Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Otáčky motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
amex
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 10.07.2002 00:00

#1 Příspěvek od amex »

Mám jeden zajímavý problém. U mé 325TD se stává to, že když se motor pořádně prohřeje, tak mi někdy na volnoběh kolísají otačky zhruba (podle otáčkoměru) o 50-100 ot/min. Stačí jen zapnout klima aby se trošku zatížil motor a vše je O.K. Na diagnostice nic nezjistili a všechna čidla jsou v pořádku. Slyšel jsem názor, že by to mohl být některý ze vstřiků, ale vzhledem k tomu, že je to můj první diesel tak moc zkušeností nemám. Nemáte nekdo nějaký typ ?
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od DaF »

U benzinu tohle dela lambda sonda, ktera je pomalu (ale jiste) na odchodu... Ale velka diagnostika to odhali... Tak nevim.
Milo

#3 Příspěvek od Milo »

Tak dik DaFe, prave si me dost potesil
Bureš Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 63
Registrován: stř 10.04.2002 00:00
Bydliště: CL

#4 Příspěvek od Bureš Člen Klubu »

I mě
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#5 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

amex: a kolisaji jen rekneme 30 - 90 vterin?
Anonym

#6 Příspěvek od Anonym »

Originál zaslal LOPOLO
[B]amex: a kolisaji jen rekneme 30 - 90 vterin?


Ano přesně tak. Pokud nesešlapnu plyn tak se srovnají. Jakmile přidám začne to dělat znuvu. Pokud přidám a pomalinku pouštím plyn až k nule tak to většinou neudělá.
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#7 Příspěvek od DaF »

U tech ctyrvalcu:
zkuste si nechat vycistit volnobezne ventily... Je take mozne, ze by to delala nejaka necistota. Volnobezak mate pod tim parozim - sani k motoru. Z toho parozi je k nemu naveden jeden vstup vzduchu a ze vzduchoveho vedeni za vzduchovou klapkou je veden vstup druhej. Tyto hadicky se vzduchem se sbihaji v takovem zarizeni po tim parozim a to je prave ten kyzeny volnobezak. Tak ten si nechte vyndat a procistit. Kdekoli v nejakem servisu, bude Vas to stat par korun (200-300). (staci ho vyndat, namocit v nejakem cisticim roztoku, trosku ho prostriknout a profouknout).
Pokud se ani pote otacky nesrovnaji, mate jistotu v postupne odchazejici lambda sonde... Po jeji vymene za funkcni by mely byt volnobezne otacky stale a presne. Krom toho Vam klesne spotreba a motor bude mit v celem svem rozsahu bezva chod.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#8 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal Anonym
[B]

Ano přesně tak. Pokud nesešlapnu plyn tak se srovnají. Jakmile přidám začne to dělat znuvu. Pokud přidám a pomalinku pouštím plyn až k nule tak to většinou neudělá.


Hmmm .. tak to je neco jinyho nez sem myslel .. asi to bude nekde nasavat falesnej vzduch a nebo to bude opravdu volnobeznej ventil. U svyho auta bych vedel po navsteve p. Uhlika kam kouknout .. mel sem stejnej problem a bylo to volnobeznym sanim. Ja tam mam totiz jeste jednu mensi saci hadici ktera je prave na volnobeh. Byla lehce povytazena ( udelali mi to pri kontrole vzduchovyho filtru u Krotila) a po nastrceni z5 to zase slapalo jako hodinky. Tvuj motor bohuzel neznam :-(
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#9 Příspěvek od DaF »

Originál zaslal LOPOLO
[B]

Hmmm .. tak to je neco jinyho nez sem myslel .. asi to bude nekde nasavat falesnej vzduch a nebo to bude opravdu volnobeznej ventil. U svyho auta bych vedel po navsteve p. Uhlika kam kouknout .. mel sem stejnej problem a bylo to volnobeznym sanim. Ja tam mam totiz jeste jednu mensi saci hadici ktera je prave na volnobeh. Byla lehce povytazena ( udelali mi to pri kontrole vzduchovyho filtru u Krotila) a po nastrceni z5 to zase slapalo jako hodinky. Tvuj motor bohuzel neznam :-(


Jojo, ta mensi saci hadicka o ktere mluvis, to je prave ten jeden privod do volnobezneho saciho ventilu. Druhej privod do nej je prave zezadu z toho parozi... Pokud je nejaky privod uplne rozpojen, ten motor nemuze normalne fungovat, protze je narusene cele sani. A nikdy si to nemuze brat spravne mnozstvi vzduchu...
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal amex
[B]Mám jeden zajímavý problém. U mé 325TD se stává to, že když se motor pořádně prohřeje, tak mi někdy na volnoběh kolísají otačky zhruba (podle otáčkoměru) o 50-100 ot/min. Stačí jen zapnout klima aby se trošku zatížil motor a vše je O.K. Na diagnostice nic nezjistili a všechna čidla jsou v pořádku. Slyšel jsem názor, že by to mohl být některý ze vstřiků, ale vzhledem k tomu, že je to můj první diesel tak moc zkušeností nemám. Nemáte nekdo nějaký typ ?


