Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada ke koupi E39 530i vs 540i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#1 Příspěvek od Bulwa »

Zdravím,
mám v plánu si pořídit mojí první E39. Z toho co jsem se dočetl, je jasným favoritem 530i, co se výkonem/nákladů týče. Můj problém je, že mě nesmírně táhne V8, tedy 540i (na M5 nemam :( ). Konkrétněji mi jde o modely po FL v sedanu a jedině manuál.

U 540i mě znervoznuje staré řízení převzatý z E34 a hmotnost motoru. Na druhou stranu má šestikvalt. Jak moc jsou znatelné nějaké jízdní nedostatky v porovnání s 530i ? Má smysl o V8 vůbec uvažovat ? Resp. vyplatí se to za ty peníze navíc, co sežere oproti třílitru ?

Co M Sportovní podvozek, jak se projevuje na jednotlivých modelech ?

Díky.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od EdyBoyS »

tak to jsi můj člověk... já jsem taky zasedlej pouze na manuály... ideálně V8 6 kvalt manuál 210KW !!! E39 poface s V8 to musi byt nemožná střelba... kámoš to měl v E38 ten motor a ze sedmou to tancovalo jak prase, takže v pětce to pojede ještě kurevsky lip!

taky o tom uvažuju, ale je to celkem nedostatkovy zboží :(
jimmyhendrix
Registrovaný
Příspěvky: 132
Registrován: stř 30.06.2010 00:00

#3 Příspěvek od jimmyhendrix »

Zdravim, mel sem 540i v manualu FL a ted mam 530i automat FL.
Pokud chces auto uzivat na jezdeni bezneho razu 530i bude o neco levnejsi.

Pokud ale chces zabavu pak jednoznacne bez do 540i manual to co to auto ma je jednoznacny charakter. 530i oproti tomu je naprosto o nicem.

Hlavne pokud mozno tak M packet podvozek ve slusnym stavu protoze to auto co pak predvadi je neskutecna zabava a to auto te bude bavit.

Rizeni se neboj je to zanedbatelny oproti tomu jak to auto pusobi celkovym dojmem... 530i je super ale na zabavu bych to neplanoval je to auto na normalni jezdeni a v tom dokaze bavit cloveka suprove.

Za me jednoznacne 540i manual a Mpacket !
Jen je to uz temer nesehnatelna vec bohuzel.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

za mě hlas 540i manual mpaket .... a ještě krásné kola a výfuk co umocní zvuk V8.
To je pak nářez .... :twisted:
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#5 Příspěvek od Srandik32 »

Rozhodně 540,mě "stačil" automat a manuál už nechci v žádným autě.
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#6 Příspěvek od Bulwa »

Díky za reakce. Určitě chci manuál. Automat mám v autě, které používám na běžné ježdění a tohle bych měl spíše tak pro zábavu a to musí prostě být manuál.

540i s M podvozkem je opravdu rarita, ale nemusel by být zas až takový problém tam ten origo podvozek dodělat (např. http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-M-Fahrwe ... 1298788191 ), ne ?

Těch 170kw u třílitru mi na papíře příšlo docela dostačujicí - jestli ten osmiválec díky starému řízení a váze dokáže veškerou tu sílu vůbec využít ( tím myslím i na okruhu,zátačky, ne jen sprint :lol: ) . Zkrátka aby to pak nebyla studna na peníze, kde za mnohem méně bych měl ve třílitru podobně muziky :D

Nikoho, kdo by tyto auťáky vlastnil bohužel neznám, abych porovnal :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#7 Příspěvek od Filozof »

Podívej pokud nespěcháš a koupíš po fandovi krásnou 540i s manuálem tak to jsi opravdu někde jinde....a zvyšování výkonu tam je taky možnost. 0-100km má 6,1 a 250km/h jede jak nic a ještě má velkou rezervu v otáčkách... cca 280km/h si troufnu tvrdit by jistě dala .... poptej se majitelů 540i jak si to užívají... a jak jsou spokojeni.

Navíc ten zvuk V8 je úžasnej stejně jako tah auta.

Pro denní ježdění bych koupil 530i ale víkendovka je jasná 540i V8.

Pokud to máš pro zábavu běž do vymazlené 540i.

Třeba tato po fandovi vypadá perfektně na víkendy super....

http://auto.bazos.cz/inzerat/24564830/E ... manual.php
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#8 Příspěvek od Bulwa »

Rozhodně nespěchám, počkám si na tu pravou :lol: Zvyšování výkonu mě zatím moc netáhne, rád bych si to tak nějak dal do origo stavu se vším všudy jako leštěnku.

Na tuhle jsem koukal, ale na můj vkus je to už příliš upravené. Zvláště přestavba na manuál je děsivá..
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#9 Příspěvek od Don »

Problem je sehnat nejakou v peknem stavu a zaroven, aby to nebyla holota. Jinak uz u hranice 250km/h se se seriovym podvozkem skoro neda udrzet na silnici.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#10 Příspěvek od jararak »

U v8 je cena podvozkovych dielov cca +30%

repas vanosu r6 vs v8 je 90€ vs 400€

Mpaket je sice fajn ale za tie roky bude aj tak v predely a bude chciet diely, avsak budes mat mocnejsie stabilizatory co nieco udrzi naviac v zakrutach, mozno chytis aj vychytavku ako edc :)

Ak bude mat ta v8 servoyronic, tak by som az tak nezufal s tou zastaranou napravou

Btw zvuk v8 v zatahu - na nezaplatenie

Inac vaha v8 je skoro totozna s m52 motora a dokonca lahsia ako m57
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#11 Příspěvek od Lennox »

V8 má nádhernej zvuk. :twisted: Akorát nevím s tim M podvozkem, na našich silnicích, pude zachvíli do háje...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#12 Příspěvek od Filozof »

TO : Lennox

ale on to má na hraní na víkendy ...nemá to jako běžné denní auto.
To je podstatný rozdíl....

