Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 528iA Touring - šíbr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem měl celý den otevřenou střechu a večer mi nešla zavřít. Při zavírání když už skoro dovírala, se na jedné straně nezvedla do svého otvoru ve střeše a na druhé straně ano. Takže se opět vrátila do pozice otevřeno. Pokoušel jsem se o to několikrát a nekonec motorek málem střechu neutáhnul. Jako by tam něco pružilo - musel jsem tomu pomoci rukou a i tak se nezavřela. Nakonec jsem ji zavřel imbusem ručně.
Máte někdo s podobným problémem zkušenosti. Mám sundat tapec ze střechy a mrknout na to? Kolejničky promazat, atd... Dělal to už někdo???
Máte někdo s podobným problémem zkušenosti. Mám sundat tapec ze střechy a mrknout na to? Kolejničky promazat, atd... Dělal to už někdo???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Hmmmm, nikdo neví... tak jsem se na to v neděli mrknul sám.
Vybaven nářadím a odhodláním obnažit celou střechu, jsem sednul do auta a začal z demontáží. Madla nad dveřmi, sluneční clony, světla, prostě vše co je pod střechou. Jediné co mi dalo zabrat, byly přední sloupky. Za ně je tapec zastrčený asi 5cm a hrabat se mi v tom moc nechtělo (všude samej AIRBAG). Ale nakonec jsem tapec všude uvolnil a z kufru tahem dozadu jej spoza plastů na předních sloupcích (za emblémem AIRBAG je šroubek) vytáhnul. A bylo to. Samotnej šíbr je upevněn ke střeše asi 15 šrouby a po jejich vytočení se krásně od střechy vyklopí, držíce pouze za plast u motorku, který uvolníte šroubovákem (já za to jen trošku trhnul).
Když jsem viděl vnitřek šíbru po demontáži na zemi, málem mě křísili... Co mohlo bejt v prdeli, bylo! Polámaná táhla, urvaná okapnička (kvůli tomu mi do auta při dešti teklo), prostě zralé na repas. Tak do toho nejdu.
Mrknul jsem tedy na "eBay" a bylo jasno. 180km od nás, šíbr - sklo, za 150€ (SofortKaufen). Jako novej. V pondělí ráno jsem tam brnknul a v 11°° vyjel. Na místě jsem jej imbusem mechanicky otestoval, zaplatil a pádil zpět. Jinak po D dálnici a místy po okreskách, celkem 390km, v průměru 8,4l/100km. Ale zpět k šíbru. Domů jsem dorazil asi v 16°°, spolknul kafe a šel na to.
Jelikož je ten skleněnej šíbr vyroben 6/01, má motorek jiný konektor. Tak jsem použil motorek původní. Pánové, to je jízda... Dopředu, dozadu, nahoru, dolu... Paráda!!!
Teď si ještě najít čas a tapec namontovat zpět. Ale hned jak budu mít čas, pustím se do toho. To je už jen takový detail.
Takže pokud se někdo chystá na něco podobného, brnkačka. Demontáž ca. 1,5 hodiny komplet. A klidně pište pokud nebudete vědět. Rád se s poznatky a s tím co je kde na střeše připevněno podělím!
Vybaven nářadím a odhodláním obnažit celou střechu, jsem sednul do auta a začal z demontáží. Madla nad dveřmi, sluneční clony, světla, prostě vše co je pod střechou. Jediné co mi dalo zabrat, byly přední sloupky. Za ně je tapec zastrčený asi 5cm a hrabat se mi v tom moc nechtělo (všude samej AIRBAG). Ale nakonec jsem tapec všude uvolnil a z kufru tahem dozadu jej spoza plastů na předních sloupcích (za emblémem AIRBAG je šroubek) vytáhnul. A bylo to. Samotnej šíbr je upevněn ke střeše asi 15 šrouby a po jejich vytočení se krásně od střechy vyklopí, držíce pouze za plast u motorku, který uvolníte šroubovákem (já za to jen trošku trhnul).
