Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Motor na 325i verus 325i vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Huska »

Je tu někdo kdo dělal výměnu 2,5i bez vanosu za 2,5i z vanosem. Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O.. Když už bych sháněl druhej tak chci vědět jaké úskalí by mě čekalo(aby mi pak všechno fungovalo tak jak má). Nevím jestli nejsou jiné převodovky nebo označení typu motoru apod. Nechci totiž dělat žádnou přestavbu, ale prostě jen výměnu motoru. Taky mě zajímá jestli cena 99 tis. za auto v podstatě bez motoru s dobrou výbavou je slušná cena. Taky pokud někdo víte za kolik se prodávají motory s vanosem, tak taky děkuji za info.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#3 Příspěvek od skautik Čestný člen »

no podle toho cemu rikas slusna vybava :) 100k je si myslim dost na to jak se ty auta pohybuji
pri brouzdani jsem narzil na 850ci rv 92 standartni vybava (automat, kuze, ... ) za 89k s ko motorem :)
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

skautik píše:no podle toho cemu rikas slusna vybava :) 100k je si myslim dost na to jak se ty auta pohybuji
pri brouzdani jsem narzil na 850ci rv 92 standartni vybava (automat, kuze, ... ) za 89k s ko motorem :)

Ten motor v rajchu sezenes "za babku", vim o 2 kouscich, lezi na paletach v hale na srotaku, kde shanim dily. Je to z 750i, totalka zazadu a tuk zepredu, myslel jsem ze by to slo do e36, ale z ekonomickeho hlediska je to opravdu velmi narocne, takze asi nic...
Hledam dal 2.5i nebo 2.5tds... 2.8 je moc mastna :(
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

Francis píše:
Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi


Moc jsem nehledal, je to spíš náhoda.....zatím to je plně pojízdné, ale jeden válec má propálený píst...tak dlouho se jezdilo s kapající tryskou až dojezdil. Auto je původem z ČR a v podstatě po druhém majiteli, takže žádná překopávka......stav všech dílů kromě motoru je výborný...dokonce by i dohledali účty co se všechno měnilo. Hlavní je že nenbylo bourané a je téměř bez kosmetických vad.
O výbavě se nebudu rozepisovat, protože pokud by to nemělo nějakou drobnost tak už by půlka lidí vyletěla :-) :-)

Pokud není záměna motoru tak jednoduchá ak jsem doufal, tak na to kašlu. Překopávat celé auto se mi znovu nechce....jen jak je to s legalitou?? Je tato výměna legální bez přestavby? Šel bych do toho pokud by se celá výměna pohybovala pouze v motorovém prostoru (případně přecvaknout ŘJ)
PS: co je za zkratku MAF ??????


Too Jawak: Kolik se pohybuje cena 2,5i s vanosem za hranicema?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#6 Příspěvek od skautik Čestný člen »

motor je nahradni dil, uz se to myslim, nepise ani do technicaku :)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Huska »

Francis píše:
Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi


Je to náhoda. Překopané to není protože má jasný původ...koupeno v ČR v podstatě druhý majitel. O výbavě se nebudu rozepisovat, protože poku to němá nějakou drobnost tak tu několik lidí hned vyletí :-) :-)
Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.

Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

Nikdo neví kolik stoji motor 2,5i s vanosem u nás nebo za hranicema???
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Shrek »

Huska píše:Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.
Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

No to je trágo, vždy?'s tuhle říkal, že máte dílnu, ne? :D Motor vyndej, udělej pořádnou opravu a očistu i s tuningem a basta. Kvůli jednomu propálenýmu pístu a sadě ojničních a klikových šál, kroužků a nanejvýš prvnímu výbrusu měnit celej motor? :cry: Můžeš při tý příležitosti vyčistit a zaleštit kanály, zalapovat ventily, fantazii se meze nekladou...

Já to nechápu. Kdyby to mělo třeba popraskanou hlavu, neřeknu, za cenu hlavy koupíš celej holej motor, ale jeden píst...? :shock:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od psena »

Zdur!!

Za 100 klacku je to moc mastny,leda ze by sis to sam opravil(upravil) pak mozna pokud je to vyjmecny kus, jinak cenu bych videl tak na 80 max.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

skautik píše:motor je nahradni dil, uz se to myslim, nepise ani do technicaku :)

Neeviduje se cislo motoru ale i nadale se eviduje TYP. Bohuzel neznam kodove oznaceni M50 a M50TU.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Huska píše:...co je za zkratku MAF ??????

