Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 M54 - kolik kilometrů je hodně?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Kdo máte E39 s beznínovými šestiválci M54 - kolik máte najeto a jak se s kilometry zvyšovalo množství problémů? Nemusí jít jen o motor, ale celé auto.
BMW zatím nemaje jako příklad uvedu starý 2-litrový Ford, který fungoval zcela bezúdržbově až na spotřebák. Po dosažení 300K začal žrát olej, poloosy zralé na výměnu, silenbloky celého auta, chladící soustava komplet zralá na výměnu...
BMW zatím nemaje jako příklad uvedu starý 2-litrový Ford, který fungoval zcela bezúdržbově až na spotřebák. Po dosažení 300K začal žrát olej, poloosy zralé na výměnu, silenbloky celého auta, chladící soustava komplet zralá na výměnu...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Je to o zacházení a údržbě. Mám E36 323ti s motorem M52B25, na tacho 425 tisíc (kupováno s 220 tisíci), z toho 320 tisíc na LPG a ono stále jede a jede. Mezi výměnami olej nedolévám, jen na léto kvůli projížďkám na okruhu či letišti dávám olej 10W-60, protože při důkladném zahřátí jsou slyšet dvě hydrozdvihátka ventilů. Měněno bylo jen čerpadlo chladící kapaliny asi na 380k km (začalo prosakovat, ložisko bylo OK), na 240k km a 406k km měněny obě lambda sondy. Jinak na motoru nic podstatného, krom svíček, filtrů, oleje, ...
Pokud jde o podvozek, tak průběžně měněny silentbloky, tlumiče, ... Toto je velmi závislé na stylu jízdy a stavu silnic po kterých se jezdí. Nikdy to nebyly závady, co by odstavily auto a muselo do servisu na platě. I dnes není problém vyrazit do Německa na dálnici a jet hodinu i víc v rychlostech okolo 200 km/h.
Pokud jde o podvozek, tak průběžně měněny silentbloky, tlumiče, ... Toto je velmi závislé na stylu jízdy a stavu silnic po kterých se jezdí. Nikdy to nebyly závady, co by odstavily auto a muselo do servisu na platě. I dnes není problém vyrazit do Německa na dálnici a jet hodinu i víc v rychlostech okolo 200 km/h.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
528i koupeno 207 tis km - akutálně 240 tis km.
- obě lamba sondy
- váha vzduchu
- gumové válečky u zapalovacích cívek
- vodní pumpa (preventivně)
- termostat
- servomotor + nádobka + obě hadičky od nádobky, se budou měnit teď
- čidlo na klice
- čidlo vačky
- teplotní čidlo na motoru
- dvouhmotový setrvačník se hlásí o výslužbu
- klimakompresor píská, ale chladí tak to neřeším - všude mi říkají, že ten opravit nelze
- jestli mě potká ještě vanos tak mě mrdne
podvozek je celý na generálku, brzdy komplet dělané.
opět se mi stalo to, že místo toho abych si zlepšil vizuální stav auta, tak jsem musel cpát deseti tisíce za servis.
samosebou je to o kusu, ale mě se to začalo sypat až po ujetých 20 tis km. Při koupi se to tvářilo, že to bude pohodička.
Vzhledem k tomu jak moc velký jsem klikař tak další auto už jedině nové nebo jeté se zárukou (něco jako je premium selection)
Každopádně bych řekl, že nejhorší auta jsou s nájezdem 200-250 tis km. Jak to má už 300+ tak bych celkem věřil, že ty nejpitomější opravy budou už provedeny. Ale člověk nikdy neví...
