Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koupit Bmw 530d e60/61 či ne??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kumanos
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 24.06.2013 00:00

#1 Příspěvek od kumanos »

Dobrý den chtěl bych si pořídit bmw 530d e60/61 zatím ještě nejsem 100% rozhodlý jestli v kombi či ne .. mohu poprosit o nějaký skušenosti s těmito vozy?? na co si dát při koupi pozor?na co jsou tyto vozy haklívý? Do bmw jdu poprve a hodily by se nejaky informace ... Děkuji
Geoorgee
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: stř 24.10.2012 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Geoorgee »

Nejprve bych se zamyslel nad tím k čemu bude auto sloužit. Pokud jezdíš větší vzdálenosti, diesel je v super volba. Pokud to máš po většinu času do města (do práce atd...), přemýšlel bych o benzinu. Znám pár lidí co mají 530d a zatím bez problémů... Maximální spokojenost.
kumanos
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 24.06.2013 00:00

#3 Příspěvek od kumanos »

auto by bylo spíše na dálky pracuju jako soukromník a dílnu mám v báraku takže akorát jezdím po lidech domlouvat práci .... taky jsem na tyto vozy slyšel jen chválu až se mi tomu skoro nechtělo věřit :o :o :o
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

to kumanos:


je to skvělé auto pokud dobře koupíš a vybereš pěknej kus.
PS: Bacha na závist v české kotlině lidi jsou svi.ě vem si jistě havarijko i proti vandalismu - záleží odkud jsi. Některé maloměsta mají hodně závistivé lidi a rádi škodí jakémukoliv drahému autu.
Pokud máš garáž je z 50procent klid.

530d jak automat tak manuál je moc fajn. Automaty jsou jedny z nej od ZF 6ti stupňové ale jako každé auto má své muchy. Asi bych vybíral 2005-2006 a novější kvuli vychytaným problémům u prvních modelů 03-05. Pokud máš více peněz tak facelift co byl na jaře 2007.

Všechny modeli e61... mají problém s kabelem v 5tých dvěřích a při dešti vytápění vodou jednotku pod zadním oknem při otevřených dveřích.
Je to dětinská chyba ale bohužel už na to pár lidí doplatilo.
Pak zjistíš že ti nefunguje dálka a podobně ... ale dá se tomu předejít vhodnému přetěsnění.

Každé auto má své chyby ... jak audi A6 tak mercedes. Jde o to vědět co vše to auto má pruserové a na co dát pozor případně preventivně zkontrolovat či opravit.

BMW e61 530d 170kw nebo 173KW verze je parádní jede parádně a zátah motoru je moc fajn a s x-drive (rozuměj 4x4) bych jistě nekupoval je to zbytečné pro 95procent cest.

Kolik máš peněz na auto a co očekáváš krom radosti z jízdy a reprezentativního vozu (luxusního) oproti oktávii a spol :D
Kolik najezdíš ročně ?
kumanos
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 24.06.2013 00:00

#5 Příspěvek od kumanos »

Mockrát děkuju za drahocený rady už vím že kombi nechci :) já jsem měl 8let peugeota 607 v 3.0 benzín a byl jsem sním spokojený na autě jsem akorát dělal běžné opravy o auta jsem se vždycky dobře staral ale ted mi odešla aut. převodovka a nechce se mi to už opravovat a proto bych chtěl změnit značku. Plánuju si BMW dovézt z německa , tam se dá sehnat pěkněj kousek po prvním majteli ze servisní historii a ty lidé jsou ochotný svámi zajet i do autorizovaneho servisu na prohlídku.. a co si budem povídat taky německý silnice vypadaj úplně jinak než ty naše takže je tam menší pravděpodobnost že by byl špatný podvozek atd atd ... samořzejmě taky záleží na štestí na jaký auto člověk narazý ... ročně najezdím z osobákem kolem 20tis (dvakrát ročně měním olej) většinou jezdím dodávkou ale zase chci když sednu do osobního auta abych se pěkně svezl :) Tak doufám že se mi poštěstí z koupí...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#6 Příspěvek od Teddy »

Zrovna dneska jsme o tom s kolegou v práci mluvili.