Mela jsem stejny problem, kdyz jsem jela do servisu, tak rekl, to budou rozvody a serizeni vstriku. Po oprave to nepomohlo, nakonec zmeril tlak ve valcich a to bylo ono, v 5 valcich o 10 mensi tlaky a tak si to nech premerit taky...
Co kdyz to budes met to same???:eek:
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Paul-c »

Kluci jste mimo misu.Tohle je diesel.Ne benzin=jiny princip. Je pravda,ze to muze byt vstrik ale ne tlak na valcich. Spis bych ale vsadil na cerpadlo.Mas obehany regulator pod vickem.Rozhodne se v tom ale nekuchej sam.Vickem se serizuje davka paliva.Uz to mam za sebou a neni to prdel.
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Paul-c
[B]Kluci jste mimo misu.Tohle je diesel.Ne benzin=jiny princip. Je pravda,ze to muze byt vstrik ale ne tlak na valcich. Spis bych ale vsadil na cerpadlo.Mas obehany regulator pod vickem.Rozhodne se v tom ale nekuchej sam.Vickem se serizuje davka paliva.Uz to mam za sebou a neni to prdel.


Tak zaprve - ja nejsem kluk, za druhe - vim o cem mluvim mam diesel taky, za treti - stejnym problemem sem trpela taky, tak jsem ho tu popsala. Taky jsem si myslela, ze to bude cerpadlo a pak ze je spatna hlava, ve finale to byly male tlaky ve valcich a na to dosly v servisu a ne ja... :nastvany:
Vis je to pouze nazor a popsana zkusenost, a jak rikas Ty, nevrhat se do toho sam, ale zajet do servisu, kde mu to napichnou a zjisti kde je problem!!!
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#13 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal slunicko
[B]...nevrhat se do toho sam, ale zajet do servisu, kde mu to napichnou a zjisti kde je problem!!!

:D :D Ono to bohužel taky mockrát nefunguje. Zacáluješ jim X stováků za diagnostiku a nezjistí nic. Hlavně ne do značkovýho. :fuckoff:
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal d.aemon
[B]
:D :D Ono to bohužel taky mockrát nefunguje. Zacáluješ jim X stováků za diagnostiku a nezjistí nic. Hlavně ne do značkovýho. :fuckoff:


NO u znackovyho neeeeeeeee!!! Tam vazne se jen plati a nekona!!! To jsem taky uz zjistila... ale padl od servisaka napad co zmerit tlaky a bylo to, tehdy se na to doslo. Je to jen navrhla, protoze jsem mela stejny problem ale at se zaridi sam jak uzna za vhodne, byl to jen navrh nebo pokus o radu...:95:
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Paul-c »

Originál zaslal slunicko
[B]

Tak zaprve - ja nejsem kluk, za druhe - vim o cem mluvim mam diesel taky, za treti - stejnym problemem sem trpela taky, tak jsem ho tu popsala. Taky jsem si myslela, ze to bude cerpadlo a pak ze je spatna hlava, ve finale to byly male tlaky ve valcich a na to dosly v servisu a ne ja... :nastvany:
Vis je to pouze nazor a popsana zkusenost, a jak rikas Ty, nevrhat se do toho sam, ale zajet do servisu, kde mu to napichnou a zjisti kde je problem!!!


Tak za prve nikdo nepsal, ze zrovna ty si kluk a za druhy ja jsem automechanik.A jestli nekdy kolisani volnobehu zapricinuje tlak na valcich, tak se mam asi co ucit, protoze jsem delal krouzky na spouste motoru (spatny tlak na valcich) a pri tom jim volnobeh nikdy nekolisal.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Shrek »

Tady jsem vám našel v TISu všechny články k problému.
Přílohy
nepravidelny_volnobeh_m51.pdf
(86.56 KiB) Staženo 335 x
nepravidelny_volnobeh_m51.pdf
(86.56 KiB) Staženo 332 x
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#17 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal Shrek
[B]Tady jsem vám našel v TISu všechny články k problému.

Safra, škoda že neumím dojč. :(
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od slunicko »

Originál zaslal Paul-c
[B]

Tak za prve nikdo nepsal, ze zrovna ty si kluk a za druhy ja jsem automechanik.A jestli nekdy kolisani volnobehu zapricinuje tlak na valcich, tak se mam asi co ucit, protoze jsem delal krouzky na spouste motoru (spatny tlak na valcich) a pri tom jim volnobeh nikdy nekolisal.


Ja Ti verim, ja tomu nerozumim to je fakt, jen jsem psala co me bylo receno servisakem, mozna me to podal jen tak lehce ze jsem zenska a tezko me vysvetlovat funkci motoru... nevim proste jsem napsala jen to, co me rekl.:ucta:
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Paul-c »

Jasne.Zadny problem:)
slunicko
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: stř 03.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od slunicko »

:hopici: jeeeeeeeee diky :bigok:
Odpovědět