Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výdrž aku v zime
Viem, že sa tu témy o akumulátoroch už preberali, zaujímali by ma teraz ale hlavne skúsenosti tých, čo majú diesel.
Mám 325TD, výbava - ako to tu niekto nazval - skoro sociál. Sú tam len el. okná, sériový alarm+centrál, origo BMW rádio, žiadne iné prerábky. Na aute cez týždeň denne jazdím, problém je, že keď teraz cez sviatky 3 dni stálo, tak som skoro nenatočil. Jazdím 13km do práce - takže ráno studený štart, a druhý studený štart keď idem domov... Aku má 14 mesiacov, je síce od slov. výrobcu - takže nič moc, ale človek dúfa, že keď kúpi novú, tak aj niečo vydrží. Navyše som tam narval 100Ah, tak som dúfal, že problémy nebudú. Aké máte skúsenosti na diesloch teraz v zime?
Mám 325TD, výbava - ako to tu niekto nazval - skoro sociál. Sú tam len el. okná, sériový alarm+centrál, origo BMW rádio, žiadne iné prerábky. Na aute cez týždeň denne jazdím, problém je, že keď teraz cez sviatky 3 dni stálo, tak som skoro nenatočil. Jazdím 13km do práce - takže ráno studený štart, a druhý studený štart keď idem domov... Aku má 14 mesiacov, je síce od slov. výrobcu - takže nič moc, ale človek dúfa, že keď kúpi novú, tak aj niečo vydrží. Navyše som tam narval 100Ah, tak som dúfal, že problémy nebudú. Aké máte skúsenosti na diesloch teraz v zime?
FrajerT píše:Viem, že sa tu témy o akumulátoroch už preberali, zaujímali by ma teraz ale hlavne skúsenosti tých, čo majú diesel.
Mám 325TD, výbava - ako to tu niekto nazval - skoro sociál. Sú tam len el. okná, sériový alarm+centrál, origo BMW rádio, žiadne iné prerábky. Na aute cez týždeň denne jazdím, problém je, že keď teraz cez sviatky 3 dni stálo, tak som skoro nenatočil. Jazdím 13km do práce - takže ráno studený štart, a druhý studený štart keď idem domov... Aku má 14 mesiacov, je síce od slov. výrobcu - takže nič moc, ale človek dúfa, že keď kúpi novú, tak aj niečo vydrží. Navyše som tam narval 100Ah, tak som dúfal, že problémy nebudú. Aké máte skúsenosti na diesloch teraz v zime?
no skus si zmerat odber auta ked stoji a je zamknute ....
mne raz stale svietila ziarovka v kastlicke spolujazca a za tri dni uz tiez nic moc .... v klude odber tak 30 az 80 mA zalezi od alarmu atd ..
MAJKLJBC píše:dsvatos píše:Tak tak.. Asi tam máš někde větší odběr - proměřit.. Kurňa, 100 Ah baterka? - To bys s ní tu štreku měl odjet i na startér s kvaltem
Taky si myslim to same![]()
![]()
Ono pro 6tival diesel je min 80Ah nutnost



Skusenosti v zime su pre mna velmi dobre otocim klucom a na brnk nastartujem aj pri -15 (skusenost s min.roka) Ja mam vo 4valci dislu 74Ah ale je nova este mozes mat akurat vadny vyrobok treba reklamovat. Jednoducho je vidiet ze ti nedrzi . Ak tu baterku nabijes v garazi a zmeras bude mat 13V a nechas v garazi odpocivat 2 -3 dni a zmeras bude mat 10,5 - 11V co us je jasny dokaz ze nedrzi a je spatna.
Kamos ma 325tds a tiez tam ma 100Ah
Kamos ma 325tds a tiez tam ma 100Ah
Kurňa, toľko reakcií... ma prekvapujete!
No skúšali sme to merať včera, len bol nejaký pošahaný merák. Napätie sme namerali 12,68V, takže asi v norme. Dobíjanie bolo tiež OK aj pri zapnutých svetlách a všetkých možných iných spotrebičoch, akurát sa nám nepodarilo zmerať prúd. odber po pripojení meráka do okruhu. Proste nič neukazoval...
Nejaký odber tam ale bude určite, pretože pri pripájaní plus. kontaktu to trochu iskrilo. Aký môže mať trebárs odber záložný zdroj na origo alarme? Má pôvodný BMW alarm aj priestorové snímače na A-stĺpikoch? Mám totiž dojem, že ich tam niekto dal dorábať... Tiež sme si všimli, že počas pripájania aku trochu poskočila ručička ekonomeru. Je to normálne? Asi s tým skočím niekomu, kto robí autoelektriku a dám to celé premerať... čo Vy na to?