Pro ty, kdo přechází z evropských aut je BMW dost dobrá volba. Pro ty, jako já, kdo na BMW přechází z japonců je to utrpení.

To auto se v porovnání s japoncema děsně sere. V BMW mi řekli, že je to auto postavený max na 200 tis.
Takže když BMW, tak jedině nový a počítat s tim, že to jako ojetý nebude mít žádnou cenu. Nikdo soudnej si to ojetý nekoupí, resp. za mezkej peníz.

ale radost z řízení je nesrovnatelně lepší oproti všemu, co jsem doposud řídil (pochcávky, pašíci, audi, japonci atd.)!!

Po přechodu z pažouta budeš spokojenej. Zjistíš, že auto může bejt i říditelný. :D
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od WITT »

Teddy: Dobrý nesmysl si napsal ..
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#8 Příspěvek od e155 »

Co se týče dovozu, napiš členovi m3maniac. Má tady výborné reference.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Honza325 »

Zrovna dneska jsme o tom s kolegou v práci mluvili.

Pro ty, kdo přechází z evropských aut je BMW dost dobrá volba. Pro ty, jako já, kdo na BMW přechází z japonců je to utrpení.

To auto se v porovnání s japoncema děsně sere. V BMW mi řekli, že je to auto postavený max na 200 tis.
Takže když BMW, tak jedině nový a počítat s tim, že to jako ojetý nebude mít žádnou cenu. Nikdo soudnej si to ojetý nekoupí, resp. za mezkej peníz.

ale radost z řízení je nesrovnatelně lepší oproti všemu, co jsem doposud řídil (pochcávky, pašíci, audi, japonci atd.)!!

Po přechodu z pažouta budeš spokojenej. Zjistíš, že auto může bejt i říditelný.




Pokud Ti tohle opravdu řekli v BMW, tak věř tomu, že třeba bazárník by Ti řekl, že je lepší koupit BMW ojetý, protože už má vychytaný mouchy a podobný bláboly = oba potřebují prodat a ani jednomu z těch názorů sami nevěřěj :wink:

Jinak s těma 200tis km to je tak, že 8 z 10 lidí jak už tady, tak všude jinde si to auto ( jedno jestli e34,e39,e60... všechny maji v bazarech podobně najeto :D ) koupili v nějakym českym bazáči s kilometrama pod 200tis (protože u aut s víc km už platí tahle fáma) na tacho a v realitě ty auta maji něco přes 300tis najeto A TAK když pak dosáhnou oněch magických 200tis.km začne se už něco holt srát. Jelikož tou dobou už ty auta mají stav km uplně jinde... Takže s tou dobou, kdy se auto začne opravdu srát bych počkal až tak někam k 400tis. km :!: Nemám tim namysli věci jako ramena,tlumiče nebo vrozené vady E60 jako jsou kabely v kufru, řemenice kliky, termostaty a tak podobně. To někomu odejde ve 250tis, ale i v 150tis.
Mám dost lidí okolo sebe, kteří to co píšu potvrzují svým autem, ale když to vezmu za sebe a mojí E61, tak jsem dloouho hledal v DE a nešel jsem po co nejnižším stavu km, ale po skutečnym stavu a pokud možno po autě od co nejnormálnějšího člověka. Takže jsem koupil auto bez M-packetu na 16" kolech - preferoval jsem dobrý stav podvozku.S dost zajímavou výbavou a byl jsem si jistej, že to nekoupil jako nový někdo mladej (neříkám, že já nejsem) nebo nějakej kolotočář, kterej byl z Mnichova v Berlíně za hodinu :D K obrazu svýmu už si auto přizpůsobim sám.. Kupoval jsem s 230tis. km. Teď už má auto víc a co se týče těch dražších oprav, tak zatim nic a dlouho vim, že ještě nic nehrozí. Turbo: malinko pouští olej, jako každé turbo, jinak výkon 100%, funkce 100%, tlak dle diag 100%. Vstřiky: bezproblémů, korekce dle diag. absolutně OK, žádný kolísání,nic.., vysokotl.čerpadlo: uplně OK, automat: fungoval 100%, po výměně oleje funguje na 105%, DPF: uplně bezproblémů. Vše původní. Kompresor zadní nápravy: byl měněn před koupí vozidla v servise BMW. Tankuju Maxxmotion a liju BMW.
Záleží prostě jak kdo koupí.
Funguje to tak, že nejlepší je koupit takový auto po člověku kterej: Má v hlavě mozek + tankuje kvalitní naftu + lije kvalitní předepsaný olej + se servisem nečeká na rozčílený kontrolky na budíkách :wink:
Líp to popsat nedokážu :D
milannn
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#10 Příspěvek od milannn »

