Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Proplachovat motor před výměnou oleje?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#1 Příspěvek od Hurdy »

Budu měnit poprvé olej ve sve 325td a zajimalo by mě jestli je nutné proplachovat motor.podle knihy prý jo zvláš? u td a tds.Jo mám tam plnou syntetiku.Jaký na to máte názor.Dík
pepino22
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: ned 06.03.2005 01:00

#2 Příspěvek od pepino22 »

Ahoj,myslím že není na škodu tam ten proplachovací olej dát,ale já mám taky 325td a ještě jsem to nedělal a je to v pohodě.Měl jsem taky plnou sintetiku,ale přešel jsem na polosintetiku a stačí to.
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#3 Příspěvek od Marek-is »

Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#4 Příspěvek od dargon »

Marek-is píše:Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...


jo a jeste pouzit pro dokonale cisteni nejaky odmastovac :lol:
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT

#5 Příspěvek od lupik »

stejně, když to proleješ tim olejem, tak se nedostane všude, jedině že vyměníš náplň, vobjedeš blok a vypustíš jí :D a je propláchnuto :D ale proplachování motoru by mě nikdy nenapadlo 8)
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#6 Příspěvek od Marek-is »

dargon píše:
Marek-is píše:Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...


jo a jeste pouzit pro dokonale cisteni nejaky odmastovac :lol:
4ze 5ti Umycek doporucuji JAR :D
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od George_D »

Včera jsem u kámoše servismana viděl hezkej způsob. Ohřál motor na VW vylil olej, nalil naftu, nechal 2-3min kvrdlat(TDI) a pak to vylil a nalil novej olej. Prej se to dělá, já to viděl poprvé :?
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#8 Příspěvek od Marek-is »

8O 8O 8O
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#9 Příspěvek od dargon »

chudak :roll:
Tatros
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Tatros »

:( Pravděpodobně nanávidí naftový motory :!:
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT

#11 Příspěvek od lupik »

hmmm, cool 8)
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2298
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od DC Výkonná rada »

zejtra zkusim motor naládovat nějakym proplachovacím bazmekem, jelikož olej v něm od předchozího majitele je už opravdu vošklivej

pak dam vědět jak to dopadlo :)
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jo, zkuste tam nacpat brykety :-D
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MIKI »

Speedy píše:Jo, zkuste tam nacpat brykety :-D


a jeste se do nej vychcat... :rock:
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#15 Příspěvek od Hurdy »

Tak hele chtěl jsem tady zahajit nějakou seriozní diskusi a zatim to vypadá na nějaké pubertální keci vzpamatujte se :roll: pokud k tomuto tématu nemáte co říct tak se laskavě zdržte těch dementních komentářů.
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od aggama »

Výplachový olej používám při každé výměně oleje. Jak v E36 tak v Hondě. Nevidím důvod proč ho nepoužít...Při jeho vypuštění se z motoru vyplaví ještě docela dost černého bordelu. Obě auta mi šlapou výborně... Můžu to jen doporučit...to? moje zkušenost.
Jinak postup: vypustit zahřátej olej , nalít výplachovej, nechat pár minut běžet na volnoběh a vypustit. Pak samozřejmě vyměnit filtr....
Pokud má někdo nějaké negativní zkušenosti rásd si je poslechnu.
Jinak litr toho oleje stojí cca 50kč...
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#17 Příspěvek od Hurdy »

Mužeš mi říct jaká je to značka toho výplachového oleje.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#18 Příspěvek od major »

Hurdy píše:Tak hele chtěl jsem tady zahajit nějakou seriozní diskusi a zatim to vypadá na nějaké pubertální keci vzpamatujte se :roll: pokud k tomuto tématu nemáte co říct tak se laskavě zdržte těch dementních komentářů.
Hurdy klid, nedej na ostatní chytráky. Rozhodně ti proplach u TD a TDS doporučuji, alespoň jednou za dvě víměny udělat. Motory TD , TDS a jejich turba jsou obzláště háklivé na kvalitu oleje. Uvědomte si pánové, že turbo je zde mazáno motorovým olejem a teploty při kterých pracuje jsou z větší části provozu podstatně vyšší než ty, které olej bez problémů snese. Jak jistě víte, není problém při stálé vysoké rychlosti to turbo rozsvítit do červena což se rovná teplotám daleko přes hranici cca 200 C kdy se začínjí prakticky všechny motorové oleje odpařovat a teplotou silně degradovat. Potom je olej podstatně více náchylný k tvorbě karbonů,šlemů a usazenin. Zkuste si, vy nevěřící, sundat hadici od sání a mrkněte se jak vypadá ventil a vnitřek sání. Možná se budete divit jakej sajrajt tam objevíte, obvzláště ti co mají už něco nalítáno a stále první turbo.
Proto, kolegové, v rámci prodloužení života vašeho motoru vám opravdu všem doporučuji ten proplach občas udělat. A též nedodržovat striktně diodový varovný systém výměnných lhůt a měnit o něco dříve, obvzláště pak ti co jezdí z větší části v městském provozu.
Za účelem vyplachování kupuji ten nejlevnější motorák, jaký jsem sehnal (nějaké PARAMO za 32Kč litr stáčené ze sudu). Po vypuštění vyjetého oleje tam dám pět litrů toho čistého levného a jak tu již někdo poznamenal, objedu blok aby se olej zahřál a "nabalil" na sebe vše co nevyteklo před tím. Potom opět vypustím (pokud s toho teče stále hodně špíny, postup opakuji ještě jednou) až potom aplikuji 7lt kvalitní náplně.

Jo a ještě není na škodu občas použít nějaké to aditivum do nafty na pročištění palivového systému (např. od STP-k sehnání v Globusech) a pro přicházející nízké venkovní teploty doporučuji aplikovat vždy před tankováním nějaký přípravek "proti zamrzání MN" (spíše proti vypadávání parafínů). Sice by se měla v současné době na čerpačkáh již všude vyskytovat tzv. MN třídy F (filtrovatelnost -20C), ale ne vždy je to tak jak by mělo a rozhodně není nic příjemného ráno přijít k autu a nenastartovat protože vám parafíny ucpou palivový filtr. TOTO UPOZORNĚNÍ OBVZLÁŠTĚ PLATÍ PRO MAJITELE DIESELOVÝCH MOTORU S PŘÍMÝM VSTŘIKEM. Tyto systémy (CommonR. a PumpeD. jsou na kvalitu MN obvzláště háklivé) o nepoužívání české bionafty u těchto motorů snad hovořit nemusím.
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#19 Příspěvek od Hurdy »

Konečně slovo do pranice díky rozhodně motor propláchnu rád bych aby vydržel.
aggama
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 08.11.2005 01:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od aggama »

Hurdy píše:Mužeš mi říct jaká je to značka toho výplachového oleje.


používám V2 výplachový olej od parama...k sehnání na benzínkách...
Odpovědět