Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
dotaz ohledně oleje v e60 530d 160kw
Zdravím přátelé, mám e60 530d 160kw, euro 3, budu měnit olej, chci se zeptat jestli stačí 5w40? myslím že ano, další věc je jestli stačí dát valar a za 10tis ho vyměnit a nebo dát něco jiného?? já dávám buď valar nebo liqui molly ale Molly by vyšel draho, protože se platí značka, má někdo nějaké zkušenosti?? návrhy??
a další věc je kdy vždy se musí měnit ten oil separátor a kde přesně ho najdu?? díky za info všem
a další věc je kdy vždy se musí měnit ten oil separátor a kde přesně ho najdu?? díky za info všem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
já dávám do dieselu 5W-30 castrol edge co je předepsaný ale mám e39 takže trochu jiný motor ale základ je stejný.
S tou 5W-40 nemám dobré zkušenosti, je to hustší olej a není to to pravé ořechové, osobní zkušenost, mám docela dost najeto a myslel jsem, že to bude lepší, dát hustší olej, ale bylo slyšet, že to tomu motoru nesvědčí a taky jsem měl v zimě problém s čidlem hladiny oleje, nestihlo to na krátkých trasách stékat, a tak mi to psalo malou hladinu oleje, po výměně za 5W-30 žádný problém. Pokud tohle dělalo ve vaně, tak to dělalo v celém motoru, a to není nic dobrého.
Jinak obecně bych doporučil lít tam olej dle specifikace doporučené výrobcem, ideálně aby to splňovalo i BMW normu BMW pro tebe Longlife-04, značka není až tak důležitá. Co je důležité, měnit olej pravidelně, zkracovat délku výměny při ježdění krátkých tras a vykašlat se na long life intervaly. Samozřejmost je výměna včetně filtru a co 2 výměnu včetně separátoru. Nevím za kolik je liqui molly ale 5 litrovka castrolu 5W-30 se dá sehnat za něco přes 800 a myslím, že pro bmw je to dobrá volba. Z dalších dobbrých značek, které mám vyzkoušené jsou vyšší řady olejů mobil a total.
S tou 5W-40 nemám dobré zkušenosti, je to hustší olej a není to to pravé ořechové, osobní zkušenost, mám docela dost najeto a myslel jsem, že to bude lepší, dát hustší olej, ale bylo slyšet, že to tomu motoru nesvědčí a taky jsem měl v zimě problém s čidlem hladiny oleje, nestihlo to na krátkých trasách stékat, a tak mi to psalo malou hladinu oleje, po výměně za 5W-30 žádný problém. Pokud tohle dělalo ve vaně, tak to dělalo v celém motoru, a to není nic dobrého.
Jinak obecně bych doporučil lít tam olej dle specifikace doporučené výrobcem, ideálně aby to splňovalo i BMW normu BMW pro tebe Longlife-04, značka není až tak důležitá. Co je důležité, měnit olej pravidelně, zkracovat délku výměny při ježdění krátkých tras a vykašlat se na long life intervaly. Samozřejmost je výměna včetně filtru a co 2 výměnu včetně separátoru. Nevím za kolik je liqui molly ale 5 litrovka castrolu 5W-30 se dá sehnat za něco přes 800 a myslím, že pro bmw je to dobrá volba. Z dalších dobbrých značek, které mám vyzkoušené jsou vyšší řady olejů mobil a total.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
na ten baner nahoře ale trošičku pozor, já tam koupil olej za supr peníze, žádný problem, ale byl těsně před datumem spotřeby, tak si to když tak ohlídejte. čus... jinak za mě castrol edge 5W-30. je to všude v doporučeních a i v servisu mi to řekli. tady není co vymyslet... a správně měnit časteji než je interval. ideálně 15.000km nebo 1 rok, podle toho co nastane dříve.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Co by ti to rozpouštělo?
Já když jsem koupil auto, tak jsem nalil do motoru nějaký TEC2000 určený na výměnou oleje, nechal asi 15min brmlat, pak vypustil veškerý olej co asi za hodinu vytekl, vyměnil celý separátor a samo i olejový filtr, všechno smontoval, nalil 0W40 Castrol a bez problémů.
