Zdar,
Chci se zeptat jak je cerpadlo na klimu, co se deje kdyz zapnu cudlik na klimu? Myslim tim na cerpadle je remenice na remen co se toci furt a pred ni je jeste jedno kolo jakoby placka co se normalne neotaci. Podle me by se melo sepnout okamzite kdyz zapnu ten cudlik ne??
Mam ji teda ted totalne prazdnou protoze sem tam daval teprv to cerpadlo tak nevim prave jestli to ma sepnout hned nebo kdyz je az plna nebo jak??
tomhrb píše:Zdar, Chci se zeptat jak je cerpadlo na klimu, co se deje kdyz zapnu cudlik na klimu? Myslim tim na cerpadle je remenice na remen co se toci furt a pred ni je jeste jedno kolo jakoby placka co se normalne neotaci. Podle me by se melo sepnout okamzite kdyz zapnu ten cudlik ne?? Mam ji teda ted totalne prazdnou protoze sem tam daval teprv to cerpadlo tak nevim prave jestli to ma sepnout hned nebo kdyz je az plna nebo jak??
dik
az kdyz je plna, resp od urciteho tlaku, kterej je docela malej, na vychlazeni nestaci, to kolo ta placka je elektromagneticka spojka, a cerpadlo bez naplne nebezi protoze napln obsahuje i mazivo....
diky..
Jeste jedna vec, nekdo mi rikal ze prej neni uplne jedno jaka napln do klimy se tam da.. ze se prej to cerpadlo muze zadrit kdyz tam neni presne podle naky specifikace na to cerpadlo?? Je to pravda ? A kdyztak jaky naky "oznaceni" ta npln ma, nechci to nechat plnit v BMW...
R12 nebo R143a, ty budes mit spis tu druhou, jedine ze by to byla naka prvni e36ka, vepredu nekde u svetel by mela bejt nalepka s typem naplne, hmotnosti a mnozstvim oleje do kompresoru
aha, tak to je stopro R134a, v tomhle roce se uz jiny naplne nedavaly, mnozstvi naplne nevim, to mam v tabulkach v praci a tam se mi dnes nechce, a olej nevim tuplem, to podle kompresoru co tam mas (bosh, seiko-seike, nippondisendo)
Na tom zeleným štítku je hmotnost náplně. Každýmu "chlaďařovi" by to mělo bý z toho štítku jasné. Jenom pro upřesnění, klima nemá čerpadlo, ale kompresor . Jinak na KRÁTKODOBÉ vyzkoušení jestli sepne kompresor lze přemostit tlakové čidlo, které je za pravým světlem. V konektoru se přemostí do kříže.
mimochodem na vyzkouseni spojky je lepsi privest napeti rovnou na ni nez se srat do vysousece a tlakovyho spinace. nevim jak v trojce ale v sedme a petce to je pohodlnejsi.
No, já bych tu spojku bez oleje v kompresoru nezkoušel, dokáže se to zadřít opravdu rychle... Pokud to budeš testovat, sundej řemen, sepni tu elmag spojku a otoč s řemenící ručně. Jinak co si pamatujuz Fáva, tak když jsem na tu elmag spojku přivedl napětí, tak v tom vždy trochu cvaklo. A když to cvakne, tak funguje.