Mass Airflow Sensor, neco jako "vaha vzduchu", ale nemeri to objem protekajici vzduchu nybrz hmotnost. Je to plastova roura a v ni zhaveny dratek.
Huska píše:Je to náhoda. Překopané to není protože má jasný původ...koupeno v ČR ...

Je to divne, VANOS podle ETK byl od 9/92 a zatim vsechny E34 a E36 co jsem videl a byly pozdeji nez 9/92 VANOS mely.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Jam_x
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 23.04.2004 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jam_x »

Francis píše:Je to divne, VANOS podle ETK byl od 9/92 a zatim vsechny E34 a E36 co jsem videl a byly pozdeji nez 9/92 VANOS mely.


VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

No davaji se tam jiny svicky, do M50 -NGK BKR6EK (2 elektrody) a do M50TU -NGK BKR6EQUP, to jsou ty platinovy se 4ma elektrodama, mozna kvuli tomu ta spotreba :)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Huska »

Shrek píše:
Huska píše:Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.
Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

No to je trágo, vždy?'s tuhle říkal, že máte dílnu, ne? :D Motor vyndej, udělej pořádnou opravu a očistu i s tuningem a basta. Kvůli jednomu propálenýmu pístu a sadě ojničních a klikových šál, kroužků a nanejvýš prvnímu výbrusu měnit celej motor? :cry: Můžeš při tý příležitosti vyčistit a zaleštit kanály, zalapovat ventily, fantazii se meze nekladou...

Já to nechápu. Kdyby to mělo třeba popraskanou hlavu, neřeknu, za cenu hlavy koupíš celej holej motor, ale jeden píst...? :shock:



Jo jo dílnu máme, ale já chci auto 2,5i s vanosem nebo 2,8i.....prostě do opravy starého v nepůjdu ....to raději koupím jiné. Taky ted nemám čas věnovat se složitým opravám a ani nechci překopávat půl auta....toho jsem si užil až až.

Jinak postupným úpravám se nevyhne žádné moje budoucí auto.

Too Francis: Já taky nevím zda je stejný typ motoru u obou motorů proto tady sonduji. Auto je skutečně rok 3/93 a je bez vanosu uvedené do provozu 7/93...viděl jsem i servisní knížku po prvním majiteli, druhý majitel ještě chvíli jezdil do značkovýho a pak do běžného...druhý majitel je tchán prodávajícího takže to beru jako dva majitele ikdyž fyzicky jsou tři.
Už jsem téměř rozhodnutej že z této koupě vycouvám, protože změn je docela hodně.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jam_x píše:VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.

V ETK pisou pro E36 VANOS od 9/92. Asi tam maji chybu :-)

M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Shrek »

Francis píše:M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.

No možná bude jádro pudla v tom, že ty víš, ale kolega jenom tuší ... :wink: :D
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Huska »

Francis píše:
Jam_x píše:VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.

V ETK pisou pro E36 VANOS od 9/92. Asi tam maji chybu :-)

M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.


Francisi taky jsem koukal do ETK a mám tam stejnej údaj jako Ty, ale holt v praxi je to trošku jinak. Myslím že v 9/92 sice začli motovat vanos, ale ještě dobíhala výroba modelů bez...jinak si to nedokážu vysvětlit. Auto co tu tak dlouho řeším je jasného původu a známé historie.


Too all: Motor bez vanosu nechci zejména kvůli spotřebě, která v praxi je podle stylu jízdy stále někde mezi 1-2 litry/100km (takže u mě by to dělalo +50.-Kč /100km a to při mém množství km udělá minimálně 15tisíc,- ročně.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Jam_x
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 23.04.2004 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jam_x »

Huska píše:Too all: Motor bez vanosu nechci zejména kvůli spotřebě, která v praxi je podle stylu jízdy stále někde mezi 1-2 litry/100km (takže u mě by to dělalo +50.-Kč /100km a to při mém množství km udělá minimálně 15tisíc,- ročně.


Predevsim jde o "Radost z jizdy" :lol:
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hyri »

ja viem ze to uz je stare ale je treba prekopat aj celu elektriku keds chcem dat vanos motor do mojej kasne ked nemam vanos motor? co vsetko je treba prekopat..? .diki
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hyri »

Takze mam 325I bez vanosu a chcem sa este raz opytat co VSETKO je treba vymenit keby som tam chcel dat motor z vanosom. je tam nejake cidlo vanosu .takze pokial je ina RJ tak ci pasuje na kabelaz a take detaily...diki.
Odpovědět