Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kde a zda vubec vymenit olej v automatu - E61
Ahoj,
myslim, ze by bylo dobre to tady jednou pro vzdy vyresit.
Resim dilema. Vymenit nebo nevymenit olej v automatu? Kdy a za vubec byl delan nevim. Nekdo pise urcite vymenit, druhy zase ze po vymene je riziko ze prevodovka pujde do kytek.
Kdyz vymenit tak kde?
Obeslal jsem vcera nekolik servisu aut. prevodovek. KAPS jsem vynechal, necetl jsem o nich zrovna dobre veci. Dle meho je dobre udelat i pruplach. Zmena preci musi byt. Ty co pisou po netu ze se nic nezmenilo ten olej nechali zrejme jen naredit.
Odepsali mi zatim:
Dobrý den,
první výměnu převodového oleje doporučujeme do 100 000 km preventivně, nicméně hodně záleží na stylu jízdy. Při výměně posoudíme v jakém stavu je původní olej, pokud je hodně opotřebený propláchneme, to vezme ještě cca 4-5 litru oleje navíc. Při ujetí 240 tis. Km výměnu určitě doporučím.
Výměna převodového oleje u tohoto modelu bude stát 6890 Kč vč. DPH. Používáme originální olej a hydraulicky filtr předepsaný výrobcem.
Tým A.T.AUTOSERVIS ,s.r.o
http://www.atautoservis.cz
Dnes rano mi prisla dalsi odpoved, ktera dle meho stoji za precteni - to je me sympaticke
Dobrý den,
Výměnu oleje v převodovce ZF je možné provést dvěma způsoby:
1) Vypuštění oleje, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Tímto způsobem dojde k výměně cca 6 litrů oleje. Kompletní náplň převodovky, výměníku a olejového vedení je dle zástavby vozu cca 10,5 - 12 litrů: Při této výměně tedy v systému zůstane zhruba polovina starého oleje a novým se pouze naředí.
2) Výměna oleje s proplachem speciálním přístrojem, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje . Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje.
viz. rovněž naše www-stránky: http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html
Doba práce na výměně oleje v převodovce se pohybuje zhruba okolo 4 hodin (záleží na zástavbě převodovky ve voze a účtována bude skutečná strávená doba).
Ceny bez DPH:
Práce 520,- Kč/h
Olej ZF Life Guard Fluid 6 295,- Kč/l
Olejový filtr/vana 6HP26 1.600,- Kč/ks
Těsnící průchodka kabeláže 176,- Kč/ks
Součástí výměny oleje je i diagnostika převodovky + smazání adapcí (v ceně práce).
K výše uvedeným cenám účtujeme DPH ve výši 21%.
Platba je možná v hotovosti, nebo platební kartou.
Pokud budete mít zájem o výměnu oleje, zavolejte prosím na mobilní číslo 602 844 529, nebo napište na e-mail info@zf-pakra.cz pro dohodnutí termínu.
S pozdravem
PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
web: http://www.zf-pakra.cz
myslim, ze by bylo dobre to tady jednou pro vzdy vyresit.
Resim dilema. Vymenit nebo nevymenit olej v automatu? Kdy a za vubec byl delan nevim. Nekdo pise urcite vymenit, druhy zase ze po vymene je riziko ze prevodovka pujde do kytek.
Kdyz vymenit tak kde?
Obeslal jsem vcera nekolik servisu aut. prevodovek. KAPS jsem vynechal, necetl jsem o nich zrovna dobre veci. Dle meho je dobre udelat i pruplach. Zmena preci musi byt. Ty co pisou po netu ze se nic nezmenilo ten olej nechali zrejme jen naredit.
Odepsali mi zatim:
Dobrý den,
první výměnu převodového oleje doporučujeme do 100 000 km preventivně, nicméně hodně záleží na stylu jízdy. Při výměně posoudíme v jakém stavu je původní olej, pokud je hodně opotřebený propláchneme, to vezme ještě cca 4-5 litru oleje navíc. Při ujetí 240 tis. Km výměnu určitě doporučím.
Výměna převodového oleje u tohoto modelu bude stát 6890 Kč vč. DPH. Používáme originální olej a hydraulicky filtr předepsaný výrobcem.
Tým A.T.AUTOSERVIS ,s.r.o
http://www.atautoservis.cz
Dnes rano mi prisla dalsi odpoved, ktera dle meho stoji za precteni - to je me sympaticke
Dobrý den,
Výměnu oleje v převodovce ZF je možné provést dvěma způsoby:
1) Vypuštění oleje, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Tímto způsobem dojde k výměně cca 6 litrů oleje. Kompletní náplň převodovky, výměníku a olejového vedení je dle zástavby vozu cca 10,5 - 12 litrů: Při této výměně tedy v systému zůstane zhruba polovina starého oleje a novým se pouze naředí.
2) Výměna oleje s proplachem speciálním přístrojem, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje . Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje.
viz. rovněž naše www-stránky: http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html
Doba práce na výměně oleje v převodovce se pohybuje zhruba okolo 4 hodin (záleží na zástavbě převodovky ve voze a účtována bude skutečná strávená doba).
Ceny bez DPH:
Práce 520,- Kč/h
Olej ZF Life Guard Fluid 6 295,- Kč/l
Olejový filtr/vana 6HP26 1.600,- Kč/ks
Těsnící průchodka kabeláže 176,- Kč/ks
Součástí výměny oleje je i diagnostika převodovky + smazání adapcí (v ceně práce).
K výše uvedeným cenám účtujeme DPH ve výši 21%.
Platba je možná v hotovosti, nebo platební kartou.
Pokud budete mít zájem o výměnu oleje, zavolejte prosím na mobilní číslo 602 844 529, nebo napište na e-mail info@zf-pakra.cz pro dohodnutí termínu.
S pozdravem
PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
web: http://www.zf-pakra.cz
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
VRsix píše:Ahoj,
myslim, ze by bylo dobre to tady jednou pro vzdy vyresit.
Resim dilema. Vymenit nebo nevymenit olej v automatu? Kdy a za vubec byl delan nevim. Nekdo pise urcite vymenit, druhy zase ze po vymene je riziko ze prevodovka pujde do kytek.
Kdyz vymenit tak kde?
Obeslal jsem vcera nekolik servisu aut. prevodovek. KAPS jsem vynechal, necetl jsem o nich zrovna dobre veci. Dle meho je dobre udelat i pruplach. Zmena preci musi byt. Ty co pisou po netu ze se nic nezmenilo ten olej nechali zrejme jen naredit.
Odepsali mi zatim:
Dobrý den,
první výměnu převodového oleje doporučujeme do 100 000 km preventivně, nicméně hodně záleží na stylu jízdy. Při výměně posoudíme v jakém stavu je původní olej, pokud je hodně opotřebený propláchneme, to vezme ještě cca 4-5 litru oleje navíc. Při ujetí 240 tis. Km výměnu určitě doporučím.
Výměna převodového oleje u tohoto modelu bude stát 6890 Kč vč. DPH. Používáme originální olej a hydraulicky filtr předepsaný výrobcem.
Tým A.T.AUTOSERVIS ,s.r.o
http://www.atautoservis.cz
Dnes rano mi prisla dalsi odpoved, ktera dle meho stoji za precteni - to je me sympaticke
Dobrý den,
Výměnu oleje v převodovce ZF je možné provést dvěma způsoby:
1) Vypuštění oleje, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Tímto způsobem dojde k výměně cca 6 litrů oleje. Kompletní náplň převodovky, výměníku a olejového vedení je dle zástavby vozu cca 10,5 - 12 litrů: Při této výměně tedy v systému zůstane zhruba polovina starého oleje a novým se pouze naředí.
2) Výměna oleje s proplachem speciálním přístrojem, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje . Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje.
viz. rovněž naše www-stránky: http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html
Doba práce na výměně oleje v převodovce se pohybuje zhruba okolo 4 hodin (záleží na zástavbě převodovky ve voze a účtována bude skutečná strávená doba).
Ceny bez DPH:
Práce 520,- Kč/h
Olej ZF Life Guard Fluid 6 295,- Kč/l
Olejový filtr/vana 6HP26 1.600,- Kč/ks
Těsnící průchodka kabeláže 176,- Kč/ks
Součástí výměny oleje je i diagnostika převodovky + smazání adapcí (v ceně práce).
K výše uvedeným cenám účtujeme DPH ve výši 21%.
Platba je možná v hotovosti, nebo platební kartou.
Pokud budete mít zájem o výměnu oleje, zavolejte prosím na mobilní číslo 602 844 529, nebo napište na e-mail info@zf-pakra.cz pro dohodnutí termínu.
S pozdravem
PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
web: http://www.zf-pakra.cz
Také přemýšlím nad výměnou oleje v převodovce. Máte někdo reference na zde uvedený servis http://www.zf-pakra.cz ? Měl by to být autorizovaný servis na ZF převodovky tak snad by to mělo být ok ne ? Výměny oleje v převodovce se bojím jak čert kříže

