Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

elektrická vrtule chlazení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JRC
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 15.10.2004 00:00
Bydliště: Praha 10

#21 Příspěvek od JRC »

Speedy píše:sepíšu to

e36 4 vály(pred faceliftem) s klimou maj elektrickou a whisku
e36 4 vály(pred faceliftem) bez klimy maj whisku

e36 4 vály(po faceliftem) maj elektrickou (s klimou i bez)

e36 6ti vály bez klimy maj jenom whisku
e36 6ti vály s klimou maj whisku a pred chladicema elektrickou
e46 6ti vály maj vždy jen elektrickou(tedy nemaj whisku)


Je to tak?


Zdar.
Mám E46 330D s klimou a přesto mám jak mech. větrák s visco spojkou, tak i el. před chladičem. Takže bych poslední bod opravil.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#22 Příspěvek od Maslista »

Speedy píše:sepíšu to

e36 4 vály(pred faceliftem) s klimou maj elektrickou a whisku
e36 4 vály(pred faceliftem) bez klimy maj whisku

e36 4 vály(po faceliftem) maj elektrickou (s klimou i bez)

e36 6ti vály bez klimy maj jenom whisku
e36 6ti vály s klimou maj whisku a pred chladicema elektrickou
e46 6ti vály maj vždy jen elektrickou(tedy nemaj whisku)


Je to tak?


mám e46 323i s klimou a mám visku i elektriku
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Maikl »

z3bmw píše:tobě ta visco spojka odešla? nebo proč si chceš přidělávat starosti s předěláváním na elektriku? originál mě chodil vždycky OK a to už od E21.
jinak to jde předělat bez problémů, stačí čidlo ze škodovky 105 a motorek na ventilátor. no je to hrozná bastovina nehodná BMW.

Pomalu odchází, tak sem si řekl, proč tam rovnou nedat elektrickou a motoru trochu odlehčit...
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Wolfi »

Chtěl jsem se zeptat jestli vám elektrická vrtule spíná v případě potřeby (nestíhá viskozní) jenom s klíčkem v poslední pozici před startováním... Logicky jsem usuzoval, že pokud je potřeba chladit, tak i v případě že jsem už auto zaparkoval v garáži...Jedná se mi o to, jestli už nemusím, jak trotl, čekal u auta až se dochladí ?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#25 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ta el vrtule ma 2 rychlosti, pricemz na druhou ma opravdu velky vykon (i prikon), rozehraty vodni chladic i klima chadic po 200km vychladi za 3min tak, ze je uplne studeny... pokud odmontujete visco doporucuju nainstalovat bud tepl spinac s nizsim bodem sepnuti (cca 85) nebo alespon vytahnout spinac (idealne s indikaci zapnuti-ledka )do kabiny... ten standardni spinac je moc vysoko-motor pri 98st sepnuti (samo to spina v nejakym rozsahu, navic je to cidlo v chladici, voda v hlave je na vyssi teplote) je jiz prilis teplotne namahan=dlouhodobe problem... u M3 na brzde dela rozdil 8PS (ovsem v pripade potreby ten el ventilator taky zvysi odpor alternatoru=zisk vykonu ma smysl uvazovat jen v pripade race aplikace)
“Ability is what you're capable of doing.”
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od stanley07 »

Já bych teda visku nechal na místě. Naopak, mě nefunguje ta elektrická na klimu a žádnej problém s tím nemám. Ani v největších vedrech a v koloně se to nehřálo a uchladila to viskospojka. Nevim, jak by to dopadlo bez ní..
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#27 Příspěvek od ajfel »

ja taky, teda od doby, co jsem koupil novou (na e30), nedam na visku dopustit .. zadny kraval a funguje :)
na e34 visco asi jede .. a elektricka nevim .. az budu mit cas, tak to pred letem testnu :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#28 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Pro race použití se viska vyndavá a dáva alektricka. Kazdopadne pro bezny provozt staci ta vrtule od klimy. Pro race a nebo bocky uz to nestaci, tedka jsem to testoval a bez visky se to proste prehriva az do cervenyho.
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Fikop »

Wolfi píše:Chtěl jsem se zeptat jestli vám elektrická vrtule spíná v případě potřeby (nestíhá viskozní) jenom s klíčkem v poslední pozici před startováním... Logicky jsem usuzoval, že pokud je potřeba chladit, tak i v případě že jsem už auto zaparkoval v garáži...Jedná se mi o to, jestli už nemusím, jak trotl, čekal u auta až se dochladí ?


Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Wolfi »

Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....


mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž :)
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Fikop »

Wolfi píše:
Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....


mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž :)


Tepelnou setrvačnost to určitě má, nejvíce se projevuje tam kde je to teplo vytvářeno a to v motoru...jenže teplotní čidlo co spíná vrtuli je na chladiči, ochladí se ti chladič a vrtule vypne a vmotoru může teplota vesele stoupat......samo že to ofoukne i trochu motor ale proto tam tu vrtuli nedávali.
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Wolfi »

Fikop píše:
Wolfi píše:
Fikop píše:Při vypnutém motoru el.vrtule nejede, pač když motor nejede tak se nic neohřívá a schládne to samo....to že jsi musel čekat u starých aut až ti vypne vrtule bylo tím že to mělo svuj el.okruh bez nějaké elektroniky a spínal to pouze teplotní snímač na chladiči. Většinou tam ani relátko nebylo....


mě se v tom loni vrtali a měl jsem zato, že to špatně zapojili. Tak jsem raději nechával E36 (TDS) dochladit s klíčkem v zapalování.
Zkrátka jsem předpokládál, že ten kdo navrhoval moje auti, počítal s tím, že ele. vrtule se bude točit v případě nutnosti chlazení. To že neběží motor ještě neznamená že teplota nestoupá.... Existuje určitě nějaká tepelná setrvačnost materiálů resp. chybý náporový vzduch a tak jsem logicky usuzoval, že když je potřeba chladit tak chladím protože je to nutné a né proto že jede motor. Ale pokud je to tak normální budiž :)


Tepelnou setrvačnost to určitě má, nejvíce se projevuje tam kde je to teplo vytvářeno a to v motoru...jenže teplotní čidlo co spíná vrtuli je na chladiči, ochladí se ti chladič a vrtule vypne a vmotoru může teplota vesele stoupat......samo že to ofoukne i trochu motor ale proto tam tu vrtuli nedávali.


Hmmm...to má nějakou logiku, nějak sem si neuvědomil, že ta ochlazovaná voda stejně při vyplém motoru necirkuluje :oops:
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#33 Příspěvek od petto »

je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu.... 8O
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Fikop »

petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu.... 8O


není!!!
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#35 Příspěvek od petto »

Fikop píše:
petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu.... 8O


není!!!

a čím to může bejt?? na diagnostice mi to ukazalo nějaky teplotni čidlo, ale jarax nevěděl o co jde a ja už vubec ne... :oops: auto se nepřehřívá, drží se přesně v půlce
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Fikop »

petto píše:
Fikop píše:
petto píše:je normální že se mi ta vrtule před chladičem vůbec nespíná???? ani když zapnu klimu.... 8O


není!!!

a čím to může bejt?? na diagnostice mi to ukazalo nějaky teplotni čidlo, ale jarax nevěděl o co jde a ja už vubec ne... :oops: auto se nepřehřívá, drží se přesně v půlce


jo tak to nevím, musíš hledat.....když stojíš tak ti to asi neklimatizuje co? nebo vlažně? je to tím že to neochlazuje ten chladič....zkus drtit 5 minut auto např.na parkovišti a uvidíš že se začne přehřívat pokud ti nesepne vrtula...čidlo je na nějakých 98 °C
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od stanley07 »

Mě ta elektrická vrtule nejede vůbec, auto se nepřehřívá ani když dostává záhul a klima normálně chladí. Všechno i v největších vedrech zvládá viska. Na E39 je to čidlo, který tu vrtuli spíná, v pravým horním rohu chladiče.
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#38 Příspěvek od petto »

jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky :wink:
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Fikop »

petto píše:jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky :wink:


čidlo je na chladiči, to najdeš vedou k němu dráty 8) ale čidlem to asi nebude když se ti to netočí ani u klimy....zkus zkontrolovat konektor co vede k vrtuli, vedou tam 3 dráty, kostra a 2 rychlosti, proměř jestli máš kostru a pak ty dva +V.....
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#40 Příspěvek od petto »

Fikop píše:
petto píše:jj je to takovy vlažny.... auto dostává ceres vcelku často a ještě se mi teplota nepohla ni o milimetr...akorát když mi praskla příruba a vytekla voda, ale to je jasny čím to bylo a to se myslím taky neroztočil takže to čidlo bude někde na chlasiči co?? podívám se potom...díky :wink:


čidlo je na chladiči, to najdeš vedou k němu dráty 8) ale čidlem to asi nebude když se ti to netočí ani u klimy....zkus zkontrolovat konektor co vede k vrtuli, vedou tam 3 dráty, kostra a 2 rychlosti, proměř jestli máš kostru a pak ty dva +V.....

pomužeš mi to najit v ETK?? ja to nejsem schopnej to čidlo najit...ale jestli to nebude čidlem, tak že by byl ten větrák v řiti...snad to bude jen nějaka prkotina :?
Odpovědět