- obě lamba sondy
- váha vzduchu
- gumové válečky u zapalovacích cívek
- vodní pumpa (preventivně)
- termostat
- servomotor + nádobka + obě hadičky od nádobky, se budou měnit teď
- čidlo na klice
- čidlo vačky
- teplotní čidlo na motoru
- dvouhmotový setrvačník se hlásí o výslužbu
- klimakompresor píská, ale chladí tak to neřeším - všude mi říkají, že ten opravit nelze
- jestli mě potká ještě vanos tak mě mrdne
podvozek je celý na generálku, brzdy komplet dělané.
opět se mi stalo to, že místo toho abych si zlepšil vizuální stav auta, tak jsem musel cpát deseti tisíce za servis.
samosebou je to o kusu, ale mě se to začalo sypat až po ujetých 20 tis km. Při koupi se to tvářilo, že to bude pohodička.
Vzhledem k tomu jak moc velký jsem klikař tak další auto už jedině nové nebo jeté se zárukou (něco jako je premium selection)
Každopádně bych řekl, že nejhorší auta jsou s nájezdem 200-250 tis km. Jak to má už 300+ tak bych celkem věřil, že ty nejpitomější opravy budou už provedeny. Ale člověk nikdy neví...

polarbear: opravdu si myslíš že to auto mělo jen 2 kila natočené ?
Taky to mohlo bejt 400tis km. to u BMW ani nepoznáš.
já vidím malej servis mezi 200-300tis km a velkej servis většinou mezi 300-400tis. km. a taky záleží jak bylo auto používané.
při 330-360tis km jsem měnil na 525i věci které byli ještě z prvovýroby a měli na sobě datum 1993/8 měsíc. a podobně to jsem fakt čuměl.
Taky to mohlo bejt 400tis km. to u BMW ani nepoznáš.
já vidím malej servis mezi 200-300tis km a velkej servis většinou mezi 300-400tis. km. a taky záleží jak bylo auto používané.
při 330-360tis km jsem měnil na 525i věci které byli ještě z prvovýroby a měli na sobě datum 1993/8 měsíc. a podobně to jsem fakt čuměl.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Písek
Tohle je otázka na kterou se nedá odpovědět...
Já měl (ještě mám) e39 530D r.v. 2000. Když jsem jí koupil, tak měla cca 260000 Km a teď má 300000Km. Krom silenbloků zadní nápravy, olejů a držáku kladky klínového řemene jsem nedělal nic. Turbo, vstřiky, čerpadlo - vše původní a bezproblémové (ťuk, ťuk...)
Kamarád si koupil e46 330D, teď má cca 260000Km a už na tom vyměnil snad všechno, co jde...
Teď mám e39 540 r.v. 98 dle tacho 250000Km a už mě čeká přední náprava, tlumiče, přechodka řízení, zadní brzdy.....
Záleží, kdo jak s autem jezdil, v jakých podmínkách a jaký servis byl autu dopřáván..
Někdy si člověk koupí auto s poctivými 150t km, ale měl to někdo, kdo měnil olej méně častěji, než ve fastfoodu fritovací olej. Jezdil jak prase a při relativně malém nájezdu je motor v klinické smrti a někdy se povede, jako u mojí 530D, že měl auto někdo, kdo si ho vážil a nebál se do auta investovat a při 300t km je auto v dobré kondici....
Já měl (ještě mám) e39 530D r.v. 2000. Když jsem jí koupil, tak měla cca 260000 Km a teď má 300000Km. Krom silenbloků zadní nápravy, olejů a držáku kladky klínového řemene jsem nedělal nic. Turbo, vstřiky, čerpadlo - vše původní a bezproblémové (ťuk, ťuk...)
Kamarád si koupil e46 330D, teď má cca 260000Km a už na tom vyměnil snad všechno, co jde...
Teď mám e39 540 r.v. 98 dle tacho 250000Km a už mě čeká přední náprava, tlumiče, přechodka řízení, zadní brzdy.....
Záleží, kdo jak s autem jezdil, v jakých podmínkách a jaký servis byl autu dopřáván..