Kdyby to měl na denní ježdění jistě Mpacket je pak na škodu na našem tankodromu.
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#13 Příspěvek od Lennox »

Filozof píše:TO : Lennox

ale on to má na hraní na víkendy ...nemá to jako běžné denní auto.
To je podstatný rozdíl....

Kdyby to měl na denní ježdění jistě Mpacket je pak na škodu na našem tankodromu.


Tak to potom jo.
mitman
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Pardubice

#14 Příspěvek od mitman »

Na víkendy určitě manuál a mpaket podvozek, já mám 540i jako daily car, takže jsem zvolil automat a normální podvozek (vzadu mam teda nivo) .. tyhle dvě věci z toho auta dělat úplně jiný auto :)
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#15 Příspěvek od Bulwa »

mitman píše:Na víkendy určitě manuál a mpaket podvozek, já mám 540i jako daily car, takže jsem zvolil automat a normální podvozek (vzadu mam teda nivo) .. tyhle dvě věci z toho auta dělat úplně jiný auto :)


A jak jsi na tom s opravama ? Dá se to nebo je to studna na peníze ? :?
Spec
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#16 Příspěvek od Spec »

Bol som presne v tvojej situaci,na bezne jazdenie som mal Berlingo HDI 90ps a ako druhe auto som si kupil E39 540 6q kompletne v packetu + dokupil M5 kolesa a nedavno eisenmann vyfuk.To auto mam uz 3 rok a stale robi neskutocnu radost.Ano niekto povie stara e39 ale staci nastartovat a usmev od ucha k uchu. :D Samozrejme v zatahu je to jedna básen.
Co sa tyka servisnych nakladov, pokial kupis dobry kus myslim ze urcite nebudes mat problemy,jararak to velmi dobre napisal.Spotrebu rataj okolo 12,5 ono sa da aj menej ale to sa neda,proste nevydrzis nedat podlahu sem tam :D Ale hlavne si treba uvedomit ze je to auto na dialnice a nie na okruh.
cachota
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 23.01.2013 01:00

#17 Příspěvek od cachota »

Přesně tak, nedávno jsem si pro radost pořídil 530i e39 a jak píše Spec, je to auto na dálnice. Jelikož mám porovnání s e46 330i které jsem kdysi měl, tak ta hmota navíc v e39 je prostě v zatáčkách znát. Jestli chceš spíš auto na blbnutí tak vem tu 330i. S 540i nemám zkušenost :(
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#18 Příspěvek od thundercat »

nejlepší varianta by byla - trojka pro radost z jízdy s V8 pro radost pro uši
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00

#19 Příspěvek od Bulwa »

cachota píše:Přesně tak, nedávno jsem si pro radost pořídil 530i e39 a jak píše Spec, je to auto na dálnice. Jelikož mám porovnání s e46 330i které jsem kdysi měl, tak ta hmota navíc v e39 je prostě v zatáčkách znát. Jestli chceš spíš auto na blbnutí tak vem tu 330i. S 540i nemám zkušenost :(


330i/Ci/xi mi zrovna padla taky jeste do oka. Takže na blbnutí 330i vs 530i, vyhrává trojka ? Co x-drive, vetsina jde stejne na zadek, ale z praktictejsich duvodů.. v zimě chci taky jezdit :D Ten V8 bohužel jen 540i a co se tak dočítám, tak pokud člověk nenarazí opravdu na über kus, tak se na opravách docela prohne.
cachota
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: stř 23.01.2013 01:00

#20 Příspěvek od cachota »

Bulwa píše:
cachota píše:Přesně tak, nedávno jsem si pro radost pořídil 530i e39 a jak píše Spec, je to auto na dálnice. Jelikož mám porovnání s e46 330i které jsem kdysi měl, tak ta hmota navíc v e39 je prostě v zatáčkách znát. Jestli chceš spíš auto na blbnutí tak vem tu 330i. S 540i nemám zkušenost :(


330i/Ci/xi mi zrovna padla taky jeste do oka. Takže na blbnutí 330i vs 530i, vyhrává trojka ? Co x-drive, vetsina jde stejne na zadek, ale z praktictejsich duvodů.. v zimě chci taky jezdit :D Ten V8 bohužel jen 540i a co se tak dočítám, tak pokud člověk nenarazí opravdu na über kus, tak se na opravách docela prohne.


Na blbnutí rozhodně 3er, asi bude i levnější provoz/údržba, ale to je odvislý vždy od toho co a v jakém stavu koupíš. Co se týče 4x4 v e46 nemám zkušenost, ale s e46 jsem na dobrejch zimákách neměl výraznější problém. Uvidíme jak teď s e39.
Odpovědět