Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
320d Touring : 100kW nebo 110kW ?
Zdravím vás a prosím o radu.
Rád bych si na jaře koupil "trojku" v dieselu, rok 02 a výš a hodlám investovat tak 4 a půl maximálně.
Největší dilema mám v tom, jestli akceptovat i těch 100kW nebo se rovnou soustředit na 110kW - tedy který motor je lepší? Rád bych automat, takže jestli máte zkušenosti, budu pozorný čitatel.
Napište vše co víte nebo znáte, abych byl do jara dostatečně vybaven informacemi.
Jo, a nikdy jsem nejezdil s náhonem vzadu...
Předem všem díky.
Rád bych si na jaře koupil "trojku" v dieselu, rok 02 a výš a hodlám investovat tak 4 a půl maximálně.
Největší dilema mám v tom, jestli akceptovat i těch 100kW nebo se rovnou soustředit na 110kW - tedy který motor je lepší? Rád bych automat, takže jestli máte zkušenosti, budu pozorný čitatel.
Napište vše co víte nebo znáte, abych byl do jara dostatečně vybaven informacemi.
Jo, a nikdy jsem nejezdil s náhonem vzadu...
Předem všem díky.
320d - 100kW - spolehlivý motor, trochu je tam turbodíra,ale je to na zvyku, po čipu je to jak motokára, obdoba klasického TDi od koncernu VW, řekl bych že skoro nesmrtelný...spotřeba 5-7l/100km....
320d - 110kW - Common Rail, někdo ho odsuzuje někdo chválí, lepší průběh točáku, svižnější v široké oblasti otáček, spotřeba vychází stejně, ale je to Common rail a tím pádem klasika odchází vstřiky a občas turbo...
320d - 110kW - Common Rail, někdo ho odsuzuje někdo chválí, lepší průběh točáku, svižnější v široké oblasti otáček, spotřeba vychází stejně, ale je to Common rail a tím pádem klasika odchází vstřiky a občas turbo...
Tak 100kW alias TDi od VW by mi nevadil, protože jeden TDi od VW mi (tedy nám s přítelkyní) v garáži stojí.
V současné době i koncern VW přechází k systému Common-Rail, takže bych se i já přikláněl ke 110-sítce od BMW.
Jaký interval výměny oleje používá ta 110-sítka?
Je možné, že jsem tento motor viděl v inzerátech jako 5-ti kvalt i 6-ti kvalt? Přesto stále preferuji automat. Máte někdo 110kW s automatem?
Na co jsou "trojky" náchylné? Co je nejčastěji příčinou návštěvy servisu?
V současné době i koncern VW přechází k systému Common-Rail, takže bych se i já přikláněl ke 110-sítce od BMW.
Jaký interval výměny oleje používá ta 110-sítka?
Je možné, že jsem tento motor viděl v inzerátech jako 5-ti kvalt i 6-ti kvalt? Přesto stále preferuji automat. Máte někdo 110kW s automatem?
Na co jsou "trojky" náchylné? Co je nejčastěji příčinou návštěvy servisu?
Pozor, pozor, VW bylo sice lídrem v oblasti vývoje Pé-Déčka, ale PD je v překladu Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska), což je konkurenční systém práve Common-Railu.
VW se v současné době od PD odvrací a začíná nabízet právě systém Common-Rail, protože jak se koncern vyjádřil, systém Common-Rail nabízí mnohem větší možnosti a další vývoj PD je na takové úrovni, že další vývoj by byl nesmírně nákladný. VW nyní nabízí tři motory se systémem CR.
V5 2,5TDi (Crafter)
V6 3,0TDi (Touareg, Audi)
V12 6,0TDi (Audi Q7 a časem Phaeton)
další agregáty se připravují...
Nechci být chytrý, to jen na upřesnění.
Chtěl bych mít "Bramboráka" s automatem a zastávám názor, že automat jedině od výkonu 150 koní výše. Proto se přikláním k tomu silnějšímu agregátu.
VW se v současné době od PD odvrací a začíná nabízet právě systém Common-Rail, protože jak se koncern vyjádřil, systém Common-Rail nabízí mnohem větší možnosti a další vývoj PD je na takové úrovni, že další vývoj by byl nesmírně nákladný. VW nyní nabízí tři motory se systémem CR.
V5 2,5TDi (Crafter)
V6 3,0TDi (Touareg, Audi)
V12 6,0TDi (Audi Q7 a časem Phaeton)
další agregáty se připravují...
Nechci být chytrý, to jen na upřesnění.
Chtěl bych mít "Bramboráka" s automatem a zastávám názor, že automat jedině od výkonu 150 koní výše. Proto se přikláním k tomu silnějšímu agregátu.
Napsals to dobře, ale už to není klasika tdi a pd jsou dle mě horší jak klasika a jak říkáš vw jdou do CR,ale tento systém je už u PSA,Fordu(psa) a jiných značek a serká se,hlavně vstřiky!Ale vše záleží i na údržbě...oleje,atd..
Je fakt,že já jdu příští rok do e46 330d nebo radši Xd...a to je také CR
Je fakt,že já jdu příští rok do e46 330d nebo radši Xd...a to je také CR
jde o to na jaky ježdění to chceš, se 100 i 110kW je pěkný svezení, co se týče spolehlivosti tak nevím, ale necommon rail by měl být spolehlivější. Nechal bych výběr motor jako druhořadou věc, co se týče převodovky tak já bych si učitě vzal bud automat ale jedině steptronic (automat s možností si sám řadit), jezdil jsem s tím v pár autech a je to uplně super, ve městě dáš automat at to pořeší a na klikatejch okreskách jen kopeš kvaltíky, sice to neřadí tak rychle jako manual, ale je to super. no a nebo když už manual tak šestikvalt, ta šestka se na dalnice a delši rovinky hodiny hrozně moc. Jinak šestivál 3.0d je chováním takový jakože línější, jakože se mu nechce tolik do otáček,(samozřejmě že jede o dost líp) ale už to není taková pila,ale i tak 320d jede dobře a po čipu ještě líp. já bych si pro sebe vzal 330d protože power je power, ale zase si víc vezme, provoz je dražší apod, sice to není velkej rozdíl ale i tak, no a 330d bude mít pravděpodobně větší živonost. Tak hodně štestí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
hledal bych 2003-jku se šestikvaltem 110kW.
