Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 individual brzdy, aneb za co vymenit?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hazos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 16.07.2010 00:00

#1 Příspěvek od Hazos »

Zdravim chlapi, presel jsem z e46 na e39.....skvely auto :-D jenze mam PFL s prekopanejma brzdama. Jsou tam plovouci kotouce ktery uz dosluhujou na seriovych PFL trmenech dimenzovany na PFL 296/22.
Otazka zni: Co jinyho tam muzu narvat? Rozhodl jsem se pustit do uprav auta timto smerem :)
(je jasny ze individual vyroba kompletu existuje ale to jsme nekde na 50-100kkc)

Moznosti co zatim koukam 540i/530d fl trmeny (vezmou324/30mm), nebo kdyby to teoreticky slo 348/36mm z 535d s trmenama, tak by to byly dobry porňo! :twisted:

Jenze jsem mechanik teoretik, takze potrebuju radu nekoho kdo se vyzna a povi jestli je to mozny/nemozny...at uz kvuli naboji, sroubum, tehlicim......
Diky moc za JAKOUKOLI radu!
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od oldaf »

Můžeš tam v pohodě dát brzdiče a 324kotouče z 540, normálně to tam pásne ale už tam nedáš 15-ky kola.
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Daudgen »

M5 brzdy tzn. 345mm predek 328mm zadek
Hazos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 16.07.2010 00:00

#4 Příspěvek od Hazos »

Kola nevadi, s tim pocitam bo uz i ted to bylo udelany tak ze se tam nevejdou ani 16".
A zrovna mi jedou domu novy 17" zimni gumy :)

Jinak koukam ze je tam dost rozdilnosti dalsich jeste jako napr ze v nabidce jsou kotouce co maj komplet sirku 73 nebo 77. To budu muset jeste chvilu laborovat.
Ale popravde kdybych tam dostal jeste vetsi byl bych jeste radsi :) Takze povidejte co by se dalo :)
Hazos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 16.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od Hazos »

toz jsem pokoukal po tech Mbrzdach (dik za tip) a prijde mi tam dost zasadni narust ceny k (ne)velikosti brzd. Je jasny ze je to dany exkluzivitou M modelu ale kdyz to porovnam s vetsim kotoucem jiz zminovany 35d kterej vychazi o tisice levneji tak se naskyta otazka o vetsim prekopavani.
Jedinej rozmer kterej nesedi tak je velikost naboje e39 ma 159,5mm a e60 154,3mm :(
Toz jdu hledat dal alternativy
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Daudgen »

Výhoda M5 brzd je ta, že jsou v podstatě plug and play, musí se teda vyměnit i náboje, ale pasnou tam a nemusí se tam dávat žádný adaptéry.

M5 brzdy se dají koupit okolo 10k, desky stojí jako každý jiný. Kotouče jsou drahý, ale zase si myslím že vydrží a navíc jsou plovoucí, takže by měli být neskroutitelný. Jako upgrade to bude nejlevnější. ty si vepředu pomůžeš skoro o 5 cm v průměru vzadu 3 cm. Potom lze použít pouze 17" disky.

Myslím že brzdy z 535d budou ve výsledku draží než ty M5. Udržba bude podobná, velikostně jsou skoro stejný.

Pokud nechceš hardcore v podobě Brembo Grand turismo, tak bych jednoznačně volil M5 brzdy.

Sám jsem si M5 brzdy koupil a budu je dávat na svojí E39.
Hazos
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 16.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od Hazos »

Diky moc, no podle toho co pises to zni dost zajimave jen co je pravda.
Ale kdyz uz je mas sehnany, asi je docela oser je sehnat co? M5tek precijen moc nejezdilo. Proto jsem premyslel o tech 35d ale jdu pokoukat jestli se nejaky ty m5 nekde nevali na netu jeste.
Ps: naboj je jinej?? Tak toho jsem si nevsiml vubec
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Daudgen »

No já teda moc nekoukám, ale řekl bych že se spíš budou rozebírat nějaké M5 nežli 535d, tím pádem z M5 budou i brzdy.

Ještě jsem zapomenul zmínit upgrade brzd z nejsilnějších motorizací E39 neM. Ty mají výhodu v tom, že je možnost obouvat i alu o velikosti 16". Zadní brzdy by měli být v podstatě vždy stejné a rozdíl je pouze v předních. Jsou tam kotouče o velikosti 324mm. Najdeš je ve všech 540i a potom v 530d po faceliftu. Tento upgrade je nejlevnejší stačí vlastně sehnat akorát přední brzdiče jinak bych vše dával nové protože se nevyplatí používat zánovní. Problém ovšem je v tom, že zajet obyč brzdy na E39 je trochu problém a podle toho, co jsem tady na fóru vyčetl, tak se může i několikrát zboží reklamovat, než je v pořádku.

Já jsem se rozhodl pro M5 brzdy z toho důvodu, že jsem posedlej myšlenkou E39 M5 Touring a taky protože si myslím, že by měli vydržet víc než ty z 530d či 540i a samozřejmě taky protože mám zimní sadu 17" a letní sadu 18", tak aby to vypadalo taky trochu pěkně. náboje je měnit nutný protože májí M5 brzdy uchycení kotouče jiné než obyč E39. Ve předu stačí nechat původní ložisko, ikdyž kotouč drží v origo M5 na dvou šroubech, tak lze přišroubovat pouze jeden, ale vzadu to nejde, tam taky každý kotouč drží dva šroubky, ale ty díry pro ně jsou šejdrem a nesedí na díry, takže je nutné vyměnit náboj a potom to funguje.
Odpovědět