O olejích tady toho bylo napsáno dost, místo xWy je důležitejší spíš API, obecně první číslo jak se chová motor za studena, druhý číslo jak za tepla. Čím první menší a druhý vyšší tak tím kvalitnější olej
Já když jsem koupil auto, tak jsem nalil do motoru nějaký TEC2000 určený na výměnou oleje, nechal asi 15min brmlat, pak vypustil veškerý olej co asi za hodinu vytekl, vyměnil celý separátor a samo i olejový filtr, všechno smontoval, nalil 0W40 Castrol a bez problémů.
O olejích tady toho bylo napsáno dost, místo xWy je důležitejší spíš API, obecně první číslo jak se chová motor za studena, druhý číslo jak za tepla. Čím první menší a druhý vyšší tak tím kvalitnější olej

Killingman píše:... Čím první menší a druhý vyšší tak tím kvalitnější olej
A teď tu o Červené Karkulce, ta je taky dobrá
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Oleje xW30 mají vyšší podíl syntetické složky, než xW40, jsou proto kvalitnější a i dražší. ALE, je třeba je používat jen v motorech, do kterých jsou předepsány, tyto motory jsou mimo jiné vybaveny olejovým chladičem
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Vlasta píše:Killingman píše:... Čím první menší a druhý vyšší tak tím kvalitnější olej
A teď tu o Červené Karkulce, ta je taky dobrá
Proto jsem tam napsal to OBECNĚ


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
Klasifikace SAE což je to všude velkým na flaškách psané něco W-něco se vztahuje k vizkozitě (česky asi nejblíže k vnitřnímu tření). Která se mění s teplotou.
První číslo je tzv. zimní (proto W z eng. winter=zima) popisuje chování oleje za nízkých teplot. Zjednodušeně se dá říct, do jakých stupňů je zaručená čerpatelnost oleje. Třeba olej 5W má zaručenou čerpatelnost do -35°C.
Obecně se dá říct, že pokud mám auto jen na léto, třeba kabrio, které v zimě nejezdí, tak tohle číslo mě nemusí až tak zajímat a pokud výrobce píše rozsah klasifikace SAE pro daný typ motoru 5-10W - 40 tak klidně můžu dát 10W, protože niky nebudu jezdit s kabriem když bude -20°C. Prakticky tohle zimní číslo popisuje chovní oleje v motoru po studeném staru v zimě, Čím nižší číslo, tím rychleji bude čerpadlo schopné dopravit olej po staru do celého motoru a začít mazat. Pro naše klimatické podmínky stačí 5-10W, pokud pojedu na sibiř, určitě je dobré dát 0W.
Druhé číslo je tzv. letní číslo, které nám popisuje chování oleje při zahřátém motoru. Udává kinematickou vizkozitu. Pro hodnotu 30 je v rozmezí 9,3-12,5mm2/s a pro hodnotu 40 je 12,5-16,3mm2/s. To znamená že 30 je řidší a 40 hustější.
Prakticky nižší číslo znamená řídší teplý olej, který má menší odpor, tím pádem je lepší spotřeba a motor jde lehčeji.Zase na druhou stranu, pokud mám v autě hydroštěly (hydraulické vymezování vůle ventilů) a třeba ještě hydraulický napínák rozvodového řetězu, tak řídký olej může nedostatečně natlakovat tyhle části a průser je na světě. Další problém je, že ten olej se může přehřát a ztratit svou schopnost udržet film na jednotivých součástkách. Proto výrobci dávají do okruhu chladič oleje jak psal Vlasta výše. Další věc, co z toho plyne, je to, že když mám hodně vyběhaný motor, který má hodně velké vůle, tak tím že dám hustější olej tak mi lépe vůle vytěsní, a nebude docházet k tak vysokému úbytku oleje.
Z toho všeho plyne že tohle označení udává chování oleje při různých teplotách a ne výkonostní třídu oleje. Proto je dobré se držet toho, co požaduje výrobce, protože je na to nadimenzované čerpadlo, olejové kanálky a mazací místa.
Výkonostní třídu(= zjednodušeně kvalitu oleje) nám udávají klasifikace např. API nebo ACEA nebo normy jednotlivých výrobců. Ty je zase potřeba dodržet.
Problém je, že dva oleje stejné výkonostní třídy nemusí být stejné, protože pro různé parametry jsou stanovené nějaké hodnoty, které musí daný olej splnit ale už se neřeší, jestli je splnil s rezervou 5 nebo třeba 50 procent.
Takže podle prostého označení nejde říct, který ze dvou olejů je lepší, ale je potřeba si sehnat technický list daného oleje a porovnat jednotlivé hodnoty a taky vědět, co která znamená. Ne vždycky je více lépe.
