Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 328i při nízkých otáčkách "skoro nejede"???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
landza
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 07.12.2006 01:00

#1 Příspěvek od landza »

Ahoj všichni, chtěl bych se zeptat,jestli náhodou nemá někdo zkušenost s e36 328i kabrio nebo předtím jsem měl e36 318iS a můj problém zpočívá v tom,že mi to moc nejede při nízkých otáčkách a někdy se to drží až do 4000ot.a pak se to jakoby protrhne a táhne to normálně a ještě k tomu to dělá jen někdy,ale dost často a když se to ohřeje,tak je to malinko lepší a připadá mi jako kdyby to jelo na míň válců nebo jako kdyby byla voda v benzinu,ale voda to asi určitě není,tankuju ted u Shellu.Ale nejhorší na tom je,že jsem kvůli tomu prodal e36 318iS a koupil si 328i,vydrželo mi to rok a začalo to dělat úplně to samé a když je mokro,tak je to nejhorší!!!Tak pokud někdo ví čím to je,tak ať se mi ozve na tel:606900007 a velice rád mu zaplatím za opravu kolik si řekne,jo a pozor u toho 318iS jsem kvuli tomu vyměnil celý motor a dělalo to po výměně skoro to samé,tak bych nerad kupoval další motor k ničemu. Jinak moc díky za pomoc.
Pozor změna,tohle mi dělá asi měsíc,předtím to táhlo uplně krásně!A to i u 318iS a pak se to pos...!

Odp.:Už mám pátého bavoráka a vím jak to má táhnout a táta ma taky BMW 5 a Bratr BMW 3,takže díky za nabízené projíždky,ale ty opravdu nejsou potřeba,protože to táhlo vždycky i od 1000ot.,když to bylo v pořádku a teď to dost často táhne jak kdyby to jelo na 5 válců,ale je to z roku 97/12 a tak se mi to zdá,že by to mělo ještě jezdit jak brus a ještě je to kabrio v zimě nejeté a má najeto poctivých 153tis. auto i motor vypadá jak nový,nikde ani kapka oleje nekape,vypadá jak kdyby vyjel z fabriky a to 318iS bylo z roku 92 a vydrželo mi jezdit jak brus 2,5roku a pak začalo takhle bručet a občas v nízkých otáčkách nejel a proto jsem ho prodal a myslel jsem si,že když budu mít o 5 let mladší auto a ještě méně najeto asi o 100 000km,takže mi to vydrží aspoň 3 roky,když je to 6ti válec a to jsem ho ani tolik nedráždil jako to 318iS,takže si myslím,že to motorem asi nebude,možná někdo říkal Lambda sonda,jiný zase vstřik,dalsí váha vzduchu,tak fakt nevím. Díky moc za pomoc.

PS:Dělá to většinou od 1000ot. do 2500ot.(někdy až do 4000ot.)pak se to protrhne a jede úplně normálně a když je to v té fázi mezi 1000-2500 a pokud rychle dám nohu z plynu a zase plněj tak se to většinou chytí a jede normálně.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od psena »

Jestli to tak nahodou neni v poradku :D
Me to taky do 4250 otacek netahne a pak se to protrhne...otevre se podtlakovy ventil v sani.
Doporuji ti se svezt v jine 328 a jestli to znova "nepotahne" tak je to jasny a bez si koupit nejakou naftu.Ta tahne niz.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#3 Příspěvek od eko »

Ja bych ti doporucil zmerit si nekde na rovince bez policejnich radaru stopkama pruzne zrychleni z 60 na 120 km/h na IV. prevodovy stupen v dobe, kdy se ti bude zdat, ze to jede a pak to samy, az se ti bude zdat, ze to nejede a uvidime, jestli ti vyjde nejaky markantni rozdil. Cas by mel byt okolo 13-14s. Pripadne 80-140 km/h na V. stupen za 18-19s.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#4 Příspěvek od eko »

Jinak kdyz si tak snecim sedesatkou na IV. pri 2000 tis. otackach a najednou chci rychle akcelerovat a zapomenu podradit, tak se mi taky zda, ze jedu ve firemni Felicii...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

já u své 328i nic takového nepozoruji a jak píše EKO vyzkoušej to zrychlení na rovince na IV nebo V tam se krásně projeví krouták... jinak ještě koukni jestli ti funguje podtlaková klapka v pravé koncovce výfuku... je tam z důvodu převedení kroutáku/výkonu při nižších/vyšších točkách.
Tvůj popis mi vychází na špatně průchozí výfuk.... (vysypaný katalizátor) i to vlhko má vliv kdy se ty částečky slepí a až to zahřeješ tak je to zase OK ..... každopádne je to odhad po netu :!:
Nvím odkud jsi, ale pokud by jsi chtěl zkusit v Olomouci jízdu v motoricky dobré 328i není problém.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#6 Příspěvek od eko »

Huska píše:... jinak ještě koukni jestli ti funguje podtlaková klapka v pravé koncovce výfuku... je tam z důvodu převedení kroutáku/výkonu při nižších/vyšších točkách.


