Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW E60
Ahoj, přemýšlím o koupí BMW E60.. ale hodně přemýšlím o motorizaci, ročně toho moc nenajezdím, takže se nebráním myšlence pořídit si benzínovou verzi, ale jakou?! momentálně vlastním E46 330xd, která nebyla moc vydařena a která prošla řadou oprav.. benzín bych chtěl proto že jsou na něj menší provozní náklady ( egr,vstřiky,turbo,váha vzduchu etc... ) odpustím si i automat, který když odejde, také to není zrovna levná záležitost .). A z 330xd jsem zvyklý na 8 - 9 L spotřebu stejně.. takže jsem zvažoval 523i .. určitě chci R6 - 520i mi přijde na tak velké auto celkem slabé.. a 523i je stejně 2,5ccm, a má na motoru řetěz, takže odpadají i rozvody. Jen Radu protože motorů je více druhů a možná bych do budoucna rozmýšlel o LPG, a vím že některý ten druh benzínových motorů do LPG předělat nejde.. je moc velký rozdíl mezi 523i / 525i a 530i ? toto auto plánuji na delší dobu, takže to chci opravdu promyslet. Díky za rady
rejvn píše:no, tak teda dík za radu.. ale teda vystačím si buď s 523/525 .. jen co bych od toho měl očekávat .. investice a jak říkám který typ motoru zvolit .)
Tak já bych šel určitě do 530i. Menší objem nemá cenu, když máš totožnou spotřebu a pak bys stejně postrádal výkon. A automatu bych se nebál, když se to holt sere tak s tím nic nenaděláš a nemalé peníze můžeš vysypat i do manuálu.

rejvn píše:a teď teda ty problémy, typ motoru atd?
No tak co chceš řešit u benzínu ? Tam se ti nic nesere. Záleží v jakém to koupíš stavu no. Doporučuju koupit v Německu, tam se daj auta koupit v hodně slušným stavu, takže na to nemusíš hodně dlouho ani hrábnout. Na dovozy je tady dobrej M3maniac, tak mu napiš a prober to s ním.

Ahoj taky jsem dlouho zvažoval... no netrvalo to moc dlouho
mám malý roční nájezd. Šel jsem do benzínu 530i 170kw M54 - jít do slabšího nemá cenu je to jen lenivější a spotřeba vyjde +- na stejno. Provozní náklady? Mám nájezd 318tis. předemnou majitel nechal dělat repas alternatoru. Já z autem najel 18tis. a řešil jsem pouze z preventivních důvodů čerpadlo cca 800,-
jinak za ten rok a pul co ho mám jsem měnil jen náplně. Mám manuál
teď mi něco povrzává na zadní nápravě (silentbloky?) a na příští rok asi výměna spojky a dvouhmoty už se začíná sem tam ozývat, ale hold už to má nějaký nájezd a vůbec bych se nedivil kdyby to bylo původní...