Další věc, která s těmito specifikacemi nesouvisí, je schodpnost rozpouštět usazeniny v motoru. To je dáno přítomností detergentů v oleji, a v dnešní době každý dobrý olej obsahuje vyváženou směs detergntů a disperzantů které čistí motor a udržují ho v kondici. Prakticky to znamená, že různé přísady které zaručeně zlepšují kvalitu oleje jsou k ničemu a spíš můžou ještě zhoršit některou jinou vlastnost a olej je pak k horší než bez kouzelné přísady. Jedinné s čím mám zkušenosti, že funguje, jsou přípravky bishop's které nemění vlastnosti oleje ale mění povrch ploch, které jsou olejem mazány.
Omlouvám se za hodně zjednodušení, které jsem napsal, snažil jsem se to napsat pro toho, kdo si chce prostě jen koupit a vyměnit olej a nechce kvůli tomu studovat 2 vysoké školy.
Pokud mám napsat jednoduchou poučku pro výměnu. Tak dodržet specifikaci SAE a koupit olej který splnuje normu výrobce. Pokud chci motoru udělat dobře tak zkrátit interval výměny, já třeba měním po 10 000. Vždy s filtrem a vykašlat se na long life.
p.s. olej castrol edge je doporučován jak BMW, tak třeba M-B nebo Porsche a dalšími výrobci i vysoce výkonných sportovním aut, takže určitě chybu neuděláš ale není to nutnost, stačí se řídit mou poučkou na závěr o splnění norem a neřešit značku.
První číslo je tzv. zimní (proto W z eng. winter=zima) popisuje chování oleje za nízkých teplot. Zjednodušeně se dá říct, do jakých stupňů je zaručená čerpatelnost oleje. Třeba olej 5W má zaručenou čerpatelnost do -35°C.
Obecně se dá říct, že pokud mám auto jen na léto, třeba kabrio, které v zimě nejezdí, tak tohle číslo mě nemusí až tak zajímat a pokud výrobce píše rozsah klasifikace SAE pro daný typ motoru 5-10W - 40 tak klidně můžu dát 10W, protože niky nebudu jezdit s kabriem když bude -20°C. Prakticky tohle zimní číslo popisuje chovní oleje v motoru po studeném staru v zimě, Čím nižší číslo, tím rychleji bude čerpadlo schopné dopravit olej po staru do celého motoru a začít mazat. Pro naše klimatické podmínky stačí 5-10W, pokud pojedu na sibiř, určitě je dobré dát 0W.
Druhé číslo je tzv. letní číslo, které nám popisuje chování oleje při zahřátém motoru. Udává kinematickou vizkozitu. Pro hodnotu 30 je v rozmezí 9,3-12,5mm2/s a pro hodnotu 40 je 12,5-16,3mm2/s. To znamená že 30 je řidší a 40 hustější.
Prakticky nižší číslo znamená řídší teplý olej, který má menší odpor, tím pádem je lepší spotřeba a motor jde lehčeji.Zase na druhou stranu, pokud mám v autě hydroštěly (hydraulické vymezování vůle ventilů) a třeba ještě hydraulický napínák rozvodového řetězu, tak řídký olej může nedostatečně natlakovat tyhle části a průser je na světě. Další problém je, že ten olej se může přehřát a ztratit svou schopnost udržet film na jednotivých součástkách. Proto výrobci dávají do okruhu chladič oleje jak psal Vlasta výše. Další věc, co z toho plyne, je to, že když mám hodně vyběhaný motor, který má hodně velké vůle, tak tím že dám hustější olej tak mi lépe vůle vytěsní, a nebude docházet k tak vysokému úbytku oleje.
Z toho všeho plyne že tohle označení udává chování oleje při různých teplotách a ne výkonostní třídu oleje. Proto je dobré se držet toho, co požaduje výrobce, protože je na to nadimenzované čerpadlo, olejové kanálky a mazací místa.
Výkonostní třídu(= zjednodušeně kvalitu oleje) nám udávají klasifikace např. API nebo ACEA nebo normy jednotlivých výrobců. Ty je zase potřeba dodržet.
Problém je, že dva oleje stejné výkonostní třídy nemusí být stejné, protože pro různé parametry jsou stanovené nějaké hodnoty, které musí daný olej splnit ale už se neřeší, jestli je splnil s rezervou 5 nebo třeba 50 procent.