Když jsem viděl vnitřek šíbru po demontáži na zemi, málem mě křísili... Co mohlo bejt v prdeli, bylo! Polámaná táhla, urvaná okapnička (kvůli tomu mi do auta při dešti teklo), prostě zralé na repas. Tak do toho nejdu.
Mrknul jsem tedy na "eBay" a bylo jasno. 180km od nás, šíbr - sklo, za 150€ (SofortKaufen). Jako novej. V pondělí ráno jsem tam brnknul a v 11°° vyjel. Na místě jsem jej imbusem mechanicky otestoval, zaplatil a pádil zpět. Jinak po D dálnici a místy po okreskách, celkem 390km, v průměru 8,4l/100km. Ale zpět k šíbru. Domů jsem dorazil asi v 16°°, spolknul kafe a šel na to.
Jelikož je ten skleněnej šíbr vyroben 6/01, má motorek jiný konektor. Tak jsem použil motorek původní. Pánové, to je jízda... Dopředu, dozadu, nahoru, dolu... Paráda!!!
Teď si ještě najít čas a tapec namontovat zpět. Ale hned jak budu mít čas, pustím se do toho. To je už jen takový detail.
Takže pokud se někdo chystá na něco podobného, brnkačka. Demontáž ca. 1,5 hodiny komplet. A klidně pište pokud nebudete vědět. Rád se s poznatky a s tím co je kde na střeše připevněno podělím!
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
ted jsi mě nadchnul .... měl jsem půjčené otcovo auto a zákonitě se něco posralo a tentokrát to je šíbr .. přestal se zvedat nahoru.... motorek běží, ale nevyplápí se nahoru (do střechy zajíždí v pohodě). Takže ted to musím opravit a potřebuji přesný postup na sundání střešního tapecírungu.... zejména kde jsou šroubky a co naopak není třeba sundávat 





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Huska"]ted jsi mě nadchnul .... měl jsem půjčené otcovo auto a zákonitě se něco posralo a tentokrát to je šíbr .. přestal se zvedat nahoru.... motorek běží, ale nevyplápí se nahoru (do střechy zajíždí v pohodě). Takže ted to musím opravit a potřebuji přesný postup na sundání střešního tapecírungu.... zejména kde jsou šroubky a co naopak není třeba sundávat
[/quote]
Hele, na tom nic neni... Nevím zda myslíš touring, nebo limo...
Takže u touringu (myslím, že limo bude podobné) jsem demontoval nejprve všechna střešní světla - 3× vpředu, 2× vzadu, 1× kufr. Jsou všechna jen nacvaknutá - žádný spoj. materiál. Kablíky nechej viset, ničemu a nikomu nevadí. Potom jsem demontoval madla nad dveřmi - na každé straně madla jeden šroubek pod krytkou. Potom sluneční clony - vycvakneš z háčků (pod každým z nich dva šroubky pod krytkou. A u kloubu každé clony jsou opět dva šroubky (všechny krytky vycvakneš, nebo uvolníš šroubovákem - šrouby jsou křížové). Pozor, každá clona je napojena na kabel s konektorem. Takže opět jen v pohodě odpojíš. Repráků nad kufrem si nevšímej!!! Kryty repráků jsou součástí tapecu a samotné repráky jsou připevněny ke střeše - tzn., že krytky s repráky nejsou spojeny. Dále v prostoru mezi repráky, je tapec připevněn na třech místech ke střeše. Jsou to takový plastový kokotiny a dostaneš se k nim, když odchlípneš tapec a těsnění u horní hrany kufru. Vezmi delší šroubovák a je to, místa je tam habakuk (netřeba dále popisovat, to uvidíš sám). Dále je tapec zasunutej asi 5cm za kryty airbagů předních sloupků. Moc tam nešťourej - za nápisy AIRBAG, které vycvakneš, jsou štoubky (torx). Vytoč je a ty plastový kryty sloupků se vyklopí - ale nech je tam.
Teď už je tapec napevno připevněnej ke střeše jen po obvodu otvoru šíbru. Je asi víc možností jak to uvolnit - já na to pravé řešení přišel až když jsem to sundal - tak už to většinou bývá...
