
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Doběh motoru bmw e60 530d
mám novej setrvačník, novou spojku, novou řemenici i řemeny, alternátor po repasi a v kladkách žádná vůle
Takže možná to budou ty silentbloky i když mě mechanik tvrdil že mu připadnou v pohodě. Dělá mě to vždy při vypnutí motoru i když je studenej nebo teplej, někdy je to větší a někdy menší pazvuk
Ted mám domluvenou prohlídku u jednoho experta na bmw tak doufám že to diagnostikuje. Potom dám samozřejmě všem vědět co to bylo 



...já mám 320d 110kw a po vypnutí motoru se tak cca 1-2s nic neděje a pak v motoru cvakne - jakoby dobíhal chod motoru a pak se to zastavilo s tím cvaknutím...dělá to už 30tis km pořád stejně, beze změn...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 21.12.2010 01:00
Zapojim se taky do debaty. Mám e39 525tds a začalo mi to dělat to samí. Před BMW sem mě Opla Omegu 2.5tds se stejnym motorem a cca po půl roce mi začala vydávat taky tyto zvuky při chcípnutí. Bylo mi řečeno, že to dělá ten napínací tlumič na řemenu na alternátor. A začalo to dělat v průbjehu zimy jako teď moje bmw a je známo, že v zimě odcházej tlumiče na kufrech a kapotách. Taky se mi asi dvakrát stalo, že mi to při rozjezdu zdechlo a při opětovném nastartování mi začalo svítit dobýjení. Zved sem kapotu, že mi prask řemen a on byl zamáčklej a zaseklej ten tlumič co napíná ten řemen, tak sem o něj šroubovákem zapáčil a on zas vystřelil do napnutého stavu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: čtv 14.11.2013 01:00
Připište si mě na seznam. Stejný zvuk tam mám při vypnutí motoru taky (530xd, najeto 249 tis. km, všechny zásadní díly stále původní). Vyměnil bych, kdybych věděl, co to dělá, ale metodou pokus - omyl se mi taky jít nechce. Při tom počtu lidí, co se nás tu už ohlásilo, mě napadá - není to nějaká vlastnost motoru?
Zkuste se možná spíš ozvat někdo, komu auto takový zvuk při vypnutí motoru nedělá. 