Někdy si člověk koupí auto s poctivými 150t km, ale měl to někdo, kdo měnil olej méně častěji, než ve fastfoodu fritovací olej. Jezdil jak prase a při relativně malém nájezdu je motor v klinické smrti a někdy se povede, jako u mojí 530D, že měl auto někdo, kdo si ho vážil a nebál se do auta investovat a při 300t km je auto v dobré kondici....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja mel E39 530d, koupeno v 250tkm a ted jsem ve 350tkm prodaval. z motoru jsem mel celkem obavy, ale menil jsem tam jen cidlo vacky, jeden silentblok a podtlakovou hadicku u turba. jinak bez problemu. turbo, vstriky, cerpadlo - vse puvodni.
problem byl zbytek auta - vychytal jsem snad vsechny zavady, ktere E39 bezne mela - namatkove - zadni silentbloky, nivoregulace, jezek, nefunkcni decka v sedacce spolujezdce atd atd atd...
problem byl zbytek auta - vychytal jsem snad vsechny zavady, ktere E39 bezne mela - namatkove - zadni silentbloky, nivoregulace, jezek, nefunkcni decka v sedacce spolujezdce atd atd atd...
no jo vše co tady jmenujete je z 95procent spotřebák ...a to se odvíjí jak s autem člověk jezdí a po jakých silnicích ...
Ta elektronika taky dostává záhul když se to auto stále klepe a třebe a ty rázy jdou do celého auta...
jedna 530d k nám jezdí na návštěvy z německa a má přes pul mega najeto a má puvodní vstřiky i turbo světe div se ... Je pravda že je to z 99procent ježděno na německou naftu i silnice a je to slušnej člověk co má k autu vztah.
Proto ještě nekoupil novější model a stále jezdí v e60
Měnil jen spotřebák na podvozku větší servis cca po 350tis komplet aby měl klid i s tlumičema... a klasicky spotřebák jako jsou brzdy apod. co jsem vysondoval.
Tady v čr to odchází mnohem dříve...podvozky tak 200tis-300tis se musí udělat už to není ono. Hlavně komplet předek. atd...
Ta elektronika taky dostává záhul když se to auto stále klepe a třebe a ty rázy jdou do celého auta...

jedna 530d k nám jezdí na návštěvy z německa a má přes pul mega najeto a má puvodní vstřiky i turbo světe div se ... Je pravda že je to z 99procent ježděno na německou naftu i silnice a je to slušnej člověk co má k autu vztah.
Proto ještě nekoupil novější model a stále jezdí v e60

Měnil jen spotřebák na podvozku větší servis cca po 350tis komplet aby měl klid i s tlumičema... a klasicky spotřebák jako jsou brzdy apod. co jsem vysondoval.
Tady v čr to odchází mnohem dříve...podvozky tak 200tis-300tis se musí udělat už to není ono. Hlavně komplet předek. atd...
530d 2001 142kw
kdyz jsem ho kupil mel 387t km ted mam 425t km mám ho 1 rok a 3 mesice
Mno a delal jsem na tom
komplet cela predni naprava (meyle hd)
hreben rizeni -repas
1 lozisko
2 silentbloky motoru
kotouce desky predek
pakny na rucni brzde
2x vybojka xenonova - 1 menit je skarede
asi vse
ted me ceka zadni naprava napraskle gumy na napravnici
obcas se mi auto pohoupne takze vztriky a mozna turbo ale to je jeste dobre
byl to dobrej kseft od nemeckeho doktora letal jen po dalnici od nemocnice k nemocnici =´) takze vse v bmw servisu
interier krasny zachovany neprosezene sedacky
ocekavam od toho auta ze me bude vozit minimalne do 600t km
kdyz jsem ho kupil mel 387t km ted mam 425t km mám ho 1 rok a 3 mesice
Mno a delal jsem na tom
komplet cela predni naprava (meyle hd)
hreben rizeni -repas
1 lozisko
2 silentbloky motoru
kotouce desky predek
pakny na rucni brzde
2x vybojka xenonova - 1 menit je skarede

asi vse
ted me ceka zadni naprava napraskle gumy na napravnici
obcas se mi auto pohoupne takze vztriky a mozna turbo ale to je jeste dobre
byl to dobrej kseft od nemeckeho doktora letal jen po dalnici od nemocnice k nemocnici =´) takze vse v bmw servisu
interier krasny zachovany neprosezene sedacky
ocekavam od toho auta ze me bude vozit minimalne do 600t km

- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Za dva roky jezdeni v e39 m52b25tu,pri koupi pry220tkm,nyni tedy 340, proinvestovano cca 120k bez prace,kosmetika minimalne,jen nastrik spodku a cisteni klimy,zbytek za spotrebaky..
