor, tak po vypnutí se to taky trochu zatřese-doběh motoru nebo co, ale to samé mě to dělalo od začátku co jsem měl 320d E46 a mechanik měl venku setrvák a říkal, že je dobrý, ale zkusili jsme dát nový a dělalo to prakticky stejný zvuk po vypnutí motoru,takže jsem dal zpět ten starý a jezdil na to ještě 4roky a bylo to pořád stejné a nic se nezhoršovalo. Někdo říká, že je to u dieslů normální a že to nemám řešit a někdo to přisuzuje špatnému setrváku...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#129 Příspěvek od TomBrno »

sedyvlk6 píše:No u mě je to setrvák to vím.Ale zajímalo by mě proč ty otáčky takhle pohupujou. Sepatátor oleje?DPF filtr?Vstřiky?Setrvák? To že se auto oklepe když dojíždím na křižovatku a vyřadím přisuzuji tomu setrváku....snad.


další varianta je volnoběžnej ventil, u mě to pohupování otáček dělal právě on. když sem třeba dojížděl k semaforu a vyřadil tak to chvilku trvalo než se otáčky ustálily. když sem ho rozdělal tak ložisko v kterým chodí ta klapka bylo naprosto zasraný a nechodilo plynule jako ložisko ale jako krokovej motor... takže když to mělo přesně otevřít a pustit nějáký množství vzduchu tak kvůli zadřenýmu ložisku to napřed pustilo moc pak zas moc malo a po chvilce to "skočilo" na tu správnou polohu...

to je jen další možnost :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#130 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Diesel nemá volnoběžnej ventil
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#131 Příspěvek od sedyvlk6 »

Tak nevím kde mám začít.
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#132 Příspěvek od cabatomas »

Me se to po vypnuti motoru taky zatrase,menil jsem vsechny kladky(2 vodici a 2napinaci),trochu se to zlepsilo,ale porad se to zatrese,napadli me jeste silembloky motoru a nebo ta remenice.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#133 Příspěvek od sedyvlk6 »

Mě jde hlavně o to kolísání otáček
slajch
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: PHA/ČK

#134 Příspěvek od slajch »

LUKAJDA píše:Zdar borci, každou chvílí mě čeká výměna oleje a odlučovač bych chtěl taky pořešit.
Jde mi o E39 528iA - musí se koupit nový odlučovač a nebo se to dá jen nějak vyčistit? mám pocit, že můj servisák o tom moc vědět nebude, tak toho chci co nejvíc načuchat tady.

jinak po výměně dlouho neměněného odlučovače - jaké se projeví změny? Tižší motor?

popište to prosím tady někdo

Díky


Mám starší e39 530d 135kW, manuál. Koupil jsem ji před rokem od kamaráda strašně zanedbanou, skoro vůbec to nejelo. Po výměně komplet náplní a filtrů a zaslepení EGR se to podstatně zlepšilo, pořád to ale mělo daleko k tomu, co jsem očekával.

Náhodu jsem tu objevil fórum o odlučovači, o kterém jsem, jako většina vůbec nevěděl. Už po pár kilometrech po výměně je poznat opravdu brutální rozdíl v tahu turba. Předtím vůbec nebylo slyšet a teď začalo sice pískat, ale auto táhne jak lokomotiva. Vůbec se to nedá srovnat, ani jsem nedoufal, že takovej malej krám může udělat tolik.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#135 Příspěvek od LukesE39 »

Jenže on psal o benzínu... O autě, který jsem od něj koupil a chystám se na odlučovač, on se na něj pochopitelně vys...
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#136 Příspěvek od Evogunit »

528i po výměně separátoru oleje ..... cca 1200,- a hodinka práce samodomo
(úplnej laik, co si vymění maximálně olej :)) .... Auto občas začalo houpat na volnoběžný ot. .... časem žačalo při vyšlápnutí spojky nebo parkování chcípat ..... čas od času se při konstantní rychlosti (většinou 1500-3000ot./min. a žudlání plynu) nebo po častějším brždění motorem začalo přidušovat (cukání - tahání za prdel, jako když vynechává zapalování nebo čerpadlo) ....... diagnostika házela problém škrtící klapky (mám verzi bez volnoběžného ventilu) ..... zjistil jsem problém v hadici od separátoru zpět do vany .... lepší, ale stále ne OK ..... vyměnil jsem separátor a auto jede jako nové .....
mnohem lépe se sbírá od spodu a ochotněni se vytáčí !!! ..... doporučuju každému vyměnit, pokud tak již neučinil .... za ty prachy to fakt stojí !!! :D
bmw530i
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 27.01.2012 01:00

#137 Příspěvek od bmw530i »

taky mam po vymene, auto uplne ozilo :)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#138 Příspěvek od Teddy »

Ahoj,
chystám se taky na výměnu separátoru. Auto mi začíná občas příšerně kouřit (530 d). Dělá to nahodile. Většinou když lechtám plyn a pak přidám. Občas to na půl plynu hulí jak avie. Jindy ale na plný knedlík ani obláček.

Může to dělat ten odlučovač? Rozdělal jsem ho a vyčistil. Pak jsem si málem rozbil hubu, protože auto jelo tak, že to furt hrabalo. :-) Po pár kilometrech je to ale zase jako před tim. Je asi jasný, že musím koupit nový.

Ještě se chci zeptat. Na odlučovači je nahoře něco jako pro napojení hadičky. Já tam nic připojenýho nemám. Je to tak správně, nebo mám hledat vypadlou hadičku?

Dík za radu.

P.S. Dá se někde stáhnout servisní manuál? TIS už je momo provoz.
djpepo
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pon 22.08.2011 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#139 Příspěvek od djpepo »

Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#140 Příspěvek od Teddy »

Dík za radu a za tip. Já budu ale raději kupovat celej odlučovač (i s tou membránou.

To vyčištění fungovalo jen asi 50 km. :-(( Pak už to zase jelo jako před tim.
Teď už to ale kouří dost. Musim to urychleně pořešit.
Doufam, že to bude ono. Jestli zase praskly svody, který jsme dělali koncem léta, tak budu hoooodně zlej.

Když to hulí moc, tak pomůže, když uberu plyn a hned zase přidam. To to většinou úplně přestane kouřit.

Na jednu stranu mě s...e, že jsem vykuchal DPF, protože s nim to nebylo vidět, ale na druhou stranu alespoň vim, že něco neni v pořádku a můžu to vyřešit.

Na jednu stranu mi vadí, jak je to auto nespolehlivý, ale na druhou stranu si říkám, že jsem měl třeba jen smůlu na špatnej kus. :-) Snad to dam někdy dokupy tak, aby to bylo spolehlivý.

Teda zatim mě to nikde nenechalo, ťuk, ťuk
Odpovědět