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
rejvn píše:teď otázka jak v inzerátu rozpoznat o jaký typ motoru jde.. asi podle KW ?tedy 530i je to.. motor N52 - jelikož jde předělat na LPG.. možná někdy v budoucnu, možná že na to poježdění co mám nebude ani třeba, ale tu možnost bych tam rád měl
no jestli chceš lpg, tak na ten n53 zapomen..
on to sám o sobě neni špatnej motor, donedávna jsem o něm měl dobrý mínění.. bohužel jsem ale názor změnil, n52 je spolehlivější.. a ten zisk 10kW a menší spotřeby neni zase až tak velkej.. navíc n52 je prostě osvědčená technika, zatímco n53 je vývojově nováček a má pár much.. navíc pro lpg nevhodný..
A pokud budeš kupovat motor n52 hlavně prvních výrobních ročníků tak velký pozor! On zdaleka není tak bezproblémový jak by se mohlo zdát. První věcí kterou bych udělal až se na takové potencionální auto s tímhle motorem půjdeš podívat je ze bych si ho přál já sám poprvé nastartovat po celonočiním stání. Jestli to v ten okamžik z výfuku vyplivne modrý kouř tak nebrat nebo velká sleva. Pak hned přejdi pod kapotu a dobře poslouchej rozvody.Určitý hluk dělat budou, ale nikde nesmí být slyšet žádný zvuk kladívka dopadajiciho na kovadlinu. Pokud u nastartovaneho motoru otevřeš víčko na dolevani oleje a motor zmínění volnoběh začne houpat a zhasne máš aspoň nějakou jistou ze je v pořádku odlučovač oleje a těsné jeho připojení.A to ranní zahuleni nemá na svědomí. Není zas moc drahý,ale blbě se mění. Pak když auto stojí chvilku nastartované se podívej co ukazuje měrka oleje. A zkontroluj jak je na tom s těsností na olej motor. Hlavně tepelný výměník u filtru na olej je nahoře v předu na motoru. Je těsněný zvláštním o kroužkem a občas z něho mezi tělesem filtru vytéká olej na řemen který to rozhazuje až na filtrbox nebo rovnou do alternátoru. Pak ještě únik oleje pod vikem ventilů a následné tečení na svody. A ještě jedna věc bez které bych už tenhle motor nekupoval je to že mě majitel nechá vyšroubovat a zkontrolovat svíčky a změřit tlaky válců. A i když Ti to málokdo přizná počítej s tím že tenhle motor bere nezvykle dost oleje.
Když budeš dolévat litr na čtyři či pět tisíc můžeš si gratulovat. A co se týká Lpg tak n52 jde přestavět,ale vzhledem k absenci podtlaku v sání to není až tak úplně jednoduchá záležitost. Musí to dělat někdo opravdu zkušený. Záleží tam na všem. A málokdo ho podle adaptací dokáže přesně serídit,protože klasické řízení podtlakem v sání není možné.
Ještě mám jeden postřeh. Dobré BMW v benzínu skoro nikdo neprodává. Každý se ho zbavuje pokud má nějaký náročnější problém a nevěř tomu že jsou v Německu marnotratníci kteří taková auta prodávají jen pro to ze mají najeto našich obligátních stoosmdesat tisíc za šest či sedm let provozu. Jinak přeji šťastnou rukupři výběru.
Když budeš dolévat litr na čtyři či pět tisíc můžeš si gratulovat. A co se týká Lpg tak n52 jde přestavět,ale vzhledem k absenci podtlaku v sání to není až tak úplně jednoduchá záležitost. Musí to dělat někdo opravdu zkušený. Záleží tam na všem. A málokdo ho podle adaptací dokáže přesně serídit,protože klasické řízení podtlakem v sání není možné.
Ještě mám jeden postřeh. Dobré BMW v benzínu skoro nikdo neprodává. Každý se ho zbavuje pokud má nějaký náročnější problém a nevěř tomu že jsou v Německu marnotratníci kteří taková auta prodávají jen pro to ze mají najeto našich obligátních stoosmdesat tisíc za šest či sedm let provozu. Jinak přeji šťastnou rukupři výběru.
Souhlas, benzín se shání dost těžko a rozhodně není bez problémů.
Já mám N53 a furt honím duchy. Když to ale jede, tak to fakt JEDE.
Já jsem např. měnil olejové čerpadlo s rozvodem za bratru 28.tis, teď tam něco píská asi v sání a nakonec teď začnuli zlobit volnoběžné otáčky po startu. Jak se to zahřeje, tak je OK, ale ráno kolísají otáčky u studenýho motoru. V pondělí jdem k doktorům do Blažovic, pak sem napíšu co jsem zjistil.
Jinak N53 je háklivý na dobrej benzín, je to vysokotlak + to má railovou lištu stejně jako diesel. Je to zkrátka diesel, kterej jezdí na benzín, jen nemá turbo.
Já mám N53 a furt honím duchy. Když to ale jede, tak to fakt JEDE.
Já jsem např. měnil olejové čerpadlo s rozvodem za bratru 28.tis, teď tam něco píská asi v sání a nakonec teď začnuli zlobit volnoběžné otáčky po startu. Jak se to zahřeje, tak je OK, ale ráno kolísají otáčky u studenýho motoru. V pondělí jdem k doktorům do Blažovic, pak sem napíšu co jsem zjistil.
Jinak N53 je háklivý na dobrej benzín, je to vysokotlak + to má railovou lištu stejně jako diesel. Je to zkrátka diesel, kterej jezdí na benzín, jen nemá turbo.