110KW jede líp a hlavně líp s evytáčí, a krouťák je k dispozici ve větší spektru otáček.
A 100kW motor byl vlastně jen truc italům.
FIAT měl patent na common-rail pro 4-válcové motory, a jelikož BMW jim nechtělo zapaltit, tak se rozhodli, že dokážou postavit stejně silnej a pružnej motor jako je common-rail i bez této vstřokovací techniky.
Takže už v době svého uvedení byl tento motor"zastaralý"
110KW jede líp a hlavně líp s evytáčí, a krouťák je k dispozici ve větší spektru otáček.
A 100kW motor byl vlastně jen truc italům.
FIAT měl patent na common-rail pro 4-válcové motory, a jelikož BMW jim nechtělo zapaltit, tak se rozhodli, že dokážou postavit stejně silnej a pružnej motor jako je common-rail i bez této vstřokovací techniky.
Takže už v době svého uvedení byl tento motor"zastaralý"
Lukáš píše:FIAT měl patent na common-rail pro 4-válcové motory, a jelikož BMW jim nechtělo zapaltit, tak se rozhodli, že dokážou postavit stejně silnej a pružnej motor jako je common-rail i bez této vstřokovací techniky.
Takže už v době svého uvedení byl tento motor"zastaralý"
To je zajimavy info. To by me teda zajimalo jestli je ten vyzkum a vyvoj nevysel nakonec draz nez zaplaceni te licence

Lukáš píše:hledal bych 2003-jku se šestikvaltem 110kW.
110KW jede líp a hlavně líp s evytáčí, a krouťák je k dispozici ve větší spektru otáček.
A 100kW motor byl vlastně jen truc italům.
Takže už v době svého uvedení byl tento motor"zastaralý"
Zastaralý možná, ale dnes dává naprdel TDi PD a jiným ropákům....teď jsem celkem v klidu pojel Fabiu RS (která je podstatně lehčí)...nestačila do dlouhého stoupání...
rades píše:Pokud chceš trojku v dieslu,doporučoval bych ti jedině třílitr- asi jsem měl smůlu,ale mé zkušenosti s 320d 110kw r2002 jsou žalostné-od najetých 60tis km jsem do 130tis měnil vstřiky,následně turbo,pak prasklá hlava a znovu turbo.
a nezdechal jsi to třeba hned po tom co jsi dojel když jsi jel svižně?
Neviděl bych to vinou svižné jízdy, byl to prostě špatný kus. V opačném případě bych nečetl tak dobré recenze o dieselových čtyřválcích od BMW.
Šestiválec je moc lákavá věc, ale:
> ale je těžký a na našich silnicích bude trpět náprava, zvláště na D1, kde pravidelně najíždím kilometry
> ale při téměř jakémkoli servisním úkonu se bude muset rozebírat předek auta nebo (při rozvodech) bude muset motor do visu.
> ale při krátkých pojížďkách bude trpět více než čtyřválec.
Faktem zůstává, že když natočím náš šestiválec VW, tak to jenom tak šumí a i jízda po dálnici je naprosto super.
Asi zvolím čtyřválec 110kW s automatem. Možná ho ještě čipnu, ale rád bych od profesionálů, žádní garážníci.
Spíše bych uvítal rady typu: "Velkou navigaci si nekupuj, v ČR nefunguje nebo se krade. Nebo, nekupuj el.sedačky, dlouho nefungují.
Co se týká velké navigace, rád bych ji ve voze měl, máte někdo zkušenosti?
Šestiválec je moc lákavá věc, ale:
> ale je těžký a na našich silnicích bude trpět náprava, zvláště na D1, kde pravidelně najíždím kilometry
> ale při téměř jakémkoli servisním úkonu se bude muset rozebírat předek auta nebo (při rozvodech) bude muset motor do visu.
> ale při krátkých pojížďkách bude trpět více než čtyřválec.
Faktem zůstává, že když natočím náš šestiválec VW, tak to jenom tak šumí a i jízda po dálnici je naprosto super.
Asi zvolím čtyřválec 110kW s automatem. Možná ho ještě čipnu, ale rád bych od profesionálů, žádní garážníci.
Spíše bych uvítal rady typu: "Velkou navigaci si nekupuj, v ČR nefunguje nebo se krade. Nebo, nekupuj el.sedačky, dlouho nefungují.
Co se týká velké navigace, rád bych ji ve voze měl, máte někdo zkušenosti?
rades píše:Pokud chceš trojku v dieslu,doporučoval bych ti jedině třílitr- asi jsem měl smůlu,ale mé zkušenosti s 320d 110kw r2002 jsou žalostné-od najetých 60tis km jsem do 130tis měnil vstřiky,následně turbo,pak prasklá hlava a znovu turbo.
Tak to jsou věci, které člověka můžou potkat i u čtyřválce... Proto bych vzal benzín

Jinak já bych rozhodně sáhl po té 110kw verzi, několikrát sem s tím jel a jak moc diesly nemusim, tak to nebylo zase až tak špatné svezení, co se týče kultivovanosti apod.