ja mám E61 530D xdrive a potvrzuji, že páté dveře jsou průser, ale všechno jde opravit.. do kombíka naložíš uplně všechno.. 3 litrový 6valec je parádní, automat řadí skvělě a 4kolka je taky supr, v zimě si jedeš po horách bezpečně a auto jede tam kam ho pošleš... rady typu že 4x4 je nanic neposlouchej.. píšou tady ortodoxní fandové bmw, který nedaj na zadohrab dopustit, ale ji 60% výroby je xdrive a je to na snehu fakt bomba...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

Milan: Máme doma 530xda touring a opravdu na sněhu je to auto super.
A pokud někdo neřeší spotřebu a chce auto které i manželka zvládne v klidu i v zimě proč ne.

Ale radost z jízdy umocnuje hlavně zadokolka. Asi tak.
Jel jsem i se zadokolkou a je vidět že je to lehčí auto a tím pádem i lépe sedí v zatáčkách atd. To už jsou detaily které 90procent lidí neřeší a většina podnikatelu co jdou do BMW 5er touring kupuje ideálně xdrive.

Ale ti upřednostnují luxusní kombík rychlý a aby měl 4x4 a všude se dostali bez problému a jízda a zážitky jsou malinko potlačené ...alespon jsem se stím dost setkal.

nebudeme si lhát xdrive a zadokolka má rozdíly hlavně těch 10měsíců v roce zadokolka vítězí a je větší radost z jízdy.

S tím stavem auta je to pravda. Máme skoro 3kila najeto poctivých a měnili se tlumiče kotouče a prostě spotřebák. Jinak vše funguje parádně. a po výměně oleje v automatu to řadí jako nové auto.
BMW je hlavně o stavu a pokud se podaří koupě po 1 majiteli a vím že je to slušný člověk a chová se tak k autu tak auto bude v parádním stavu i po 200-300kilech na budíku. :wink:
milannn
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#12 Příspěvek od milannn »

hezky si to řekl :cool2: :cool2: :cool2:
HuNTeR
Registrovaný
Příspěvky: 352
Registrován: stř 20.08.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od HuNTeR »

Tady už bych se zaměřil na co přesně bude auto využívat.Pokud se jedná pouze o cestu na dálnici a nemáš rodinu a 3 děti tak bych asi šel do sedanu.Mám e61 a po 2 měsících v Praze už se začíná pomalu ozívat podvozek (Mpacket tomu moc nepřidává) a ruzný "pi*ovinky v autě.Jinak kombík je super na vození věcí,je to velký jak "náklaďák",5 dveře jsou špatný ale nic drahýho.Motory jsou hodně chválený 30d a 35d.Jede to super a není tam tak velká spotřeba.U 35d ani nemusíš řešit převodovku protože se tam ani snad jiná než automat nedává.A xdrive už záleží jestli máš chatu v horách.Já osobně vim že by mi to bylo uplně k ničemu.A veřim že v zimě budou silničáři rychlý 8)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#14 Příspěvek od Teddy »

Já jsem neříkal, že se to auto nedá opravit. Jen mě překvapilo, kolik chyb konstruktéři nasekali a tedy kolik to má vrozených vad. Samozřejmě nepopíram, že záleží na tom jak s tim kdo jezdil a jak to kdo udržoval.