Kdo jinej by měl líp zvládat tuhle činnost než samotnej výrobce převodovky?
A na tuhle firmu jsem zatím slyšel pozitivní reference, je to vlastně autorizovanej servis firmy ZF která dělá převodovky všeho druhu a tohle je zastoupení pro celou ČR a SK. Až budu příště měnit olej v převodovce tak pojedu tam, mám to 15km od baráku
Ke vší smůle jsem tohle zjistil že to mám takhle za rohem až potom co jsem to nechal vyměnit jinde. 



thundercat píše:olej v převodovce rozhodně měnit
píšou, že je to doživotní náplň![]()
pro ně je doživotních 150tkm, pak už se nepočítá, že by s autem někdo dál jezdil
vylejtdát nový
projet
vylejt
dát druhý
a měnit minimálně každých 50 - 60 tkm
já osobně jsem se pro jistotu rozhodl ještě pro kratší interval
Ty vymejvání je potřeba min 5x


Co blbneš, stejně to takto nikdy nevyměníš pořádně.
Od toho ZF to napsaly dobře.
Kdyby jsi do té Jihlavy na výměnu jel tak potom poreferuj,taky se tam chystám,už teda delší dobu,mám z toho celkem bobky,někdo píše ž epo výměně se chod rapidně zhoršil,jiní zase píšou že po výměně je to opět samet,převodovka chodí bezproblémově,pouze se mi poslední dobou zdá že je občasné přeřazení z 1 na 2 trochu citelnější než když jsem to koupil. 

