Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Převodovka 5ka drhne

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Jarek »

Potřebuju radu ,když řadím 5ku tak tam jde docela ztuha (asi tak 2/3 síly jako zpátečka). Navíc se mi nevrací po vyřazení 5ky řadička do výchozí polohy neutrálu a zůstane viset pod 5kou. Do výchozí polohy se vrátí až po zařazení a vyřazení zpátečky. Se změnou teploty oleje v přev. se to zlepšuje, ale nikdy to není OK :? . Meziplyn na to nemá žádný vliv.

Prvně sem myslel ,že je to problém co se tu řešil "100x" a to vůle u řadičky a v táhle do převodovky.
-Táhlo (tu tyčku sem vyměnil) a při tom sem zjistil ,že chyba s 5kou je přímo v převodovce - simuloval sem řazení přímo na tom kolíku co trčí z převodovky a 5ka jde špatně 8O .
-Olej sem vyměnil (orig. převoďák koupený u BMW) - beze změny
-Teď sem zkusil aditivum do oleje Wurth - beze změny
Vratná pružina co je v přev. na udržení středový polohy řadičky je podle mě OK, protože levá polovina řazení (R,1,2,3,4) se chová úplně normálně...
Jo a auto má najeto 200tis.Km a problém to dělá tak 2tis.Km.

:?: Na přev. sou nějaký šrouby (hlavu maj vnější hvězdička).Je to nějaký seřizování ve fabrice??
Nevíte někdo něco co s tím??? :?: Mě už nic nanapadá....
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#2 Příspěvek od Miketak »

Tak to čumím že e46 má tyhle problémy taky. Jinak mám pstejný problém a už se to tu řešilo s tím že problém je nejspíš v převodovce uvnitř tak nevím
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Jarek »

No, tak to že je KO si už teď taky začínám myslet :cry: , protože sem zkusil asi vše co se pro ní dá z venčí udělat.
Rozdělávat skříň se nikomu moc nechce - nejasnej výsledek, moc práce. Takže asi pro jinou na vrakoviště (jen doufám že nebude ještě horší) :roll:
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Koby »

hele dělá ti to i když je to auto zahřátý?
Mě to dělá taky, ale po 2km to přestane a dělá to jenom ted v zimě. zatim mi řikaj že to je olejem v převodovce. Ale rychlosti dou řadit všechny uplně lehce.
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Jarek »

Když je to studený tak je to nejhorší (když dám za 5 tak se nevrátí ani když dám zpátečku) :( Pokud tam 5tku od vyjetí nedám tak je vše OK.
Když je ohřátý tak se většinou z 5tky vrátí do správný polohy tak do 15min. řazení různých kvaltů 1-4 (město) :?

Už sem si docela zvykl na to kde mám hledat 3ku (i když mě to rozčiluje), ale pokud náhodou jede někdo jinej (výjmečně) tak je to katastrofa...
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Na srovnání řadičky josu tam myslím pružinky 3 a ta na 5tce je asi zasekla nebo tak něco. SPíš bych tu převodovku nechal rozdělat a opravit, pokud nemá další vadu.
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Jarek »

Speedy píše:Na srovnání řadičky josu tam myslím pružinky 3 a ta na 5tce je asi zasekla nebo tak něco. SPíš bych tu převodovku nechal rozdělat a opravit, pokud nemá další vadu.


Můžeš mi pls napsat který čísla dílů z obrázku :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
bych měl nakoupit (klidně radši víc než míň) ať to mechanik nemá rozdělaný týden...to by asi mě přerazil :lol:
Dík
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#8 Příspěvek od jordeeman »

Koby píše:hele dělá ti to i když je to auto zahřátý?
Mě to dělá taky, ale po 2km to přestane a dělá to jenom ted v zimě. zatim mi řikaj že to je olejem v převodovce. Ale rychlosti dou řadit všechny uplně lehce.


muze bejt

troska z ineho sudka ... E36 uz nemam ... ale golfika a pri radeni z 5 do 4 to proste neslo len na zoslapnutie spojky este raz (za tepla!! za studena jeste ok) ....

po vymene oleja v prevodovke vse OK

a nekde sem cet ze se ma menit po 60 000 km v prevodovkach pro vw a ktovi jakej interval odporucaju pri BMW .....

tak treba skusit vymenit
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#9 Příspěvek od Marek-is »

Taky bych to videl zacit vymenou oleje...
mara330CI
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 14.07.2006 00:00

#10 Příspěvek od mara330CI »

Jarek píše:Potřebuju radu ,když řadím 5ku tak tam jde docela ztuha (asi tak 2/3 síly jako zpátečka). Navíc se mi nevrací po vyřazení 5ky řadička do výchozí polohy neutrálu a zůstane viset pod 5kou. Do výchozí polohy se vrátí až po zařazení a vyřazení zpátečky. Se změnou teploty oleje v přev. se to zlepšuje, ale nikdy to není OK :? . Meziplyn na to nemá žádný vliv.

Prvně sem myslel ,že je to problém co se tu řešil "100x" a to vůle u řadičky a v táhle do převodovky.
-Táhlo (tu tyčku sem vyměnil) a při tom sem zjistil ,že chyba s 5kou je přímo v převodovce - simuloval sem řazení přímo na tom kolíku co trčí z převodovky a 5ka jde špatně 8O .
-Olej sem vyměnil (orig. převoďák koupený u BMW) - beze změny
-Teď sem zkusil aditivum do oleje Wurth - beze změny
Vratná pružina co je v přev. na udržení středový polohy řadičky je podle mě OK, protože levá polovina řazení (R,1,2,3,4) se chová úplně normálně...

:?: Na přev. sou nějaký šrouby (hlavu maj vnější hvězdička).Je to nějaký seřizování ve fabrice??
Nevíte někdo něco co s tím??? :?: Mě už nic nanapadá....


Uz jsem to tady jednou resil, protoze mam podobny problem ale jen , ze ted v zime se nevraci z 5 zpatky do neutralu nez se zahreje...
toto mi napsal SANDAL:
problém je v pouzdru v převodovce na tyči řazení , se snižující se venkovní teplotou se tento problém zhoršuje, měl jsem tuto závady na 2 autech ( 328i E46 1998 a na 528i 2000) , v zimě při - 10 C to trvalo až cca 10 km než to začalo řadit normálně, výměna oleje nepomúže,

odstranění závady : vyndat almaru, rozebrat a opatrně přestružit pouzdro na tyči řazení ( event. vyměnit - ale není to zapotřebí ) závadou je moc těsné pouzdro,

už jsem se s tím setkal na více autech, někde to dělalo nepatrně někde více, auta měly najeto od 150 000 km výš

( doufám že mluvíme o stejné závadě )
Odpovědět