
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nezávislé topení e46
Já mám pouze zkušenost s bufíkama v dodávkách ,ale princip je stejný.
Ve většině případů to dělá opravdu žhavák ,který je určitě ukrytý pod nějakou záslepkou většinou gumovou.
Dále to může dělat podávací čerpadlo na naftu.Nevím jak u BMW,ale jinak musí cvakat.Většinou jsou zkorodované kontakty.
V případě ,že se ti poslední dobou zdálo ,že nějak víc kouřil tak ho musíš rozebrat a vyklepat ze spalovacího prostoru saze a pořádně vypláchnout nejlepší naftou.Dej při rozebírání pozor na těsnění ,většinou jsou z klingerytu
a jsou fakt náchylná na roztrhání. Proto ti radím ,abys ho občas zapnul naplno alespon na 20min a on se vypálí sám.
Jaký na tom máš hodiny?U lepších modelů se ti zobrazí pod kodem např.12 (Jablotron) Špatný žhavák atd.
Kromě toho,že by ti odešli právě ty hodiny (to jsem ještě neslyšel) se tam nemá co posr....
Jinak kromě pojistky už mě nic nenapadá.
Ve většině případů to dělá opravdu žhavák ,který je určitě ukrytý pod nějakou záslepkou většinou gumovou.
Dále to může dělat podávací čerpadlo na naftu.Nevím jak u BMW,ale jinak musí cvakat.Většinou jsou zkorodované kontakty.
V případě ,že se ti poslední dobou zdálo ,že nějak víc kouřil tak ho musíš rozebrat a vyklepat ze spalovacího prostoru saze a pořádně vypláchnout nejlepší naftou.Dej při rozebírání pozor na těsnění ,většinou jsou z klingerytu
a jsou fakt náchylná na roztrhání. Proto ti radím ,abys ho občas zapnul naplno alespon na 20min a on se vypálí sám.
Jaký na tom máš hodiny?U lepších modelů se ti zobrazí pod kodem např.12 (Jablotron) Špatný žhavák atd.
Kromě toho,že by ti odešli právě ty hodiny (to jsem ještě neslyšel) se tam nemá co posr....
Jinak kromě pojistky už mě nic nenapadá.
nemám žádné hodiny (ALE CHTĚL BYCH DODĚLAT), spíná to samo když poklesne teplota pod 0´C (zhruba)... bufik je v motoru, když stojíš zepředu, tak nalevo pod oknem...myslím, že čerpadlo bude ok, jen nevím ten žhavič...U Sharana jsem to měl pod autem a musel vyhodit a rozebrat celé topení, tak doufám, že to není ten stejný případ!...spíš bych potřeboval vědět, kde přesně je ten žhavič?! Jinak dík 

Tak jsem dneska rozmontoval komplet celého bufika a vše proměřil a vše je v pořádku... a nejede
.... pak jsem kukl pod auto, kde je alespoň dle mě solenoid ventil (ale mělo by to být asi podávací čerpadlo). Při zapnutém klíčku tam jde napětí 11,9V a když jsem to rozpojil a připojoval nazpět, tak to necvaklo. Ale pokud jsem vzal napětí z nabíječky cca 13V a brnknul po kontaktech, tak to cvaklo ??????? Že by elektronika v bufiku,relátko???
Dá se zapnout bufik (odzkoušet) když je venku třeba 13´C nad nulou??? Jak????

Dá se zapnout bufik (odzkoušet) když je venku třeba 13´C nad nulou??? Jak????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tuning píše:TPři zapnutém klíčku tam jde napětí 11,9V a když jsem to rozpojil a připojoval nazpět, tak to necvaklo. Ale pokud jsem vzal napětí z nabíječky cca 13V a brnknul po kontaktech, tak to cvaklo ??????? Že by elektronika v bufiku,relátko???
Dá se zapnout bufik (odzkoušet) když je venku třeba 13´C nad nulou??? Jak????
Napětí ti tam jde,ale necvaká to...
S nabíječkou to cvaká...
Čili to nespíná kostru,jde o to,co ji má spínat,bufík,nebo která jiná jednotka..
Nezávislé topení funguje pod teplotu 15st.C a nad 20l paliva v nádrži myslím,přívodní hadička k pumpě nevede až ke dnu nádrže...
Zdravim ,prosimvás vnitřní ovládání webasta,jenapojené na bufík nebo někam naauto,mám vyndaný bufík a displey uvnitř mi funguje jakože jde nastavit čas a doba zapnutí..?Měnil jsem separátor oleje a po něm mi to začlo fungovat... je možný že má konektor stejný jak dodělávané webasto tak i bmw elektronika?jakože jsem napíchnul na místo něčeho v motoru webasto vnitří ovladač.?
Zdarec, ten bufík co tam máš funguje jako přihřívák, startuje sám při poklesu teploty pod +10 stupnu. Teplotu bere z toho samý čidla,co ti ukazuje přístrojovka. Nafty by mělo bejt cca aspoň 7-8l. A musí aspoň svítit panel klimi. Když otáčky větráku snížíš až na nic,že to zhasne, tak bufík nenastartuje. To samé jsem řešil cca před rokem. Doporučím na diagnostiku, můžeš tam i zkušebně zapnout to podávací čerpadlo. V klidu se to dá diagnostikovat INPOU. Já měl chybu dmychadla (větráku) v bufíku, ale to se mě jen tak přetvařovala vypálená řídicí jednotka na bufíku. Co jsem se pak dozvěděl, tak je to velmi častá závada. Jednotku mi pak opravil klubák all. Nová stojí strašnej ranec (18 000,-)
Mrkni sem.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=94116&postdays=0&postorder=asc&start=0
Mrkni sem.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=94116&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ahoj,já tam ale ten bufík nemám.Jde mi o to proč najednou funguje vnitřní ovladač,který pře výměnou separátoru nesvítil,ale je klidně možný ,že mehzi výměnou byl pokles venkovní teploty.
A jde mi o to zda-li je napájení pro ten vnitřní ovladač z auta nebo přímo z bufíku,nebo jestli jsem při montáži separátoru neprohodil nějaké napájení pro nějaké čidlo z ovladačem pro webasto.
Ale podle toho co píšeš tak asi ne a ten ovladač se rozsvítil protože teplota klesla pod +15 stupnů.A napájení jde od auta a ne přímo od bufíku. mám M54B30.děky moc
A jde mi o to zda-li je napájení pro ten vnitřní ovladač z auta nebo přímo z bufíku,nebo jestli jsem při montáži separátoru neprohodil nějaké napájení pro nějaké čidlo z ovladačem pro webasto.
Ale podle toho co píšeš tak asi ne a ten ovladač se rozsvítil protože teplota klesla pod +15 stupnů.A napájení jde od auta a ne přímo od bufíku. mám M54B30.děky moc