Typický závady:

praskající svody
utržený vířící klapky
termostaty a následně DPF
vrzající volant
dečky v sedačkách
kabeláž zejména pátých dveří, ale nejen jejich
zesík ve spojleru E61 náchylnej na větší déšť
voda ve světlech
vstřiky a čerpadlo extrémně citlivý na kvalitu nafty
podávací čerpadlo v nádrži

Auto se výborně řídí!!! to je hotová radost!!! a to i když ten slibnej papírovej výkon sežere nadváha auta.

Jestli tu někoho prudí, že jsem napsal, že v porovnání s mýma stařičkýma japoncema se BMW sere, tak mu přes SZ můžu poslat seznam jejich závad. Bude to krátkej mejl. :-) U jednoho někdo sral na olej, tak jsem dělal hydroštely a u jednoho děravá klima. Jinak NIC! Najeto u všech kolem půl milionu km. Starý 15 - 20let. Spotřebák, jako brzdy a díly podvozku nepočítám ani u bmw.

P.S. I manželčina Kia ceed, je spolehlivější než moje BMW. :-( Jinak je ten ceed samozřejmě proti bmw sračka
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#15 Příspěvek od Lucifer »

Jak můžeš hodnotit BMW a KIA ?

Kup funglový obě auta ve stejný den a střídej je obden.

Jezdi naprosto stejným stylem jak s BMW tak s KIOU, stejnou trasu, stejnej náklad.

Pak můžeš porovnat BMW ostatníma značkama. KIA se vyjebe při 235 452Km, BMW při 470 904Km :lol:

Jinak k tématu xDrive bych se bejt váma vysral pokud nebydlíš na horách kde urgentně potřebuješ vyjet k baráku bez protažený silnice. A dnes si lidi nekupují BMW kvůli vynikajícím vlastnostem na silnicích ale jen proto že to je značka luxusu jede to jak kráva a hlavně to je čtyřkolka.

Ale jak už tu několikrát bylo řečeno E39 má kvalitou několikrát navrch než e60/1

A opravdu jsem někde četl že BMW jako automobilka počítá s životností do 200tis km pak už nepočítá s tím že majitel dále auto bude chtít a přijde si koupit nový.
Tecto
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: pon 20.05.2013 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od Tecto »

Nějak tady nic neslyším o benzínovém pohonu.
Za mě: mám E61 2008 a je opravdu znát posun od před-faceliftu, takže za mě bych doporučil tento model. Já mám 530iA, takže R6 bez turba (o starost míň) a pokud máš rozum a nejsi závodník, tak já jezdím průměr 8.4l/100km, což je na benál (aspoň teda za mě) super. Ale i toto auto má mouchy (ale který nemá). Měnil jsem třeba olejový čerpadlo, což mě při koupi ani ve snu nenapadlo. No, ale zase jsem třetí v republice, komu se to pos..., takže mám taky nějaký nej :lol:
Jinak řízení super, komfort + pocit z jízdy dtto, resp. nic lepšího jsem nikdy neřídil. A prostor kufru? I když mám E61, tak zde si troufám s kolegy zásadně nesouhlasit - prostor uvnitř auta vč. kufru - průměr!! Do teď jsem měl Mondego combi a to se (co se kufru a vnitřního prostoru týká) naprosto nedá srovnat . . .
Ale jinak dynamika je někde úplně jinde, prestiž taky - bez diskuze.
Jen mě trochu dere, že se mi zdá to auto už dost přetechnizovaný. Ale to je na dlouhou diskuzi.
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#17 Příspěvek od Lennox »

Porovnávat sráče kiu s báwem je teda fakt už síla... :roll:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Tecto : Jo jo je to přetechnizovaný ... ideální se vrátit k e38 e36 e39 nebo e34 a podobně...tam se to dá opravit snad vše...a nemuset se bát lůmpů od BMW co chtějí šílené částky za pár drobností do auta.

Mě by zajímalo zda se někdo dokáže dostat na nákupku BMW.
Ale prostě narovinu je to cca 10x levnější.
Možná jen velkoobchody origo dílů nebo partneři co mají smlouvu s BMW.
VRsix
Registrovaný
Příspěvky: 505
Registrován: pát 01.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od VRsix »

Teddy ma castecne pravdu, ale vsechno se da resit a nemusi to byt drahy.

