Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klima?!
Originál zaslal patras
[B]Já nechávám plnit klimu v Ekochladu, to je firma, kde normálně opravujou a prodávaj ledničky. stojí to do 500,- a je to spolehlivý. v servisu BMW bych se asi nedoplatil
Taky nejezdím do BMW servisu. Je to firma která se zabývá servisem autoklimatizací. Divné je že ten starší plyn neplní..... Taky mne odkazovali na ledničkáře.

starej plyn - R12a - pouzival se zhruba do 92/93, novej plyn R143a bezfreonovej, s mensi ucinnosti.
Slusnej klimatizak sezene i starej a naplni to (muj to umi).
Moznosti prestavby na novej plyn - Vetsinou neni problem, ale nektery kompresory od bosche nejsou kompatibilni s obouma, ale to se tykalo jen jedny serie nebo tak nak. + musi se vymenit par veci.
Dalsi vec - misto staryho plynu existuje nahrazka (R cislo rikat nebudu protoze tech typu je vic, kazdej klimak ma "tu svoji vlastni") ktera ma ale jeste mensi ucinnost nez R143a.
A s tou ucinnosti, u sedmicky to je celkem jedno, protoze ma dve kila naplne (normalni je tak 700-900 gramu). Takze tim se znacne ty rozdily vyrovnaj.
Slusnej klimatizak sezene i starej a naplni to (muj to umi).
Moznosti prestavby na novej plyn - Vetsinou neni problem, ale nektery kompresory od bosche nejsou kompatibilni s obouma, ale to se tykalo jen jedny serie nebo tak nak. + musi se vymenit par veci.
Dalsi vec - misto staryho plynu existuje nahrazka (R cislo rikat nebudu protoze tech typu je vic, kazdej klimak ma "tu svoji vlastni") ktera ma ale jeste mensi ucinnost nez R143a.
A s tou ucinnosti, u sedmicky to je celkem jedno, protoze ma dve kila naplne (normalni je tak 700-900 gramu). Takze tim se znacne ty rozdily vyrovnaj.
Originál zaslal patras
[B]Chystám se plnit u "ledničkářů" začátkem června, dám věďet kolik za to. Teď čekám, až mi příjde novej řemen ke klimošce, je popraskanej jako sviňa![]()
si to uzij u lednickaru


Originál zaslal darmon
[B]si to uzij u lednickarumuj kandidat na tchana je taky lednickar a na klimu v aute bych ho nenechal hrabnout, dyz to vidim jak se k tomu stavi, ze zapnou okruh a nechaj to nasat kolik si to vezme
klima v aute neni lednice.
Souhlas!!:yep2: Jednou mi to takový naplnil, ale on se pak o nic nezajímá, jestli některé čidlo nefunguje atd to je pro něj :dunno: :dunno:. To musí být chlap co holduje autům a ví na co sáhnout:bigok:
Originál zaslal Maverick
[B]Tak už klímuju. Stálo to 1200Kč i barvivem (na zjištění úniků) Náplň tam je 1450g tak to bylo dražší.
To ti nevyzkoušeli těsnost před tím , než ti to naplnili???
Mne to naplnili dusíkem na 8 atm. a po tydnu tam nebylo ani fň. Takže si tam Bafa musí nechat. Co když ti to do tydne uteče? Ti nepomuže ani barvivo..........
Originál zaslal Georgis
[B]To ti nevyzkoušeli těsnost před tím , než ti to naplnili???
Mne to naplnili dusíkem na 8 atm. a po tydnu tam nebylo ani fň. Takže si tam Bafa musí nechat. Co když ti to do tydne uteče? Ti nepomuže ani barvivo..........
...ale najdeš, odkud to uniká. A možná dřív, než to uteče všechno...
Originál zaslal Maverick
[B]Souhlas!!:yep2: Jednou mi to takový naplnil, ale on se pak o nic nezajímá, jestli některé čidlo nefunguje atd to je pro něj :dunno: :dunno:. To musí být chlap co holduje autům a ví na co sáhnout:bigok:
voni lednickari mysli jinak, je to na ne moc odborny u aut, jak lednickar nevynda z auta vahu na ni polozi bombu a zacne plnit a zastavi v momente kdy tam nacpe tolik co tam podle udaju patri tak je to ok. Jenze chladic lednicky nepracuje v zime v -20 a v lete nejde k 150-200 stupnum celsia a tam sou pak naplne navic ke skode, protoze v nizkotlakym okruhu zbytecne leze tlak nahoru. Mne takhle oddelal lednickar forda granadu, auto bylo uz starsi pan, rok vyroby 81, a letni napor to neprezilo.
naplnit dusikem na 8atm ? a k cemu to jako je proboha dobry, nepovazuju se teda za experta na klimy, ale par sem si jich do kupy dal a kdyz nevim tak jezdim asi k tomu nejlepsimu prazskymu co mi pomuze, normalni postup neni to tlakovat na naky 8 atm (zvlast kdyz klima ma dva okruhy, nizkotlakej a vysokotlakej, oddeleny prepoustecim ventilem a mit jeden nacpanej na 8 je k hovnu).