Takže podle prostého označení nejde říct, který ze dvou olejů je lepší, ale je potřeba si sehnat technický list daného oleje a porovnat jednotlivé hodnoty a taky vědět, co která znamená. Ne vždycky je více lépe.
Další věc, která s těmito specifikacemi nesouvisí, je schodpnost rozpouštět usazeniny v motoru. To je dáno přítomností detergentů v oleji, a v dnešní době každý dobrý olej obsahuje vyváženou směs detergntů a disperzantů které čistí motor a udržují ho v kondici. Prakticky to znamená, že různé přísady které zaručeně zlepšují kvalitu oleje jsou k ničemu a spíš můžou ještě zhoršit některou jinou vlastnost a olej je pak k horší než bez kouzelné přísady. Jedinné s čím mám zkušenosti, že funguje, jsou přípravky bishop's které nemění vlastnosti oleje ale mění povrch ploch, které jsou olejem mazány.
Omlouvám se za hodně zjednodušení, které jsem napsal, snažil jsem se to napsat pro toho, kdo si chce prostě jen koupit a vyměnit olej a nechce kvůli tomu studovat 2 vysoké školy.
Pokud mám napsat jednoduchou poučku pro výměnu. Tak dodržet specifikaci SAE a koupit olej který splnuje normu výrobce. Pokud chci motoru udělat dobře tak zkrátit interval výměny, já třeba měním po 10 000. Vždy s filtrem a vykašlat se na long life.
p.s. olej castrol edge je doporučován jak BMW, tak třeba M-B nebo Porsche a dalšími výrobci i vysoce výkonných sportovním aut, takže určitě chybu neuděláš ale není to nutnost, stačí se řídit mou poučkou na závěr o splnění norem a neřešit značku.
To milannn:
dnes jsem tam byl pro olej nakonec jsem vzal 5w-30Castrol ve 4l balení. Olej byl plněn v dubnu 2013, takže čerstvá zásilka.
carrera_rapida
Hele míchat syntetiku a polosyntetiku se mi zdá jako pitomost, ale prosím když chceš. Jinak každý výrobce aut předepisuje jaký olej použít a nevidím jediný důvod proč se tím neřídit.
dnes jsem tam byl pro olej nakonec jsem vzal 5w-30Castrol ve 4l balení. Olej byl plněn v dubnu 2013, takže čerstvá zásilka.
carrera_rapida
Hele míchat syntetiku a polosyntetiku se mi zdá jako pitomost, ale prosím když chceš. Jinak každý výrobce aut předepisuje jaký olej použít a nevidím jediný důvod proč se tím neřídit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 352
- Registrován: stř 20.08.2008 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já teď dělal olej.
Podle mazacího plánu Castrolu do mojí 535d e61 se leje Castrol EDGE 5W-30,nebo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40.Tak sem sáhnul po Edge 5W-30.Kupoval sem to na http://jaknaauto.cz/Produkty/Motorove-o ... 4Kc_-P110/ nechal jsem si to poslat na uloženku a vyšlo mě 8,5 L na 1350,-Kč i s dopravou.
A pokud budeš dělat všechny filtry doporučuji harezz tady na klubu.Super jednání a díly za super ceny 
Podle mazacího plánu Castrolu do mojí 535d e61 se leje Castrol EDGE 5W-30,nebo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40.Tak sem sáhnul po Edge 5W-30.Kupoval sem to na http://jaknaauto.cz/Produkty/Motorove-o ... 4Kc_-P110/ nechal jsem si to poslat na uloženku a vyšlo mě 8,5 L na 1350,-Kč i s dopravou.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
Eks píše:To milannn:
carrera_rapida
Hele míchat syntetiku a polosyntetiku se mi zdá jako pitomost, ale prosím když chceš. Jinak každý výrobce aut předepisuje jaký olej použít a nevidím jediný důvod proč se tím neřídit.
nevidím nikde, že by bylo napsáno, že máš míchat polosyntetiku a syntetiku, pokud to z toho vyznělo, tak se omlouvám....
ale je uplně jedno z čeho to výrobce namíchal, kvůli mě to může být i z oleje do friťáku, důležité je, aby to splňovalo specifikace a normy výrobce aut a to jsem se snažil napsat + jsem doplnil, co která klasiciface řeší a jaký to má praktický vliv ..... pokud někdo dokáže vyrobit 5W-30 olej co splňuje BMW normu jako minerál, tak ho bez obav do auta naleju