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Přímo výrobce automat. převodovek potvrdil, že výměna oleje mezi 100.000 a 150.000km je rozhodně doporučena a pak dále v pravidelných intervalech. Poškození nehrozí, mýty které kolují o poškození převodovky, když se mění olej příliš pozdě z důvodu, že se tam uvolní usazeniny je nesmysl a k poškození dojde jenom v případě neodborného zásahu a když nedojde ke kompletní výměně i s proplachem, ale pouze vypuštění a dolití...
Pokud by to byla cena za celkovou náplň vč.např.proplachu tzn.12l a více tak by ta cena byla celkem mimo,náplň-filtr-4hod.práce-průchodka + DPH a jsem celkem na nesmyslu....
někde v historii fóra byla zmínka o této firmě,reakce pozitivní a cena za výměnu se pohybovala tuším někde na klasických 7tis.vč.DPH,estli to bylo s prací,proplachem nebo pouze částečná výmeně netuším 


E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Nechci být paranoidní ale jedna věc je výměna oleje a druhá otázka je zda-li odvedená práce je opravdu odvedená v plné kvalitě včetně oleje....nebudeme si nahlávat jsme v ČR a mám dost zkušeností včetně autorizovaných servisů s různýma praktikama slévání motorových olejů, výměna použitých dílů apod. V žádném případě neříkám, že je to připad ZF také se tam chystám ale jakmile nemám auto pod dohledem tak jsem prostě nervozní
a když se to týka automatu tak 2x tolik....proto jsem se ptal jestli už někdo tu výměnu podstoupil a dopadl dobře...nebo zda-li lze sledovat jak ta výměna probíha ..... ?

darklord píše:Dufam ze tych 6295Kc/l za olej je hadam preklep a ide o cenu za celu napln, pretoze 14x6295 to uz si snad mozes kupit druhe auto...
heh,ta 6-ka patří k označení toho oleje,
výměna určo jo a pak po 60k(není už nutný proplach), al e vyměnit komplet i z měniče a ostatního s proplachem ,také vyměnit filtr (včetně vany-u mně filtr součásti vany), auto parkrát projet a zkontrolovat olej (případně dolít).
U mně proběhlo bez problémů, cena 6800 ( výměna komplet s proplachem,filt s vanou)
votecc píše:Nechci být paranoidní ale jedna věc je výměna oleje a druhá otázka je zda-li odvedená práce je opravdu odvedená v plné kvalitě včetně oleje....nebudeme si nahlávat jsme v ČR a mám dost zkušeností včetně autorizovaných servisů s různýma praktikama slévání motorových olejů, výměna použitých dílů apod. V žádném případě neříkám, že je to připad ZF také se tam chystám ale jakmile nemám auto pod dohledem tak jsem prostě nervoznía když se to týka automatu tak 2x tolik....proto jsem se ptal jestli už někdo tu výměnu podstoupil a dopadl dobře...nebo zda-li lze sledovat jak ta výměna probíha ..... ?
To je také můj názor, pokud jsem dobře četl:
... Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje......
Tak mi teda "zkuste" popsat, co na té výměně trvá 4hodiny

Tak jak je to popisováno, mě to připadá, že ten olej se vlastně čistí?
Pokud se mýlím, budu rád když mě někdo opraví.
Viděl jsem přípravky v Mercedesu, byly to různě zahnutý trubky, který se strkají i do míst, kam se jinak bez demontáže nikdo nedostane a vysají téměř celý obsah almary
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tak to co oni popisujou je opravdu standartni postup. Neni to jejich vymysl, dela to spousta firem po celem svete..
Co jsem slysel, tak ta masina stoji pres 300k a fungu je to asi tak, ze pripoji jednu hadici na vypoustak, druhou hadici na plnici diru. Do masiny nalejou olej na celkovou napl prevodu + 2L na vic. Nastartujou auto, daji tam D, a pusti masinu ktera ktera tam zene olej a tim vytlacuje ten stajer.. to je moje predstava.. Ale co na tom trva 4 hodiny, to fakt nechapu..
Co jsem slysel, tak ta masina stoji pres 300k a fungu je to asi tak, ze pripoji jednu hadici na vypoustak, druhou hadici na plnici diru. Do masiny nalejou olej na celkovou napl prevodu + 2L na vic. Nastartujou auto, daji tam D, a pusti masinu ktera ktera tam zene olej a tim vytlacuje ten stajer.. to je moje predstava.. Ale co na tom trva 4 hodiny, to fakt nechapu..