Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nasledky spatneho setrvaku
ted jsem menil setrvak na transporteru a jezdil jsem tak rok,triskalo to pri chcipani jako blazen a vydrzelo to bez nasledku najel jsem tak s tim skoro 100000,porad nebyl cas a auto muselo proste jezdit,ale uz bych to neudelal,protoze tam zrovna resili prdlou klikovku a rikali,ze praskla prave nasledkem toho setrvaku.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tady je něco popsáno: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68949
Obecně to vibracema zatěžuje klikovku a ložiska. Může následně vznikat další problém při řízení (řazení) a mění se komplet samozřejmě se spojkou.
http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html
Obecně to vibracema zatěžuje klikovku a ložiska. Může následně vznikat další problém při řízení (řazení) a mění se komplet samozřejmě se spojkou.
http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html
mno , já myslim, že mám tento problém. A jenom abych popsal mou situaci... Když je to motor úplně ledový, je to OK, jakmile se to trošku poohřeje,klesnou otáčky a auto začne vibrovat a rachotit od motoru, navíc se neuvěřitelně klepe napínák pomocných řemenů. Pokud sešlápnu spojku, je to tišší, ale motor stejně vibruje. Když se to pořádně prohřeje, tak je ale naprostej klid. Myslim si, že toto je právě počátek konce setrváku. Chci to ted mezi výnocema vyměnit, tak mohu pak napsat, jestli to opravdu setrvák byl. Byl jsem i u Oldafa, seřídil mi čerpadlo atd ,ted to slušně jede, necuká, ale rachocení nepřestalo. Jsem sám zvědav, jestli to ten setrvák bude, nebo třeba přední řemenice. Neni ale na ni znát , že by se nějak klepala.
Soudím podle toho že za víc jak 20let co dělám auta tak jsem neviděl dvouhmotu vylítnout z autaBratn píše:jo a podle čeho soudíš?
samozřejmě se bavíme o spojkovém setrvačníku, u E39 dvouhmotného, který je 8 pevnostními šrouby s lepidlem přichycen na kliku

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no já jednou viděl BMW převodovku v podobném stavu
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 957146.jpg
u motoru napříč to umí i načechrat kapotu zespodu
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 957146.jpg
u motoru napříč to umí i načechrat kapotu zespodu
Ještě k tomu setrváku... na mnoha videích jsem viděl, že u nového i starého setrváku je i vůle mezi ssebou k sobě od sebe. Navíc u videa od LUk je vidět na novém , že se s ním dá hnout i více jak 3mm. Kde je tedy pravda? Já jdu kupovat starší sadu, tak tedy nevim, kolik by ta vůle v pootočení měla být a od sebe k sobě taky ne. A otázka zní, možná blbost ale .... co kdyby se dvouhmota opravila svařením......jasně , namítnete, že tam ta dvouhmota z určitého důvodu je, že eliminuje kolísání otáček v cca 50 ot, ale co by se stalo v případě , že by s z dvouhmoty udělala jednohmota? Vím, námitky tipu vyvážení atd bych v tomto případě moc neřešil... Ted nemám ale namysli, aby jste hned kamenovali, ale spíše vyjádřili slušně názor...díky
ještě chci dodat, že v sobotu odpoledne na to jdu, rozeberu a uvidim... Podle všeho by to neměl být zas takový problém sundat převodovku... Jenom malý dotázek... nemusí se odpojovat nic u motoru? Myslim nějaký hadice atd. Já jsem nedávno dělal na audi výměnu spojky, ale tam se musely odpojit hadice chlazení, protože motor se musel nahnout...
Bratn píše:jo a podle čeho soudíš?
samozřejmě se bavíme o spojkovém setrvačníku, u E39 dvouhmotného, který je 8 pevnostními šrouby s lepidlem přichycen na kliku
To je nějaká blbost, vždyť to celý sedí ještě na mrkvi převodovky a je to sešroubovaný s přítlačákem, to by to muselo urvat i hlavní hřídel.
K tématu, dvouhmota se musí pootáčet, to je jasný, většinou je KO, když jde jakoby natvrdo, ale 100% se to stejně jen tak nepozná. Co vím, tak když už je dvouhmota uplně KO, tak se sekne v krajní poloze a hlavně se skříží že není rovnoběžná s pevnou částí no a právě se zakryjou i otvory pro povolení šroubů do kliky.
