Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
ABS
Mam stejny problem.. Kontrolka ABS sviti porad a ABS nejede.. Jednou se mi ale stalo, ze kontrolka zhasla a vse bylo OK, ale byla to otazka tak jedne hodiny.. Potom se vse vratilo do nefunkcniho stavu. Jeden kamarad - automechanik mi rikal, ze to je pravdepodobne nekde prokostreny.. Jinak k tomu tvemu problemu.. Meli by Ti to opravit v kazdem servisu.. (Ja zatim nemel cas s tim nekam dojet - stejne moc nebrzdim
)



Měl jsem stejný problém. Nejčastěji je špatný čidlo ABS, nebo je problém v konektoru. Nejlepší je vyndat konektor z řídící jednotky a změřit si přímo všechny čtyři čidla. Tím se zjistí cesta kabel-konektor-čidlo. Mělo by to mít odpor cca 1kilo. Čísla na konektoru můžu dodat v případě zájmu. Já osobně měl přervanej kabel od čidla PP kola.
Tak, našel jsem ty čísla pinů na konektoru ABS. Popíšu celej postup. Omlouvám se, pokud zede bude nějaká nepřesnost, ale snad si to ještě budu pamatovat. :ucta:
Řídící jednotka je pod kaslíkem. Museji se vydloubnout dva "ofukátory", pod nima jsou šrouby. Další šrouby jsou přímo v kaslíku. Dole je několik krabiček s miliónem drátů. Jednotka ABS je stríbrná a je uprostřed. Je to na ní i napsaný. Drží na třech s OK10. Vyndat.
:hopik:
POZOR !!! Odpojit baterii !!!! Jistota je jistota !!!
Pak se odpojí konektor od řídící jednotky. Je to takovej třířadej velkej nožovej. Čísla vývodů jsou ale napsaná uvnitř konektoru na jednotce. Je třeba tam posvítit a převést si to na odpojený konektor. Teď je třeba změřit odpor jednotlivých čidel. Použijeme ohmetr (multimetr). Měříme tyto vývody, vždy proti sobě.
30 - 48 LP čidlo
28 - 46 LZ čidlo
29 - 47 PP čidlo
27 - 45 PZ čidlo
Odpor by měl být někde kolem 1000 ohmů (1k). Není to až tak podstatné. Hlavně to nesmí být přerušené, nebo zkratované. Tím se poměrně spolehlivě zjistí stav čidel včetně přípojných kabelů.
:321:
Já jsem měřil každé čidlo zvláš? přímo na konektorech u kol a všechny byli OK, ale stále ABS nefungovalo. Tímhle měřením jsem zjistil, že mám přerušený čidlo od PP kola. Šel jsem po drátu (je to kulatej stíněnej) a našel jsem ho pře?aflej v průchodu mezi motorem a kabinou. Vypadla gumová průchodka a o ten plech se ta mrcha normálně přešoupala. Nastavil jsem, oizoloval a blik, kontrolka zhasla a ABS začlo ábéesovat.
:mhihi:
Řídící jednotka je pod kaslíkem. Museji se vydloubnout dva "ofukátory", pod nima jsou šrouby. Další šrouby jsou přímo v kaslíku. Dole je několik krabiček s miliónem drátů. Jednotka ABS je stríbrná a je uprostřed. Je to na ní i napsaný. Drží na třech s OK10. Vyndat.
:hopik:
POZOR !!! Odpojit baterii !!!! Jistota je jistota !!!
Pak se odpojí konektor od řídící jednotky. Je to takovej třířadej velkej nožovej. Čísla vývodů jsou ale napsaná uvnitř konektoru na jednotce. Je třeba tam posvítit a převést si to na odpojený konektor. Teď je třeba změřit odpor jednotlivých čidel. Použijeme ohmetr (multimetr). Měříme tyto vývody, vždy proti sobě.
30 - 48 LP čidlo
28 - 46 LZ čidlo
29 - 47 PP čidlo
27 - 45 PZ čidlo
Odpor by měl být někde kolem 1000 ohmů (1k). Není to až tak podstatné. Hlavně to nesmí být přerušené, nebo zkratované. Tím se poměrně spolehlivě zjistí stav čidel včetně přípojných kabelů.
:321:
Já jsem měřil každé čidlo zvláš? přímo na konektorech u kol a všechny byli OK, ale stále ABS nefungovalo. Tímhle měřením jsem zjistil, že mám přerušený čidlo od PP kola. Šel jsem po drátu (je to kulatej stíněnej) a našel jsem ho pře?aflej v průchodu mezi motorem a kabinou. Vypadla gumová průchodka a o ten plech se ta mrcha normálně přešoupala. Nastavil jsem, oizoloval a blik, kontrolka zhasla a ABS začlo ábéesovat.
:mhihi: