Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Proplachovat motor před výměnou oleje?
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem u kámoše servismana viděl hezkej způsob. Ohřál motor na VW vylil olej, nalil naftu, nechal 2-3min kvrdlat(TDI) a pak to vylil a nalil novej olej. Prej se to dělá, já to viděl poprvé 


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: úte 08.11.2005 01:00
- Bydliště: Světlá nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Výplachový olej používám při každé výměně oleje. Jak v E36 tak v Hondě. Nevidím důvod proč ho nepoužít...Při jeho vypuštění se z motoru vyplaví ještě docela dost černého bordelu. Obě auta mi šlapou výborně... Můžu to jen doporučit...to? moje zkušenost.
Jinak postup: vypustit zahřátej olej , nalít výplachovej, nechat pár minut běžet na volnoběh a vypustit. Pak samozřejmě vyměnit filtr....
Pokud má někdo nějaké negativní zkušenosti rásd si je poslechnu.
Jinak litr toho oleje stojí cca 50kč...
Jinak postup: vypustit zahřátej olej , nalít výplachovej, nechat pár minut běžet na volnoběh a vypustit. Pak samozřejmě vyměnit filtr....
Pokud má někdo nějaké negativní zkušenosti rásd si je poslechnu.
Jinak litr toho oleje stojí cca 50kč...
Hurdy klid, nedej na ostatní chytráky. Rozhodně ti proplach u TD a TDS doporučuji, alespoň jednou za dvě víměny udělat. Motory TD , TDS a jejich turba jsou obzláště háklivé na kvalitu oleje. Uvědomte si pánové, že turbo je zde mazáno motorovým olejem a teploty při kterých pracuje jsou z větší části provozu podstatně vyšší než ty, které olej bez problémů snese. Jak jistě víte, není problém při stálé vysoké rychlosti to turbo rozsvítit do červena což se rovná teplotám daleko přes hranici cca 200 C kdy se začínjí prakticky všechny motorové oleje odpařovat a teplotou silně degradovat. Potom je olej podstatně více náchylný k tvorbě karbonů,šlemů a usazenin. Zkuste si, vy nevěřící, sundat hadici od sání a mrkněte se jak vypadá ventil a vnitřek sání. Možná se budete divit jakej sajrajt tam objevíte, obvzláště ti co mají už něco nalítáno a stále první turbo.Hurdy píše:Tak hele chtěl jsem tady zahajit nějakou seriozní diskusi a zatim to vypadá na nějaké pubertální keci vzpamatujte sepokud k tomuto tématu nemáte co říct tak se laskavě zdržte těch dementních komentářů.
Proto, kolegové, v rámci prodloužení života vašeho motoru vám opravdu všem doporučuji ten proplach občas udělat. A též nedodržovat striktně diodový varovný systém výměnných lhůt a měnit o něco dříve, obvzláště pak ti co jezdí z větší části v městském provozu.
Za účelem vyplachování kupuji ten nejlevnější motorák, jaký jsem sehnal (nějaké PARAMO za 32Kč litr stáčené ze sudu). Po vypuštění vyjetého oleje tam dám pět litrů toho čistého levného a jak tu již někdo poznamenal, objedu blok aby se olej zahřál a "nabalil" na sebe vše co nevyteklo před tím. Potom opět vypustím (pokud s toho teče stále hodně špíny, postup opakuji ještě jednou) až potom aplikuji 7lt kvalitní náplně.
Jo a ještě není na škodu občas použít nějaké to aditivum do nafty na pročištění palivového systému (např. od STP-k sehnání v Globusech) a pro přicházející nízké venkovní teploty doporučuji aplikovat vždy před tankováním nějaký přípravek "proti zamrzání MN" (spíše proti vypadávání parafínů). Sice by se měla v současné době na čerpačkáh již všude vyskytovat tzv. MN třídy F (filtrovatelnost -20C), ale ne vždy je to tak jak by mělo a rozhodně není nic příjemného ráno přijít k autu a nenastartovat protože vám parafíny ucpou palivový filtr. TOTO UPOZORNĚNÍ OBVZLÁŠTĚ PLATÍ PRO MAJITELE DIESELOVÝCH MOTORU S PŘÍMÝM VSTŘIKEM. Tyto systémy (CommonR. a PumpeD. jsou na kvalitu MN obvzláště háklivé) o nepoužívání české bionafty u těchto motorů snad hovořit nemusím.