Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Divné chování ukazatele aktuální spotřeby

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Dave »

Dnes jsem natankoval plnou (dojezd asi 40 km) u Shell (95 V-Power). Po ujetí cca 5 km se mi začala divně chovat ručička aktuální spotřeby a zvuk motoru se mi taky vůbec nelíbí!

Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l

I spotřeba je asi o 30 % vyšší. Nevím jestli to souvisí s tím natankováním, někde na vesnici bych si řekl že je benzín naředěný nějakým sviňstvem nebo je to náhoda že to začalo dělat zrovna po natankování. Jak něco najedu hned budu postupně dotankovávat nějaký 100 oktanový benál a snad to pomůže.

Doufám, že to bude nějaká pikačovina nebo nějaké čidlo.

Za jakékoliv rady díky a nápady díky. Auto viz popisek
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od coupe328 »

no nedavno bylo neco o spatne dodavce ceske rafinerske..mimochodem i na schell...zkusil bych se po tom pidit,zda ta pumpa nepatri mezi vyvolene...
z3bmw
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: úte 21.11.2006 01:00
Bydliště: u Prahy

#3 Příspěvek od z3bmw »

zkontroluj si nejdřív jestli máš v poho ukostření, nebo všechny "země" , občas to blbne. Náplň bandy s tím nebude mít s největší patrností nic společného
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Dave »

coupe328 píše:no nedavno bylo neco o spatne dodavce ceske rafinerske..mimochodem i na schell...zkusil bych se po tom pidit,zda ta pumpa nepatri mezi vyvolene...


Jo o tom se ted dost psalo ale tahle pumpa nebyla mezi postizenymi - alespon doufam. Vecer jsem jeste jel kolem te pumpy tak jsem se stavil optat jestli nahodou nekdo nehlasil podobne problemy sle zasu musim byt vyjimka :roll:
No snad to bude jenom ta elektrika a ne nic s motorem. Zitra zkusim brnknout do servisu jestli podle priznaku poznaji kde je zakopany pes.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#5 Příspěvek od eko »

Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l

To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?

Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.

Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#6 Příspěvek od petto »

eko píše:
Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l

To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?

Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.

Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?

tyk se mi to zdá být normální...čím pomaleji tím větší spotřeba...a je to logický ;)
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od _peper »

Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#8 Příspěvek od petto »

_peper píše:Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.

tak to je zase problém dle mě...když jedeš se zařazenym kvaltem z kopce bez plynu, tak by spotřeba měla bejt 0!!! a ne kolem 10....takže tady bych chybu viděl :!:
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od _peper »

Ale ten motor, přece musí nějak brzdit ne?
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Rubini »

No popisujes to dost zevrubne, napis bliz v jakejch otackach a tak podobne.
Jestlize jedes na neutron tak spotrba bude zavisla na rychlosti. cim min pojedes tim vyssi. Kdyz jedu krokem tak uz je za rohem. Spotreba se prece pocita z okamzity rychlosti. kdyz stojis tak je spotreba nekonecne vysoka. Jestli nemas rucicku za rohem, tak to je problem. No a kdyz jedes se zarazenym kvaltem, tak si jednotka ridi otacky pri kterych vypina privod paliva a hysterezi pri kterych zase zapne.
Kdyz jedu z kopce na 2 tak pred vypnutim me to ukazuje 15 na 100 (cca 15km/hod). Na petku pri tech otackach cca 4,5l/100km. (50km/hod.) (2.5 M50).
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od DAVe_1 »

petto píše:
_peper píše:Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.

tak to je zase problém dle mě...když jedeš se zařazenym kvaltem z kopce bez plynu, tak by spotřeba měla bejt 0!!! a ne kolem 10....takže tady bych chybu viděl :!:


jj z kopce s kvaltem a bez plynu...nulova spotreba :!:
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od _peper »

Rubini píše: Kdyz jedu z kopce na 2 tak pred vypnutim me to ukazuje 15 na 100 (cca 15km/hod). Na petku pri tech otackach cca 4,5l/100km. (50km/hod.) (2.5 M50).

Jak pise Rubini, tak mi to taky dělá.
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín

#13 Příspěvek od Tuning »

u většiny aut ať je to ropák nebo benzin je to tak, že při jízdě třeba z kopce při zařazeném kvaltu bez plynu je vždy spotřeba 0!!!Ale při tom samém ovšem bez kvaltu je vždycky nějaká spotřeba!
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#14 Příspěvek od petto »

Tuning píše:u většiny aut ať je to ropák nebo benzin je to tak, že při jízdě třeba z kopce při zařazeném kvaltu bez plynu je vždy spotřeba 0!!!Ale při tom samém ovšem bez kvaltu je vždycky nějaká spotřeba!

jo a když jedeš s kvaltem z kopce a ukazuje ti to kolem 10 nebo kolik ste psali tak musíte začít hledat chybu... :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

eko píše:
Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l

To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?

tak je to u E36 u e46 myslím do nekonečna nejde.
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#16 Příspěvek od petto »

vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

petto píše:vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny :wink:


a nebyla to zbývající výdrž motoru v hodinách? :D :D
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#18 Příspěvek od petto »

JaraX píše:
petto píše:vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny :wink:


a nebyla to zbývající výdrž motoru v hodinách? :D :D

myslim že ne :lol: :lol: :lol:
porsacek
Registrovaný
Příspěvky: 456
Registrován: úte 11.07.2006 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od porsacek »

petto píše:
JaraX píše:
petto píše:vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny :wink:


a nebyla to zbývající výdrž motoru v hodinách? :D :D

myslim že ne :lol: :lol: :lol:


Byla to spotreba v litrech za hodinu .
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Dave »

petto píše:
eko píše:
Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l

To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?

Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.

Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?

tyk se mi to zdá být normální...čím pomaleji tím větší spotřeba...a je to logický ;)

To logické je, že čím pomaleji tím vyšší spotřeba na km ale už není když se poposunuji z kopce nebo dokonce stojím a mám vyřazeno a ručička z ničeho nic brnkne na 10l a potom zase k 0!
Snad nezačínám být paranoidní a nevidím věci které nejsou :roll: Jenom se mi zdá, že mi to tak nedělalo. Jinak ta spotřeba se už vrátila k normálu. Když jsem to popisoval v Renocaru tak říkali že to může být nějaký ventil nebo klapka který prostě pouští benzín když nemá nebo lambda sonda - ale spíš jenom hádal.
Odpovědět