Normalni je naopak, odsat to na vakuum, nechat to 10-20 minut bejt a zjistit jak stoupa tlak. Kdyz to je nejaky moc sileny tak to nacpat plynem s barvivem a hledat podle barviva a kdyz nic tak tim elektronickym bazmekem nebo horakem.
Normalni je naopak, odsat to na vakuum, nechat to 10-20 minut bejt a zjistit jak stoupa tlak. Kdyz to je nejaky moc sileny tak to nacpat plynem s barvivem a hledat podle barviva a kdyz nic tak tim elektronickym bazmekem nebo horakem.
Jenomže, když se ti po půl roce udělá někde dírka tak posvícením okamžitě zjistí kde to utíká, Některé uniky jsou tak slabé, že to uteče až za měsíc. Pak se to před novým plněním opraví. Jenomže když to uteče po tak dlouhé době a nemá tam barvivo, tak to ani tím čuchoměrem nezjistí. Takže naplní nanovo a čekáš kdy to zas uteče:cry: Navíc bawa tam mají mít to barvivo prý od výroby. Takže nikdy nevíš kdy to začne utíkat. Ale důležité je vědět kde:allright:
Kamoš tak chodil plnit klímu 2x za rok a nikdy mu nezjistili kde to utíká. Ledničkový to prostě naplní a víc ho to neinteresuje. Až utče naplň si to znovu. "To víte už je to starý vehikl!" Stím se nadá nic dělat!" Až když dal barvivo pak zjistil mikrodírku (prožraná) v chladiči. Pak měl klid. Má to něco do sebe. A samozřejmě nejde jen o těsnost v době plnění, ale až se stím stane cokoli tak se to hned dá najít. Já potřebuju jezdit a ne aby to pak měl někdo týden a bádal kde to utíká:bigok:
Fuj to jsem se zas zakecal. Soráč
Kamoš tak chodil plnit klímu 2x za rok a nikdy mu nezjistili kde to utíká. Ledničkový to prostě naplní a víc ho to neinteresuje. Až utče naplň si to znovu. "To víte už je to starý vehikl!" Stím se nadá nic dělat!" Až když dal barvivo pak zjistil mikrodírku (prožraná) v chladiči. Pak měl klid. Má to něco do sebe. A samozřejmě nejde jen o těsnost v době plnění, ale až se stím stane cokoli tak se to hned dá najít. Já potřebuju jezdit a ne aby to pak měl někdo týden a bádal kde to utíká:bigok:
Fuj to jsem se zas zakecal. Soráč
Originál zaslal darmon
[B]naplnit dusikem na 8atm ? a k cemu to jako je proboha dobry, nepovazuju se teda za experta na klimy, ale par sem si jich do kupy dal a kdyz nevim tak jezdim asi k tomu nejlepsimu prazskymu co mi pomuze, normalni postup neni to tlakovat na naky 8 atm (zvlast kdyz klima ma dva okruhy, nizkotlakej a vysokotlakej, oddeleny prepoustecim ventilem a mit jeden nacpanej na 8 je k hovnu).
Normalni je naopak, odsat to na vakuum, nechat to 10-20 minut bejt a zjistit jak stoupa tlak. Kdyz to je nejaky moc sileny tak to nacpat plynem s barvivem a hledat podle barviva a kdyz nic tak tim elektronickym bazmekem nebo horakem.
Asi je budu muset poučit, nebo si najít jinou firmu na klimošky....:walk: :walk: :walk:
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Originál zaslal darmon
[B]si to uzij u lednickarumuj kandidat na tchana je taky lednickar a na klimu v aute bych ho nenechal hrabnout, dyz to vidim jak se k tomu stavi, ze zapnou okruh a nechaj to nasat kolik si to vezme
klima v aute neni lednice.
neboj, holduje tomu! Už sem tam plnil a v pohodě:)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon píše: ...par sem si jich do kupy dal a kdyz nevim tak jezdim asi k tomu nejlepsimu prazskymu co mi pomuze,...
a mohl bys dat kontakt? po vetsi oprave auta potrebuju kompletne naplnit klimatizaci a asi i nechat vydezinfikovat a tak. Moc servisu v Praze neznam a tak jsem to chtel dat do Temposervisu naplnit, ale tam mi rekli, ze tam mam nejakou jinou koncovku, ze to naplnit neumi. Ted shanim nejaky servis, ktery by mi to udelal, a jak tady ctu, tak vzhledem k tomu, ze mam E34 z roku 91, tak tam asi bude to stare plnivo. v BMW Krotil mi rekli predbeznou cenu 2200, ale tady pisete ceny sotva polovicni. V prazskych servisech se moc neorientuju, tak budu vdecny za jakykoli kontakt ci referenci. Diky