No skúšali sme to merať včera, len bol nejaký pošahaný merák. Napätie sme namerali 12,68V, takže asi v norme. Dobíjanie bolo tiež OK aj pri zapnutých svetlách a všetkých možných iných spotrebičoch, akurát sa nám nepodarilo zmerať prúd. odber po pripojení meráka do okruhu. Proste nič neukazoval...

Takže mám zasa nové zistenia. Včera sme konečne spojazdnili ten merák aj na meranie prúdu. Celkový odber prúdu pri odomknutom aute - cca. 0,01A, takže v postate nič. Pri zamknutom aute a aktivovanom alarme 0,26A, takže asi je to jasné. Premeriavali sme aj tie tri poistky z alarmu, myslím, že to boli 7, 31 a 43 a ten odber bol na 7-čke, takže jednoznačne alarm, keď je v pohotovostnom stave. Alarm aj centrál sú tam origo BMW, nemáte aj Vy niekto podobnú skúsenosť? Čo konkrétne by to mohlo spôsobovať na tom alarme? Kámoš - elektrikár tvrdí, že by to mohla byť cievka z relátka... 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je dost vysoka hodnota. Me na e36/92 odebira origo alarm cca 0,080 A (3x min). Asi tam mas este naky senzory navic. Ctvrt amperhodiny je fakt hodne. Ctyri dny stani je cca 25Ah, tj. tretina kapacity. V zime to muze ve spojeni s kratkejma jizdama a starsi baterkou delat problem. Ale jestli jezdis kazdodenne, tak by nemela baterka zlobit. Zkus este zmerit dobijeci proud. (ne jen napeti, to by se melo pohybovat okolo 14.1V primo na kontaktech baterky).
No ohledne toho odberu tezko rict. Jak ti rikal kamos, asi nejake sepnute rele, protoze samotny senzory a vlastni elektronika alarmu by nemela mit tak vysokej odber. Kamos na ochcavce mel spatnej dverni spimac, takze i kdyz mel zavreny auto, tak mel dost velkej obder kvuli aktivnimu alarmu. Ale jinak te asi nemine patrani s merakem.
No ohledne toho odberu tezko rict. Jak ti rikal kamos, asi nejake sepnute rele, protoze samotny senzory a vlastni elektronika alarmu by nemela mit tak vysokej odber. Kamos na ochcavce mel spatnej dverni spimac, takze i kdyz mel zavreny auto, tak mel dost velkej obder kvuli aktivnimu alarmu. Ale jinak te asi nemine patrani s merakem.
Rubini píše:To je dost vysoka hodnota. Me na e36/92 odebira origo alarm cca 0,080 A (3x min). Asi tam mas este naky senzory navic. Ctvrt amperhodiny je fakt hodne. Ctyri dny stani je cca 25Ah, tj. tretina kapacity. V zime to muze ve spojeni s kratkejma jizdama a starsi baterkou delat problem. Ale jestli jezdis kazdodenne, tak by nemela baterka zlobit. Zkus este zmerit dobijeci proud. (ne jen napeti, to by se melo pohybovat okolo 14.1V primo na kontaktech baterky).
No ohledne toho odberu tezko rict. Jak ti rikal kamos, asi nejake sepnute rele, protoze samotny senzory a vlastni elektronika alarmu by nemela mit tak vysokej odber. Kamos na ochcavce mel spatnej dverni spimac, takze i kdyz mel zavreny auto, tak mel dost velkej obder kvuli aktivnimu alarmu. Ale jinak te asi nemine patrani s merakem.
K tým senzorom neviem, ako som spomínal, mám tam priestorové snímače na A-stĺpikoch, ktoré sú možno dorábané, inak by tam malo byť všetko pôvodné. Jazdím denne, problémy nastali, keď som auto zamykal aj v garáži (t.z., že ten 0,26A odber bol cca. 18 hod. denne). Teraz, keď ho nechám v garáži otvorené, tak je to OK a stíha sa to dobiť. Dobíjací prúd sme nemerali a myslím, že to už je zbytočné pri tom odbere. Napätie na kontaktoch bolo tuším tých 13,8V.
Tak uvidím, zatiaľ kašlem na to, teraz už aspoň viem, čo to žerie a čo robiť, aby som ráno natočil a čas ukáže...