... a z duvodu snizeni hluku.
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Ajwori »

tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od patras Čestný člen »

diagnostika a nech prekontrolovat funkci vanosu ..
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#9 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:
N54 PWR
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Ajwori »

Lukas H. píše:
Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#11 Příspěvek od PitDog735 »

ajwori ajwori, ty ses stejne masojed.
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Ajwori »

PitDog735 píše:ajwori ajwori, ty ses stejne masojed.


ty nikdy nezklameš :D
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#13 Příspěvek od eko »

Ajwori píše:
Lukas H. píše:
Ajwori píše:tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od dsvatos »

eko píše:
Ajwori píše:
Lukas H. píše:[quote="Ajwori"]tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.[/quote]

Tak žhavý to nebude.. Z kila na 120 už to jde pomalu.. Všechny odpory vzduchu, valivý odpory atd. rostou s druhou mocninou rychlosti...
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Pavel H »

dsvatos píše:
eko píše:
Ajwori píše:[quote="Lukas H."][quote="Ajwori"]tak si tak čtu, a narazil jsem na tento článek, nedalo mi to a před malou chvílí když jsem byl na obědě, jsem zkusil zakolik se z 60 na 100 při IV dostanu s e36 325i a dělalo to 8s, tak nevim jestli mám teda takový žihadlo, když tu uvádite 13-14


Za 1) pisou z 60-120 a za 2) muzes mit kratsi ctyrku.. :wink:


ajo na 120km tak to jsem si blbě přečet, tak to potom asi bude sedět :-)


No ono uz je to potom ze 100 na 120 daleko rychlejsi nez treba z 60 na 80 nebo z 80 na 100, takze stejne budes mit lepsi cas, nez jsem psal.[/quote]

Tak žhavý to nebude.. Z kila na 120 už to jde pomalu.. Všechny odpory vzduchu, valivý odpory atd. rostou s druhou mocninou rychlosti...[/quote]

Jenže jsou vyšší otáčky a tudíž vyšší výkon.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od dsvatos »

To máš pravdu.. Ale výkon neroste s otáčkama druhou mocninou exponenciálně, ale jenom lineárně :wink: Proto i když výkon stoupá, zrychlení klesá..
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Ajwori »

tak já až bude možnost to zkusim z 60 na 120 a pak vám pro zajímavost dám vědět, samotnej sem zvědavej
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#18 Příspěvek od eko »

dsvatos píše:To máš pravdu.. Ale výkon neroste s otáčkama druhou mocninou exponenciálně, ale jenom lineárně :wink: Proto i když výkon stoupá, zrychlení klesá..


To, co pises, samozrejme plati, ale prave az od urcite rychlosti, kterou bych si netroufl stanovit. Do teto rychlosti je totiz IMHO vliv odporu vzduchu zanedbatelnym faktorem.
Pokud to rikas tak obecne, tak by muselo platit i to, ze z 60 na 80 se dostanu rychleji nez z 80 na 100, coz mam empiricky zjisteno, ze neplati prave kvuli tomu, ze pri nizkych otackach auto proste netahne i kdyz odpor vzduchu je malinkaty.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od dsvatos »

Tak jasně že při nižších rychlostech jsou odpory docela zanedbatelný. Ale od určité rychlosti ty odpory začínají hrát důležitou roli. Teď ale od jaké rychlosti? :lol: Když si vezmeš, že spotřeba auta je nejnižší při rychlosti okolo 80-90 Km/h, dovolím si ODHADNOUT tu "zlomovou" rychlost, při které už se většina výkonu promarní na překonání odporů na tak okolo kilečka (samo že záleží na gumách, aerodynamice atd.). Stačí se i podívat na tabulky spotřeb - přes to kilo už spotřeby začínají pěkně narůstat :( Ale tohle tady asi fakt nevyřešíme.. Tohle asi není tak jednoduchý.. Aby člověk došel ke správným výsledkům, chtělo by to asi docela vysokou matematiku, nebo pořádný a přesný testování :wink:
Sprite
Registrovaný
Příspěvky: 823
Registrován: pát 24.09.2004 00:00

#20 Příspěvek od Sprite »

Asi ted reknu uplnou pitchovimu, takze na to moc nehled, ale me to u 1.6ky dela obcas taky..hlavne kdyz hodne prsi...Cuka, nechce jet jako by dochazel benzin, atd...Pak se chytne a uz jede...a kdyz jsem to tu driv resil, tak zaznely rady, ze asi tece voda do ŘJ...ale me to teda dela vzdy (kdyz to dela, ted musim zatukat se mi to uz tak 4 mesice nestalo), jen po nastartovani a ujeti zhruba 2 km...pak uz je to ok...
Odpovědět