V ZF Pakra jsem byl na zmiňovaném průplachu. cena přes 9tis. u 535d, ještě zdiagnostikovali převodovku a míru prokluzu měniče za jízdy. Vše v pořádku. Byl jsem spokojen.
Perlička byla, že jsem měl evidentně před výměnou ještě původní náplň (v BMW autorizáku není výměna v servisním plánu), alespoň i podle data výroby filtru s vanou a starý olej byl čistý, nikde žádné železné piliny kolem magnetů na vaně apod. Tzn. s autem bylo dobře zacházeno.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Já výměnu v ZF PAKRA absolvoval na podzim.. přístup zaměstnanců velice příjemný.. po celou dobu výměny jsem mohl asistovat/překážet.. ty čtyři hodiny s přehledem odpovídají, musí se komplet odkrytovat, při výměně průchodky kabeláže se musela převodovka trochu svěsit, vychlazení oleje taky nějaký ten čas zabralo..
mašina na proplach oleje se připojí na výstup resp. vstup pro chladič oleje.. olej se nejprve vychladí na požadovaných 40°C, po té se vypustí olejová náplň, vymění se vana s filtrem, provede se vlastní proplach a na konec doplnění oleje..
Já výměnu absolvoval při nějakých 212 000km.. olej byl čistý malinko tmavší než nový olej, nespálený, na magnetech bez usazenin.. vana s filtrem dle data výroby byla původní.. tzn. že to byla asi první výměna..
Chod převodovky se nijak nezměnil.. možná proto, že před výměnou s ní nebyl žádný problém..
nuny píše:To je také můj názor, pokud jsem dobře četl: ... Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje......
Tak mi teda "zkuste" popsat, co na té výměně trvá 4hodiny ,při proplachu oleje mi není jasné, jak ten přístroj pozná, že "vysál" jen starý olej? Tak jak je to popisováno, mě to připadá, že ten olej se vlastně čistí? Pokud se mýlím, budu rád když mě někdo opraví.
Co sa tyka preplachovania tlakom, ZF taky postup vyslovene zakazuje.
Dalsi postup je ze sa na chladiaci okruh pripoji pristroj ktory zbiera stary olej a do prevodovky dodava rovnake mnozstvo noveho. Takto sa da vymenit olej aj doma (napisem viac ked vymenim): mensiu polovicu vymenis pri vymene olejovej vany a zvysok cez chladiaci okruh. Pri chode prevodovky sa uz ciastocne miesa stary olej s novym ale aspon zo zaciatku by mal ist 100% stary olej a tymi 2 litrami navyse vraj zabezpecis takmer 100%-tnu vymenu oleja. Treba iba strazit v ciachovanych nadobach kolko stareho oleja vytieklo a rovnake mnozstvo noveho tlacit rucnou pumpou do prevodovky (rovnako ako v pristroji na vymenu).
Co sa tyka casu, jednak to tak chodi v servisoch ze mechanik nemoze mat prestoje takze auto caka aj pol dna na parkovisku (potom rozpravaju rozpravky preco to tak dlho trvalo) ale to je pochopitelne a potom vymenu treba robit pri spravnej teplote oleja, takze prevodovka musi vychladnut.
tak ja jsem se konecne pustil do vymeny oleje -> navstivil jsem servis v Karlovych Varech, kde mi bylo vysvetleno ze si na to objednavaji firmu z prahy, ktera prijede se zminenou masinou a udelaji proplach a vymenu filtru a oleje samotneho.
Na aute je to opravdu poznat, radi lepe, hladce.
U nás v práci byl borec s tou mašinou a ukazoval nám výměnu oleje na E39... Nalil do starého oleje nějakou sračku na "vyčištění" převodovky,auto se projelo,přořadily se všechny rychlostní stupně a pak zpět na zvedák. Odpojil hadice co vedou k automatu,napojil to přes tu mašinu,něco tam pomačkal a začala výměna,na tý mašině je okýnko kterym je vidět protékající olej. Na začátku hnusnej a je hezky vidět jak je čistší a čistší,celkově to prolil cca 12-14l oleje,děla se to při nastartovanym motoru,stát na brzdě a voličem od automatu kvedlat přes všechny režimy ať to proteče úplně všude... Při následném odpojování je krásně vidět jak teče čisťoučký olej-celá výměna cca 2-3 hoďky v poklidném tempu A cena,pro servis to dělá cca do 6tis a zákazníkovi se většinou účtuje přes 10tis....