Otevři šíbr (pokud nejde el., tak imbusem na motorku) a shora po obvodu je kovová lišta s malinkými torxy. Zadní část lišty nevidíš (samozřejmě ani šroubky), ale to nevadí. Ty co jsou vidět vyšroubuj a tapec se ti od šíbru začne povolovat. Těmi malinkými torxy jsou totiž přišroubovány takové kovové držáčky (výlisky), do kterých je hrana tapecu naražena (nožový systém - něco jako vzadu mezi repráky). Takže z pod té zadní hrany to už nějak vycvakneš. A celej tapec je volnej. Samozřejmě mezi okny a na sloupcích jsou kryty, ale z nic to nějak už dostaneš - tapec je za nimi jen 1-2cm zasunutý.
Motor na šíbru nechej - jen odpoj kabely. V každém rohu šíbru stáhni odvodňovací hadičku a teď už jen po obvodu odšroubuj torxy s velkejma hlavičkama (ca. 15ks). Začni vpředu a postupuj dozadu. Vzadu jsou na každé straně ty štouby dva u sebe - vždy jeden tam nech, aby ti šíbr nepadnul na hlavu. Sedni na zadní sedačky, odmontuj ty poslední šrouby na každé straně a šíbr se zadní hranou vyklopí od střechy. Drží teď jen na plastu, co je na něm motorek. Šlo by tam strčit šroubovák a uvolnit to (někdo druhý, pokud nemáš ruce jako Saxana), ale já s tím trochu trhnul, a bylo to venku.
Toť vše. Nejsem nějakej pisálek a vypravěč, ale snad ti to takhle polopatě bude stačit a pomůže ti to. Takže hodně štěstí a pochlub se, jak to šlo.
PS: Rozebrat potom celej šíbr je asi pěkná pakárna. Samé táhlo, výlisek, jezdec... Je tam toho jak nasráno. Ale vše se dá objednat - mrkni na: http://de.bmwfans.info/original/E39/tou ... /05/mg-54/
Je to zobrazeno na moji e39 ( 05/98 ), ale od 03/98 by to mělo být stejné. Já tam toho měl dolámáno dost a proto jsem koupil v D šíbr zánovní a skleněnej. Bomba věc!!! Za 150€, nekup to. A bylo to bez práce (myslím bez rozebírání, sraní se s tím, a opravy samotného šíbru).

Hele, na tom nic neni... Nevím zda myslíš touring, nebo limo...
Takže u touringu (myslím, že limo bude podobné) jsem demontoval nejprve všechna střešní světla - 3× vpředu, 2× vzadu, 1× kufr. Jsou všechna jen nacvaknutá - žádný spoj. materiál. Kablíky nechej viset, ničemu a nikomu nevadí. Potom jsem demontoval madla nad dveřmi - na každé straně madla jeden šroubek pod krytkou. Potom sluneční clony - vycvakneš z háčků (pod každým z nich dva šroubky pod krytkou. A u kloubu každé clony jsou opět dva šroubky (všechny krytky vycvakneš, nebo uvolníš šroubovákem - šrouby jsou křížové). Pozor, každá clona je napojena na kabel s konektorem. Takže opět jen v pohodě odpojíš. Repráků nad kufrem si nevšímej!!! Kryty repráků jsou součástí tapecu a samotné repráky jsou připevněny ke střeše - tzn., že krytky s repráky nejsou spojeny. Dále v prostoru mezi repráky, je tapec připevněn na třech místech ke střeše. Jsou to takový plastový kokotiny a dostaneš se k nim, když odchlípneš tapec a těsnění u horní hrany kufru. Vezmi delší šroubovák a je to, místa je tam habakuk (netřeba dále popisovat, to uvidíš sám). Dále je tapec zasunutej asi 5cm za kryty airbagů předních sloupků. Moc tam nešťourej - za nápisy AIRBAG, které vycvakneš, jsou štoubky (torx). Vytoč je a ty plastový kryty sloupků se vyklopí - ale nech je tam.