Typický závady:

praskající svody - 10tis nove
utržený vířící klapky - zaslepit, vyradit egr
termostaty a následně DPF - termostaty 1500, dpf bud ven nebo jine/nove (zalezi na penezence)
vrzající volant - Lubrizol za 200Kc a je po problemu
dečky v sedačkách - nevim kolik decek mas, ale ja jen jednu u spolujezdce - 500Kc odpor natvrdo (funkce zachovana, pouze nepipa kdyz sedi nekdo nepropoutan)
kabeláž zejména pátých dveří, ale nejen jejich - da se vyresit v radu nekolika tisicovek
zesík ve spojleru E61 náchylnej na větší déšť - neslysel jsem
voda ve světlech - neslysel jsem
vstřiky a čerpadlo extrémně citlivý na kvalitu nafty - jako kazdy jiny CR
podávací čerpadlo v nádrži - jako vetsina dieselovych aut

Jeste bych doplnil odchazejici CCC jednotky. Ale vsechno se da vyresit v radu tisicikorun, pokud nejses vokurka a nejdes s tim do BMW nebo se nenechas ojebat nejakym pochybnym mechanikem. Napriklad s AUDI A6 si nepomuzes, tak jsou zase jiny problemy. Nevyberes si. Podivej se do koncernu, 2.0 TDI PD, praskaji hlavy, motory s vyvazovacimi hrideli prestanou mazat a zadres to, turba u 2.0 co vydrzi 100tis. km, setrvaky 100tis. km. 3.0TDI praskaj hlavy, rozvod retezem vydrzi 200-250tis. Na E60/E61 vetsinou nadavaji lidi, co maj odlitlej srot po deseti nehodach. Rovnat sikomooky auta s BMW proste nejde, emoce 0, smradlavy interiery, podle me auto pro duchodce. Co jim neupiram je spolehlivost. Jenze kazdej si pod japonskym autem predstavi atmosfericky benzin. Ano jsou spolehlivy, protoze jsou totalne jednoduchy.

Vcera jsem si psal s clovekem z fora, co ma doma 525d e61 s 470tis. km. A za tu dobu resil spise spotrebak.

JE TO VSECHNO O STESTI CO KOUPIS :) Jak ja rikam, zesrat se ti muze cokoliv a nebo to muze najet pul milionu. Je to sazka do loterie.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#20 Příspěvek od m.deejay »

Já např. se svojí E60 530d 160kW z roku 6/2005 jel do Chorvatska ve 4 dospělých lidech s totálně narvaným kufrem, kam se toho vešlo až jsem tomu nevěřil-určitě víc než do předchozí E46 320d kombi...spotřeba kolem 6.5l s tím, že po dálnici do 140km/h je super...
Předchozí majitel (ředitel firmy) nešetřil na servise,takže já měl vyměněné svody,dpf,repase turba,egr,komplet přední podvozek a další věci,servis jen Bmw,takže měněno dle plánu a dáváno co tam patří-osobně ověřeno přímo v tom servisu+mám faktury za servis a opravy...
Já pak pro klid duše koupil za 8500kč nové sání motoru a dál pokračuju v servisu u bmw. Koupil jsem to, když to mělo najeto cca 230tis km v roce 2011 za 300tis-původní cena 1,5mil (mám fakturu).
Radši jsem koupil s více najeto, ale s ověřitelnou servisní historíí, než tzv míň najeto s nejasným původem...
Závady za tu dobu : při preventivní jarní prohlídce v bmw zjištěn popraskaný vlnovec u katu,mírný únik u těsnění intercoleru a nefunkční natáčení levého xenonu,jinak nic. Je pravda, že já najezdím s autem do 10tis km za rok-mám tři auta...
Leju tam naftu od Benzina Top Q + aditiva vif. Mám samozřejmě bokem peníze na případné opravy - to by ale měl mít každý... :)
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Odpovědět