Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Mizí voda z chladící soustavy
Prosím o adu. Před cca 3tis km se mi rozsvítila kontrolka,že je málo vody v chladiči,tak jsem to dolil asi 0,5litrem vody a kontrolka se po cca 500km rozsvítila znovu. od té doby ubývá zhruba stejné množství,to jest cca 1litr na 1tis km. Prosím tedy zasvěcené,jaké jsou nejčastější příčiny a poruchy s těmito příznaky,případně jestli to už tady někdo řešil. Jedná se o e46 320d 110kW. Předem díky za případné rady a názory.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: úte 04.01.2005 01:00
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle problem jsem resil s autem taky,povymenoval jsem na aute vsechno co snad vymenit jde,nalil tesnici svinstvo do chladice,dokonce me to donutilo nechat sundat hlavu a vymenit tesneni,ruzny hadice jsem dotahoval a furt nic.Mizelo mi to zhruba jako tobe.No po tomhle vsem kdyz voda furt mizela,jsem se s tim proste smiril (uz to neni tak hrozny-po 5000km od unora asi pulka nadrzky) no a tak proste budu dolejvat a pecu na to.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: úte 04.01.2005 01:00
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
Jestli byl tenhle dotaz na me,tak jsem vymenil snad uplne vsechno......a na vicko na expanzce jsem nezapomnel,to je novy taky.Bude to urcite nejaka blbost ale prijit na to.....
Jedna s poslednich veci je chladic.Ale neprehriva se,nevari nic,tak tomu necham volnej prubeh.Akorat me serou ty zbytecne vyhozeny prachy co jsem do toho narval,vcetne 12k za pretesneni motoru.

Rešil jsem stejnej problém na E46 318i. Nakonec byla příčinou prasklina v expanzce - prej na to E46tky docela trpej. Během 14 dnů před tím než mi ji ve značkovým servise vyměnili tak měnili expanzku u dalších třech aut. Lze to diagnostikovat přetlakováním chladící soustavy za stojícího motoru - v BMW záležitost na 5min. Repliku expanzky sem neshnal, ale origo stála kolem 1800kč tak to je docela v klidu.
Hlavně jestli to pomůže...
BTW: Taky sem si postupně prošel výměnou termostatu, gufera a vodní pumpy
Hlavně jestli to pomůže...
BTW: Taky sem si postupně prošel výměnou termostatu, gufera a vodní pumpy

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 14.02.2005 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
jojo přesně tak na me E 46 318i to taky teklo přes expansku.bylo to praskly tak že to nebylo videt a voda ztoho tekla jen pod tlakem když to bylo nastartovany,a este takovym zpusobem že ta prasklina byla v pulce,takže pulka vody vytekla hnedka po naliti a ten zbyteček te vody do rožnuti čidla nejakou dobu trval než se nejak vypařil postupne ven,jinak nadobka 1450 v renocaru a vyměna doma asi tak 1 hodina lážoplážo práce
castro píše:mě jeden čas prokapávala ven vodní pumpou a stékala po vnitřku řemenu vrtule...
me na iSu zacala kapat a asi za 2 dny se pumpa rozsypala na kousky (osicka divoce letala i s vrtuli, vule tak 1cm nahoru i dolu, proste loziska KO, voda sla ven ve velkem stylu... klasicky fun na D1, stydel jsem se skoro stejne jako kdyz jsem zacpaval kartonem ledvinky abych neumrznul nekde u HB v -20)


“Ability is what you're capable of doing.”
Tak to vypadá na těsnění pod hlavou.Do oleje to zdá se nejde,ale asi to bude hrčet do výfuku.Ze začátku to mizelo jak jsem psal cca 1litr/1000km,teď je to už cca 1litr/100km. Všechny spoje v soustavě jsou zkontrolované i včetně chladiče,pumpy a topení a nikde ani kapka-jak za běhu motoru,tak i po natlakování soustavy při vypnutém motoru.Pokud máte ještě někdo jiný nápad nebo nějakou radu,co by to mohlo být,případne jak to diagnostikovat,sem s tím.díky
Prej existuje nějaký prášek,který se nasype do chladiče a pokud je prasklá hlava,tak prášek indikuje změnou barvy,že je fouklé těsnění-předpokládám,že reaguje na olej,který se smísí s vodou v chlazení. Problém však vidím v tom,že když je těsnění prasklé mimo olej a jde to do válce,tak to tímto poznat nebude,maximálně můjde voda do výfuku a při nastartování může jít z výfuku bílý dým-což není stoprocentní pravidlo. Je tedy možno nějak přesně zdiagnostikovat,že je fouklé těsnění,nebo prasklá hlava nějakou přesnější metodou?íky
No to se mi nezdá,že by se vytlačil litr vodyza 100km přes víčko expanzky.navíc se to stále horší a dnes jak po dlouhé době zapršelo a je vlký vzduch,tak po nastartování a cca 2km jízdy jde docela dost z výfuku bílý kouř-vypadá to na páru,takže to fakt asi vypadá na těsnění pod hlavou.ale stejně bych potřeboval vědět,jestli se to dá zjstit nějak s uplnou jistotou,aby to fakt nebylo něco jinýho a já nepřetěsnil hlavu a pak zjistil,že to mizí dál.to by mě asi trefilo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: úte 04.01.2005 01:00
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
rades píše:No to se mi nezdá,že by se vytlačil litr vodyza 100km přes víčko expanzky.navíc se to stále horší a dnes jak po dlouhé době zapršelo a je vlký vzduch,tak po nastartování a cca 2km jízdy jde docela dost z výfuku bílý kouř-vypadá to na páru,takže to fakt asi vypadá na těsnění pod hlavou.ale stejně bych potřeboval vědět,jestli se to dá zjstit nějak s uplnou jistotou,aby to fakt nebylo něco jinýho a já nepřetěsnil hlavu a pak zjistil,že to mizí dál.to by mě asi trefilo.
Jo to mas teda pravdu,ja jsem z toho trefenej do tedka