K těm jednohmotám bych byl taky opatrnej, protže pokud auto má dvouhmotu, tak už je na to většinou poskládanej celej agregát, tudíž může být jinej tlumič torzních kmitů a převodovka. V případě že jde aftermarketově pořídit jednohmotu, tak je uplně jiná lamela, je hodně odpružená a defacto supluje setrvák.
Ovšem se taky stává, že po výměně za jednohmotu auto na volnoběh začne rachtat, resp. rachtá převodovka.
Některým autům je to uplně jedno, a jednohmotu skousnou a vše funguje dobře.
Ještě jedna věc, osobně si myslím, že dvouhmota je suprová věc, jen někteří hold neuměj jezdit, resp necítí motor. Dvouhmota nejvíc trpí při velké zátěži v nízkých otáčkách a to bohužel někeří dělají často.
Jedna dobrá rada a to se týká všeobecně nejen spojek, ale i motorů, lidi řaďte a podřazujte včas, otáčkoměr fakt nekončí číslicí 3500 a červené pole neznamená smrt!!!
Ta fotka je z nějakýho skájlinu, čert ví co s tím kdo dělal, vůbec bych se nedivil že se ta převodovka urvala při nějakým brutálním sprintu, koor s výkonama co v těch autech je.kornout píše:Bratn píše:jo a podle čeho soudíš?
samozřejmě se bavíme o spojkovém setrvačníku, u E39 dvouhmotného, který je 8 pevnostními šrouby s lepidlem přichycen na kliku
To je nějaká blbost, vždyť to celý sedí ještě na mrkvi převodovky a je to sešroubovaný s přítlačákem, to by to muselo urvat i hlavní hřídel.
K tématu, dvouhmota se musí pootáčet, to je jasný, většinou je KO, když jde jakoby natvrdo, ale 100% se to stejně jen tak nepozná. Co vím, tak když už je dvouhmota uplně KO, tak se sekne v krajní poloze a hlavně se skříží že není rovnoběžná s pevnou částí no a právě se zakryjou i otvory pro povolení šroubů do kliky.
K těm jednohmotám bych byl taky opatrnej, protže pokud auto má dvouhmotu, tak už je na to většinou poskládanej celej agregát, tudíž může být jinej tlumič torzních kmitů a převodovka. V případě že jde aftermarketově pořídit jednohmotu, tak je uplně jiná lamela, je hodně odpružená a defacto supluje setrvák.
Ovšem se taky stává, že po výměně za jednohmotu auto na volnoběh začne rachtat, resp. rachtá převodovka.
Některým autům je to uplně jedno, a jednohmotu skousnou a vše funguje dobře.
Ještě jedna věc, osobně si myslím, že dvouhmota je suprová věc, jen někteří hold neuměj jezdit, resp necítí motor. Dvouhmota nejvíc trpí při velké zátěži v nízkých otáčkách a to bohužel někeří dělají často.
Jedna dobrá rada a to se týká všeobecně nejen spojek, ale i motorů, lidi řaďte a podřazujte včas, otáčkoměr fakt nekončí číslicí 3500 a červené pole neznamená smrt!!!
U tohodle setrvačníku nehrozí zakrytí šroubů do kliky, v žádným případě se nemůžou zakrýt.
Jednohmoty se na tomhle motoru chovaj OK, třeba M21 měla jak jednohmotu tak dvouhmotu. U šestiválce to není na chodu motoru znát. Odpružená lamela je samozřejmost. Pro tyhle motory dělám jednohmotu o váze 6,5kg s prítlačákem z 3,0d.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Jinak úplně nový dvouhmoťák LUK se mi dostal do rukou na TD/TDS (Bude brzo v inzerci - OEM: 21211223419).
Vůle hmot pootočením proti sobě jsou tak 1cm což je normální, pak to dorazí na pružiny.
K sobě se ty dvě hmoty hýbou max. 1mm, nevím je to hrozně těžký
změřím to ještě šuplerou..
V rukou to se starým asi moc neporovnáte, fungujou tam v provozu úplně jiný síly.
Vůle hmot pootočením proti sobě jsou tak 1cm což je normální, pak to dorazí na pružiny.
K sobě se ty dvě hmoty hýbou max. 1mm, nevím je to hrozně těžký

V rukou to se starým asi moc neporovnáte, fungujou tam v provozu úplně jiný síly.