Teď už je tapec napevno připevněnej ke střeše jen po obvodu otvoru šíbru. Je asi víc možností jak to uvolnit - já na to pravé řešení přišel až když jsem to sundal - tak už to většinou bývá...
Otevři šíbr (pokud nejde el., tak imbusem na motorku) a shora po obvodu je kovová lišta s malinkými torxy. Zadní část lišty nevidíš (samozřejmě ani šroubky), ale to nevadí. Ty co jsou vidět vyšroubuj a tapec se ti od šíbru začne povolovat. Těmi malinkými torxy jsou totiž přišroubovány takové kovové držáčky (výlisky), do kterých je hrana tapecu naražena (nožový systém - něco jako vzadu mezi repráky). Takže z pod té zadní hrany to už nějak vycvakneš. A celej tapec je volnej. Samozřejmě mezi okny a na sloupcích jsou kryty, ale z nic to nějak už dostaneš - tapec je za nimi jen 1-2cm zasunutý.
Motor na šíbru nechej - jen odpoj kabely. V každém rohu šíbru stáhni odvodňovací hadičku a teď už jen po obvodu odšroubuj torxy s velkejma hlavičkama (ca. 15ks). Začni vpředu a postupuj dozadu. Vzadu jsou na každé straně ty štouby dva u sebe - vždy jeden tam nech, aby ti šíbr nepadnul na hlavu. Sedni na zadní sedačky, odmontuj ty poslední šrouby na každé straně a šíbr se zadní hranou vyklopí od střechy. Drží teď jen na plastu, co je na něm motorek. Šlo by tam strčit šroubovák a uvolnit to (někdo druhý, pokud nemáš ruce jako Saxana), ale já s tím trochu trhnul, a bylo to venku.
Toť vše. Nejsem nějakej pisálek a vypravěč, ale snad ti to takhle polopatě bude stačit a pomůže ti to. Takže hodně štěstí a pochlub se, jak to šlo.
PS: Rozebrat potom celej šíbr je asi pěkná pakárna. Samé táhlo, výlisek, jezdec... Je tam toho jak nasráno. Ale vše se dá objednat - mrkni na: http://de.bmwfans.info/original/E39/tou ... /05/mg-54/
Je to zobrazeno na moji e39 ( 05/98 ), ale od 03/98 by to mělo být stejné. Já tam toho měl dolámáno dost a proto jsem koupil v D šíbr zánovní a skleněnej. Bomba věc!!! Za 150€, nekup to. A bylo to bez práce (myslím bez rozebírání, sraní se s tím, a opravy samotného šíbru).
Re: e39 528iA Touring - šíbr
Mohu se zeptat na radu? Chtěl jsem sundat stropnici, podle návodu zde. Ale nedaří se mi ji vycvaknout kolem otvoru šíbru. Nejde to ani větší silou, ty kovový zámky nechtějí povolit a nechci ji zničit. Řešením by bylo vymontovat střešní okno, mám plechové, a povolit zbytek šroubků co drží stropnici. Ale to netuším jak. I když je vyklopené, tak se nedostanu na žádný z jeho šroubů kvůli zasouvacímu krytu který se jen trochu zasune do střechy. Napíše mi někdo, prosím, návod jak vyndat střešní plechové okno? Děkuji.
Re: e39 528iA Touring - šíbr
Jestli je to stejné jako u skleněného,tak okno vyklopíš nahoru,sundáš na stranách tu gumovou harmoniku a na boku uvidíš tuším šest šroubků které povolíš a vyndáš okno ven
EDIT: Ale je to zbytečné,ty cvoky okolo šíbru drží sice silou,ale dá se tam dostat šroubovák a ty cvočky pak krásně vycvakneš a ušetříš si následné "rovnání" okna aby chodilo jak má
EDIT: Ale je to zbytečné,ty cvoky okolo šíbru drží sice silou,ale dá se tam dostat šroubovák a ty cvočky pak krásně vycvakneš a ušetříš si následné "rovnání" okna aby chodilo jak má

BMW E34 540iA