Jak jsem již psal výše - předtím jsem měl 320d E46 110kw a dělalo to taky a dělalo to stejně skoro po dobu čtyř let co jsem auto vlastnil...teď 530d E60 160kw a dělá to taky, ikdyž míň a auto mám necelé tři roky a je to pořád stejné-nezhoršuje se to...mechanik říkal, že to tyhle auta dělaj běžně...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
m.deejay píše:Jak jsem již psal výše - předtím jsem měl 320d E46 110kw a dělalo to taky a dělalo to stejně skoro po dobu čtyř let co jsem auto vlastnil...teď 530d E60 160kw a dělá to taky, ikdyž míň a auto mám necelé tři roky a je to pořád stejné-nezhoršuje se to...mechanik říkal, že to tyhle auta dělaj běžně...
ano běžně to asi dělají ale tady se zjišťuje co to dělá a jak to odstranit protože normální to určitě není.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, taky se připojim k diskuzi. Když jsem před třema rokama koupil e61 tak jsem to měl to samý, po roce jsem nechal udělat setrvák a spojku a prakticky se to nezlepšilo.
Čeho si ale musíte všimnou, je že když se chcípne motor s vymáčknutou spojkou, zvuk se neozve.
Podle mě je to normální, a dělá to převodovka. Někomu holt asi víc, někomu mín. Já chcípám každopádně už čistě ze zvyku se zařazenou rychlostí a zmáčknutou spojkou.
Podle mě je to způsobený spojkou nebo setrvákem v okamžiku kdy se klika zastavuje.
Jinak ten setrvák jsem měnil při 220tkm a bylo to podle mě naprosto zbytečný, kdyby nad tim někdo přemejšlel, měl vůle, ale na R6 vydrží při normálnim stylu jízdu přes 300tkm.
Čeho si ale musíte všimnou, je že když se chcípne motor s vymáčknutou spojkou, zvuk se neozve.
Podle mě je to normální, a dělá to převodovka. Někomu holt asi víc, někomu mín. Já chcípám každopádně už čistě ze zvyku se zařazenou rychlostí a zmáčknutou spojkou.
Podle mě je to způsobený spojkou nebo setrvákem v okamžiku kdy se klika zastavuje.
Jinak ten setrvák jsem měnil při 220tkm a bylo to podle mě naprosto zbytečný, kdyby nad tim někdo přemejšlel, měl vůle, ale na R6 vydrží při normálnim stylu jízdu přes 300tkm.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: čtv 14.11.2013 01:00
Zvuk stejnej pri vyslapnute spojce..... s rychlosti nebo bez.
proste pri vypnuti motoru se lehce otrese auto, to by mi na tdi nevadilo, pokud se jedna o modely bez dobehove klapky...ale to vrznutí hlasité...to je jak kdyby se protočil řemen, nebo volnoběžka altíku a nebo vážně ten setrvačník
Ješte by jsme mohli dát dohromady u jakého roku Vám to dělá.
Mě 530D 2003 manuál 277000km
PS: nebudu měnit vše, ale přijdu na to co to dělá...takhle to přece nejde...přijet někam BMW a chcípat to bude jako felicie Diesel po 600tisicich km.
proste pri vypnuti motoru se lehce otrese auto, to by mi na tdi nevadilo, pokud se jedna o modely bez dobehove klapky...ale to vrznutí hlasité...to je jak kdyby se protočil řemen, nebo volnoběžka altíku a nebo vážně ten setrvačník
Ješte by jsme mohli dát dohromady u jakého roku Vám to dělá.
Mě 530D 2003 manuál 277000km
PS: nebudu měnit vše, ale přijdu na to co to dělá...takhle to přece nejde...přijet někam BMW a chcípat to bude jako felicie Diesel po 600tisicich km.
Speedy530d píše:Zvuk stejnej pri vyslapnute spojce..... s rychlosti nebo bez.
proste pri vypnuti motoru se lehce otrese auto, to by mi na tdi nevadilo, pokud se jedna o modely bez dobehove klapky...ale to vrznutí hlasité...to je jak kdyby se protočil řemen, nebo volnoběžka altíku a nebo vážně ten setrvačník
Ješte by jsme mohli dát dohromady u jakého roku Vám to dělá.
Mě 530D 2003 manuál 277000km
PS: nebudu měnit vše, ale přijdu na to co to dělá...takhle to přece nejde...přijet někam BMW a chcípat to bude jako felicie Diesel po 600tisicich km.
Souhlas u mě to samé 530d 2005 manuál 205 000 km
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: čtv 14.11.2013 01:00
a za tepla je to slysitelnejsi nez za studena dokud je vse ztuhle.
napada me jestli to nemuze delat napr drazkovej remen ten zvuk, nebo neco od remenice, serva, alternatoru (volnobezka)
Mozna kdyby jsme vyresili otres pri chcipnuti nejakou tou chcipaci klapkou tak by to bylo lepsi, ale sve auto mam par dni, tak ani nevim jestli ty stare modely 2003 neco takoveho mely
napada me jestli to nemuze delat napr drazkovej remen ten zvuk, nebo neco od remenice, serva, alternatoru (volnobezka)
Mozna kdyby jsme vyresili otres pri chcipnuti nejakou tou chcipaci klapkou tak by to bylo lepsi, ale sve auto mam par dni, tak ani nevim jestli ty stare modely 2003 neco takoveho mely
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: čtv 14.11.2013 01:00
Speedy530d píše:a za tepla je to slysitelnejsi nez za studena dokud je vse ztuhle.
napada me jestli to nemuze delat napr drazkovej remen ten zvuk, nebo neco od remenice, serva, alternatoru (volnobezka)
Mozna kdyby jsme vyresili otres pri chcipnuti nejakou tou chcipaci klapkou tak by to bylo lepsi, ale sve auto mam par dni, tak ani nevim jestli ty stare modely 2003 neco takoveho mely
cau
ty ked nemas skrtiacu klapku (ked som dobre pochopil) tak to vyskusaj takto: zober kus handry, odpoj hadicu co ide do EGR, popros volakoho nech ti vypne motor a v okamihu vypinania zapchaj s handrouu privod vzduchu... nasimulujes vlastne skrtiacu klapku... samozrejme davaj bacha, aby ti handru nevtiahlo

uz som to par krat ukazoval chalanom co im pri off zatriaslo cely motor a nemali skrtiacu klapku... relativne 50% zlepsenie off motora.
to ze niektori z vas mate rozdiel pri zmacknutej a vymacknutej spojke je normalka.. s tym nema dvojhmota nic spolocne. ked je dvojhmota v prdeli, tak tomu verte, ze sa to hned spozna... ta klepe za normalneho chodu a po stlaceni spojky "prestane"
alebo ked sa dvohmota dostava do štádia smrti, zacne pri rozbiehani triast spojkovy pedal a citelne sa roztrasie cele auto... nie vzdy, zalezi od druhu rozbehnutia... ale aj tak dokaze takto dvojhmota potiahnut este aj dva roky.
moje odporucanie: riesit dvohmotu az pokial nebude klepat na neutrale.
neviem ci som nejak pomohol, ale za vyskusanie s handrou to stoji ((:
Mě to u E39 530d dělala napínací kladka klínového řemenu-znatelné písknutí či zavrzání,oklepání při zhasínání motoru..Ten samej zvuk to vydávalo při podtočení motoru popř.když jsem měl zabržděnou ručku a pouštěl trhavě spojku...Napínák už byl volnější a už to nepobíral..nejlepší metoda-na ohřátém motoru sundat řemen,nastartovat a zhasnout motor-pokud závada zmizí je v řemenovém pohonu,napínáku atd..bohužel neni až tak jednoduchý ten řemen sundat popř.nandat
u 39 se max.zapíše nějaká závada do diagnostiky ale bez řemenu to funguje.U novějších modelů netuším...já měnil díl č.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18



http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18