Tedy: na podvozku meneny takrka vsechny dily,neco uz i podruhe,v motoru cidla,ol.separator,spojka a setrvak,
v ramci chlazeni viscospojka,termostat,pumpa a chladic,vlivem casu&gravitace do nemravneho kosoctverce rozpliznuty;
dale palivove cerpadlo a vzpery 5.dveri,ktere mi nonstop poziraly slecnu,
pak clovek trochu laboruje brzdy noa z vysledny castky by leckdo nevyhlasil bankrot..
Jenomze-prosim bez addiktologickych poznamek- mi to prijde snad i normalni..
V ramci pomeru cena x km byval napr. favorit urcite levnejsi,jen bych mel pri potrebnem najezdu
skoliozu jak hovado a pytel zaludecnich vredu..
Nejak nevim,do jakeho auta bych ty penize investoval radeji-se starou popelnici sem dal nekolikrat kolem 1600km v tahu a pocitove to vzdy bylo lepsi nez jen800km ve dvojkove oktavce..
ve financnim limitu pro bezne smrtelniky mi prijde e60/61nepekna, a kvuli potrebe touru neresim 7er,nicmene i pri premysleni nad koupi druheho vozu vyhrava e39,vidim to na 8V na nedelni pikniky+kdyz pak pry bude jednou ta d1 ve stavu..
Tedy: na podvozku meneny takrka vsechny dily,neco uz i podruhe,v motoru cidla,ol.separator,spojka a setrvak,
v ramci chlazeni viscospojka,termostat,pumpa a chladic,vlivem casu&gravitace do nemravneho kosoctverce rozpliznuty;
dale palivove cerpadlo a vzpery 5.dveri,ktere mi nonstop poziraly slecnu,
pak clovek trochu laboruje brzdy noa z vysledny castky by leckdo nevyhlasil bankrot..
Jenomze-prosim bez addiktologickych poznamek- mi to prijde snad i normalni..
V ramci pomeru cena x km byval napr. favorit urcite levnejsi,jen bych mel pri potrebnem najezdu
skoliozu jak hovado a pytel zaludecnich vredu..
Nejak nevim,do jakeho auta bych ty penize investoval radeji-se starou popelnici sem dal nekolikrat kolem 1600km v tahu a pocitove to vzdy bylo lepsi nez jen800km ve dvojkove oktavce..
ve financnim limitu pro bezne smrtelniky mi prijde e60/61nepekna, a kvuli potrebe touru neresim 7er,nicmene i pri premysleni nad koupi druheho vozu vyhrava e39,vidim to na 8V na nedelni pikniky+kdyz pak pry bude jednou ta d1 ve stavu..
Zatím se spíš rozkoukávám, ale pro radost jsem si pořídil před třema měsícema 530i e39. Dovoz z D od prvního majitele. Najeto při koupi 242tkm. Mezi 210-230tkm doloženy opravy: komplet spojka, altík, tlumiče s EDC. Vše v BMW, čili za auto chudák nedostal ani to co za poslední rok investoval
. Mě čekají repas předních lamp, těsnění pod víkem ventilů, rozsypanej čaj, senzor sklonu světel.
OT: dost lidí tu píše odlučovač oleje. K čemu to je a jak se pozná že je třeba měnit?
díky

OT: dost lidí tu píše odlučovač oleje. K čemu to je a jak se pozná že je třeba měnit?
díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov